Offtopy Pana Bana

Dla forum FilmMusic.pl Offtop jest źródłem sukcesu. Złotą żyłą. Dlatego stworzyliśmy specjalne miejsce wypowiedzi utrzymanej w tonie, delikatnie mówiąc, luźno-frywolnym. Wszystko co uznane zostanie za Offtop trafiać będzie tutaj.
Wiadomość
Autor
bladerunner

#16 Post autor: bladerunner » pn lut 28, 2011 19:43 pm

dziekan pisze:Paweł Stroiński nie ma sobie równych.
Ma niesamowitą wiedze z zakresu RCP.
Prawda :D
Paweł Stroiński pisze:Utwór Rats jest autorstwa HGW. Ten temacik na klarnet pojawia się dwa razy w Building the Crate. Cały utwór został zaaranżowany - a temat lotu napisany - przez Powella. Czyli kawałek jest w całości Powella, ale ponieważ zawiera jego aranżację tematu HGW, to formalnie jest to HGW i Powell.
.
Nie uważasz, że to troszkę krzywdzące i niesprawiedliwe?

Awatar użytkownika
Paweł Stroiński
Ridley Scott
Posty: 9320
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
Lokalizacja: Spod Warszawy
Kontakt:

#17 Post autor: Paweł Stroiński » pn lut 28, 2011 19:44 pm

To nie tylko Remote Control, takie są prawa ustalania kompozytora (czytaj, kto dostaje tantiemy) w firmach zarządzających prawami autorskimi. Większość informacji dotyczących ghostwritingu w muzyce filmowej, u Hansa zwłaszcza, wynika z prostych poszukiwań na stronach ASCAP. W tej sposób wyszło, że Zimmer zrobił 1/3 Iron Mana, że sam jest w RCP ghostwriterem.

Awatar użytkownika
Paweł Stroiński
Ridley Scott
Posty: 9320
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
Lokalizacja: Spod Warszawy
Kontakt:

#18 Post autor: Paweł Stroiński » pn lut 28, 2011 19:47 pm

Nie podałem żadnego info w tym poście, którego nie powiedziałby wcześniej Ele.

bladerunner

#19 Post autor: bladerunner » pn lut 28, 2011 19:48 pm

Paweł Stroiński pisze:Nie podałem żadnego info w tym poście, którego nie powiedziałby wcześniej Ele.
Mimo to dziękujemy, że marnujesz swój cenny czas na takich idiotów jak my :P

Turek

#20 Post autor: Turek » pn lut 28, 2011 19:49 pm

dziekan pisze: No przeciez zbliza sie BOX Medal Of Honor,wiec po co te nerwy? :P
Jeszcze co najmniej długi miesiąc, więc wiesz :D

Turek

#21 Post autor: Turek » pn lut 28, 2011 19:53 pm

dziekan pisze:Gdyby nie Paweł to bym raczej nie miał zadnej wiedzy o muzyce filmowej i dlatego dziekuje mu z calego serca bo to dobry czlowiek.

Buzi mu daj :D

Awatar użytkownika
Paweł Stroiński
Ridley Scott
Posty: 9320
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
Lokalizacja: Spod Warszawy
Kontakt:

#22 Post autor: Paweł Stroiński » pn lut 28, 2011 19:57 pm

bladerunner pisze:
dziekan pisze:Paweł Stroiński nie ma sobie równych.
Ma niesamowitą wiedze z zakresu RCP.
Prawda :D
Paweł Stroiński pisze:Utwór Rats jest autorstwa HGW. Ten temacik na klarnet pojawia się dwa razy w Building the Crate. Cały utwór został zaaranżowany - a temat lotu napisany - przez Powella. Czyli kawałek jest w całości Powella, ale ponieważ zawiera jego aranżację tematu HGW, to formalnie jest to HGW i Powell.
.
Nie uważasz, że to troszkę krzywdzące i niesprawiedliwe?
Jest to jak najbardziej sprawiedliwe, bladu. Aranżer i kompozytor tematu obaj dostają tantiemy. Chodzi o kasę za każdą sprzedaną płytę, zagranie w radiu, itd.

Powiedzmy, że kawałek X pochodzi ze score'u Y. Głównym kompozytorem jest dajmy na to HGW, a utwór X ma na ASCAP (czy BMI, dwie rządzące agencje zajmujące się dystrybucją i zarządzaniem prawami autorskimi w muzyce) podane HGW, Justin Burnett i David Buckley. Burnett i Buckley na 80% zaaranżowali przynajmniej ponad połowę kawałka, opartego na tematach Harry'ego. Wymienienie *całej* trójki jako autorów kompozycji oznacza, że jeśli kawałek X puszczą w radiu, to kasę za to dostanie cała trójka - kompozytor tematu (HGW) i aranżerzy.

Zimmer i JNH jeszcze bardziej wkurwili akademię, bo jako współkompozytorów Dark Knighta dołożyli tych, którzy podłożyli te kawałki do filmu :D Hans zrobił to samo przy Aniołach i Demonach.

bladerunner

#23 Post autor: bladerunner » pn lut 28, 2011 19:57 pm

a ja :cry:

Awatar użytkownika
Paweł Stroiński
Ridley Scott
Posty: 9320
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
Lokalizacja: Spod Warszawy
Kontakt:

#24 Post autor: Paweł Stroiński » pn lut 28, 2011 20:09 pm

Tak, music editorzy nic nie napisali, ale są podani jako autorzy, by dostali tantiemy.

Awatar użytkownika
Arthur
Nominacja do odkrycia roku
Posty: 1135
Rejestracja: śr paź 20, 2010 21:16 pm
Lokalizacja: Pzn

#25 Post autor: Arthur » pn lut 28, 2011 20:11 pm

Ile takii Zimmer dostanie za piosenkę, ee utwór w radiu?

Paweł: W CV wpisz sobie: Specialist of RCP
A żeby uwiarygodnić tą informację dodaj telefon dziekana jako osbę do której dzwon się by uwiarygodnić tę umiejętność.
Ostatnio zmieniony pn lut 28, 2011 20:13 pm przez Arthur, łącznie zmieniany 1 raz.
Szczęście to jedyna rzecz, która się mnoży, gdy się ją dzieli. - Albert Schweitzer

Awatar użytkownika
Paweł Stroiński
Ridley Scott
Posty: 9320
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
Lokalizacja: Spod Warszawy
Kontakt:

#26 Post autor: Paweł Stroiński » pn lut 28, 2011 20:13 pm

To chyba zależy od umowy.

Układ Jamesa Hornera, który za każdą sprzedaną płytę Titanica dostał dolara był uważany za bardzo korzystny.

Do tego doszedł milion za score.

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 59853
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

#27 Post autor: Adam » pn lut 28, 2011 20:13 pm

800 tysi :P

Awatar użytkownika
Mystery
James Horner
Posty: 25022
Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am

#28 Post autor: Mystery » pn lut 28, 2011 20:19 pm

Paweł Stroiński pisze:To chyba zależy od umowy.

Układ Jamesa Hornera, który za każdą sprzedaną płytę Titanica dostał dolara był uważany za bardzo korzystny.

Do tego doszedł milion za score.
Czyli Horner wyciągnął z Titanica jakieś 40 mln dolarów, nieźle :)

bladerunner

#29 Post autor: bladerunner » pn lut 28, 2011 20:19 pm

po za tym odpieprzcie się od Hornera bo to jest temat o Powellu :mrgreen:

Awatar użytkownika
Arthur
Nominacja do odkrycia roku
Posty: 1135
Rejestracja: śr paź 20, 2010 21:16 pm
Lokalizacja: Pzn

#30 Post autor: Arthur » pn lut 28, 2011 20:19 pm

Nie chce wiedzieć nawet ile zainkasował na Avatarza. I do tego podwójnie, bo 2 razy był w kinach
Szczęście to jedyna rzecz, która się mnoży, gdy się ją dzieli. - Albert Schweitzer

ODPOWIEDZ