Modern Warfare 3

Czasem zdarza się, że kompozytorzy ścieżek dżwiękowych poza swą działalnością filmową są również autorami projektów związanych ze światem gier komputerowych. W tym dziale można podyskutować właśnie o tych "niesoundtrackowych" dokonaniach.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 60066
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

Re: Modern Warfare 3

#91 Post autor: Adam » pn kwie 09, 2012 21:13 pm

ale to nie wina kompozytora który nie ma z tym nic wspólnego :roll:
#FUCKVINYL

Templar

Re: Modern Warfare 3

#92 Post autor: Templar » pn kwie 09, 2012 21:13 pm

Paweł Stroiński pisze:Od wtedy, kiedy w Modern Warfare 2 muzyka była zmiksowana dwa razy głośniej i nigdy nie ginęła w efektach gry... To samo, przy identycznych ustawieniach, w Crysis 2
To tylko źle świadczy o Activision, że gówno Zimmera & Balfe'a dało 2 razy głośniej niż dużo lepszy score Tylera.

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 60066
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

Re: Modern Warfare 3

#93 Post autor: Adam » pn kwie 09, 2012 21:14 pm

no dokładnie, ale Paweł zaraz napisze że to wina Brajana bo nie mysli :mrgreen:
#FUCKVINYL

Templar

Re: Modern Warfare 3

#94 Post autor: Templar » pn kwie 09, 2012 21:16 pm

Paweł Stroiński pisze:Wszystko mam ustawione na maksa. Do obiektywnej recenzji tak musi być.
Tak swoją drogą, dla "obiektywnej recenzji" powinieneś sprawdzić jeszcze wersję PC/X360, bo tam może być inaczej. Zresztą sam se skombinuję na PC i sprawdzę jak tam jest :P

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 60066
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

Re: Modern Warfare 3

#95 Post autor: Adam » pn kwie 09, 2012 21:16 pm

:mrgreen:
#FUCKVINYL

Awatar użytkownika
Paweł Stroiński
Ridley Scott
Posty: 9357
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
Lokalizacja: Spod Warszawy
Kontakt:

Re: Modern Warfare 3

#96 Post autor: Paweł Stroiński » pn kwie 09, 2012 21:17 pm

A może to świadczy tylko o preferencjach miksu kompozytorów? W filmie miks w dużej mierze zależy od udziału kompozytora, który sam to nadzoruje, będąc przy tym obecnym. Tak to wygląda w Hollywood.

Głośny, bardzo głośny miks, to od dawien dawna wkurwiająca wiele osób (w tym mnie, chociaż w przypadku gry komputerowej może to akurat takie złe nie jest, jeśli chodzi o budowanie klimatu?) tendencja Zimmera, którą preferuje gdzieś od (niestety dla filmu) Kodu da Vinci.

Co do funkcji samej muzyki Tylera i prostego zauważenia, że kilka kawałków pojawia się w grze parę razy (Russian Warfare na przykład słyszałem co najmniej dwa razy i to w różnych misjach!), muszę powiedzieć, że działać to to działa, ale nie ma wyraźnego wpływu na to, jak się gra. Ta muzyka po prostu jest.

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 60066
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

Re: Modern Warfare 3

#97 Post autor: Adam » pn kwie 09, 2012 21:21 pm

i git, ale nie pisz że to, że jest cicho to wina Brajana albo że kawałki są w tych samych misjach te same. :) bo jest to wina tylko i wyłącznie gamedesignerów.
#FUCKVINYL

Templar

Re: Modern Warfare 3

#98 Post autor: Templar » pn kwie 09, 2012 21:22 pm

I dlatego w grach standardem jest dawanie w opcjach możliwości ustawienia głośności dla dialogów, muzyki i efektów specjalnych. Gdybym ustawiał zawsze wszystko na maksa to bym chyba połowę gier wywalał po godzinie, bo zawsze coś byłoby nie tak. Zresztą w większości gier domyślnie te wartości nie są ustawione na tym samym poziomie.

Awatar użytkownika
Paweł Stroiński
Ridley Scott
Posty: 9357
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
Lokalizacja: Spod Warszawy
Kontakt:

Re: Modern Warfare 3

#99 Post autor: Paweł Stroiński » pn kwie 09, 2012 21:23 pm

A skąd wiesz, że Tyler nie ma na to wpływu?

Poza tym niezależnie od tego, kto za to odpowiada, oceniam to, jak muzyka wypada w grze, więc niezależnie czy to Tyler czy to Activision/Infinity Ward czy ktokolwiek, muszę skrytykować to, że muzyka ginie w efektach dźwiękowych gry. A gram często na tyle głośno, że powinienem wyłapać to, co ginie, tak jak często wyłapuje muzykę nawet w cichym miksie filmu, który oglądam.

Awatar użytkownika
Paweł Stroiński
Ridley Scott
Posty: 9357
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
Lokalizacja: Spod Warszawy
Kontakt:

Re: Modern Warfare 3

#100 Post autor: Paweł Stroiński » pn kwie 09, 2012 21:24 pm

Templar pisze:I dlatego w grach standardem jest dawanie w opcjach możliwości ustawienia głośności dla dialogów, muzyki i efektów specjalnych. Gdybym ustawiał zawsze wszystko na maksa to bym chyba połowę gier wywalał po godzinie, bo zawsze coś byłoby nie tak. Zresztą w większości gier domyślnie te wartości nie są ustawione na tym samym poziomie.
Zawsze jak gram, ustawiam muzykę na maksa. Co prawda nigdy nie kosztem dźwięku, ale ustawiam muzykę na maksa. W końcu jestem nerdem :mrgreen:

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 60066
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

Re: Modern Warfare 3

#101 Post autor: Adam » pn kwie 09, 2012 21:25 pm

Paweł Stroiński pisze:muszę skrytykować to, że muzyka ginie w efektach dźwiękowych gry.
ależ proszę bardzo, tylko nie zapomnij dopisać jednego zdania, że to nie wina Brajana :)
#FUCKVINYL

Awatar użytkownika
Paweł Stroiński
Ridley Scott
Posty: 9357
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
Lokalizacja: Spod Warszawy
Kontakt:

Re: Modern Warfare 3

#102 Post autor: Paweł Stroiński » pn kwie 09, 2012 21:26 pm

A na jakiej podstawie? Skąd mam wiedzieć, czy tego miksu nie wybrał sam Tyler? Dlaczego pod tym względem gry mają się różnić od filmu, skoro idą do jednego z najbardziej rozchwytywanych kompozytorów muzyki filmowej? Co, nie ufają mu?

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 60066
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

Re: Modern Warfare 3

#103 Post autor: Adam » pn kwie 09, 2012 21:28 pm

jak myślisz że kompozytor dogląda miks w grze to powodzenia :) chyba taki Marianelli który nic nie robi miałby na to czas, o ile w ogóle by miał na to ochotę. a wątpię że ktokolwiek by miał.
#FUCKVINYL

Templar

Re: Modern Warfare 3

#104 Post autor: Templar » pn kwie 09, 2012 21:31 pm

Paweł Stroiński pisze:A skąd wiesz, że Tyler nie ma na to wpływu?

Poza tym niezależnie od tego, kto za to odpowiada, oceniam to, jak muzyka wypada w grze, więc niezależnie czy to Tyler czy to Activision/Infinity Ward czy ktokolwiek, muszę skrytykować to, że muzyka ginie w efektach dźwiękowych gry. A gram często na tyle głośno, że powinienem wyłapać to, co ginie, tak jak często wyłapuje muzykę nawet w cichym miksie filmu, który oglądam.
W przypadku gier to chyba przy żadnej kompozytor o tym nie decyduje, każde studio albo nawet wydawca ma jakąś swoją osobę, która się tym zajmuje. I akurat tutaj najlepsze są gry wydawane przez SONY, czyli m.in. Uncharted, God of War, Journey, tam za to odpowiada Clint Bajakian.

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 60066
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

Re: Modern Warfare 3

#105 Post autor: Adam » pn kwie 09, 2012 21:40 pm

dokładnie. który lata temu sam był kompozytorem. wie z czym się to je i dzięki temu muza brzmi w grach dobrze. a u innych najczęściej są to przypadkowi kolesie dźwiękowcy świeżo upieczeni albo zmieniający się jak w kalejdoskopie. kompozytor jest już wtedy dawno po swojej pracy. zreszta była o tym mowa na ostatnim FMF przez wyjadaczy branży - Scorpika i Wierzę.
#FUCKVINYL

ODPOWIEDZ