Poziom techniczny Smoka, a Shreka Forever.

Tutaj dyskutujemy o poszczególnych ścieżkach dźwiękowych napisanych na potrzeby kina.

która partytura stoi na wyższym poziomie technicznym?

Czas głosowania minął ndz paź 31, 2010 10:44 am

Jak Wytrenować Smoka - John Powell
11
79%
Shrek Forever After - Harry Gregson-Williams
3
21%
 
Liczba głosów: 14

Wiadomość
Autor
bladerunner

#16 Post autor: bladerunner » ndz paź 24, 2010 14:59 pm

Koper pisze:Zauważyliście, gwiazdy, że tylko dla was Smok jest zbyt trudny, by go przesłuchać za jednym razem? I tylko was tak fascynuje wtórny Shrek? :P
Właśnie problem w tym Koper, że nie jest wtórny :o . Nie dam rady przesłuchać na raz całego smoka za głośno i za dużo chaosu a za mało melodiiiii..

P.S Dziekan ma racje :) .

Awatar użytkownika
Koper
Ennio Morricone
Posty: 26547
Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

#17 Post autor: Koper » ndz paź 24, 2010 15:02 pm

dziekan pisze:Jak przesluchasz Shreka Forever przynajmniej cztery razy i obejrzysz film przynajmniej dwa razy
Szkoda mi życia :P
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński

bladerunner

#18 Post autor: bladerunner » ndz paź 24, 2010 15:03 pm

Koper pisze:
dziekan pisze:Jak przesluchasz Shreka Forever przynajmniej cztery razy i obejrzysz film przynajmniej dwa razy
Szkoda mi życia :P
I później pieprzysz trzy po trzy, że smok jest lepszy technicznie :) .

Awatar użytkownika
Koper
Ennio Morricone
Posty: 26547
Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

#19 Post autor: Koper » ndz paź 24, 2010 15:05 pm

A podasz konkretne argumenty, że nie jest? Bo klasyczne orkiestracje Shreka to żaden dowód na jego techniczną wyższość.
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński

Awatar użytkownika
Wojteł
John Williams
Posty: 9893
Rejestracja: sob mar 15, 2008 23:50 pm
Lokalizacja: Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody

#20 Post autor: Wojteł » ndz paź 24, 2010 15:11 pm

Przez takie dyskusje jak ta, mam wrażenie, że musze słuchać lamerów z RCP żeby nie być zacofanym w dyskusji.

O Bogu, gdzie się podziały te czasy, gdy dyskutowali o Goldsmithach i Williamsach? :roll:
Haha Śląsk węgiel zadupie gwara

bladerunner

#21 Post autor: bladerunner » ndz paź 24, 2010 15:20 pm

Koper pisze:A podasz konkretne argumenty, że nie jest? Bo klasyczne orkiestracje Shreka to żaden dowód na jego techniczną wyższość.
Wiadome jest, że wszyscy lubimy partytury pisane na żywą orkiestrę i za to ogromny plus dla Powella, ale niestety brakuje melodii w utworach akcji w smoku, praktycznie większość jest oparta na jednym temacie z This Is Berk.
Ano wyższość techniczna jest, odpowiedni dobór instrumentów a zwłaszcza ich ilość. Widać, że Gregson ma pojęcie o tym i o muzyce klasycznej. Tyle, że Harry połączył klasykę z łatwo wpadającymi w ucho tematami. Zaskakujące i jednocześnie trudne. Oprócz tego w Gregsonowym Shreku brzmi to wszystko spójniej, niestety U Powella wdziera się ogromny chaos, prawie nic nie słychać w pewnym momencie prócz tego, że dudni orkiestra.

Same Day, Every Day od 1:50

Shrek Sings Deal od 2:50

The Exit Clause od 1:10 : do 1:40

Rumpel's Announcement od 0;20 do 1:00 ładniejszy temat romantyczny niż w smoku.

Całe Main Event geniusz.
Przykładów mnożyć.
Ostatnio zmieniony ndz paź 24, 2010 15:32 pm przez bladerunner, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wojteł
John Williams
Posty: 9893
Rejestracja: sob mar 15, 2008 23:50 pm
Lokalizacja: Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody

#22 Post autor: Wojteł » ndz paź 24, 2010 15:24 pm

Właśnie, skoro już temat o Shreku, to skrobnijcie wreszcie jakieś recki tego score'u, bo wiocha, że nei macie :D
Haha Śląsk węgiel zadupie gwara

bladerunner

#23 Post autor: bladerunner » ndz paź 24, 2010 15:34 pm

dziekan pisze:Wyciągajac wnisoki z tego co napisał Bladu logiczne jest chyba,że Gregson jest bardziej subtelny i tematyczny od Powella.
Smok Powella to taka ostra przejażdzka kolejką górską i do pewnego momentu jest super zabawa,ale na koncu masz ochote puscic pawia.
Zgadzam się z Dziekanem znowu..
Tym bardziej mówienie, że to zwykłe plumkadełko brzmi niepoważnie w waszych ustach. Będę bronił tej pracy zaciekle , bo na to zasługuję.

Mefisto

#24 Post autor: Mefisto » ndz paź 24, 2010 18:13 pm

Smok, kurwa 8)

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 60014
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

#25 Post autor: Adam » ndz paź 24, 2010 18:15 pm

Marku Łachu, bo wulgaryzują na forum!! :P
#FUCKVINYL

Awatar użytkownika
Marek Łach
+ Jerry Goldsmith +
Posty: 5671
Rejestracja: śr maja 04, 2005 16:30 pm
Lokalizacja: Kraków

#26 Post autor: Marek Łach » ndz paź 24, 2010 18:16 pm

Śledzę uważnie dyskusję. ;)

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 60014
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

#27 Post autor: Adam » ndz paź 24, 2010 18:16 pm

Mefi klnie!! :P
#FUCKVINYL

Awatar użytkownika
Wojteł
John Williams
Posty: 9893
Rejestracja: sob mar 15, 2008 23:50 pm
Lokalizacja: Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody

#28 Post autor: Wojteł » ndz paź 24, 2010 18:46 pm

Adam Krysiński pisze:Mefi klnie!! :P
Drogi Adamie:
Po pierwsze: Offtopujesz.
Po drugie: Kablujesz.

To nieładnie.
Haha Śląsk węgiel zadupie gwara

Awatar użytkownika
Koper
Ennio Morricone
Posty: 26547
Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

#29 Post autor: Koper » ndz paź 24, 2010 19:09 pm

bladerunner20 pisze:Wiadome jest, że wszyscy lubimy partytury pisane na żywą orkiestrę i za to ogromny plus dla Powella, ale niestety brakuje melodii w utworach akcji w smoku, praktycznie większość jest oparta na jednym temacie z This Is Berk.
W "This is Berk" są 3 czy 4 tematy... :P
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński

bladerunner

#30 Post autor: bladerunner » ndz paź 24, 2010 19:12 pm

dobra przekonałeś mnie zamówię sobie tą płytę zadowolony? :o .

ODPOWIEDZ