Tutaj dyskutujemy o poszczególnych ścieżkach dźwiękowych napisanych na potrzeby kina.
-
Turek
#1
Post
autor: Turek » pt paź 15, 2010 19:11 pm
Witam

Zakładam temat w którym będziemy umieszczać utwory, które są absolutnie trudne dla orkiestr pod względem wykonawczym. Każdy niech podaje przykłady utworów które pod tym względem rzuciły wam się w uszy. Ja na początek daję te dwa tracki:
Indy 1 - Escape From The Temple
http://www.youtube.com/watch?v=NxK_yWCaOy4
To co gra sekcja dęta wręcz przeraża, szczególnie w końcówce.
I jeszcze to:
Matrix Reloaded - Burly Brawl
http://www.youtube.com/watch?v=UhB1Ig2HsHk
Komentować nie trzeba

-
bladerunner
#2
Post
autor: bladerunner » pt paź 15, 2010 19:12 pm
-
bladerunner
#4
Post
autor: bladerunner » pt paź 15, 2010 21:59 pm
Wojtek pisze:Ja sobie to pytanie zadaję bardzo często słuchając Goldsmitha.
Planeta małp Goldsmitha to jakiś kosmos

, on chyba na grzebieniu grał.

-
Wojteł
- John Williams
- Posty: 9893
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 23:50 pm
- Lokalizacja: Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
#5
Post
autor: Wojteł » pt paź 15, 2010 22:05 pm
no właśnie wykonać taką muzykę jest bardzo trudno, ale mnie jeszcze bardziej zastanawia proces pisania - Skąd Jerry brał pomysły przy planecie małp czy pamięci? Które eksperymenty brzmieniowe przyszły mu do głowy podczas pisania, które podczas nagrywania? Tak samo z matrixami Davisa, albo z z A.I Williamsa. W ogóle wczesna i późna twórczość Williamsa jest ciekawa pod tym względem. A z nowszych przykładów to te wszystkie etnicznie dźwięki w Avatarze Hornera - zastanawia mnie na ile różni się wyobrażenie kompozytora i zapis na papierze od ostatecznego brzmienia

Ostatnio zmieniony sob paź 16, 2010 01:30 am przez
Wojteł, łącznie zmieniany 1 raz.
Haha Śląsk węgiel zadupie gwara
-
Koper
- Ennio Morricone
- Posty: 26547
- Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
Kontakt:
#6
Post
autor: Koper » pt paź 15, 2010 22:15 pm
Zaraz tam za oceanem szukają eksperymentatorstwa. A Morricone, Coulais...?

"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński
-
Wojteł
- John Williams
- Posty: 9893
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 23:50 pm
- Lokalizacja: Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
#7
Post
autor: Wojteł » pt paź 15, 2010 22:19 pm
Panie, jo żech jest człowiek prosty i wykwintnej europejskiej mjuziki to ja nie znam
A tak na serio to Morricone znam naprawdę słabo, tylko kilka najbardziej najlepiej znanych prac i wciąż myślę, że muszę to nadrobić, bo wstyd i hańba

Haha Śląsk węgiel zadupie gwara
-
bladerunner
#8
Post
autor: bladerunner » pt paź 15, 2010 22:56 pm
Wojtek pisze:Panie, jo żech jest człowiek prosty i wykwintnej europejskiej mjuziki to ja nie znam
A tak na serio to Morricone znam naprawdę słabo, tylko kilka najbardziej najlepiej znanych prac i wciąż myślę, że muszę to nadrobić, bo wstyd i hańba

W sumie z Nas tu wszystkich na forum to tylko Koper zna 90% Dyskografii Enja.

-
Koper
- Ennio Morricone
- Posty: 26547
- Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
Kontakt:
#9
Post
autor: Koper » sob paź 16, 2010 11:07 am
90% dyskografii Ennia to nawet sam Ennio nie zna.

"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński
-
muaddib_dw
- Zdobywca Oscara
- Posty: 3237
- Rejestracja: wt lis 24, 2009 16:40 pm
- Lokalizacja: Kargowa
#10
Post
autor: muaddib_dw » sob paź 16, 2010 11:20 am
Dobry przykład tych dęciaków z Raidersów - ta sekcja była zawsze mocną stroną Williamsa. Dla mnie niesamowitym utworem jest pościg na wagonikach w kopalni świątyni zakłady i sekcja smyczkowa zwłaszcza przeplatana z dęciakami wygrywającymi motyw świątyni
http://www.youtube.com/watch?v=BGDLfiPE ... re=related
Lost World i akcja z raptorami świetnie skonstruowany utwór a w tle pojawiające się instrumenty naśladujące ryki dinozaurów zwłaszcza na początku i końcu oraz jak zwykle świetne dęciaki
http://www.youtube.com/watch?v=we9rHcFX ... re=related.
-
Bucholc Krok
- Jean-Baptiste Lully
- Posty: 17506
- Rejestracja: wt wrz 16, 2008 20:21 pm
- Lokalizacja: Golden Age
#11
Post
autor: Bucholc Krok » sob paź 16, 2010 11:56 am
Koper pisze:90% dyskografii Ennia to nawet sam Ennio nie zna.

Wszystko jest do siebie podobne to po co pamiętać?

-
bladerunner
#12
Post
autor: bladerunner » sob paź 16, 2010 12:59 pm
Bucholc Krok pisze:Koper pisze:90% dyskografii Ennia to nawet sam Ennio nie zna.

Wszystko jest do siebie podobne to po co pamiętać?

HGW może mu najwyżej buty czyścić..

-
Wojteł
- John Williams
- Posty: 9893
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 23:50 pm
- Lokalizacja: Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
#13
Post
autor: Wojteł » sob paź 16, 2010 14:19 pm
Muadibb - skoro już mowa o parku jurajskim, to grzechem byłoby nie wstawić
http://www.youtube.com/watch?v=b6gaeOrGHgk 
Waltorniści i trębacze mieli chyba dodatkowe trzecie płuco, świetne są też te agresywne flety
Ultimate battle z Hooka też może się pochwalić świetnymi trąbkami, mimo że całość dużo cieplejsza i w przygodowo-optymistycznym tonie

Haha Śląsk węgiel zadupie gwara
-
muaddib_dw
- Zdobywca Oscara
- Posty: 3237
- Rejestracja: wt lis 24, 2009 16:40 pm
- Lokalizacja: Kargowa
#14
Post
autor: muaddib_dw » sob paź 16, 2010 14:42 pm

Wojtek wybierałem między tym utworem właśnie a akcją z raptorami z części 2. Utwór ten jest nieeesamowity i zgrabnie łączy wiele tematów przeplatanych sekwencjami akcji zwłaszcza motyw głównych bohaterów tej sceny czyli raptorów właśnie. Po zagraniu tego utworu muzycy chyba poszli na 2tyg urlop
