Hans Zimmer

Tutaj dyskutujemy w wątkach ogólnych o poszczególnych kompozytorach.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mystery
James Horner
Posty: 25186
Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am

Re: Hans Zimmer

#391 Post autor: Mystery » czw lut 14, 2013 11:00 am

Obrazek

1. Faith
2. In The Beginning
3. Romas Lament
4. Hope
5. Puzzles
6. Why Has He Forsaken Me?
7. Daniel Prays
8. The Road To Jerusalem
9. The Right Path
10. David
11. Questions
12. Pray For Us
13. Free Us, Save Us
14. The Nativity
15. Creation Choral
16. Rise Up In Faith

Wydanie 5 marca.

Awatar użytkownika
Koper
Ennio Morricone
Posty: 26548
Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Hans Zimmer

#392 Post autor: Koper » sob lut 16, 2013 13:51 pm

Czy Hansu samodzielnie napisał score do shorta "Simpsons: The Longest Daycare"?? Bo jest wymieniony w napisach końcowych jako autor muzyki, a to jest tak nie-hansowe, że bym go o tę ścieżkę nie podejrzewał. :)
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński

Awatar użytkownika
Paweł Stroiński
Ridley Scott
Posty: 9350
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
Lokalizacja: Spod Warszawy
Kontakt:

Re: Hans Zimmer

#393 Post autor: Paweł Stroiński » sob lut 16, 2013 13:52 pm

Nie widziałem tego, ale sądzę, że wykorzystali jego score do kinówki.

Awatar użytkownika
Koper
Ennio Morricone
Posty: 26548
Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Hans Zimmer

#394 Post autor: Koper » sob lut 16, 2013 13:54 pm

Jest na chomiku :P Tam można obejrzeć 10 minut wrzuconych filmów, a że ten ma 5, no to idzie zobaczyć cały. Raczej zbyt mocno związane to jest z ilustrowanymi scenami, by pochodziło to z kinówki.
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński

Awatar użytkownika
bladerunner22
Zdobywca Oscara
Posty: 2805
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 14:16 pm

Re: Hans Zimmer

#395 Post autor: bladerunner22 » ndz lut 17, 2013 20:58 pm

mam pytanie czy pierwsze 3 minuty symfonii Wielkiej Schuberta , a raczej kilka taktów w ciągu ich trwania nie kojarzą Wam się moze z jakimś scorem Hansa ?

kojarzą mi się z łzami słońca, czy tez widzicie podobieństwa, czy to mój brak słuchu? przemawia ?

http://www.youtube.com/watch?v=Yyw5OHUDHh4
Jedna z najpiękniejszych piosenek Lady Pank :

''Zabić Strach''

Awatar użytkownika
Kaonashi
Joe Hisaishi
Posty: 13713
Rejestracja: pt sie 19, 2011 17:36 pm
Lokalizacja: Kraina Bogów

Re: Hans Zimmer

#396 Post autor: Kaonashi » ndz lut 24, 2013 14:37 pm

Coś dla Pawła prosto z działu kompozycje:
http://www.youtube.com/watch?v=gO4wppg0CBg
Dobrze zrozumiał muzykę Hansa?
Gdyby nie piraci, byłbym jak Zbigniew Hołdys - Eric Clapton.

Awatar użytkownika
Paweł Stroiński
Ridley Scott
Posty: 9350
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
Lokalizacja: Spod Warszawy
Kontakt:

Re: Hans Zimmer

#397 Post autor: Paweł Stroiński » ndz lut 24, 2013 14:55 pm

Trochę przesadził z tą orkiestrową aranżacją. O ile fajnie usłyszeć w trochę bardziej orkiestrowej wersji ten temat (i moim zdaniem, tu się zdziwicie, ale akurat z Crimson Tide moim zdaniem całkiem nie najgorzej poradzili sobie Prażanie, dla mnie kompromitacją był Gladiator i 160 BPM), to brakuje trochę tego Zimmerowskiego założenia oryginału, by ten score był wręcz klaustrofobiczny.

Tak swoją drogą, taka ciekawostka na temat Crimson Tide. Southall twierdzi, że Hans kopiuje w tym score Poledourisa, jednak moim zdaniem obaj kompozytorzy podeszli do kwestii podwodnego świata w zupełnie inny sposób - Poledouris szuka tam piękna i operuje (niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę historycznomuzycznie) prawie impresjonistycznymi, a przynajmniej romantycznymi aranżacjami. Z drugiej strony Zimmer raczej próbuje opierać się na poczuciu klaustrofobii i zagrożenia. Nie znam za dobrze score Doldingera z Das Boot (w zasadzie tylko temat, niestety), ale bliżej jest temu, co Petersen chciał osiągnąć swoim filmem, jeśli chodzi o atmosferę bycia w łodzi podwodnej. Tak samo - poza Hymnem Poledouris wykorzystuje chór w scenach podwodnych, by "podbić" piękno podwodnego świata (chór w 90% pozostawiony jest ujęciom podwodnym), Zimmer zaś na chórze opiera większość suspensu.

Ktoś się zgadza?

Mefisto

Re: Hans Zimmer

#398 Post autor: Mefisto » ndz lut 24, 2013 18:13 pm

Tak.

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 60028
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

Re: Hans Zimmer

#399 Post autor: Adam » ndz lut 24, 2013 18:32 pm

:mrgreen:
#FUCKVINYL

Awatar użytkownika
kiedyśgrześ
+ W.A. Mozart +
Posty: 6088
Rejestracja: sob lip 09, 2011 12:05 pm

Re: Hans Zimmer

#400 Post autor: kiedyśgrześ » sob mar 02, 2013 06:05 am

Gościu wrzucający najlepszy stuff do sieci wrzucił Króla Lwa twierdząc, że to nie ten sam mono syf, który się buja od lat.
Obrazek

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 60028
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

Re: Hans Zimmer

#401 Post autor: Adam » sob mar 02, 2013 07:06 am

i dobrze twierdził bo to sesja 8)
#FUCKVINYL

Awatar użytkownika
kiedyśgrześ
+ W.A. Mozart +
Posty: 6088
Rejestracja: sob lip 09, 2011 12:05 pm

Re: Hans Zimmer

#402 Post autor: kiedyśgrześ » sob mar 02, 2013 07:59 am

Paweł Stroiński pisze:Tak swoją drogą, taka ciekawostka na temat Crimson Tide. Southall twierdzi, że Hans kopiuje w tym score Poledourisa, jednak moim zdaniem obaj kompozytorzy podeszli do kwestii podwodnego świata w zupełnie inny sposób - Poledouris szuka tam piękna i operuje (niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę historycznomuzycznie) prawie impresjonistycznymi, a przynajmniej romantycznymi aranżacjami. Z drugiej strony Zimmer raczej próbuje opierać się na poczuciu klaustrofobii i zagrożenia. Nie znam za dobrze score Doldingera z Das Boot (w zasadzie tylko temat, niestety), ale bliżej jest temu, co Petersen chciał osiągnąć swoim filmem, jeśli chodzi o atmosferę bycia w łodzi podwodnej. Tak samo - poza Hymnem Poledouris wykorzystuje chór w scenach podwodnych, by "podbić" piękno podwodnego świata (chór w 90% pozostawiony jest ujęciom podwodnym), Zimmer zaś na chórze opiera większość suspensu.

Ktoś się zgadza?
Ja to widzę trochę inaczej… obviously :P Temu Southallowi to chodzi pewnie tylko i wyłącznie o temat przewodni i na tej podstawie roztacza swoje błędne uogólnienie. Temat w CT gra w ruskiej manierze tak samo jak tematy w THFRO, jak to się ustawia nuty żeby kawałek brzmiał jak „ruski folk” nie wiem, nie znam się, ale w CT tak gra, gdzie akcja tego nie uzasadnia (pomimo ruskiego wątku) i tyle w tej kwestii. Czy HZ chce wzmocnić efekt klaustrofobiczny :?: Daaa :!: :P (fonetycznie, nie wiem jak to się pisze). Gitarka akustyczna = melancholia, osamotnienie, jak u Doldnigera; imitacja pingów sonarowych, jak u Doldingera, z tym, że HZ jest mniej oczywisty, nie używa tego samego dźwięku, ale jest tam taka przeszkadzajka; wreszcie imitacja efektu dopplerowskiego w chórze, no na taki bajer to tylko geniusz HZ mógł wpaść, przynajmniej ja czegoś takiego wcześniej nie słyszałem :P Tymczasem Basil ma inne zadanie, w THFRO nie ma żadnej klaustrofobii, tam wszystko jest wyolbrzymione i prześwietlone, po za pływającymi makietami łodzi, ale to z przyczyn budżetowych. Czy Basil używa chór do podbicia piękna podwodnego świata :?: Nie. Trzy najwyraźniejsze ekspozycje chóru to sceny na wodzie, nie pod: prolog, wielka scena ewakuacji, finał. Wszystkie użycia mają charakter „dramatyczno-patriotyczny”. Kolejne sceny z chórem to tak samo jak u HZ suspens: uruchomienie "dżdżownicy", nawigacja przez „bliźniaki jakiegoś tam”, śledzenie RT przez Alabamę, zejście pod wodę łodzi antagonisty (jedyny poważny brak na oficjalnym albumie moim zdaniem), wreszcie scena z ekspozycją silosów z rakietami jądrowymi. Dalej, czy Basil operuje prawie impresjonistycznymi, a przynajmniej romantycznymi aranżacjami :?: Tak, ale ma to charakter pragmatyczny moim zdaniem: BALET :!: Choreografia, ruch okrętów, balet łodzi podwodnych to jest cały pomysł reżysera na ten film, tam wszystko widać i ma to znaczenie dla parcia akcji do przodu, nie wiem, dlaczego akurat Basil dostał angaż do tego obrazu, ale być może właśnie dlatego, że ta jego „romantyczna muza” jest strasznie „baletowa” w wydaniu klasycznym :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Marek Łach
+ Jerry Goldsmith +
Posty: 5671
Rejestracja: śr maja 04, 2005 16:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Hans Zimmer

#403 Post autor: Marek Łach » sob mar 02, 2013 10:03 am

Grześ i merytoryczne argumenty, dziwnie zaczął się ten dzień. :D A poważnie to ciekawa wypowiedź, czekam na kontrę Pawła. :P

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 60028
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

Re: Hans Zimmer

#404 Post autor: Adam » sob mar 02, 2013 20:04 pm

kontra zbędna, wystarczy ten rysunek:

Obrazek
#FUCKVINYL

Awatar użytkownika
Koper
Ennio Morricone
Posty: 26548
Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Hans Zimmer

#405 Post autor: Koper » sob mar 02, 2013 20:11 pm

Kupił już ktoś od Ciebie ten obraz? :P
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński

ODPOWIEDZ