NAGRODY BRANŻOWE

Tutaj dyskutujemy o poszczególnych ścieżkach dźwiękowych napisanych na potrzeby kina.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mefisto
KameNewman
Posty: 9174
Rejestracja: pt mar 31, 2006 21:19 pm
Lokalizacja: z piekła rodem ]:>

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#4771 Post autor: Mefisto » wt lut 09, 2021 13:41 pm

Widzę, że w Filmmuzach namieszało Fanny Ley Delivere'd - tylko gdzie to można znaleźć, bo moje źródła nie dają wyników :P Ma to ktoś?
Obrazek

Awatar użytkownika
Radzimir
Szofer w RCP
Posty: 145
Rejestracja: czw cze 09, 2011 12:48 pm
Kontakt:

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#4772 Post autor: Radzimir » wt lut 09, 2021 13:50 pm

Mefisto pisze:
wt lut 09, 2021 13:41 pm
Widzę, że w Filmmuzach namieszało Fanny Ley Delivere'd - tylko gdzie to można znaleźć, bo moje źródła nie dają wyników :P Ma to ktoś?
Chodzi o film czy muzę? Bo jeśli to drugie, to jest na streamingu dostępne. Tu daję link ze Spotify:
https://open.spotify.com/album/491GAUWExG4e2VAXXbCQb3

Awatar użytkownika
Mefisto
KameNewman
Posty: 9174
Rejestracja: pt mar 31, 2006 21:19 pm
Lokalizacja: z piekła rodem ]:>

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#4773 Post autor: Mefisto » wt lut 09, 2021 17:17 pm

No nie chodziło mi o streaming akurat ;) Niemniej dzięki.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wawrzyniec
Hans Zimmer
Posty: 30162
Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
Kontakt:

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#4774 Post autor: Wawrzyniec » wt lut 09, 2021 21:38 pm

Mefisto słusznie wspomniał, że ukazały się Filmmuzy. :) Dlatego też co tam jakieś Globy, czy innej nagrody, jeżeli mamy najbardziej wartościowe i prestiżowe nagrody w branży: FILMMUZY :!:
Oto one:
https://filmmusic.pl/index.php?act=arty ... e=0&id=215

:)
#WinaHansa #IStandByDaenerys

Awatar użytkownika
dougan
Asystent orkiestratora
Posty: 401
Rejestracja: pt paź 14, 2016 15:31 pm

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#4775 Post autor: dougan » śr lut 10, 2021 00:18 am

Shortlista score'ów, które będą walczyły o Oscara.

“Ammonite”
“Blizzard of Souls”
“Da 5 Bloods”
“The Invisible Man”
“Jingle Jangle: A Christmas Journey”
“The Life Ahead (La Vita Davanti a Se)”
“The Little Things”
“Mank”
“The Midnight Sky”
“Minari”
“Mulan”
“News of the World”
“Soul”
“Tenet”
“The Trial of the Chicago 7”

https://www.oscars.org/oscars/93rd-oscars-shortlists

Oraz piosenki:

“Turntables” from “All In: The Fight for Democracy”
“See What You’ve Done” from “Belly of the Beast”
“Wuhan Flu” from “Borat Subsequent Moviefilm: Delivery of Prodigious Bribe to American Regime for Make Benefit Once Glorious Nation of Kazakhstan”
“Husavik” from “Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga”
“Never Break” from “Giving Voice”
“Make It Work” from “Jingle Jangle: A Christmas Journey”
“Fight For You” from “Judas and the Black Messiah”
“lo Sì (Seen)” from “The Life Ahead (La Vita Davanti a Se)”
“Rain Song” from “Minari”
“Show Me Your Soul” from “Mr. Soul!”
“Loyal Brave True” from “Mulan”
“Free” from “The One and Only Ivan”
“Speak Now” from “One Night in Miami...”
“Green” from “Sound of Metal”
“Hear My Voice” from “The Trial of the Chicago 7”
"No Don Davis = No Matrix. Simple as that."
~ Jon Burlingame

Awatar użytkownika
Mystery
James Horner
Posty: 19148
Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#4776 Post autor: Mystery » śr lut 10, 2021 08:57 am

Czyli, "and Oscar goes to... Soul"...

Widzę, że mogą być rozterki, nominować oscarowych kompozytorów (Newman, Desplat) czy oscarowe filmy.

Na skróconej liście filmów zagranicznych, niestety brak Polski.
ObrazekObrazekObrazek

Arthur.Flowerkis
Kserujący nuty
Posty: 290
Rejestracja: pn lut 12, 2018 10:23 am

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#4777 Post autor: Arthur.Flowerkis » śr lut 10, 2021 10:52 am

Mystery pisze:
śr lut 10, 2021 08:57 am
Czyli, "and Oscar goes to... Soul"...

Mam nadzieje że będzie: "and Oscar goes to... Minari"

Awatar użytkownika
swordfish
Z oscarową nominacją
Posty: 1901
Rejestracja: śr gru 01, 2010 11:44 am
Lokalizacja: Polska

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#4778 Post autor: swordfish » śr lut 10, 2021 11:12 am

Mystery pisze:
śr lut 10, 2021 08:57 am


Na skróconej liście filmów zagranicznych, niestety brak Polski.
Ale są Czesi reprezentowani przez "Szarlatana" Agnieszki Holland z muzyką Antka Łazarkiewicza.

Awatar użytkownika
Wawrzyniec
Hans Zimmer
Posty: 30162
Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
Kontakt:

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#4779 Post autor: Wawrzyniec » śr lut 10, 2021 12:20 pm

swordfish pisze:
śr lut 10, 2021 11:12 am
Mystery pisze:
śr lut 10, 2021 08:57 am


Na skróconej liście filmów zagranicznych, niestety brak Polski.
Ale są Czesi reprezentowani przez "Szarlatana" Agnieszki Holland z muzyką Antka Łazarkiewicza.
Widziałem ten film na Berlinale, ciekawy, gdyż nie znałem tej historii. Co do muzyki to nie wiele z niej pamiętam.
Arthur.Flowerkis pisze:
śr lut 10, 2021 10:52 am
Mystery pisze:
śr lut 10, 2021 08:57 am
Czyli, "and Oscar goes to... Soul"...

Mam nadzieje że będzie: "and Oscar goes to... Minari"
Nie zapominajmy, że na liście jest "Da 5 Bloods" , które może mieć spore szanse, zważywszy, że rok temu Blanchard przez Hildur nie mógł wygrać.

P.S. Ale plus, że przynajmniej w piosenkach "Husavik" uwzględnili.
#WinaHansa #IStandByDaenerys

Awatar użytkownika
Mystery
James Horner
Posty: 19148
Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#4780 Post autor: Mystery » wt lut 16, 2021 12:42 pm

Mystery pisze:
pn lut 01, 2021 17:37 pm
Satelity

Original Score
Ludwig Goransson - Tenet
Trent Reznor & Atticus Ross - Mank
Alexandre Desplat - The Midnight Sky
James Newton Howard - News of the World
Emile Mosseri - Minari
Terence Blanchard - One Night in Miami
No i zaskakująco wygrał Desplat, no ale nie było Soul.
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Mystery
James Horner
Posty: 19148
Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#4781 Post autor: Mystery » czw lut 18, 2021 18:40 pm

No proszę, w 100% zwyciężyli i moi faworyci :)
Mystery pisze:
czw lut 04, 2021 19:29 pm
IFMCA Award Nominations 2020

FILM SCORE OF THE YEAR
THE CALL OF THE WILD, music by John Powell
ENOLA HOLMES, music by Daniel Pemberton
FUKUSHIMA 50, music by Tarō Iwashiro
THE PERSONAL HISTORY OF DAVID COPPERFIELD, music by Christopher Willis
WONDER WOMAN 1984, music by Hans Zimmer

FILM COMPOSER OF THE YEAR
FEDERICO JUSID
BEAR MCCREARY
DANIEL PEMBERTON
CHRISTOPHER WILLIS
HANS ZIMMER

BREAKTHROUGH COMPOSER OF THE YEAR
ALEX BARANOWSKI
THOMAS CLAY
PHILIP KLEIN
NAMI MELUMAD
ISOBEL WALLER-BRIDGE AND DAVID SCHWEITZER

BEST ORIGINAL SCORE FOR A DRAMA FILM
DA 5 BLOODS, music by Terence Blanchard
FANNY LYE DELIVER’D, music by Thomas Clay
FUKUSHIMA 50, music by Tarō Iwashiro
NEWS OF THE WORLD, music by James Newton Howard
THE TRIAL OF THE CHICAGO 7, music by Daniel Pemberton

BEST ORIGINAL SCORE FOR A COMEDY FILM
AN AMERICAN PICKLE, music by Michael Giacchino and Nami Melumad
EMMA, music by Isobel Waller-Bridge and David Schweitzer
GODMOTHERED, music by Rachel Portman
THE PERSONAL HISTORY OF DAVID COPPERFIELD, music by Christopher Willis
WILD MOUNTAIN THYME, music by Amelia Warner

BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ACTION/ADVENTURE/THRILLER FILM
THE CALL OF THE WILD, music by John Powell
ENOLA HOLMES, music by Daniel Pemberton
MULAN, music by Harry Gregson-Williams
ORÍGENES SECRETOS [UNKNOWN ORIGINS], music by Federico Jusid
TENET, music by Ludwig Göransson

BEST ORIGINAL SCORE FOR A FANTASY/SCIENCE FICTION/HORROR FILM
THE INVISIBLE MAN, music by Benjamin Wallfisch
THE MIDNIGHT SKY, music by Alexandre Desplat
WENDY, music by Dan Romer and Benh Zeitlin
THE WITCHES, music by Alan Silvestri
WONDER WOMAN 1984, music by Hans Zimmer

BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ANIMATED FEATURE
ANIMAL CRACKERS, music by Bear McCreary
FEARLESS, music by Anne-Kathrin Dern
ONWARD, music by Mychael Danna and Jeff Danna
SOUL, music by Trent Reznor, Atticus Ross, and Jon Batiste
WOLFWALKERS, music by Bruno Coulais

BEST ORIGINAL SCORE FOR A DOCUMENTARY
DAVID ATTENBOROUGH: A LIFE ON OUR PLANET, music by Steven Price
ELEPHANT, music by Ramin Djawadi
HARBOR FROM THE HOLOCAUST, music by Chad Cannon
RISING PHOENIX, music by Daniel Pemberton
SADAN HANIM, music by George Kallis

BEST ORIGINAL SCORE FOR TELEVISION
DRACULA, music by David Arnold and Michael Price
HIS DARK MATERIALS, music by Lorne Balfe
LOVECRAFT COUNTRY, music by Laura Karpman and Raphael Saadiq
THE MANDALORIAN, music by Ludwig Göransson
THE QUEEN’S GAMBIT, music by Carlos Rafael Rivera

BEST ORIGINAL SCORE FOR A VIDEO GAME OR INTERACTIVE MEDIA
GHOST OF TSUSHIMA, music by Ilan Eshkeri and Shigeru Umebayashi
MEDAL OF HONOR: ABOVE AND BEYOND, music by Michael Giacchino and Nami Melumad
ORI AND THE WILL OF THE WISPS, music by Gareth Coker
THE PATHLESS, music by Austin Wintory
STAR WARS: SQUADRONS, music by Gordy Haab

BEST NEW ARCHIVAL RELEASE – RE-RELEASE OR RE-RECORDING
ENDLESS NIGHT, music by Bernard Herrmann; the Basque National Orchestra, conducted by Fernando Velázquez; album produced by Edouard Dubois and José M. Benitez; liner notes by Frank K. DeWald; album art direction by Nacho B. Govantes (Quartet)
THE GOOD, THE BAD AND THE UGLY, music by Ennio Morricone; album produced by Chris Malone and José M. Benitez; liner notes by Chris Malone and Tim Greiving; album art direction by Nacho B. Govantes (Quartet)
HOW TO TRAIN YOUR DRAGON, music by John Powell; album produced by John Powell, Batu Sener, Bryon Davis, and Cary E. Mansfield; liner notes by Tim Greiving; album art direction by Bill Pitzonka (Varèse Sarabande/5 Cat Studios)
KING OF KINGS, music by Miklós Rózsa; the City of Prague Philharmonic Orchestra and Chorus, conducted by Nic Raine; album produced by James Fitzpatick; liner notes by Frank K. DeWald and James Fitzpatrick; album art direction by Nic Finch, Gareth Bevan, and James Fitzpatrick (Tadlow Music)
ROBIN HOOD: PRINCE OF THIEVES, music by Michael Kamen; album produced by Douglass Fake and Roger Feigelson; liner notes by Frank K. DeWald; album art direction by Kay Marshall (Intrada)

BEST NEW ARCHIVAL RELEASE – COMPILATION
FRANZ WAXMAN: THE DOCUMENTARIES, music by Franz Waxman; album produced by Ford A. Thaxton and James Nelson; liner notes by Jon Burlingame; album art direction by Mark Banning (Dragon’s Domain)
JOHN WILLIAMS IN VIENNA, music by John Williams; the Wiener Philharmoniker and Anne-Sophie Mutter, conducted by John Williams; album produced by Bernhard Güttler; liner notes by Otta Biba; album art direction by Büro Dirk Rudolph (Deutsche Grammophon)
MORRICONE SEGRETO, music by Ennio Morricone; album produced by Pierpaolo De Sanctis; album art direction by Leonardo Pellegrino (Decca)
VOYAGE TO THE BOTTOM OF THE SEA, music by Alexander Courage, Robert Drasnin, Jerry Goldsmith, Lennie Hayton, Joseph Mullendore, Nelson Riddle, Paul Sawtell, Herman Stein, and Leith Stevens; album produced by Jeff Bond and Neil S. Bulk; liner notes by Jeff Bond; album art direction by Mark Banning (La-La Land)
WORLD SOUNDTRACK AWARDS – TRIBUTE TO THE FILM COMPOSER, music by Various Composers; the Brussels Philharmonic Orchestra and Vlaams Radiokoor, conducted by Dirk Brossé; album produced by Thomas Van Parys; liner notes by Thomas Van Parys; album art direction by Stuart Ford (Silva Screen/Film Fest Ghent)

FILM MUSIC RECORD LABEL OF THE YEAR
INTRADA RECORDS, Douglass Fake and Roger Feigelson
LA-LA LAND RECORDS, MV Gerhard and Matt Verboys
MOVIESCORE MEDIA, Mikael Carlsson
QUARTET RECORDS, José M. Benitez
TADLOW MUSIC, James Fitzpatrick

FILM MUSIC COMPOSITION OF THE YEAR
“1984” from WONDER WOMAN 1984, music by Hans Zimmer
“Buck Takes the Lead” from THE CALL OF THE WILD, music by John Powell
“Main Title” from THE QUEEN’S GAMBIT, music by Carlos Rafael Rivera
“Symphonic Suite F – 1st Chapter: All Life” from FUKUSHIMA 50, music by Tarō Iwashiro
“Themyscira” from WONDER WOMAN 1984, music by Hans Zimmer
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Wawrzyniec
Hans Zimmer
Posty: 30162
Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
Kontakt:

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#4782 Post autor: Wawrzyniec » czw lut 18, 2021 19:19 pm

Bardzo ciekawe i zarówno tutaj, jak i przy okazji Filmmuz widać dość sporą różnicę w nominowanych i nagradzanych pracach, względem tych przy tzw. prestiżowych nagrodach, jak Globy, Oscary itd.
#WinaHansa #IStandByDaenerys

Awatar użytkownika
dougan
Asystent orkiestratora
Posty: 401
Rejestracja: pt paź 14, 2016 15:31 pm

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#4783 Post autor: dougan » pn mar 01, 2021 03:27 am

"Soul" zwycięzcą Złotych Globów w kategorii Najlepsza muzyka.

Najlepszą piosenkę zdobyło za to "Io Si (Seen)" z filmu Życie przed sobą.

https://discussingfilm.net/2021/02/28/g ... e-winners/
"No Don Davis = No Matrix. Simple as that."
~ Jon Burlingame

Awatar użytkownika
swordfish
Z oscarową nominacją
Posty: 1901
Rejestracja: śr gru 01, 2010 11:44 am
Lokalizacja: Polska

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#4784 Post autor: swordfish » pn mar 01, 2021 05:19 am

Jan Pelczar w Radiu RAM ostatnio prezentował piosenki nominowane do Złotych Globów. Zagrał wszystkie, po za Pausini. Stwierdził, że kompletnie nie pasuje mu do brzmienia Radia RAM i oni takich rzeczy nie grają. Radio RAM specjalizuje się w graniu smooth jazz, soulu, funku i world music. Nie wiem, czemu włoska piosenka mu nie pasowała. Przecież śmiało można podciągnąć pod World Music. Czy w tej piosence jest coś obciachowego? Czy Laurę Pausini można porównać np. do naszej Edyty Górniak czy Beaty Kozidrak?
2 Globy dla Borata. Myślałem, że zwymiotuję. Rozumiem humor, ale nie kloaczny.
Afera wokół Globów związała się z protestem, że wśród 87 członków HFPA nie ma żadnego czarnoskórego. Musieli wydać oświadczenie ze sceny w tej sprawie. Hinduska i Turek zapewniali, że dbają o różnorodność i w przyszłości powiększą stowarzyszenie o nowych, kolorowych członków. Akurat czarnoskórzy nie powinni być poszkodowani wśród nagrodzonych. Praktycznie sami czarnoskórzy dominowali wśród zwycięzców w aktorskich nagrodach. Za chwilę to białasy będą musieli walczyć o swój głos, który coraz bardziej im zanika.

Awatar użytkownika
Mystery
James Horner
Posty: 19148
Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#4785 Post autor: Mystery » pn mar 01, 2021 09:59 am

Drugi Borat nie był najwyższych lotów, ale patrząc na nominowanych chyba tylko on mógł wygrać. Ogólnie dobre i trochę nieoczekiwane rozdania w tym roku, głównie jeśli chodzi o filmy. Nomadland był tylko formalnością, aktor Boseman i słusznie, choć wiadomo jak ta wygrana może być postrzegana. Cohen w komedii też, ale znów, konkurenci byli mizerni. Day jako aktorka dramatyczna to chyba największe zaskoczenie, na papierze miała chyba najmniejsze szanse ze stawki, no ale "Billie Holiday" nie widziałem to się nie wypowiadam. Aktorka w komedii Pike, może być, bo znów konkurencja prawie, że żadna, dobrze że nie faworyzowana amatorska Bakalova. Na Cohena stawiano za drugi plan, a wygrywa nawet niespodziewanie Kaluuya, ale tu znów, Judasa jeszcze nie widziałem, by móc się jakoś bardziej wypowiedzieć. Drugi plan dla Foster również zaskoczenie, były inne faworytki, ale równa to babka i ciekawym jej kreacji. Animacja Soul wiadomo, no ale w tym roku serducho mam bliżej Wilczej Gromady. Zagraniczny Minari, a nie Na rauszu, może być i ciekawe jak ten film potraktują na Oscarach. Reżyser Chloé Zhao, także bez niespodzianek. Scenariusz dla Sorkina z Chicago również, także dobrze się podzielili z Zhao. Muzyka z Soul była do przewidzenia, bo wygrywała większość kół krytyków, a piosenka która by nie wygrała było by wzruszenie ramion. Także najwięksi wygrani Nomadland, Soul i Borat. Największy przegrany Mank, tyle nominacji, a żadnej statuetki, ale jakoś smutny z tego powodu nie jestem, choć na Oscarach może być lepiej, bo mogą ugrać coś w kategoriach technicznych.

W serialach jeszcze lepiej. Cieszą 4 statuetki dla The Crown, szczególnie dla Thatcher, Diany i przede wszystkim Karola, no bo że najlepszy serial to wiadomo, stawka najlepszego serialu dramatycznego już dawno nie była tak słaba. Schitt's Creek w komediowych to jakiś amerykański fenomen, już 6 sezon serialu, którego u nas nikt nawet nie kojarzy, ale cieszy za to komediowy Sudeikis za Teda, na którego sam osobiście stawiałem, podobnie jak na Ruffalo za limitowany "To wiem na pewno", fajnie widzieć takie kreacje na ekranie wiedzieć, że kiedyś muszą zostać docenione, a nagrody dla Gambitu i jej głównej bohaterki po prostu się należały.
ObrazekObrazekObrazek

ODPOWIEDZ