Muzyka najwyższej jakości na laptopie.

Tutaj dyskutujemy o poszczególnych ścieżkach dźwiękowych napisanych na potrzeby kina.
Wiadomość
Autor
Wojt4s
Parkingowy przed studiem nagrań

Muzyka najwyższej jakości na laptopie.

#1 Post autor: Wojt4s » ndz paź 26, 2008 20:47 pm

Mam kilka pytań.

Jestem miłośnikiem muzyki filmowej i zależy mi na słuchaniu jej na laptopie w jakości o wiele lepszej niż chociażby mp3, tzn. oryginalne płyty. Oczywiście nie wykorzystam w pełni możliwości tych płyt bez odpowiedniej karty dźwiękowej. Muzykę przeważnie słucham na słuchawkach.

Pytanie nr. 1

Kiedy już będę miał świetną kartę dźwiękową, załóżmy 5:1, czy na moich słuchwkach ( teoretycznie chyba stereo ) Icemat Siberia będę już "odczuwał" różnicę w jakości, czy potrzeba do tego również jeszcze lepszych słuchawek z technologią 5:1?

Pytanie nr. 2

Czy wogóle jest sens inwestować w takie rzeczy kiedy słucham na słuchawkach? Czy otrzymam zadowalający dźwięk ?

Pytanie nr. 3

Jeśli już to jaka karta dźwiękowa, podkreślam że do notebooka ( jak kogoś interesuje to vaio fw11e ), czyli rozumiem zewnętrzna.

Pytanie nr. 4

Jeśli to konieczne to jakie nowe słuchawki ?

Dziękuję z góry za odpowiedzi. Proszę o profesjonalizm.

Awatar użytkownika
Ghostek
Hardkorowy Koksu
Kontakt:

#2 Post autor: Ghostek » pn paź 27, 2008 01:27 am

Jeżeli chcesz naprawdę dobry dźwięk z lapka musisz niestety zainwestować w porządną kartę dźwiękową. Na standardzie HDA lub innym wielkich możliwości nie masz. Osobiście proponuję (o ile interesuje cię tylko "dobry" dźwięk, bez żadnych audiofilskich cudów) kartę X-Fi Xtreme Audio Notebook, którą podepniesz poprzez złącze ExpressCard do swojego kompa. Masz możliwość również dokupić adapter 7.1 do tej karty, chociaż z autopsji wiem, że rozkładanie dźwięku na 5.1/7.1 w przypadku lapka, to poroniony pomysł, tym bardziej że mówimy tu o słuchaniu muzyki. Co do właściwości technicznych samej karty - 24bit / 48KHz - jakość dźwięku mówi sama za siebie.