Świadomość o muzyce filmowej w narodzie

Tutaj dyskutujemy o poszczególnych ścieżkach dźwiękowych napisanych na potrzeby kina.
Wiadomość
Autor
hp_gof

#16 Post autor: hp_gof » pt gru 31, 2010 16:16 pm

A ja nie mam problemów z mówieniem głośno o muzyce filmowej! :D o dziwo znajduję nawet posłuch u moich znajomych. Wczoraj na gg zrobiłem koleżance analizę muzyki w filmie, podsyłając jej w międzyczasie odpowiednie utwory ze ścieżki dźwiękowej i mówiąc że to jest taki a taki motyw i jest w tej, tej i tej scenie; nie dość, że słuchała, to jeszcze była pod wrażeniem. Powiedziała, że jeszcze raz obejrzy film pod tym kątem i zażądała innych soundtracków tego kompozytora ;> A wszystko wyszło spontanicznie :)
Trzeba sobie wyszkolić znajomych w temacie, nawet jeśli są laikami :D

Awatar użytkownika
DanielosVK
Howardelis Vangeshore
Posty: 7893
Rejestracja: sob cze 26, 2010 13:43 pm

#17 Post autor: DanielosVK » pt gru 31, 2010 16:19 pm

A o jakim soundtracku jej mówiłeś? :>
Fe.

Cóż za score, Howard Shore.

hp_gof

#18 Post autor: hp_gof » pt gru 31, 2010 16:23 pm

Ano tym razem padło na Desplat i 'Insygnia' ;>

jojok21
Szofer w RCP
Posty: 134
Rejestracja: ndz sty 24, 2010 10:45 am

#19 Post autor: jojok21 » pt gru 31, 2010 17:54 pm

Pogratulować koleżanki. Score Desplata do nowego Harrego nie jest typową hollywódzką papką, posiada głębię, wiele smaczków, które zauważalne stają się dopiero po wielu odsłuchach i w odbiorze jest zdecydowanie nie taki łatwy. Dlatego trzeba być już jednak nacechowanym nieprzeciętnym intelektem, wrażliwością przy odsłuchu i czerpaniu przyjemności zeń.
Nie jest to na pewno ścieżka łatwa.

Awatar użytkownika
Marek Łach
+ Jerry Goldsmith +
Posty: 5671
Rejestracja: śr maja 04, 2005 16:30 pm
Lokalizacja: Kraków

#20 Post autor: Marek Łach » pt gru 31, 2010 18:00 pm

Z tym nieprzeciętnym intelektem już nie przesadzajmy. ;) Ale faktycznie wymaga trochę innego typu wrażliwości, bardziej "uważnego" niż zwyczajny score mainstreamowy, co jedni uznają za wadę, a inni za zaletę.

bladerunner

#21 Post autor: bladerunner » pt gru 31, 2010 18:09 pm

Zgadzam się, ale niektóre utwory tracą trochę bo są jakby źle skonsturowane tzn. mamy ciekawy fragment, na który zaraz zostaje ''nałożony'' nudny underscore. Nie wiem czy to wina złego dobrania materiału na CD, czy po prostu film wymagał takiego konstruowania/ budowania melodii.

hp_gof

#22 Post autor: hp_gof » pt gru 31, 2010 18:31 pm

Ja bym się nie czepiał doboru materiału na płytę. Cieszę się, że włączając bonusowe utwory z Limited Edition mamy ok. 90% materiału muzycznego z tego filmu; z poprzednimi częściami tak nie było. Btw. słuchaliście wszystkich dodatkowych utworów? Np. 'My Love is Always Here' http://www.youtube.com/watch?v=uqmuNExKsG0
- swoją drogą to jest niesamowite, że koleś skomponował 3-minutową pieśń chóralną, którą w filmie słychać ledwo kilka sekund, więc jest praktycznie niezauważalna! Ile pracy i staranności muszą twórcy włożyć, mimo że wielu owoców ich pracy nikt nawet nie zauważy :D
A co do uważnego słuchania - o matko! ile ja razy musiałem wysłuchać tego score'u, żeby się zorientować, który to jest motyw Dumbledore'a! I ile czasu mi zajęło wyszukanie różnych aranżacji motywu Obliviate... Ale przynajmniej to jest dowód, że Desplat nie podkłada pod scenę jakiegokolwiek kawałka, tylko za każdym utworem stoi jakaś konkretna idea, nawet jeśli jest on mało przebojowy i ma słabą słuchalność.

Awatar użytkownika
Wawrzyniec
Hans Zimmer
Posty: 34961
Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
Kontakt:

#23 Post autor: Wawrzyniec » sob sty 01, 2011 15:52 pm

Marek Łach pisze:Z tym nieprzeciętnym intelektem już nie przesadzajmy. ;) Ale faktycznie wymaga trochę innego typu wrażliwości, bardziej "uważnego" niż zwyczajny score mainstreamowy, co jedni uznają za wadę, a inni za zaletę.
Dokładnie :) Dlatego też np. taki laik, czy też zwykły fan filmu, nie interesujący się szczególnie muzyką filmową, słuchając tej muzyki, nie doceni jej wartości, tylko zada głupie i niedorzeczne pytanie "A gdzie jest "Hedwige's Theme". :mrgreen: :wink:
#WinaHansa #IStandByDaenerys

ODPOWIEDZ