Muzyka z gier - wasze ulubione scory, tematy itd
- Paweł Stroiński
- Ridley Scott
- Posty: 9357
- Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
- Lokalizacja: Spod Warszawy
- Kontakt:
- Koper
- Ennio Morricone
- Posty: 26553
- Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Panowie, ale podajecie tu pojedyncze przykłady użycia orkiestry. Poza tym ja pisałem do konkretnych przykładów, jakie dał Danielos - większość z nich to były sample, i to średnio przekonujące.
Nie przeczę, że muzyka z gier się rozwija, ale jeszcze jest daleeeeko za filmówką - mówię tu o całym dorobku.
Nie przeczę, że muzyka z gier się rozwija, ale jeszcze jest daleeeeko za filmówką - mówię tu o całym dorobku.
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński
- Paweł Stroiński
- Ridley Scott
- Posty: 9357
- Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
- Lokalizacja: Spod Warszawy
- Kontakt:
Pottery Hannigana to najlepsze muzycznie Pottery
A muzyka z gier w tym roku stoi na wysokim poziomie. Alan Wake sobie obczajcie.
Co do muzyki z gier na orkiestrę:
Lennie Moore „Outcast” (Moscow Symphony Orchestra and Chorus)
Paul Arnold i Andrew Barnabas (Bob & Barn) „Primal” a szczególnie "Medievil Resurrection" - (The City of Prague Philharmonic Orchestra & Chorus.)
Steve Burke - "Kameo Elements of Power" (The City of Prague Philharmonic Orchestra and Kings Choir)
James Hannigan "Republic: The Revolution" (Slovak Radio Symphony Orchestra)
Christopher Lennertz - "Warhawk", "Gun" (Slovak Radio Orchestra)
Jedne z tych soundtracków, które trzeba usłyszeć przed śmiercią

Co do muzyki z gier na orkiestrę:
Lennie Moore „Outcast” (Moscow Symphony Orchestra and Chorus)
Paul Arnold i Andrew Barnabas (Bob & Barn) „Primal” a szczególnie "Medievil Resurrection" - (The City of Prague Philharmonic Orchestra & Chorus.)
Steve Burke - "Kameo Elements of Power" (The City of Prague Philharmonic Orchestra and Kings Choir)
James Hannigan "Republic: The Revolution" (Slovak Radio Symphony Orchestra)
Christopher Lennertz - "Warhawk", "Gun" (Slovak Radio Orchestra)
Jedne z tych soundtracków, które trzeba usłyszeć przed śmiercią

- Paweł Stroiński
- Ridley Scott
- Posty: 9357
- Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
- Lokalizacja: Spod Warszawy
- Kontakt:
Medievil: Resurrection wyłączyłem w połowie. Wkurzało mnie.Mystery Man pisze:"Gun" w ostatniej chwili dopisałemKoper pisze:No, bez przesady. "Gun" jest ok, ale to totalnie nic odkrywczego. Kilka naprawdę fajnych tracków, reszta to takie wypełniacze. 3 i pół bym dał góra.Outcast, Primal czy Medievil Resurrection to już inna liga
Co do argumentów o tym, jak to muzyka z gier jest wtórna do muzyki filmowej. Chodzi o proste skojarzenia. Jeśli np. Modern Warfare 2 brzmi jak typowy score RC, chodzi o to, by tak właśnie brzmiało. Jeśli Lair brzmi jak Poledouris, Horner i WIlliams razem wzięci, też dokładnie o to chodzi.
Jednym z najlepszych score'ów z gier, jakie słyszałem w życiu (zrecenzować MID-ów się nie zna) jest TIE Fighter Clinta Bajakiana. Jest to adaptacja tematów Williamsa z Gwiezdnych wojnach w zupełnie innych aranżacjach (np. triumfalne i akcyjne wersje Imperial March), dlatego, że to Imperium się gra.
Muzyka filmowa w wielu przypadkach weszła do pewnego kanonu widzenia określonego świata. W przypadku gier jest to konieczne. Styl RC uprawdopodabnia nowoczesną taktyczną strzelankę (taką jak Modern Warfare czy, pozwolę sobie na wielkie uproszczenie, Metal Gear Solid, tak to zupełnie inny typ gry, ale nie o to tu chodzi) tak samo, jak stylistyka Indiany Jonesa dodawała "realizmu" serii Medal of Honor. Działa to skojarzeniowo, przez co poczucie uczestnictwa w wydarzeniach (czy dokładniej, bo chyba do tego ostatnio starają odwoływać się twórcy gier, poczucie uczestnictwa w filmie) zwiększa się dość mocno. Nie można więc krytykować kompozytorów za tę wtórność. Tego się od nich oczekuje. Dowcip polega na tym, że gra oprócz prostej ilustracji ma także budować atmosferę, przez co taki Indiana-Jonesowy klimat może być odrobinę bardziej "koncertowo" skonstruowany. Taka jest natura muzyki do gier, po prostu. To nie jest nowy język, czy nowy gatunek tak do końca.
- Paweł Stroiński
- Ridley Scott
- Posty: 9357
- Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
- Lokalizacja: Spod Warszawy
- Kontakt:
FajneMedievil: Resurrection wyłączyłem w połowie. Wkurzało mnie.


Zostawiłem pole do popisu dla CiebieAdam Krysiński pisze:Myster, zawiodłem się na Tobie
a gdzie Onimusha 2: Orchestral Version ; Outlaws ; Soul Of Ultimate Nations ; Soul Calibur 2 ; Age Of Conan 1 ; Hert Of Darkness ; Shadow Of The Collosus ; Chrono Cross ; Shenmue: Orchestral Version ??
panowie, no bez jaj

http://www.youtube.com/watch?v=y1Web3nl ... re=related
W grze - zmiata ten track z powierzchni ziemi.
W grze - zmiata ten track z powierzchni ziemi.
- Bucholc Krok
- Jean-Baptiste Lully
- Posty: 17506
- Rejestracja: wt wrz 16, 2008 20:21 pm
- Lokalizacja: Golden Age