Death Stranding / Death Stranding 2: On the Beach - Ludvig Forssell

Czasem zdarza się, że kompozytorzy ścieżek dżwiękowych poza swą działalnością filmową są również autorami projektów związanych ze światem gier komputerowych. W tym dziale można podyskutować właśnie o tych "niesoundtrackowych" dokonaniach.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mystery
James Horner
Posty: 25008
Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am

Re: Death Stranding / Death Stranding 2: On the Beach - Ludvig Forssell

#16 Post autor: Mystery » pt cze 13, 2025 17:08 pm

Ukazał się soundtrack Woodkida do DS2.

Obrazek

1. To the Wilder (4:40)
2. Any Love of Any Kind feat. Bryce Dessner (3:55)
3. Black Drift (4:42)
4. Story of Rainy (4:00)
5. Are You There (3:31)
6. Asphalt Maelstrom (3:54)
7. Fragile Things (1:58)
8. Quiet Strike (2:05)
9. Amekara Nijie (1:14)
10. Tmrrw (3:45)
11. Minus Sixty One (5:16)
12. And Now the Bonus Tracks feat. Hideo Kojima (0:21)
13. To the Wilder feat. Elle Fanning (4:40)
14. Any Love of Any Kind (Choir Version) (4:10)
15. To the Wilder (Piano Version) (4:45)
16. To the Wilder (Instrumental) (4:40)

57:26

Awatar użytkownika
lis23
+ Ludvig van Beethoven +
Posty: 14193
Rejestracja: czw lis 12, 2009 03:50 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Death Stranding / Death Stranding 2: On the Beach - Ludvig Forssell

#17 Post autor: lis23 » pn cze 16, 2025 18:45 pm

Kompozytor się ponoć mocno zdenerwował podczas pracy nad grą:
Woodkid, który jest kompozytorem i współautorem ścieżki dźwiękowej do Death Stranding 2: On the Beach w wywiadzie dla Rolling Stone ujawnił, że w połowie produkcji Hideo Kojima zdecydował się na ogromne zmiany, które wymagały one dodatkowej pracy od muzyka.

Był kluczowy moment, mniej więcej w połowie prac nad grą, kiedy odbyła się dyskusja. On podszedł do mnie i powiedział: „Mamy problem." Następnie dodał: „Będę bardzo szczery, testowaliśmy grę z graczami i wyniki są zbyt dobre. Za bardzo im się podoba. To oznacza, że coś jest nie tak; musimy coś zmienić". I zmienił rzeczy w scenariuszu oraz sposób, w jaki dzieją się niektóre kluczowe momenty w grze, ponieważ uznał, że jego praca nie była wystarczająco polaryzująca i nie wywoływała wystarczająco silnych emocji. Jeśli wszystkim się podoba, to znaczy, że jest to mainstream. To znaczy, że jest konwencjonalne. To znaczy, że jest już "przetrawione" dla ludzi, żeby im się podobało. A ja tego nie chcę. Chcę, żeby ludzie ostatecznie pokochali rzeczy, których nie lubili, gdy napotkali je po raz pierwszy, bo to właśnie wtedy naprawdę coś się kocha'. I to była dla mnie prawdziwa lekcja; żeby nie robić rzeczy, by zadowolić ludzi, ale by ich trochę poruszyć i zmienić ich perspektywę.
https://www.ppe.pl/news/372618/gra-hide ... ing-2.html
Tylko On, Williams John ;)
Tylko on, Elton John ;) ;)

Awatar użytkownika
qnebra
Zdobywca Oscara
Posty: 3197
Rejestracja: pn mar 11, 2013 12:28 pm
Lokalizacja: Zadupie Mordoru

Re: Death Stranding / Death Stranding 2: On the Beach - Ludvig Forssell

#18 Post autor: qnebra » pn cze 16, 2025 19:20 pm

Cytat dosłownie temu przeczy. To Kojima był niezadowolony z testów, gdyż ich wyniki były zbyt pozytywne. Wzięto więc pozmieniano co nieco w grze, a jak pozmieniano to trzeba było też przerobić muzykę.

Awatar użytkownika
Mystery
James Horner
Posty: 25008
Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am

Re: Death Stranding / Death Stranding 2: On the Beach - Ludvig Forssell

#19 Post autor: Mystery » pn cze 16, 2025 20:28 pm

Rozumiem, że Woodkid pełni tu funkcję "Low Roar" z pierwszej części, a Forssell robi normalny score? Przesłuchałem ten album i jest świetny, większość to muzyczne kompozycje, a nie piosenki i szkoda, że tak krótki to album i że Woodkid nie zrobił jednak całości, bo jego muza brzmi tu świetnie i daleka jest od typowej generycznej sieczki jaką głównie serwuje Forssell.


youtu.be/fa0hqffp0EE

Awatar użytkownika
MichalP
Nominacja do odkrycia roku
Posty: 1148
Rejestracja: czw wrz 07, 2017 04:28 am
Lokalizacja: Gdzies w Kanadzie

Re: Death Stranding / Death Stranding 2: On the Beach - Ludvig Forssell

#20 Post autor: MichalP » pn cze 16, 2025 21:52 pm

Bardzo lubie Woodkida, wiec kazdy nowy album od niego jest na wage zlota. Czytalem wywiad z nim na temat jego zaangazowania w ten projekt. Za Mysterym - nie wiem skad Lisu wziales pomysl zdenerwowania kompozytora - mocno to naciagane.

Woodkid byl przy projekcie od samego poczatku - czyli prawie 3 lata. Koncepcji przewinelo sie mnostwo. I na potrzeby gry stworzyl podobno kilkaset godzin muzyki. Na razie nie slyszalem, zeby Forssell byl tez zaangazowany. A na samym albumie jest jednak troche muzyki czysto ilustracyjnej, wiec moze Woodkid jest odpowiedzialny za calosc muzyki. Fakt, ze album jest dosyc krotki, ale podobno to esencja pomyslow stworzonych na potrzeby gry - bo reszta to juz tylko rozwiniecia tych pomyslow. Chodzilo o to, zeby nagrac tyle roznych wersji danego kawalka, zeby plynnie mozna bylo to edytowac w zaleznosci jak dlugo dany gracz gra w obrebie jakiejs mapy - muzyka i jej tempo/instrumentacja zmienia sie w zaleznosci od sposobu poruszania sie po mapie, wybranej trasy, dodatkowych elementow, ktore sie pojawiaja. Kojima dosyc fajnie to opisuje, przy okazji prezentacji gry.

Woodkid byl bardzo zadowolony ze sposobu pracy bo mial sporo wolnosci a i Kojima dosyc blisko z nim wspolpracowal i wykorzystywal jego sugestje.

Na razie cichosza na temat wydania CD. Digital i Winyl tylko. Moze Sony jednak sie pokusi, przynajmniej w Europie - fajnie jakby tez zamiast tych bieda 50 minut wydali to jako 2CD (Minus Sixty One - to kawalek z ostatniego albumu Woodkida, a nie oryginalna kompozycja do gry, aczkolwiek w grze jest mocno przearanzowana), wlasnie z tymi roznymi rozwinieciami i innymi aranzacjami.

ODPOWIEDZ