Co ostatnio oglądaliście?
- lis23
- + Ludvig van Beethoven +
- Posty: 13159
- Rejestracja: czw lis 12, 2009 03:50 am
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Co ostatnio oglądaliście?
Gdzie można obejrzeć serial "Strike" a po polsku "Cormoran Strike" na motywach powieści J.K.Rowling?
Powinien być na HBO GO ale go tam nie ma, wpisywałem i tytuł oryginalny i polski.
Powinien być na HBO GO ale go tam nie ma, wpisywałem i tytuł oryginalny i polski.
Tylko On, Williams John
Tylko on, Elton John
Tylko on, Elton John
Re: Co ostatnio oglądaliście?
Bo obecnie nie jest dostępny. Był tylko sezon 1. i musiały prawa wygasnąć. W HBO GO pozostały po nim tylko wspomnienia:
https://hbogo.pl/seriale/cormoran-strike/sezon-1
Nie martw się. Pewnie wróci za jakiś czas, bo w tym roku pojawił się sezon 3.
A tak pozostają torrenty i gryzonie.
Zawsze możesz także obejrzeć coś innego.
Pierwsze odcinki "Strike" wyreżyserował Michael Keillor. On także jest reżyserem "Roadkill", który można oglądać na HBO GO.
https://hbogo.pl/seriale/cormoran-strike/sezon-1
Nie martw się. Pewnie wróci za jakiś czas, bo w tym roku pojawił się sezon 3.
A tak pozostają torrenty i gryzonie.
Zawsze możesz także obejrzeć coś innego.
Pierwsze odcinki "Strike" wyreżyserował Michael Keillor. On także jest reżyserem "Roadkill", który można oglądać na HBO GO.
Re: Co ostatnio oglądaliście?
The Third Day 1 - 7+
Świetna, klimatyczna rzecz, uwiodła mnie zarówna forma jak i treść.
Truth Seekers 1 - 6-
Całkiem, całkiem, zawsze fajnie się ogląda Frota i Pegga, ale też wymaga się i nieco więcej, bo tu niestety bliżej do "Slaughterhouse Rulez" - jakby się oglądało jakieś odcinki o duchach z Doctra Who.
The Undoing 1 - 7-
Są niedosyty, ale śledziło się z zaciekawieniem.
Świetna, klimatyczna rzecz, uwiodła mnie zarówna forma jak i treść.
Truth Seekers 1 - 6-
Całkiem, całkiem, zawsze fajnie się ogląda Frota i Pegga, ale też wymaga się i nieco więcej, bo tu niestety bliżej do "Slaughterhouse Rulez" - jakby się oglądało jakieś odcinki o duchach z Doctra Who.
The Undoing 1 - 7-
Są niedosyty, ale śledziło się z zaciekawieniem.
Re: Co ostatnio oglądaliście?
EUPHORIA - świąteczny odcinek specjalny, cz. 1: Rue
Post scriptum do 1. sezonu. Jeśli oczekujecie stroboskowego widowiska z szalonym montażem, możecie się rozczarować. Odcinek specjalny przynosi nam kameralną rozmowę w wieczór wigilijny między Rue, a Alim z grupy wsparcia Anonimowych Narkomanów. Siedzą w restauracji i przez 3 kwadranse wcinają naleśniki. Dyskutują o uzależnieniu od prochów i tabletek. Muzyki praktycznie zero, po za czołówką i napisami końcowymi (powtórka dobrze znanego nam "All for us"). Jest jeszcze scena jak siedzą w samochodzie i wybrzmiewa "Ave Maria" Schuberta przerobiona przez Labrinth. Wrzucone na siłę, aby wydłużyć odcinek do wymaganej godziny. Typowa zapchaj kapusta.
youtu.be/4LnlPO9BhE0
Dźwiękowo przeważają odgłosy przejeżdżających aut. Szału nie ma. Produkcja w czasach pandemii z ograniczoną liczbą aktorów i statystów. Na ekranie pustki i rozmazane światła w tle. Z litości mogę dać ocenę w okolicach 6/10, tylko za wspomnienie znakomitej szalonej jazdy w 1. sezonie. Zupełnie nie wygląda jak kino Sama Levinsona, a bardziej jak Jim Jarmush z czasów "Kaw i papierosów".
Za miesiąc ma jeszcze pojawić się odcinek z Jules.
Post scriptum do 1. sezonu. Jeśli oczekujecie stroboskowego widowiska z szalonym montażem, możecie się rozczarować. Odcinek specjalny przynosi nam kameralną rozmowę w wieczór wigilijny między Rue, a Alim z grupy wsparcia Anonimowych Narkomanów. Siedzą w restauracji i przez 3 kwadranse wcinają naleśniki. Dyskutują o uzależnieniu od prochów i tabletek. Muzyki praktycznie zero, po za czołówką i napisami końcowymi (powtórka dobrze znanego nam "All for us"). Jest jeszcze scena jak siedzą w samochodzie i wybrzmiewa "Ave Maria" Schuberta przerobiona przez Labrinth. Wrzucone na siłę, aby wydłużyć odcinek do wymaganej godziny. Typowa zapchaj kapusta.
youtu.be/4LnlPO9BhE0
Dźwiękowo przeważają odgłosy przejeżdżających aut. Szału nie ma. Produkcja w czasach pandemii z ograniczoną liczbą aktorów i statystów. Na ekranie pustki i rozmazane światła w tle. Z litości mogę dać ocenę w okolicach 6/10, tylko za wspomnienie znakomitej szalonej jazdy w 1. sezonie. Zupełnie nie wygląda jak kino Sama Levinsona, a bardziej jak Jim Jarmush z czasów "Kaw i papierosów".
Za miesiąc ma jeszcze pojawić się odcinek z Jules.
Re: Co ostatnio oglądaliście?
The Right Stuff - kiepskie, zawiodłem się, głównie nudy i pogadanki. lepsze emocje dają dokumenty o Księzycu/Wahadłowcach na Netflixie, niż ten serial. Jeszcze DiCaprio się pod tym podpisał jako producent 5/10
#FUCKVINYL
- Koper
- Ennio Morricone
- Posty: 26145
- Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Co ostatnio oglądaliście?
Barbrzyńcy - coś dla Wawrzyńca Dzielni Germanie niczym Gallowie w Asteriksie dają łupnia prawie niezwyciężonej armii Cesarstwa Rzymskiego. Niezłe zdjęcia, momentami fajny klimacik (nocne ujęcia w lesie ocierają się o fantasy), spoko kostiumy, historia inntrygująca tylko fragmentami, bo zbyt czarno-biały jest podział na dobrych, szlachetnych (z wyjątkami) barbarzyńców i zadufanych, okrutnych Rzymian. Ogląda się mimo wszystko całkiem nieźle, choć finalna bitwa w Lesie Teutoburskim jak dla mnie wygląda zbyt biednie i jest zbytnio uproszczona. Tam w rzeczywistości kilkadziesiąt tysięcy chłopa się wyrzynało przez 3 dni, Germanie sobie jakieś fortyfikacje pobudowali na trasie przemarszu rzymskich wojsk, a tu to zajmuje pół odcinka i na ekranie nie ma więcej jak kilkudziesięciu statystów na raz (nie licząc tych w oddali powielonych cyfrowo) okładających się na jakiejś leśnej przecince. Biedniej od tej bitwy prezentuje się tylko score od jakichś dwóch lamusów z Niemiec - ewidentnie zabrakło na to kasy i lecieli samplami, inna sprawa, że specjalnie pomysłu też nie mieli.
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński
- lis23
- + Ludvig van Beethoven +
- Posty: 13159
- Rejestracja: czw lis 12, 2009 03:50 am
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Co ostatnio oglądaliście?
W podobnych klimatach jest "Brytania" na HBO, tylko tam Rzymianie najeżdżają Anglię. "Barbarzyńców" na razie ledwo zacząłem, podobnie jak "Przeklętą", kolejną wariację na temat legend Arturiańskich, tym razem spod ręki Franka Millera, legendarnego autora komiksów ( "300", "Sin City", 'Dark King Returns", "Daredevil" ). W całości obejrzałem:
- "Hilda" - sezon drugi - bardzo ładna klasyczna animacja, oparta na komiksie Luke'a Pearsona, który to komiks mocno operuje mitologią Nordycką. Serial jest ciekawszy i bardziej rozbudowany niż komiks ( komiksy mają po 40 - 80 stron i przez dziesięć lat wyszły tylko cztery, serial ma dwa sezony po 13 dwudziesto dwu minutowych odcinków ) i jedyny minus to to, że na kolejny sezon znowu będzie trzeba czekać dwa lata.
- "Pokemon Siła jest w Nas" - chyba najładniej zaanimowany pełnometrażowy film o Kieszonkowych Potworach, choć nie widziałem ich zbyt wiele, na pewno lepszy od słabego CGI "Pokemon Zemsta Mewtwo".
- "Hilda" - sezon drugi - bardzo ładna klasyczna animacja, oparta na komiksie Luke'a Pearsona, który to komiks mocno operuje mitologią Nordycką. Serial jest ciekawszy i bardziej rozbudowany niż komiks ( komiksy mają po 40 - 80 stron i przez dziesięć lat wyszły tylko cztery, serial ma dwa sezony po 13 dwudziesto dwu minutowych odcinków ) i jedyny minus to to, że na kolejny sezon znowu będzie trzeba czekać dwa lata.
- "Pokemon Siła jest w Nas" - chyba najładniej zaanimowany pełnometrażowy film o Kieszonkowych Potworach, choć nie widziałem ich zbyt wiele, na pewno lepszy od słabego CGI "Pokemon Zemsta Mewtwo".
Tylko On, Williams John
Tylko on, Elton John
Tylko on, Elton John
Re: Co ostatnio oglądaliście?
INDUSTRY
Sex, drugs, alcohols & trading markets. Tak można w skrócie opisać serial o stażystach banku inwestycyjnego, którzy walczą o stałą posadę korposzczurka. W dzień biją się o portfele klientów, a wieczorem przenoszą się do nocnych klubów Londynu i dalej toczą wojnę o kasę dla banku. Większość odcinków wyreżyserowały kobiety, więc patrzmy na całość z punktu widzenia feministycznego. Wzajemne podgryzanie, rzucanie fałszywych oskarżeń, przechwytywanie kontraktów. Typowe życie w korporacji. I do tego jadą z seksem na całego. Każdy z każdym i w jakiejkolwiek konfiguracji. Niektóre momenty godne Pornhuba.
Z całego serialu najlepszy jest pilot otwierający Leny Dunham (gwiazda "Girls"). Bardzo mocna historia Hindusa, który angażuje się mocno w swoją nową pracę dla banku.
Po ostrym starcie kolejne odcinki są już tylko wypełniaczami do obejrzenia dla chętnych i wytrwałych.
Ciężko mi serial ocenić, bo z jednej strony korpo-walka mnie wciąga, ale z drugiej strony osłabia mnie ten seks i wciąganie narkotyków.
Muzyka droniasta. Wydany score wypełniono dialogami jakby kompozytor nie wierzył w wartość swojego dzieła i musiał je zagłuszać mądrościami wypowiadanymi przez aktorów. Dlatego ocena środkowa 6/10
Sex, drugs, alcohols & trading markets. Tak można w skrócie opisać serial o stażystach banku inwestycyjnego, którzy walczą o stałą posadę korposzczurka. W dzień biją się o portfele klientów, a wieczorem przenoszą się do nocnych klubów Londynu i dalej toczą wojnę o kasę dla banku. Większość odcinków wyreżyserowały kobiety, więc patrzmy na całość z punktu widzenia feministycznego. Wzajemne podgryzanie, rzucanie fałszywych oskarżeń, przechwytywanie kontraktów. Typowe życie w korporacji. I do tego jadą z seksem na całego. Każdy z każdym i w jakiejkolwiek konfiguracji. Niektóre momenty godne Pornhuba.
Z całego serialu najlepszy jest pilot otwierający Leny Dunham (gwiazda "Girls"). Bardzo mocna historia Hindusa, który angażuje się mocno w swoją nową pracę dla banku.
Po ostrym starcie kolejne odcinki są już tylko wypełniaczami do obejrzenia dla chętnych i wytrwałych.
Ciężko mi serial ocenić, bo z jednej strony korpo-walka mnie wciąga, ale z drugiej strony osłabia mnie ten seks i wciąganie narkotyków.
Muzyka droniasta. Wydany score wypełniono dialogami jakby kompozytor nie wierzył w wartość swojego dzieła i musiał je zagłuszać mądrościami wypowiadanymi przez aktorów. Dlatego ocena środkowa 6/10
Re: Co ostatnio oglądaliście?
THE WILDS
Serial konstrukcji labiryntowej. Zaczyna się od lotu samolotem, a kończy schodzeniem w dół do podziemi. Inspirowane "Władcami much", "Lostem" i produkcjami młodzieżowymi takimi jak "13 reason why?". Z tymi młodzieżowymi za dużo powiedziane, bo momentami autorzy za bardzo zbliżają się do soap-operowych rozwiązań jak w "Pretty Little Liars". Niektóre sytuacje są podane zbyt łopatologicznie. Brakuje pewnej finezji w opowiadaniu historii poszczególnych dziewczyn. Miejscami mamy do czynienia z nieumyślnym autopastiszem, choć pewnie twórcy zamierzali zaserwować nam dołujące dramaty.
Na szczęście mamy tylko 10 odcinków, chill-outową muzykę Cliffa Martineza i spokojny szum oceanu. Nierówne, ale obejrzałem do końca, aby poznać rozwiązanie zagadki. Zakończenie otwarte, więc możemy spodziewać się kolejnych sezonów. Ocena 6/10
Serial konstrukcji labiryntowej. Zaczyna się od lotu samolotem, a kończy schodzeniem w dół do podziemi. Inspirowane "Władcami much", "Lostem" i produkcjami młodzieżowymi takimi jak "13 reason why?". Z tymi młodzieżowymi za dużo powiedziane, bo momentami autorzy za bardzo zbliżają się do soap-operowych rozwiązań jak w "Pretty Little Liars". Niektóre sytuacje są podane zbyt łopatologicznie. Brakuje pewnej finezji w opowiadaniu historii poszczególnych dziewczyn. Miejscami mamy do czynienia z nieumyślnym autopastiszem, choć pewnie twórcy zamierzali zaserwować nam dołujące dramaty.
Na szczęście mamy tylko 10 odcinków, chill-outową muzykę Cliffa Martineza i spokojny szum oceanu. Nierówne, ale obejrzałem do końca, aby poznać rozwiązanie zagadki. Zakończenie otwarte, więc możemy spodziewać się kolejnych sezonów. Ocena 6/10
Re: Co ostatnio oglądaliście?
Fargo 4 - 8+
Świetna gangsterska mieszanka braci Coen, Tarantino i Scorsese, klimat, obsada, fabuła i ta piękna ironia i absurd, brawurowy sezon.
Mandalorian 2 - 7
Doszedłem do wniosku, że to trochę taki Hercules/Xena w świecie Gwiezdnych Wojen, świetnie się śledząca rozrywka, zrealizowana na najwyższym poziomie, szkoda tylko, że znów taka krótka.
Little Fires Everywhere 1 - 7+
Świetna drama, dla sympatyków takich produkcji jak Big Little Lies czy Ostre przedmioty pozycja warta sprawdzenia.
New Pope - 6
Pierwszy sezon bardzo mi się podobał, tu jakby zabrakło pomysłu, trochę o wszystkim i o niczym, sporo rzeczy mnie tu nie przekonało, ale sporo też i spodobało.
Ted Lasso 1 - 7+
Dawno nie widziałem nowego serialu komediowego, no i Ted fajnie zaskoczył, jest zabawnie i pozytywnie, a Sudeikis powalczy w tym roku o nagrody.
Świetna gangsterska mieszanka braci Coen, Tarantino i Scorsese, klimat, obsada, fabuła i ta piękna ironia i absurd, brawurowy sezon.
Mandalorian 2 - 7
Doszedłem do wniosku, że to trochę taki Hercules/Xena w świecie Gwiezdnych Wojen, świetnie się śledząca rozrywka, zrealizowana na najwyższym poziomie, szkoda tylko, że znów taka krótka.
Little Fires Everywhere 1 - 7+
Świetna drama, dla sympatyków takich produkcji jak Big Little Lies czy Ostre przedmioty pozycja warta sprawdzenia.
New Pope - 6
Pierwszy sezon bardzo mi się podobał, tu jakby zabrakło pomysłu, trochę o wszystkim i o niczym, sporo rzeczy mnie tu nie przekonało, ale sporo też i spodobało.
Ted Lasso 1 - 7+
Dawno nie widziałem nowego serialu komediowego, no i Ted fajnie zaskoczył, jest zabawnie i pozytywnie, a Sudeikis powalczy w tym roku o nagrody.
Re: Co ostatnio oglądaliście?
Od 21.01.2021 powraca do HBO GO. I chyba tylko sezon 2.
https://hbogo.pl/seriale/cormoran-strike/sezon-2
Re: Co ostatnio oglądaliście?
EUPHORIA - świąteczny odcinek specjalny, cz. 2: Jules
Powoli stroboskopy wracają, ale nadal jesteśmy na sesji terapeutycznej. Tym razem Jules rozmawia z psycholożką, więc głównie kamera skupia się na reakcjach i mimice twarzy. Kręcono tak jakby na taśmie celuidowej. Wyprane, pożółkłe kolory, efekt lekko zdartej taśmy. Zwłaszcza motyw wykorzystywany przy zbliżeniach na Jules. Tym razem Sam Levinson stylizuje się na latach 70. i kinie Roberta Altmana czy Malicka.
Dla środowiska LGBT na pewno ważne przesłanie od Hunter Schafer. Ten odcinek jest jakby spowiedzią i wyznaniem wiary, świadectwem z jej/jego prawdziwego życia. Pada zdanie - "Bycie Trans jest duchowe".
Obrazkowo majstersztyk. Wszystkie te ujęcia dopieszczone. Zabawa kolorami, scenografią, kostiumami, światłem, choreografią.
Z polonicum wybrzmiewa flet Jacka Ostaszewskiego, śpiew Elżbiety Towarnickiej i muzyka Zbigniewa Preisnera z "Podwójnego życie Weroniki".
Powoli stroboskopy wracają, ale nadal jesteśmy na sesji terapeutycznej. Tym razem Jules rozmawia z psycholożką, więc głównie kamera skupia się na reakcjach i mimice twarzy. Kręcono tak jakby na taśmie celuidowej. Wyprane, pożółkłe kolory, efekt lekko zdartej taśmy. Zwłaszcza motyw wykorzystywany przy zbliżeniach na Jules. Tym razem Sam Levinson stylizuje się na latach 70. i kinie Roberta Altmana czy Malicka.
Dla środowiska LGBT na pewno ważne przesłanie od Hunter Schafer. Ten odcinek jest jakby spowiedzią i wyznaniem wiary, świadectwem z jej/jego prawdziwego życia. Pada zdanie - "Bycie Trans jest duchowe".
Obrazkowo majstersztyk. Wszystkie te ujęcia dopieszczone. Zabawa kolorami, scenografią, kostiumami, światłem, choreografią.
Z polonicum wybrzmiewa flet Jacka Ostaszewskiego, śpiew Elżbiety Towarnickiej i muzyka Zbigniewa Preisnera z "Podwójnego życie Weroniki".
Re: Co ostatnio oglądaliście?
W styczniu nadrabiałem zaległości z filmów, ale coś tam się zobaczyło
Tiger King 1 - 7+
Takie rzeczy tylko w US and A.
Small Axe 1 - 7-
Pierwszy epizod Mangrove dobry, poziom jak w "Trial of the Chicago 7", ale reszta większych wrażeń nie wywarła, choć wszystko ogólnie rzecz jasna poziom trzymało.
Podsumowałem scory, no to najwyższa pora podsumować najlepsze seriale 2020.
1. Fargo 4
2. Tales from the Loop
3. I Know This Much is True
4. Better Call Saul 5
5. Boys 2
6. Gambit Królowej
7. Gangs Of London
8. Hunters
9. Devs
10. The Third Day
Pierwsza piątka bardzo dobra, druga dobra, z nowych seriali przyznałbym dodatkowo wyróżnienie dla "Perry Mason" i "Outsidera", a ze starszych dla trzecich sezonów Ozark i Dark.
Tiger King 1 - 7+
Takie rzeczy tylko w US and A.
Small Axe 1 - 7-
Pierwszy epizod Mangrove dobry, poziom jak w "Trial of the Chicago 7", ale reszta większych wrażeń nie wywarła, choć wszystko ogólnie rzecz jasna poziom trzymało.
Podsumowałem scory, no to najwyższa pora podsumować najlepsze seriale 2020.
1. Fargo 4
2. Tales from the Loop
3. I Know This Much is True
4. Better Call Saul 5
5. Boys 2
6. Gambit Królowej
7. Gangs Of London
8. Hunters
9. Devs
10. The Third Day
Pierwsza piątka bardzo dobra, druga dobra, z nowych seriali przyznałbym dodatkowo wyróżnienie dla "Perry Mason" i "Outsidera", a ze starszych dla trzecich sezonów Ozark i Dark.
- Koper
- Ennio Morricone
- Posty: 26145
- Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Co ostatnio oglądaliście?
Ale to Tales from the Loop to straszny usypiacz przecież. Ładne to ale trochę o niczym... To już Devs był o czymś, choć Garland się pogubił sam w tych quasinaukowych wymysłach.
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński
Re: Co ostatnio oglądaliście?
Tak napisałem o Tales from the Loop i zdanie podtrzymuję
Dawno nie widziałem czegoś tak smutnego, ma coś z humanizmu Pozostawionych, ba nawet Dekalog Kieślowskiego mi się włączył, choć zabrakło jakiegoś pierwiastka genialności. Świat przedstawiony i klimat, coś pięknego, niby antologia, ale pięknie łącząca się w całość, niewątpliwie jedna z najciekawszych pozycji tego roku.