dobra, macie trakliste
01. Ojciec Mateusz - 0:59
02. W potrzasku - 1:25
03. Poranek w Sandomierzu - 0:49
04. Aspirant Nocul - 0:55
05. Śniadanie na plebanii - 0:30
06. Jabłka - 0:47
07. Zagadka - 1:43
08. Płonne nadzieje - 1:19
09. Pomyłka - 0:50
10. Królestwo Natalii - 0:40
11. Przez dziurkę od klucza - 1:11
12. Teoria spiskowa - 0:47
13. Sekrety klasztoru - 0:52
14. Świadectwo - 0:32
15. Rower - 1:32
16. Modlitwa Ojca Mateusza - 1:43
17. Podejrzenia - 0:54
18. Pierogi Natalii - 0:49
19. Nocny patrol - 0:59
20. W poszukiwaniu prawdy - 0:59
21. Kalambury - 1:39
22. Domysły - 0:46
23. Nie ma odwrotu - 1:10
24. Ślepy zaułek - 1:24
25. Światełko - 0:38
26. Skradanie - 1:22
27. Na ratunek - 1:32
28. Piętno przeszłości - 0:47
29. Pokusa - 0:49
30. Rachunek sumienia - 0:57
31. Kto za tym stoi - 1:05
32. Siła przyjaźni - 1:12
33. Ukojenie - 1:56
34. Na tropie - 1:28
35. Zaskoczenie - 2:12
36. Wina i kara - 1:06
37. Uśmiech losu - 1:06
38. Znowu razem - 0:47
Razem - 43:05
W wydaniu tym razem zrezygnowaliśmy z dużej ilości zdjęć - będą za to moje obszerne i premierowe wywiady (wszystkie w formie wspomnień - bez pytań, otwarta i luźna wypowiedź), które ledwo się zmieściły w ksiązeczce: z Lorencem (o pisaniu muzyki do seriali na przestrzeni lat i o pracy nad Mateuszem), Maciejem Dejczerem (o długoletniej współpracy z Lorencem i przygotowaniem do formatowania serialu, pracy nad nim i muzyką do niego) i Andrzejem Kostenką (o długoletniej współpracy z Lorencem i roli muzyki w filmie oraz roli muzyki w Mateuszu).
Wywiady z dwoma rezyserami są tymbardziej wg mnie cenne - specjalnie dla słuchaczy/fanów, są to osoby które nie udzielają się specjalnie medialnie. I tak też przygotowujemy każde wydania i będziemy przygotowywać na moją prośbę - nie dawanie zbędnych rozwodzeń nad muzą czy recki muzyki (takie zawsze można pózniej w necie poczytać) czy analizami tylko własnie wywiady - wywiady które nigdy w innej formie by nie zostały przeprowadzone i umieszczone, jako ciekawostka, możliwośc zgłebienia tajników pracy tych osób, współpracy z kompozytorem, opinii i poznania wspomnień, oraz możliwość zapoznania się i poznania w pewnym sensie tych osób, bo nie każdy ma możliwośc znimi się spotykać i rozmawiać. To są elementy których zawsze mi brakuje w muzyce filmowej na płytach - pisanie durnych analiz track by track czy recki muzyki (wiadomo że pochwalnej skoro znalazła się w książeczce) czy streszczanie historii filmu, czyli robienie czegoś co można zrobić spokojnie w recenzji czy artykule po wydaniu już płyty w necie na jakimś portalu czy gazecie.. a wywiadów nie ma, nikomu się nie chce, jak się pojawią dwa zdania od rezysera w stylu że jego muza jest zajebista to już święto - wyjątkiem jest np. Spielberg który z reguły z min. pół strony w albumach Williamsa od siebie daje.. Czasem u innych się to zdarza, ale i tak dla mnie/ wg mnie za rzadko.. A takie coś też fajnie może pomóc w sprzedaży płyty czy jej reklamie.. A w naszym kochanym zaściankowym kraju to już wiadomo że takie rzeczy to abstrakcja..