Bardzo ładna zrzynka z amerykańskiego soul, jazz & funk z lat 70. Ja tam słyszę Isaaca Hayesa. Lata 70. w polskiej muzyce były cudowne. Nie mieliśmy łatwego dostępu do oryginału, więc spokojnie nagrywano np. "Deszcz w cisnej" Krystyny Prońko jako plagiat "Shaft".
GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE
Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE
Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE
30.04.2021 - CD
Dwa zapomniane filmy z tego samego roku, o podobnej tematyce i z muzyką tego samego kompozytora. Album „Mam tu swój dom” prezentuje niepublikowane wcześniej nagrania muzyki filmowej Krzysztofa Komedy, który – jak się okazuje – w krótkich, kameralnych formach zaaranżowanych na nietypowe składy instrumentalne odnajdywał się równie swobodnie co w jazzie.
Muzyka filmowa Krzysztofa Komedy to wciąż w pewnym stopniu ziemia nieodkryta. Obok dzieł ponadczasowych i legendarnych („Nóż w wodzie”, „Niewinni czarodzieje” czy „Ręce do góry”, by wymienić tylko kilka z tytułów zrealizowanych w Polsce) znajdują się filmy zupełnie dziś zapomniane, które po swojej kinowej premierze niezwykle rzadko wracały na ekrany. Takim obrazem jest „Mam tu swój dom” Juliana Dziedziny, będący kameralnym, obyczajowym studium ludzkich postaw na współczesnej polskiej wsi. Krzysztof Komeda przygotował do tego obrazu równie kameralną, skromną w instrumentacji ilustrację muzyczną. Jakby sam z premedytacją
narzucał sobie ograniczenia, szukając w dostępnych barwach najciekawszych współbrzmień. I bezsprzecznie mu się to udawało w pełnych niepokoju, zadumy czy radości frazach. W podobnym nastroju utrzymana była muzyka do filmu „Ubranie prawie nowe” Włodzimierza Haupe (również poruszającego tematykę wiejską), która uzupełnia niniejszy album.
„Mam tu swój dom” ukazuje się w zremasterowanym wydaniu z oryginalnych taśm z archiwum wrocławskiego Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA. Płycie towarzyszy obszerna książeczka z tekstem na temat muzyki, fotosami z filmu oraz memorabiliami. To kolejny owoc współpracy GAD Records ze strażnikami pamięci o wrocławskiej Wytwórni Filmów Fabularnych. W zbiorach CeTA kryje się ponad 10 tysięcy unikatowych kostiumów filmowych oraz niepublikowana muzyka filmowa Wojciecha Kilara, Adama Sławińskiego, Piotra Hertla, Włodzimierza Nahornego czy Jerzego Derfla.
Dwa zapomniane filmy z tego samego roku, o podobnej tematyce i z muzyką tego samego kompozytora. Album „Mam tu swój dom” prezentuje niepublikowane wcześniej nagrania muzyki filmowej Krzysztofa Komedy, który – jak się okazuje – w krótkich, kameralnych formach zaaranżowanych na nietypowe składy instrumentalne odnajdywał się równie swobodnie co w jazzie.
Muzyka filmowa Krzysztofa Komedy to wciąż w pewnym stopniu ziemia nieodkryta. Obok dzieł ponadczasowych i legendarnych („Nóż w wodzie”, „Niewinni czarodzieje” czy „Ręce do góry”, by wymienić tylko kilka z tytułów zrealizowanych w Polsce) znajdują się filmy zupełnie dziś zapomniane, które po swojej kinowej premierze niezwykle rzadko wracały na ekrany. Takim obrazem jest „Mam tu swój dom” Juliana Dziedziny, będący kameralnym, obyczajowym studium ludzkich postaw na współczesnej polskiej wsi. Krzysztof Komeda przygotował do tego obrazu równie kameralną, skromną w instrumentacji ilustrację muzyczną. Jakby sam z premedytacją
narzucał sobie ograniczenia, szukając w dostępnych barwach najciekawszych współbrzmień. I bezsprzecznie mu się to udawało w pełnych niepokoju, zadumy czy radości frazach. W podobnym nastroju utrzymana była muzyka do filmu „Ubranie prawie nowe” Włodzimierza Haupe (również poruszającego tematykę wiejską), która uzupełnia niniejszy album.
„Mam tu swój dom” ukazuje się w zremasterowanym wydaniu z oryginalnych taśm z archiwum wrocławskiego Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA. Płycie towarzyszy obszerna książeczka z tekstem na temat muzyki, fotosami z filmu oraz memorabiliami. To kolejny owoc współpracy GAD Records ze strażnikami pamięci o wrocławskiej Wytwórni Filmów Fabularnych. W zbiorach CeTA kryje się ponad 10 tysięcy unikatowych kostiumów filmowych oraz niepublikowana muzyka filmowa Wojciecha Kilara, Adama Sławińskiego, Piotra Hertla, Włodzimierza Nahornego czy Jerzego Derfla.
#FUCKVINYL
Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE
Parę słów o Giuseppe i Całej naprzód - https://filmmusic.pl/index.php?act=recki&id=3101
Gdyby nie piraci, byłbym jak Zbigniew Hołdys - Eric Clapton.
Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE
W tym miesiącu wydana zostanie muzyka z filmu "Przepraszam czy tu biją" autorstwa Piotra Figla.
Koledzy z Rzeszowa przywieźli szampana, choć sytuacja jakaś niewyraźna. Niedźwiedź z warszawskiego ZOO nie wie, ile dromader może wytrzymać bez picia. Belusa nie wolno rozśmieszać, bo ma zajady. A Student grzecznie pyta: Przepraszam, czy tu biją? Oryginalna muzyka filmowa Piotra Figla pierwszy raz na płycie.
Drugi pełnometrażowy film Marka Piwowskiego to, podobnie jak jego debiutancki „Rejs”, obraz kultowy. Pamiętany za doskonałe dialogi, niecodzienną obsadę i trzymającą w napięciu historię. Muzyka Piotra Figla także doskonale wpisuje się w kryminalną intrygę, odwołując się do najlepszych zachodnich wzorców. Potężne funkowe tematy (w tym oryginalna, pierwotna wersja „Agenta 008”) z pulsującą gitarą basową i ciężką jak ołów sekcją dętą sąsiadują tutaj z delikatnymi bossa novami, pełnymi zmysłowych harmonii elektrycznego piana Fender-Rhodes.
Muzyka Piotra Figla z filmu „Przepraszam, czy tu biją” ukazuje się po raz pierwszy na płycie, zremasterowana z oryginalnych taśm z archiwum wrocławskiego Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA, będącego spadkobiercą wieloletnich tradycji Wytwórni Filmów Fabularnych. W książeczce dołączonej do płyty znalazł się szkic na temat filmu i muzyki oraz fotosy z planu zdjęciowego. Płyta kontynuuje wspólną serię wydawniczą CeTA i GAD Records, prezentującą najciekawsze nagrania muzyki filmowej z archiwów WFF Wrocław.
Tracklista:
1. Czołówka
2. Dyskoteka I
3. Konfrontacja I
4. Belus (Temat Belusa)
5. Dyskoteka II
6. Odejście Belusa
7. Motyw bez tytułu
8. Napad na bank
9. Belus plus Włoch
10. Konfrontacja II
11. Judo
12. Finał
BONUS TRACKS
13. Fortepian (To był świat w zupełnie starym stylu)
14. Motyw bez tytułu (alternatywne zakończenie / alternate ending)
15. Napad na bank (wersja alternatywna / alternative version)
Koledzy z Rzeszowa przywieźli szampana, choć sytuacja jakaś niewyraźna. Niedźwiedź z warszawskiego ZOO nie wie, ile dromader może wytrzymać bez picia. Belusa nie wolno rozśmieszać, bo ma zajady. A Student grzecznie pyta: Przepraszam, czy tu biją? Oryginalna muzyka filmowa Piotra Figla pierwszy raz na płycie.
Drugi pełnometrażowy film Marka Piwowskiego to, podobnie jak jego debiutancki „Rejs”, obraz kultowy. Pamiętany za doskonałe dialogi, niecodzienną obsadę i trzymającą w napięciu historię. Muzyka Piotra Figla także doskonale wpisuje się w kryminalną intrygę, odwołując się do najlepszych zachodnich wzorców. Potężne funkowe tematy (w tym oryginalna, pierwotna wersja „Agenta 008”) z pulsującą gitarą basową i ciężką jak ołów sekcją dętą sąsiadują tutaj z delikatnymi bossa novami, pełnymi zmysłowych harmonii elektrycznego piana Fender-Rhodes.
Muzyka Piotra Figla z filmu „Przepraszam, czy tu biją” ukazuje się po raz pierwszy na płycie, zremasterowana z oryginalnych taśm z archiwum wrocławskiego Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA, będącego spadkobiercą wieloletnich tradycji Wytwórni Filmów Fabularnych. W książeczce dołączonej do płyty znalazł się szkic na temat filmu i muzyki oraz fotosy z planu zdjęciowego. Płyta kontynuuje wspólną serię wydawniczą CeTA i GAD Records, prezentującą najciekawsze nagrania muzyki filmowej z archiwów WFF Wrocław.
Tracklista:
1. Czołówka
2. Dyskoteka I
3. Konfrontacja I
4. Belus (Temat Belusa)
5. Dyskoteka II
6. Odejście Belusa
7. Motyw bez tytułu
8. Napad na bank
9. Belus plus Włoch
10. Konfrontacja II
11. Judo
12. Finał
BONUS TRACKS
13. Fortepian (To był świat w zupełnie starym stylu)
14. Motyw bez tytułu (alternatywne zakończenie / alternate ending)
15. Napad na bank (wersja alternatywna / alternative version)
Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE
27.08:
Komedia legendarna i wybitna, oglądana z tak samo wielką radością przez kolejne pokolenia od ponad pół wieku. Pisano o niej i w popularnej prasie, i analizowano naukowo. „Sami swoi” Sylwestra Chęcińskiego to film, który wpisał się w historię polskiej kultury, a nawet codzienny język. W końcu wiadomo, że sąd sądem, a sprawiedliwość musi być po naszej stronie. Teraz kompletna muzyka Wojciecha Kilara przygotowana z myślą o filmie ukazuje się pierwszy raz na płycie.
Kilar w latach 60. XX wieku, skłaniał się często ku prostocie, uciekając od rozbuchanych, majestatycznych pasaży orkiestrowych, tak lubianych przez kino w minionych dekadach. Szukał rozwiązań skromnych, zarówno w warstwie aranżacyjnej, jak i melodycznej – wiodący motyw „Samych swoich” jest tego doskonałym przykładem. Sylwestrowi Chęcińskiemu w zupełności to wystarczyło do zilustrowania komediowych perypetii jego bohaterów. Na niniejszej płycie znalazł się komplet utworów zrealizowanych z myślą o filmie (łącznie z tematami niewykorzystanymi bądź mocno okrojonymi w finalnej wersji filmu) – od kolejnych inkarnacji głównego motywu, przez tematy oparte o sekcję smyczkową po perkusyjną ilustrację ujeżdżania ogiera. Takiego ładnego, amerykańskiego.
Prawdziwym odkryciem jest kompletna ścieżka dźwiękowa z mało znanego filmu Stanisława Lenartowicza „Czerwone i złote”, uzupełniająca niniejsze wydawnictwo. Liryczny, subtelnie zagrany fortepianowy walc prowadzi przez całą nostalgiczną opowieść w coraz to nowszych odsłonach. Nagrania z obu filmów ukazują się na płycie po raz pierwszy, zremasterowane z oryginalnych taśm z archiwum wrocławskiego Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA. W książeczce dołączonej do płyty znalazł się szkic na temat filmów i muzyki oraz fotosy z planu zdjęciowego. Płyta kontynuuje wspólną serię wydawniczą CeTA i GAD Records, prezentującą najciekawsze nagrania muzyki filmowej z archiwów dawnej Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu.
Tracklista:
Sami swoi
1. Czołówka
2. Peron
3. Krowa / Trzy palce
4. Nowy dom
5. Kłótnia
6. Jadźka i Witia I
7. Miny
8. Jadźka i Witia II
9. Koń z UNRRA
10. Jadźka i Witia III
11. Zgoda
12. Pozytywka
13. Finał
Bonus tracks:
14. 2A/II
15. 2B/I
16. 4/III – v 1
17. 17/I
Czerwone i złote
18. Siano / PKS
19. Czołówka
20. Jabłko
21. Sen w kościele
22. Miasteczko / Spotkanie
23. Wieczór
24. Pod jednym parasolem
25. Obserwacja
26. Konie
27. Komu w drogę…
28. Pościg
29. Finał
Bonus track:
30. 11/III
Komedia legendarna i wybitna, oglądana z tak samo wielką radością przez kolejne pokolenia od ponad pół wieku. Pisano o niej i w popularnej prasie, i analizowano naukowo. „Sami swoi” Sylwestra Chęcińskiego to film, który wpisał się w historię polskiej kultury, a nawet codzienny język. W końcu wiadomo, że sąd sądem, a sprawiedliwość musi być po naszej stronie. Teraz kompletna muzyka Wojciecha Kilara przygotowana z myślą o filmie ukazuje się pierwszy raz na płycie.
Kilar w latach 60. XX wieku, skłaniał się często ku prostocie, uciekając od rozbuchanych, majestatycznych pasaży orkiestrowych, tak lubianych przez kino w minionych dekadach. Szukał rozwiązań skromnych, zarówno w warstwie aranżacyjnej, jak i melodycznej – wiodący motyw „Samych swoich” jest tego doskonałym przykładem. Sylwestrowi Chęcińskiemu w zupełności to wystarczyło do zilustrowania komediowych perypetii jego bohaterów. Na niniejszej płycie znalazł się komplet utworów zrealizowanych z myślą o filmie (łącznie z tematami niewykorzystanymi bądź mocno okrojonymi w finalnej wersji filmu) – od kolejnych inkarnacji głównego motywu, przez tematy oparte o sekcję smyczkową po perkusyjną ilustrację ujeżdżania ogiera. Takiego ładnego, amerykańskiego.
Prawdziwym odkryciem jest kompletna ścieżka dźwiękowa z mało znanego filmu Stanisława Lenartowicza „Czerwone i złote”, uzupełniająca niniejsze wydawnictwo. Liryczny, subtelnie zagrany fortepianowy walc prowadzi przez całą nostalgiczną opowieść w coraz to nowszych odsłonach. Nagrania z obu filmów ukazują się na płycie po raz pierwszy, zremasterowane z oryginalnych taśm z archiwum wrocławskiego Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA. W książeczce dołączonej do płyty znalazł się szkic na temat filmów i muzyki oraz fotosy z planu zdjęciowego. Płyta kontynuuje wspólną serię wydawniczą CeTA i GAD Records, prezentującą najciekawsze nagrania muzyki filmowej z archiwów dawnej Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu.
Tracklista:
Sami swoi
1. Czołówka
2. Peron
3. Krowa / Trzy palce
4. Nowy dom
5. Kłótnia
6. Jadźka i Witia I
7. Miny
8. Jadźka i Witia II
9. Koń z UNRRA
10. Jadźka i Witia III
11. Zgoda
12. Pozytywka
13. Finał
Bonus tracks:
14. 2A/II
15. 2B/I
16. 4/III – v 1
17. 17/I
Czerwone i złote
18. Siano / PKS
19. Czołówka
20. Jabłko
21. Sen w kościele
22. Miasteczko / Spotkanie
23. Wieczór
24. Pod jednym parasolem
25. Obserwacja
26. Konie
27. Komu w drogę…
28. Pościg
29. Finał
Bonus track:
30. 11/III
Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE
Ja oczywiście jak zawsze polecam też poboczne rzeczy wydane w rzutach GADów - często są jeszcze lepsze niż soundtracki - tym razem genialny synth album Krzyśka Dudy i bigbeat Orkiestry Tanecznej Polskiego Radia - właśnie sobie oba zamówiłem
#FUCKVINYL
- Bucholc Krok
- Jean-Baptiste Lully
- Posty: 17506
- Rejestracja: wt wrz 16, 2008 20:21 pm
- Lokalizacja: Golden Age
Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE
Kiedy winyl?
Mam jego (?) Gregorian Angels. Nie pamiętam czy przesłuchałem całą, bo mało mi uszy nie odpadły.
"Wszyscy się koncentrują na tej wymianie słów z Lechem Wałęsą, który jest niesłychanie szybki, jeżeli chodzi o riposty, i tutaj ma taki intelekt najwyższych lotów" Rafał "Rafaello" Trzaskowski, prezydęt Warszawy
- bladerunner22
- Zdobywca Oscara
- Posty: 2803
- Rejestracja: ndz sie 21, 2011 14:16 pm
Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE
samych juz wysyłaja ! moi leżą juz w paczkomacie!
Jedna z najpiękniejszych piosenek Lady Pank :
''Zabić Strach''
''Zabić Strach''
Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE
Samych to ja już że dwa razy posłuchałem: I i mnie nie pobili
Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE
Mój Bosszzzee
CD - 24.09.2021
Grzesiu Markowski <3
1. W labiryncie ludzkich spraw – wokaliza
2. Wesoły Bączek
3. Yamamine
4. Na temat Ani – gitara
5. Temat biegu
6. Na temat Ani – perkusja
7. Spoko
8. Podejście Garażyny
9. Fleet
10. Hot Dog (Is Sexy)
11. Ballaba
12. FX-1
13. W labiryncie ludzkich spraw (Sweet Nostalgia)
14. Samolot na niebie
15. Psy cho!
16. Odjazdy
17. Temat laboratoryjny
18. Marcowa samba
19. Ballabab
20. Jeff Tune
21. Kochania
22. FX-2 (Groza)
23. Na temat Ani – głos
24. Smutny Bączek
25. Zielone Reggae
26. W labiryncie ludzkich spraw – pełna wersja
CD - 24.09.2021
Grzesiu Markowski <3
1. W labiryncie ludzkich spraw – wokaliza
2. Wesoły Bączek
3. Yamamine
4. Na temat Ani – gitara
5. Temat biegu
6. Na temat Ani – perkusja
7. Spoko
8. Podejście Garażyny
9. Fleet
10. Hot Dog (Is Sexy)
11. Ballaba
12. FX-1
13. W labiryncie ludzkich spraw (Sweet Nostalgia)
14. Samolot na niebie
15. Psy cho!
16. Odjazdy
17. Temat laboratoryjny
18. Marcowa samba
19. Ballabab
20. Jeff Tune
21. Kochania
22. FX-2 (Groza)
23. Na temat Ani – głos
24. Smutny Bączek
25. Zielone Reggae
26. W labiryncie ludzkich spraw – pełna wersja
#FUCKVINYL
Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE
Jestem w szoku. Poza płytą muzyka zostanie wydana na kasetach magnetofonowych sztuk 100.
Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE
5.11
Jeden z najlepszych filmów kina moralnego niepokoju, któremu nie było dane tego nurtu współtworzyć… Film trafił na półkę, przez co pod koniec lat 70. nikt nie mógł się zachwycić ani doskonałą grą Krzysztofa Zaleskiego, ani sprawnym warsztatem reżysera, ani niecodzienną muzyką Jacka Bednarka, która wreszcie ukazuje się na płycie.
Wcześniej Jacek Bednarek kojarzył się niemal wyłącznie z jazzowym kontrabasem, jakim ozdabiał m.in. twórczość tria Jerzego Miliana czy awangardowe poczynania Formacji Muzyki Współczesnej Andrzeja Kurylewicza. „Indeks” był jego debiutem w roli kompozytora muzyki filmowej. Do obrazu Janusza Kijowskiego przygotował dość ascetyczną ilustrację, opierając całość na niecodziennym współbrzmieniu kontrabasu z… klawesynem, uzupełniając te dwie dominanty perkusją i fortepianem. Wszystkie instrumenty nagrał sam, tworząc nie tylko ciekawą ilustrację do filmu, ale przede wszystkim intrygującą, autonomiczną muzykę o niespotykanej fakturze brzmieniowej, pulsującą nerwami głównego bohatera, („Czołówka”, „Uniwersytet”), a niekiedy uciekającą w marzenia i nostalgię („Dworzec”). To muzyka wciąż świeża, skłaniająca do myślenia i wciągająca swoją innością.
Nagrania z filmu „Indeks” ukazuje się na płycie po raz pierwszy, zremasterowane z oryginalnych taśm z archiwum wrocławskiego Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA. W książeczce dołączonej do płyty znalazł się szkic na temat filmu i muzyki oraz fotosy z planu zdjęciowego. Okładkę oparto o oryginalny plakat Andrzeja Pągowskiego. Płyta kontynuuje wspólną serię wydawniczą CeTA i GAD Records, prezentującą najciekawsze nagrania muzyki filmowej z archiwów dawnej Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu.
Tracklista:
1. Czołówka
2. Kapitan
3. Dworzec I
4. Lusterko
5. Węgloblok
6. Uniwersytet
7. Wesele
8. Podwórko dziekana
9. Dworzec II
BONUS TRACK
10. Czołówka
Album zbierający głównie nagrania Andrzeja Korzyńskiego z niemieckich seriali telewizyjnych, osnuty wokół ciepłego współbrzmienia saksofonu, gitary i syntezatorów. Oryginalnie wydany w 1991 roku, powraca w zremasterowanej wersji poszerzonej o sześć nagrań dodatkowych.
„Sweet Music” nie jest typowym soundtrackiem. Andrzej Korzyński przygotował wybór nagrań, które w pierwszej kolejności miały czarować pięknymi melodiami i szlachetnymi harmoniami. Skupił się na muzyce z dwóch niemieckich seriali telewizyjnych, „Spielergeschichten” i „Florian”, eksponując śpiewne frazy saksofonu Henryka Miśkiewicza. Album, który wiele lat po swojej premierze zyskał znaczną popularność i osiągał wysokie ceny na rynku wtórnym, powraca teraz w odświeżonej i zremasterowanej wersji. Materiał z oryginalnego CD uzupełnia sześć utworów dodatkowych utrzymanych w podobnej konwencji – w tym niepublikowana nigdy wcześniej „Fantazja na TB-303 i sax”, nagrana przez Korzyńskiego z Zbigniewem Jaremko.
„Sweet Music” ukazuje się w zremasterowanej formie, z oryginalną okładką i wzbogacone o książeczkę z krótkim szkicem na temat projektu. To kolejny przystanek w drodze GAD Records do szerokiej dokumentacji twórczości Andrzeja Korzyńskiego.
Tracklista
1. Spielergeschichten (Suite)
2. Monika
3. Ina
4. Sylwia
5. Gisele
6. Katerina
7. Angela
8. Sophie
9. Cecylie
10. Sabina
BONUS TRACKS
11. Pięć kobiet na tle morza
12. Fantazja na TB-303 i sax
13. Niebo i piekło
14. Anna Maria
15. Brudne miasto
16. Dalia, Róża i Piwonia
Jeden z najlepszych filmów kina moralnego niepokoju, któremu nie było dane tego nurtu współtworzyć… Film trafił na półkę, przez co pod koniec lat 70. nikt nie mógł się zachwycić ani doskonałą grą Krzysztofa Zaleskiego, ani sprawnym warsztatem reżysera, ani niecodzienną muzyką Jacka Bednarka, która wreszcie ukazuje się na płycie.
Wcześniej Jacek Bednarek kojarzył się niemal wyłącznie z jazzowym kontrabasem, jakim ozdabiał m.in. twórczość tria Jerzego Miliana czy awangardowe poczynania Formacji Muzyki Współczesnej Andrzeja Kurylewicza. „Indeks” był jego debiutem w roli kompozytora muzyki filmowej. Do obrazu Janusza Kijowskiego przygotował dość ascetyczną ilustrację, opierając całość na niecodziennym współbrzmieniu kontrabasu z… klawesynem, uzupełniając te dwie dominanty perkusją i fortepianem. Wszystkie instrumenty nagrał sam, tworząc nie tylko ciekawą ilustrację do filmu, ale przede wszystkim intrygującą, autonomiczną muzykę o niespotykanej fakturze brzmieniowej, pulsującą nerwami głównego bohatera, („Czołówka”, „Uniwersytet”), a niekiedy uciekającą w marzenia i nostalgię („Dworzec”). To muzyka wciąż świeża, skłaniająca do myślenia i wciągająca swoją innością.
Nagrania z filmu „Indeks” ukazuje się na płycie po raz pierwszy, zremasterowane z oryginalnych taśm z archiwum wrocławskiego Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA. W książeczce dołączonej do płyty znalazł się szkic na temat filmu i muzyki oraz fotosy z planu zdjęciowego. Okładkę oparto o oryginalny plakat Andrzeja Pągowskiego. Płyta kontynuuje wspólną serię wydawniczą CeTA i GAD Records, prezentującą najciekawsze nagrania muzyki filmowej z archiwów dawnej Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu.
Tracklista:
1. Czołówka
2. Kapitan
3. Dworzec I
4. Lusterko
5. Węgloblok
6. Uniwersytet
7. Wesele
8. Podwórko dziekana
9. Dworzec II
BONUS TRACK
10. Czołówka
Album zbierający głównie nagrania Andrzeja Korzyńskiego z niemieckich seriali telewizyjnych, osnuty wokół ciepłego współbrzmienia saksofonu, gitary i syntezatorów. Oryginalnie wydany w 1991 roku, powraca w zremasterowanej wersji poszerzonej o sześć nagrań dodatkowych.
„Sweet Music” nie jest typowym soundtrackiem. Andrzej Korzyński przygotował wybór nagrań, które w pierwszej kolejności miały czarować pięknymi melodiami i szlachetnymi harmoniami. Skupił się na muzyce z dwóch niemieckich seriali telewizyjnych, „Spielergeschichten” i „Florian”, eksponując śpiewne frazy saksofonu Henryka Miśkiewicza. Album, który wiele lat po swojej premierze zyskał znaczną popularność i osiągał wysokie ceny na rynku wtórnym, powraca teraz w odświeżonej i zremasterowanej wersji. Materiał z oryginalnego CD uzupełnia sześć utworów dodatkowych utrzymanych w podobnej konwencji – w tym niepublikowana nigdy wcześniej „Fantazja na TB-303 i sax”, nagrana przez Korzyńskiego z Zbigniewem Jaremko.
„Sweet Music” ukazuje się w zremasterowanej formie, z oryginalną okładką i wzbogacone o książeczkę z krótkim szkicem na temat projektu. To kolejny przystanek w drodze GAD Records do szerokiej dokumentacji twórczości Andrzeja Korzyńskiego.
Tracklista
1. Spielergeschichten (Suite)
2. Monika
3. Ina
4. Sylwia
5. Gisele
6. Katerina
7. Angela
8. Sophie
9. Cecylie
10. Sabina
BONUS TRACKS
11. Pięć kobiet na tle morza
12. Fantazja na TB-303 i sax
13. Niebo i piekło
14. Anna Maria
15. Brudne miasto
16. Dalia, Róża i Piwonia
Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE
"W labiryncie" - ach Pan Tik-Tak! Czasy dzieciństwa!
Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE
Labirynt był już kiedyś wydany razem z Klanem na CD - część utworów to powtórka tamtego.
#FUCKVINYL