THE TREE OF LIFE - ALEXANDRE DESPLAT

Tutaj dyskutujemy o poszczególnych ścieżkach dźwiękowych napisanych na potrzeby kina.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Marek Łach
+ Jerry Goldsmith +
Posty: 5671
Rejestracja: śr maja 04, 2005 16:30 pm
Lokalizacja: Kraków

#16 Post autor: Marek Łach » wt kwie 27, 2010 20:07 pm

Tree of Life is a period piece centered around three boys in the 1950s. The eldest son (Hunter McCracken none SAG) of two characters (Brad Pitt and Jessica Chastain) witnesses the loss of innocence.

We trace the evolution of an eleven-year-old boy in the Midwest, Jack, one of three brothers. At first all seems marvelous to the child. He sees as his mother does, with the eyes of his soul. She represents the way of love and mercy, where the father tries to teach his son the world's way, of putting oneself first. Each parent contends for his allegiance, and Jack must reconcile their claims. The picture darkens as he has his first glimpses of sickness, suffering and death. The world, once a thing of glory, becomes a labyrinth.

Framing this story is that of adult Jack, a lost soul in a modern world, seeking to discover amid the changing scenes of time that which does not change: the eternal scheme of which we are a part. When he sees all that has gone into our world's preparation, each thing appears a miracle precious, incomparable. Jack, with his new understanding, is able to forgive his father and take his first steps on the path of life.

The story ends in hope, acknowledging the beauty and joy in all things, in the everyday and above all in the family -- our first school -- the only place that most of us learn the truth about the world and ourselves, or discover life's single most important lesson, of unselfish love.
When we asked him if this was a science fiction film (yes, even that is in doubt), Pitt replied, "Well, in a way. It's this little tiny story of a kid growing up in the 50s with a mother who's grace incarnate and a father who's oppressive in nature. So he is negotiating his way through it, defining who he's gonna be when he grows up. And that is juxtaposed with a little, tiny micro-story of the cosmos, from the beginning of the cosmos to the death of the cosmos. So that's where the sci-fi – or the sci-fact – comes in."
Swoją drogą Desplat załapał się do tegorocznego jury w Cannes ;)

Awatar użytkownika
Marek Łach
+ Jerry Goldsmith +
Posty: 5671
Rejestracja: śr maja 04, 2005 16:30 pm
Lokalizacja: Kraków

#17 Post autor: Marek Łach » wt kwie 27, 2010 20:30 pm

Nie przesadzam :) Zresztą wszystkie swoje spostrzeżenia opisałem w recenzji. Dla mnie nie ma czegoś takiego, jak film zbyt dobry, by było słychać muzykę (o ile ta muzyka też jest dobra).

Awatar użytkownika
Koper
Ennio Morricone
Posty: 26568
Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

#18 Post autor: Koper » wt kwie 27, 2010 20:33 pm

dziekan pisze:Autor Widmo?
Nie przesadzaj.Obejrzalem film znając muzyke i jestem głęboko rozczarowany.Film jest na tyle dobry,że na samą muzyke cięzko zwrocic uwage.
Jedynie utwor ''The Truth About Ruth'' idealnie wspasowal sie w emcjonalną koncowke filmu.
Co Ty dziekan pierdolisz?? Oglądałeś jakiegoś cama z kiepskim dźwiękiem czy co?
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński

Awatar użytkownika
Koper
Ennio Morricone
Posty: 26568
Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

#19 Post autor: Koper » wt kwie 27, 2010 21:01 pm

No, sorry, ale zarówno główny temat, jak i sceny pościgu na promie, czy samochodem w lesie rewelacja. O finale sam wspomniałeś.
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński

Awatar użytkownika
Marek Łach
+ Jerry Goldsmith +
Posty: 5671
Rejestracja: śr maja 04, 2005 16:30 pm
Lokalizacja: Kraków

#20 Post autor: Marek Łach » wt kwie 27, 2010 22:14 pm

Ale to nie jest wina ani muzyki ani filmu, tylko wina odbiorcy. Mi też się raz za czas zdarzy tak zaangażować w intrygę filmu, że muzyka gdzieś mi umknie, ale nigdy nie powiedziałbym, że to wina kompozytora - tylko mojej nieuwagi. Zresztą to, że film tak mocno angażuje przecież też jest w pewnym stopniu zasługą muzyki, która tak a nie inaczej podkreśla emocje. To wszystko są naczynia połączone.

Nie rozumiem w tym momencie Twojego wyobrażenia o dobrej muzyce filmowej.

Awatar użytkownika
muaddib_dw
Zdobywca Oscara
Posty: 3237
Rejestracja: wt lis 24, 2009 16:40 pm
Lokalizacja: Kargowa

#21 Post autor: muaddib_dw » ndz maja 16, 2010 10:14 am

Olek rzemieślnik walnie jedną z 10 ścieżek w tym roku do której za kolejny rok nikt nie będzie wracał. Wiatr rozwieje niczym piaski czasu :twisted:

Awatar użytkownika
Wawrzyniec
Hans Zimmer
Posty: 35044
Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
Kontakt:

#22 Post autor: Wawrzyniec » ndz maja 16, 2010 14:34 pm

Gdybym był Adamem napisałbym "LOL", ale jako, że nim nie jestem to napiszę tylko, że trudno się z Tobą nie zgodzić :) Przynajmniej mnie osobiście, gdyż nie wątpię, że są osoby, które jednak często do starszych prac Desplata wracają :)
#WinaHansa #IStandByDaenerys

Awatar użytkownika
Mystery
James Horner
Posty: 25381
Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am

#23 Post autor: Mystery » ndz maja 16, 2010 17:16 pm

Z zeszłorocznych prac Desplata zdarza mi się wracać do "Lisa", "Julie" i fragmentarycznie do "New Moon" i "Cheri", więc nie jest źle :) W tym roku Potter, Tree of Life i chyba Largo Winch 2 (Sharon Stone i Weronika Rosati w obsadzie), więc myślę, że będzie do czego wracać, w sumie już jest, "Ghost Writera" przecież mamy :)

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 60181
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

#24 Post autor: Adam » czw wrz 02, 2010 07:51 am

Mystery Man pisze: (Sharon Stone i Weronika Rosati w obsadzie
aleś dał porównanie :P Sharon się obrazi :?
NO CD = NO SALE

Awatar użytkownika
Mystery
James Horner
Posty: 25381
Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am

#25 Post autor: Mystery » czw wrz 02, 2010 10:47 am

dziekan pisze:Niestety Tree Of Life nie pojawi sie w kinach w tym roku.
Prawdopodobnie film trafi na wielki ekran dopiero w 2012.
Jakoś mnie to nie dziwi, szkoda...
Adam Krysiński pisze:aleś dał porównanie :P Sharon się obrazi :?
Takie porównanie, że dwa różne światy właśnie :)

Awatar użytkownika
Tomek
Redaktor Kaktus
Posty: 4257
Rejestracja: pn maja 02, 2005 21:43 pm
Kontakt:

#26 Post autor: Tomek » czw wrz 02, 2010 14:38 pm

dziekan pisze:Niestety Tree Of Life nie pojawi sie w kinach w tym roku.
Prawdopodobnie film trafi na wielki ekran dopiero w 2012.
Jeżeli już to raczej 2011. Film miał być gotowy na festiwal w Wenecji, ale Malick cały czas go montuje i pracuje nad efektami wizualnymi. Jest jednak szansa, że będzie ukończony na sezon oscarowy, czyli pod koniec 2010 roku i pewnie ścieżka Desplata też będzie wydana w zbliżonym terminie.
Ostatnio zmieniony czw wrz 02, 2010 14:47 pm przez Tomek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Marek Łach
+ Jerry Goldsmith +
Posty: 5671
Rejestracja: śr maja 04, 2005 16:30 pm
Lokalizacja: Kraków

#27 Post autor: Marek Łach » pt wrz 03, 2010 22:50 pm

Szkoda by było, gdyby nie wyrobili się w tym roku. Na pocieszenie zostaje Potter...

Awatar użytkownika
Mystery
James Horner
Posty: 25381
Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am

#28 Post autor: Mystery » pn paź 25, 2010 16:58 pm

Jest wreszcie ustalona premiera filmu w USA - 27 Maja 2011 - będzie hicior 8)

Awatar użytkownika
Koper
Ennio Morricone
Posty: 26568
Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

#29 Post autor: Koper » pn paź 25, 2010 17:19 pm

Że film hicior? Kasowy raczej wątpię.
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński

Awatar użytkownika
Mystery
James Horner
Posty: 25381
Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am

#30 Post autor: Mystery » pn paź 25, 2010 17:26 pm

Koper pisze:Że film hicior? Kasowy raczej wątpię.
Ploty głoszą, że budżet będzie ogromy (długa, kosztowna postprodukcja), boją się nawet o nim mówić. Pewnie dlatego startuje w sezonie letnim, premierę ma po 4 Piratach, a razem drugimi częściami Kung Fu Panda i Kac Vegas, więc walka o kasę będzie zacięta :)

Gość od efektów specjalnych już na początku 2009 mówił:

"We're just starting work on a project for Terrence Malick, animating dinosaurs, the film is The Tree of Life, starring Brad Pitt and Sean Penn. It'll be showing in IMAX -- so the dinosaurs will actually be life size -- and the shots of the creatures will be long and lingering."

"We’re animating dinosaurs, but it’s not Jurassic Park. The attempt is to treat it as if somehow a camera wound up in the middle of these periods when dinosaurs roamed the earth and creatures first started to emerge from the sea onto the land. The first mammals appearing. We’re doing a number of creatures all seriously scientifically based."
"I think when it’s finished it’ll be something that’s referred to for years."

Ciekawe co na to Desplat :)

A tu o "fabule":

Our picture is a cosmic epic, a hymn to life.

We trace the evolution of an eleven-year-old boy in the Midwest, Jack, one of three brothers. At first all seems marvelous to the child. He sees as his mother does, with the eyes of his soul. She represents the way of love and mercy, where the father tries to teach his son the world’s way, of putting oneself first. Each parent contends for his allegiance, and Jack must reconcile their claims. The picture darkens as he has his first glimpses of sickness, suffering and death. The world, once a thing of glory, becomes a labyrinth.

Framing this story is that of adult Jack, a lost soul in a modern world, seeking to discover amid the changing scenes of time that which does not change: the eternal scheme of which we are a part. When he sees all that has gone into our world’s preparation, each thing appears a miracle — precious, incomparable. Jack, with his new understanding, is able to forgive his father and take his first steps on the path of life.

The story ends in hope, acknowledging the beauty and joy in all things, in the everyday and above all in the family — our first school — the only place that most of us learn the truth about the world and ourselves, or discover life’s single most important lesson, of unselfish love.

ODPOWIEDZ