
Alexandre Desplat
Re: Alexandre Desplat
Nie chodzi o stymulację (bo to jest oczywiste), chodzi o swobodę w działaniu. Sam Besson w listopadzie w wywiadzie powiedział, że daje kompozytorowi wolną rękę, żeby mógł zaproponować coś od siebie, może nawet lepszego niż jego (Bessona) pierwotna wizja. Na pewno nie dyszą nad Olkiem producenci i widmo spuścizny Williamsa
Aczkolwiek nie spodziewałbym się tutaj jakiejś potężnej leitmotywiki, bo póki co z tych skąpych wypowiedzi to nie wynika.

Re: Alexandre Desplat
swobodę będzie miał, to wiadomo, bez dwóch zdań.. lepiej robić duzy score w EU niż w USA, zawsze jest mniej nadzorców.
jak pojedzie Strażnikami to będzie dobrze

jak pojedzie Strażnikami to będzie dobrze



#FUCKVINYL
Re: Alexandre Desplat
W Le Monde ukazał się duży artykuł o muzyce do Valeriana.
http://www.lemonde.fr/acces-restreint/c ... _3476.html
W skrócie:
- nagrali 97 minut muzyki w 2-godzinnym filmie
- okres nagraniowy: około 21-27.02.2017 (~7 dni); po ok. 20 minut dziennie (?)
- jeden z utworów jest opisany jako: wejście kotłów, niepokojące smyczki, temat zakończony puzonami
- w sali nagraniowej na życzenie Olka zawisły dwa ekrany z wyświetlanym filmem, aby orkiestra mogła zanurzyć się w świecie Valeriana
- synchronizacja obraz-dźwięk odbywa się przy pomocy słuchawek z metronomicznym klikaniem, na co narzekała orkiestra, bo na co dzień się z tym nie stykała i im to przeszkadzało/rozpraszało
- Olek określa swój score jako raczej "wirtuozowski", więc przy trudnych kawałkach nie trzyma dystansu z orkiestrą, jest bardziej jednym z muzyków niż szefem
- Peter Cobbin zamontował las 86 mikrofonów (zestaw o nazwie Decca Tree)
- Olek inspirował się w tej pracy Debussym i Ravelem (odrobina koloru, wiele solówek); score jest mieszanką francuskiego dziedzictwa i amerykańskiej kultury
- pierwotnie miała nagrywać score LSO, ale nie udało się wszystkiego pod względem formalnym zgrać ze sobą, wymagałoby to 3 tygodni nagrywania w Londynie, więc ostatecznie zdecydowano się na tydzień nagrywania w Paryżu
- film jest lekki i pełen humoru, w odróżnieniu od wagnerowskiej dramaturgii Gwiezdnych Wojen, więc nie będzie tu psychoanalizy i spania z własną siostrą czy zabijania ojca

http://www.lemonde.fr/acces-restreint/c ... _3476.html
W skrócie:
- nagrali 97 minut muzyki w 2-godzinnym filmie
- okres nagraniowy: około 21-27.02.2017 (~7 dni); po ok. 20 minut dziennie (?)
- jeden z utworów jest opisany jako: wejście kotłów, niepokojące smyczki, temat zakończony puzonami
- w sali nagraniowej na życzenie Olka zawisły dwa ekrany z wyświetlanym filmem, aby orkiestra mogła zanurzyć się w świecie Valeriana
- synchronizacja obraz-dźwięk odbywa się przy pomocy słuchawek z metronomicznym klikaniem, na co narzekała orkiestra, bo na co dzień się z tym nie stykała i im to przeszkadzało/rozpraszało
- Olek określa swój score jako raczej "wirtuozowski", więc przy trudnych kawałkach nie trzyma dystansu z orkiestrą, jest bardziej jednym z muzyków niż szefem
- Peter Cobbin zamontował las 86 mikrofonów (zestaw o nazwie Decca Tree)
- Olek inspirował się w tej pracy Debussym i Ravelem (odrobina koloru, wiele solówek); score jest mieszanką francuskiego dziedzictwa i amerykańskiej kultury
- pierwotnie miała nagrywać score LSO, ale nie udało się wszystkiego pod względem formalnym zgrać ze sobą, wymagałoby to 3 tygodni nagrywania w Londynie, więc ostatecznie zdecydowano się na tydzień nagrywania w Paryżu
- film jest lekki i pełen humoru, w odróżnieniu od wagnerowskiej dramaturgii Gwiezdnych Wojen, więc nie będzie tu psychoanalizy i spania z własną siostrą czy zabijania ojca


- Paweł Stroiński
- Ridley Scott
- Posty: 9347
- Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
- Lokalizacja: Spod Warszawy
- Kontakt:
Re: Alexandre Desplat
OK. 20 minut muzyki pewnie (licząc outtake'i).
Re: Alexandre Desplat
Nie no, jasne że chodzi o 20 minut muzyki dziennie, dałem znak zapytania tylko dlatego, że nie jestem pewien z tymi outtake'ami, a na pierwszy rzut oka rachunek się nie zgadza, bo 20 minut x 6 dni (tak jak piszą w tekście) daje ok. 3 godzin muzyki, a w innym miejscu piszą, że nagrali nieco ponad 1,5 godziny
Generalnie jestem ciekaw jakie będzie wydanie płytowe - czy pójdą na całość i walną 2CD, czy skrócą te 97 do 70 i dadzą 1CD. Obstawiam to drugie, ale chciałbym jakieś kolekcjonerskie wydanie 
PS. Z LSO to może i nie ma outtake'ów, ale tutaj miał "głupią" orkiestrę, co nie nagrywa na co dzień do filmów i nawet nie wie po co są te słuchawki z klikaniem
Więc musiał ich "nauczyć" nagrywania do filmów 


PS. Z LSO to może i nie ma outtake'ów, ale tutaj miał "głupią" orkiestrę, co nie nagrywa na co dzień do filmów i nawet nie wie po co są te słuchawki z klikaniem


Re: Alexandre Desplat
30 marca będzie opublikowany pełny zwiastun Valeriana
Mogliby wykorzystać muzę Ola...
http://www.slashfilm.com/movie-trailer-release-dates/

http://www.slashfilm.com/movie-trailer-release-dates/
Re: Alexandre Desplat
W nowym filmie Clooneya i Coenów.
http://filmmusicreporter.com/2017/03/07 ... uburbicon/
http://filmmusicreporter.com/2017/03/07 ... uburbicon/
"No Don Davis = No Matrix. Simple as that."
~ Jon Burlingame
It’s not a character-driven movie and there’s no humor, there’s no love, there’s no soul.
- Rutger Hauer o Blade Runnerze 2049
~ Jon Burlingame
It’s not a character-driven movie and there’s no humor, there’s no love, there’s no soul.
- Rutger Hauer o Blade Runnerze 2049
Re: Alexandre Desplat
do przewidzenia jest też to jaki dobry to film będzie
Klunej to już Batmana lepiej zagrał i dałby se spokój z reżyserką...

#FUCKVINYL
Re: Alexandre Desplat
Jak dla mnie Dżordż może reżyserować dalej, bo Olo mu dobrą muzę pisze.
Re: Alexandre Desplat
tylko co mu z tego.. nie będzie drugiego Oscara jak będzie kontynuował takie kolaboracje 

#FUCKVINYL
Re: Alexandre Desplat
To Oscara może dostać za co innego, a tu z Clooneyem będzie robić dobrą muzę
Lepsze to niż europejskie plumkanie 


Re: Alexandre Desplat
Nie ma to jak mieć dobre ucho. Oglądam sobie "Chatę" (The Shack), tam muzę napisał Aaron Zigman i w jednej z ostatnich scen słyszę znajome dźwięki... Poczekałem do końca napisów końcowych i miałem rację
Malick wzgardził, to kto inny wykorzystał 
youtu.be/uDGFXQZhtWo


youtu.be/uDGFXQZhtWo
- Wawrzyniec
- Hans Zimmer
- Posty: 34961
- Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
- Kontakt: