My tu na forum generalnie dużo motywów pamiętamy.
Co do Tamary - długo zastanawiałem się, czy ją umieścić czy nie i co ewentualnie w zamian, ale zdecydowałem się na ten dość kontrowersyjny wybór, bo jednak uważam, że na tym motywie oparty jest cały score i cały film, co się rzadko w tym stopniu u Desplata zdarza, więc mimo że naj naj naj to on nie jest, to jest na tyle charakterystyczny, że broni się wg mnie w tej 12-stce jeszcze jako tako.
Inny problem - w niektórych filmach jest kilka świetnych motywów - naprawdę fajnych, wpadających w ucho melodii - np. z Pana Lisa można by wymienić zarówno "Mr. Fox in the Fields", jak i "Kristofferson's Theme" etc., albo ze Złotego Kompasu też jest motyw Pyłu, kilka motywów Lyry, że jak to rozbijesz na cały film, to cała ścieżka jest świetna, ale nie jesteś w stanie wybrać jednego, reprezentacyjnego kawałka - motywu. W Autorze Widmo czy w Księżycu w Nowiu jest wiele świetnych melodii, ale jesteś w stanie wskazać ten jeden, charakterystyczny temat.
Adam pisze:tylko że to jest temat przewodni tego filmu, fanie

Spoko, to zróbmy ankietę z najlepszymi tematami Zimmera i umieśćmy tam jednonutowy(?) motyw Jokera. Doprawdy, genialne. Też jeden z głównych tematów filmu, pojawia się praktycznie w każdym momencie gdzie występuje bohater. The Candidate jest wg mnie zbyt mało wyszukany i już, nie ma go na liście
