Tutaj dyskutujemy w wątkach ogólnych o poszczególnych kompozytorach.
-
Kaonashi
- Joe Hisaishi
- Posty: 13698
- Rejestracja: pt sie 19, 2011 17:36 pm
- Lokalizacja: Kraina Bogów
#781
Post
autor: Kaonashi » pt wrz 13, 2013 16:01 pm
Kapitalne

Gdyby nie piraci, byłbym jak Zbigniew Hołdys - Eric Clapton.
-
Adam
- Jan Borysewicz
- Posty: 59868
- Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm
#782
Post
autor: Adam » sob wrz 14, 2013 08:42 am
Mistrzunio w swoim słynnym kubraczku na premierze Rush na festiwalu w Toronto:

#FUCKVINYL
-
Wawrzyniec
- Hans Zimmer
- Posty: 34898
- Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
-
Kontakt:
#783
Post
autor: Wawrzyniec » pn wrz 16, 2013 21:17 pm
Wywiad z Zimmerem, gdzie wypowiada się o "Rush", Oscarach, świetnie zapowiadającym się "Interstellar" i tym nieszczęsnym "Batman & Superman":
http://www.huffingtonpost.com/2013/09/1 ... ertainment
Tradycyjnie przyjemny wywiad i bądź asertywny Hans, nie daj się wciągnąć w w tego Batmsupermana

#WinaHansa #IStandByDaenerys
-
DanielosVK
- Howardelis Vangeshore
- Posty: 7889
- Rejestracja: sob cze 26, 2010 13:43 pm
#784
Post
autor: DanielosVK » pn wrz 16, 2013 21:19 pm
Pewnie, że da się wciągnąć.

Fe.
Cóż za score, Howard Shore.
-
Paweł Stroiński
- Ridley Scott
- Posty: 9320
- Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
- Lokalizacja: Spod Warszawy
-
Kontakt:
#785
Post
autor: Paweł Stroiński » pn wrz 16, 2013 21:43 pm
Byłby głupi, będąc asertywnym. Milion za film z przyjaciółmi i fanboje masturbujący się pod każdą nutę niezależnie od jakości score (mówię o braci z youtube, nie o tobie)?
Ja bym w to wszedł.
-
Adam
- Jan Borysewicz
- Posty: 59868
- Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm
#786
Post
autor: Adam » pn wrz 16, 2013 21:51 pm
jaki milion

milion to on zaliczki bierze... teraz normalną stawką dla kompozytora klasy a przy dużym filmie tego typu który ma budżet na muzę to jest 4-5 baniek na całośc. chyba że dojdą negocjacje typu profity od wpływów, niesprzedawanie praw kompozytora itp, albo wyjątki po znajomości czy za pół darmo dla funu.. no i czasem też mimo dużego filmu budżetu na muze nie ma w ogóle. to wtedy robią za mniejsze kwoty. Kaczmarek dekadę temu jaki hajs przecież wyciągał na Niewierną czy Marzyciela, to co dopiero teraz taki Zimmer.
#FUCKVINYL
-
Koper
- Ennio Morricone
- Posty: 26515
- Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
Kontakt:
#787
Post
autor: Koper » pn wrz 16, 2013 21:59 pm
Adam pisze:jaki milion

milion to on zaliczki bierze... teraz normalną stawką dla kompozytora klasy a przy dużym filmie tego typu który ma budżet na muzę to jest 4-5 baniek na całośc.
Za całość w sensie cały budżet na muzykę, licząc koszta nagrania, muzyków, pomocników etc.?
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński
-
Adam
- Jan Borysewicz
- Posty: 59868
- Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm
#788
Post
autor: Adam » pn wrz 16, 2013 22:01 pm
tak. Kaczmarek np. na Niewierną miał 2 mln na wszystkie koszty (oficjalnie w polskim wywiadzie Możdżer to powiedział) a kiedy to było. Elfman np. na Spidermana 2 miał 2,5 mln (to już wg danych serwisów zajmujących się "sallary" celebrytów). wiadomo że do kieszeni z tego im wpada pewnie mniej niz połowę, albo i 1/3, nie zdziwiłbym się. no ale oni zawsze maja potem tantiemy. a cały sztab muzyczno,techniczny już najczęsciej nie.
#FUCKVINYL
-
Paweł Stroiński
- Ridley Scott
- Posty: 9320
- Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
- Lokalizacja: Spod Warszawy
-
Kontakt:
#789
Post
autor: Paweł Stroiński » pn wrz 16, 2013 22:05 pm
Nie u Hansa, on czasami wrzuca do cue sheet music editorów, wtedy cała ekipa techniczna dostaje tantiemy.
-
Koper
- Ennio Morricone
- Posty: 26515
- Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
Kontakt:
#790
Post
autor: Koper » pn wrz 16, 2013 22:07 pm
To ja się potem nie dziwię, ze chłopaki na samplach wszystko jadą - z syntezatorem nie trzeba się podzielić kasą.

;)
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński
-
Kaonashi
- Joe Hisaishi
- Posty: 13698
- Rejestracja: pt sie 19, 2011 17:36 pm
- Lokalizacja: Kraina Bogów
#791
Post
autor: Kaonashi » pn wrz 16, 2013 22:08 pm
No u Hansa to się ten budżet rozkłada też na additionalowców

Gdyby nie piraci, byłbym jak Zbigniew Hołdys - Eric Clapton.
-
Adam
- Jan Borysewicz
- Posty: 59868
- Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm
#792
Post
autor: Adam » pn wrz 16, 2013 22:11 pm
na wszystko.
a np. Donner w dodatkach Making Of Omena 1 powiedział że Jerry dostał za job 200 tys. WTEDY!
#FUCKVINYL
-
Kaonashi
- Joe Hisaishi
- Posty: 13698
- Rejestracja: pt sie 19, 2011 17:36 pm
- Lokalizacja: Kraina Bogów
#793
Post
autor: Kaonashi » pn wrz 16, 2013 22:12 pm
No to nie dziwne, że tak się spiął i napisał muzykę na takim poziomie

Gdyby nie piraci, byłbym jak Zbigniew Hołdys - Eric Clapton.
-
Adam
- Jan Borysewicz
- Posty: 59868
- Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm
#794
Post
autor: Adam » pn wrz 16, 2013 22:15 pm
i tak najlepszy dil ever zrobił Horner na titaniku - jego agent powinien dostać nobla za to. dostał tylko 800 tys, ale na to konto zażyczył sobie w zamian 1 koma 2 dolara od każdej sprzedanej płyty. no a wiadomo ile ich się sprzedało. nie mówiąc o tantiemach za film, dvd, emisje tv itd.
#FUCKVINYL
-
Koper
- Ennio Morricone
- Posty: 26515
- Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
Kontakt:
#795
Post
autor: Koper » pn wrz 16, 2013 22:21 pm
"Amerika" - mini-serial TV, który w sumie kosztował ogromną jak na swoje czasy (1987) kwotę ponad 40 baniek, miał wygospodarowane na część muzyczną 1,2 miliona. Orkiestra liczyła 80 osób. Także jak w XXIw. Elfman dostaje dwa razy tyle przy kinowym blockbusterze to chyba nie jest to nadto wygórowana kwota. Aczkolwiek pewnie Europie by za to z pięć scorów nagrali z tak samo licznymi orkiestrami.
Adam pisze:i tak najlepszy dil ever zrobił Horner na titaniku - jego agent powinien dostać nobla za to. dostał tylko 800 tys, ale na to konto zażyczył sobie w zamian 1 koma 2 dolara od każdej sprzedanej płyty. no a wiadomo ile ich się sprzedało. nie mówiąc o tantiemach za film, dvd, emisje tv itd.
Jak Lucas przy Star Warsach.

"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński