Ale te wszystkie wiadomości ukazały się dopiero później i możliwe, że w czasie pisania recenzji nie były Markowi znane. Plus nie wiem, czy można oskarżać redaktora, który już nie jest redaktorem i nie pełni swojej funkcji.Adam pisze: ↑ndz lut 14, 2021 13:18 pmDodatkowo recka do zmiany, bo Maras pisze nieprawdę - Arnold dokładnie wyjaśnił początek prac nad Patriotą. Demo nie zostało nawet odsłuchane, więc nie zostało odrzucone, bo jak zaczął pracę, w trakcie, dostał telefon, że "ej sorry no, ale Williamsa bierzemy". Angaż byl tylko dla podniesienia pr tego marnego filmu, a John akurat miał wolny termin. I Arni powiedział "że ok, być zastąpionym przez Williamsa to zaszczyt i i tak nic lepszego by nie napisał". A temat z Patrioty wykorzystał później w innym filmie, ale już nie chciał powiedzieć w jakim. A miał sporo dobyrch scorów w późniejszych latach, więc któryś z nich otrzymał temat Patrioty. Na YT można sobie obejrzeć, zresztą w tym samym segmencie mówi o odrzuceniu z Cutthroat Island - i to tam było chamsko, a nie przy Patriocie, bo go zlali i nie dostał nawet odpowiedzi, mimo że był na teaserowym plakacie już, był na planie zdjęciowym, a plakat ze swoim nazwiskiem niedawno znalazł w piwnicy i wstawił na twittera, komplementując muzykę Debneya.
Także Maras niech wraca do Rey's Theme, a nie wprowadza ludzi w błąd![]()

A co do samego score'u, ale sorry Emmerich musiałby być kompletnie głupi, gdyby mając do dyspozycji Johna Williamsa nie skorzystać z niego. Tym bardziej, że sam Williams lubi takie historyczno-patriotyczne klimaty.
Oczywiście sam film jest przelany taką ilością patosu, że może robić się niedobrze, ale technicznie to jest dobrze nakręcony film.
Ale w Patriocie to chyba inna wojna jest.
A i ze Smoleńskiem to też bym tak nie porównywał, gdyż mimo wszystko u Emmericha obie strony konfliktu się zgadzają. Poziom Smoleńska to by był, gdyż Emmerich zamiast Anglików dał np. kosmitów.