bladerunner pisze:dziekan pisze:Paweł Stroiński nie ma sobie równych.
Ma niesamowitą wiedze z zakresu RCP.
Prawda
Paweł Stroiński pisze:Utwór Rats jest autorstwa HGW. Ten temacik na klarnet pojawia się dwa razy w Building the Crate. Cały utwór został zaaranżowany - a temat lotu napisany - przez Powella. Czyli kawałek jest w całości Powella, ale ponieważ zawiera jego aranżację tematu HGW, to formalnie jest to HGW i Powell.
.
Nie uważasz, że to troszkę krzywdzące i niesprawiedliwe?
Jest to jak najbardziej sprawiedliwe, bladu. Aranżer i kompozytor tematu obaj dostają tantiemy. Chodzi o kasę za każdą sprzedaną płytę, zagranie w radiu, itd.
Powiedzmy, że kawałek X pochodzi ze score'u Y. Głównym kompozytorem jest dajmy na to HGW, a utwór X ma na ASCAP (czy BMI, dwie rządzące agencje zajmujące się dystrybucją i zarządzaniem prawami autorskimi w muzyce) podane HGW, Justin Burnett i David Buckley. Burnett i Buckley na 80% zaaranżowali przynajmniej ponad połowę kawałka, opartego na tematach Harry'ego. Wymienienie *całej* trójki jako autorów kompozycji oznacza, że jeśli kawałek X puszczą w radiu, to kasę za to dostanie cała trójka - kompozytor tematu (HGW) i aranżerzy.
Zimmer i JNH jeszcze bardziej wkurwili akademię, bo jako współkompozytorów Dark Knighta dołożyli tych, którzy podłożyli te kawałki do filmu

Hans zrobił to samo przy Aniołach i Demonach.