HANS ZIMMER - THE DARK KNIGHT RISES (2012)

Tutaj dyskutujemy o poszczególnych ścieżkach dźwiękowych napisanych na potrzeby kina.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Agent
Zdobywca Oscara
Posty: 2049
Rejestracja: śr cze 29, 2011 10:02 am

Re: HANS ZIMMER - THE DARK KNIGHT RISES (2012)

#496 Post autor: Agent » pn lip 16, 2012 21:44 pm

Adam pisze:no ok, ja też nie jestem za 3d, ale w takim razie po co imax? myslałem że imax to 3d :)
imax po to abys mogl obrzejrzec film jak to Nolan okreslil "w najlepszej rozdzielczosci jaka jest aktualnie dostepna w kinie" :)
duzy ekran, wiecej obrazu na gorze i na dole :) lepszy system dzwiekowy ;)
zyc nie umierac :)

ale powiem Ci, ze te imaxy w polsce to sa imaxy digital :) i roznica w obrazie w stosunku do zwyklego kina jest niewielka :) 1cm u gory i 1cm na dole :)
w USA maja w wiekszosci tzw imaxy analog :) gdzie masz zarowno u gory i na dole z jakies 3-4cm wiecej ;)
takze wielkiej roznicy miedzy imaxem a kinem tradycyjny w polsce nie uswiadczysz :) no moze poza dzwiekiem ;)
co innego za granica ;)

Awatar użytkownika
kiedyśgrześ
+ W.A. Mozart +
Posty: 6104
Rejestracja: sob lip 09, 2011 12:05 pm

Re: HANS ZIMMER - THE DARK KNIGHT RISES (2012)

#497 Post autor: kiedyśgrześ » pn lip 16, 2012 21:53 pm

Templar pisze:
Adam pisze:no ok, ja też nie jestem za 3d, ale w takim razie po co imax? myslałem że imax to 3d :)
No IMAX to dla mnie głównie inny format, no i też wyższa rozdzielczość:

Obrazek


Sceny kręcone tymi kamerami wyglądają dużo bardziej efektownie, a przy okazji na wydaniu BR można dać format 16:9 ( :mrgreen: ), tak jak to zrobił Nolan w TDK. Tylko kamery są strasznie ciężkie i trudno się nimi operuje dlatego całych filmów nimi nie kręcą :P
Osobiście wolałbym, żeby ktoś pisał efektowne scenariusze i równie efektowne dialogi, wisi mi piórem, starą maszyną, czy edytorem :)
Obrazek

Templar

Re: HANS ZIMMER - THE DARK KNIGHT RISES (2012)

#498 Post autor: Templar » pn lip 16, 2012 21:55 pm

Agent pisze:ale powiem Ci, ze te imaxy w polsce to sa imaxy digital :) i roznica w obrazie w stosunku do zwyklego kina jest niewielka :) 1cm u gory i 1cm na dole :)
w USA maja w wiekszosci tzw imaxy analog :) gdzie masz zarowno u gory i na dole z jakies 3-4cm wiecej ;)
takze wielkiej roznicy miedzy imaxem a kinem tradycyjny w polsce nie uswiadczysz :) no moze poza dzwiekiem ;)
co innego za granica ;)

Eeee 1 CENTYMETR? Jak oglądałem TDK, czy też M:I4 to przy scenach IMAKSowych obraz powiększał się o jakieś 3 metry na dole i 3 metry na górze. U nas ekrany w IMAKSach mają 24x18 metrów, zwykłe sceny w TDK i M:I 4 miały format 2.39:1, czyli jakieś 24x10 metrów, a IMAKSowe format 1.43:1, czyli 24x16,5 metra.

Awatar użytkownika
kiedyśgrześ
+ W.A. Mozart +
Posty: 6104
Rejestracja: sob lip 09, 2011 12:05 pm

Re: HANS ZIMMER - THE DARK KNIGHT RISES (2012)

#499 Post autor: kiedyśgrześ » pn lip 16, 2012 22:00 pm

Zaraz, ten IMAX w Warszawie jest analogowy :? :?:
Obrazek

Awatar użytkownika
Agent
Zdobywca Oscara
Posty: 2049
Rejestracja: śr cze 29, 2011 10:02 am

Re: HANS ZIMMER - THE DARK KNIGHT RISES (2012)

#500 Post autor: Agent » pn lip 16, 2012 22:02 pm

Templar pisze:
Agent pisze:ale powiem Ci, ze te imaxy w polsce to sa imaxy digital :) i roznica w obrazie w stosunku do zwyklego kina jest niewielka :) 1cm u gory i 1cm na dole :)
w USA maja w wiekszosci tzw imaxy analog :) gdzie masz zarowno u gory i na dole z jakies 3-4cm wiecej ;)
takze wielkiej roznicy miedzy imaxem a kinem tradycyjny w polsce nie uswiadczysz :) no moze poza dzwiekiem ;)
co innego za granica ;)

Eeee 1 CENTYMETR? Jak oglądałem TDK, czy też M:I4 to przy scenach IMAKSowych obraz powiększał się o jakieś 3 metry na dole i 3 metry na górze. U nas ekrany w IMAKSach mają 24x18 metrów, zwykłe sceny w TDK i M:I 4 miały format 2.39:1, czyli jakieś 24x10 metrów, a IMAKSowe format 1.43:1, czyli 24x16,5 metra.
Obrazek

wiadomo ze jak siedzisz w srodku czy na gorze to roznicy w obrazie 3m nie bedzie ;) co innego w pierwszym rzedzie ;) ale dziekuje za takie ogladanie ;)
podalem jedynie przyblizona wartosc tego jak widz odbiera obraz ze znacznej odleglosci :)

polecam zapoznac sie z tym tematem - http://www.forum.batcave.com.pl/index.php?topic=1035.0

Templar

Re: HANS ZIMMER - THE DARK KNIGHT RISES (2012)

#501 Post autor: Templar » pn lip 16, 2012 22:04 pm

http://pasted.pl/2010/11/orange-imax-bedzie-cyfrowe/

"W ten sposób prawie wszystkie kina Orange IMAX w Polsce będą cyfrowe – filmy z taśmy będzie wyświetlać jedynie kino w Warszawie."

No to teraz już wszystko wiadomo :P Zapraszam do Warszawy :D

hp_gof

Re: HANS ZIMMER - THE DARK KNIGHT RISES (2012)

#502 Post autor: hp_gof » pn lip 16, 2012 22:06 pm

kiedyśgrześ pisze:Zaraz, ten IMAX w Warszawie jest analogowy :? :?:
Najwyraźniej tak :P W tym temacie Łódź rządzi 8)
Kino Orange IMAX Łódź od 9 września 2009 roku, jako jedyne w Europie Środkowej, posiada cyfrowy projektor i ekran IMAX Digital.
No chyba że coś się od tamtego czasu zmieniło. Ale nie pamiętam czy inne kina IMAX w Polsce też przeszły taki 'remont'.
EDIT: A jednak dobrze mi się wydawało, że przyszły zmiany :P

Templar

Re: HANS ZIMMER - THE DARK KNIGHT RISES (2012)

#503 Post autor: Templar » pn lip 16, 2012 22:08 pm

hp_gof pisze:
kiedyśgrześ pisze:Zaraz, ten IMAX w Warszawie jest analogowy :? :?:
Najwyraźniej tak :P W tym temacie Łódź rządzi 8)
Kino Orange IMAX Łódź od 9 września 2009 roku, jako jedyne w Europie Środkowej, posiada cyfrowy projektor i ekran IMAX Digital.
No chyba że coś się od tamtego czasu zmieniło. Ale nie pamiętam czy inne kina IMAX w Polsce też przeszły taki 'remont'.
No z tego co wyczytałem to wszystkie w Polsce poza Warszawą mają cyfrowy projektor, ale z tego co czytam to ten analogowy dużo lepszy, ludzie specjalnie jeżdżą po 600 km, choć pod nosem mają cyfrowego IMAKSa :P

hp_gof

Re: HANS ZIMMER - THE DARK KNIGHT RISES (2012)

#504 Post autor: hp_gof » pn lip 16, 2012 22:11 pm

Nie wiem, ja byłem na kilku filmach w cyfrowym IMAXie, poczynając od Avatara i szczerze mówiąc nie widzę różnicy w porównaniu z analogiem sprzed zmiany.

Templar

Re: HANS ZIMMER - THE DARK KNIGHT RISES (2012)

#505 Post autor: Templar » pn lip 16, 2012 22:17 pm

No z tego co mówi Agent to mniejsza wysokość, a głównie dla tego formatu lubię czasem pójść do IMAKSa, bo np. pierwsza scena w TDK jak kamera przelatuje z nad ulicą, albo w M:I 4 sceny w Dubaju na pełnym ekranie wyglądają rewelacyjnie. A jakby różnica była mniejsza to lepiej pójść do Multikina w Złotych Tarasach, gdzie jest największy ekran w Europie - ponad 33 m szerokości i 14 m wysokości, na tym też filmy wyglądają świetnie :D

Awatar użytkownika
Paweł Stroiński
Ridley Scott
Posty: 9373
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
Lokalizacja: Spod Warszawy
Kontakt:

Re: HANS ZIMMER - THE DARK KNIGHT RISES (2012)

#506 Post autor: Paweł Stroiński » wt lip 17, 2012 00:41 am

Templar pisze:O Wawrzek do FilmMusic przeszedł, to teraz On będzie robił reckę TDKR? :P
Recenzja TDKR jest moja.

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 60210
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

Re: HANS ZIMMER - THE DARK KNIGHT RISES (2012)

#507 Post autor: Adam » wt lip 17, 2012 08:49 am

Szant już rozgryziony :D
http://www.youtube.com/watch?v=6YGZrYey ... r_embedded
Templar pisze:O Wawrzek do FilmMusic przeszedł, to teraz On będzie robił reckę TDKR? :P
Wawrzek zmienia redakcje tak jak rysiu czarnecki partie :D
NO CD = NO SALE

Awatar użytkownika
Cisek
Asystent orkiestratora
Posty: 476
Rejestracja: pt lip 09, 2010 10:03 am

Re: HANS ZIMMER - THE DARK KNIGHT RISES (2012)

#508 Post autor: Cisek » wt lip 17, 2012 10:41 am

kiedyśgrześ pisze:Zaraz, ten IMAX w Warszawie jest analogowy :? :?:
Nie do końca. Mają możliwość wyświetlania z obu źródeł. Jak trzeba pokazać jakiś dokument sprzed 10 lat to walą z taśmy, jak Spidermana czy The Avengers, to zostaje jedynie cyfra, nikt przecież tych filmów nie będzie transferował na kilkanaście kilometrów imaxowej taśmy filmowej, nie te czasy już.
Wydaje mi się, że taki Batman choćby przez swoją długość nie zmieściłby się na podajniki taśmy, musiałaby być w środku seansu przerwa ;).

Nolan dość precyzyjnie opowiedział o zaletach Imaxowej kamery w dodatkach na blu-ray do TDK. Poza "rozdzielczością" i większą powierzchnią ekranu chodzi o inne kadrowanie. Kamera Imax operuje inną głębią i kątem, przez to przy bliskich planach aktorzy stoją nieraz dosłownie kilkanaście centymetrów przed kamerą, o wiele trudniej też wypełnić przestrzeń, ale z drugiej strony mieści się w kadrze o wiele więcej informacji. W związku z tym oglądanie TDKR w "zwykłym" kinie jest zbrodnią, bo przez znaczne obcięcie kadru może się zgubić coś istotnego.
Obrazek

Awatar użytkownika
Koper
Ennio Morricone
Posty: 26572
Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: HANS ZIMMER - THE DARK KNIGHT RISES (2012)

#509 Post autor: Koper » wt lip 17, 2012 17:32 pm

Adam pisze:Wawrzek zmienia redakcje tak jak rysiu czarnecki partie :D
Wawrzek na prezesa PZPN :D

a tego nowego Batmana to nie kręcili przypadkiem przed meczem Polska-Rosja? ;)

http://www.youtube.com/watch?v=-kXrjS7O ... re=related
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński

Awatar użytkownika
DanielosVK
Howardelis Vangeshore
Posty: 7894
Rejestracja: sob cze 26, 2010 13:43 pm

Re: HANS ZIMMER - THE DARK KNIGHT RISES (2012)

#510 Post autor: DanielosVK » wt lip 17, 2012 17:59 pm

Zabawnie to wygląda. :mrgreen:
Fe.

Cóż za score, Howard Shore.

ODPOWIEDZ