Od kiedy hp_gof opuścił forum, ten temat trochę zamarł. A w międzyczasie ekipa, która zrobiła dokument Score przeprowadza wywiady z kompozytorami i to nie byle jakimi, jak chociażby Alexandre Desplat:
No OK, ale jaki ma to związek z Alexandre Desplatem.
Re: Alexandre Desplat
: śr gru 09, 2020 17:57 pm
autor: Arthur.Flowerkis
Pierwsze recenzje filmu i pierwsze opinie od muzyce - będzie moc:
The real MVP of this film, however, was the score from Alexandre Desplat. My gosh, if there was one thing that kept me interested it was the amazing work from this veteran composer. This two-time Oscar winner is delivering one of the best work of his entire career. Where this film missed on so many Space elements, the one it didn’t was music and sound.
Alexandre Desplat’s score blankets the action in a mournful grandeur.
Alexandre Desplat's rich orchestral score often leans too hard on the heart-tugging sentiment, its surging power in dramatic moments is undeniable.
Although the film doesn’t have nearly enough quiet moments, thanks in part to an aggressive score by Alexandre Desplat.
Alexandre Desplat’s score is large and grand but intrusive
aided by Alexandre Desplat’s dynamic, elegant score
with its soulful Alexadre Desplat score
Another wild miscalculation: Alexandre Desplat‘s score, which is obtrusive and downright dumb. To be clear: Desplat makes beautiful music, but here, Clooney asks him to do a ton of heavy lifting.We know a scene is supposed to be scary because the music has suddenly gotten loud and booming; we know a scene is supposed to be sad because there is an abundance of string instruments
The overbearing journey is accompanied by an overbearing score composed by the usually brilliant Alexandre Desplat
On top of Alexandre Desplat’s maudlin score, which constantly tells us how we’re supposed to feel
Pytanie czy score dobry do słabego filmu - jak to constans u Clooneya - i stad tyle wzmianek o muzie, bo o niczym więcej się nie da dobrego napisać
Jak na razie 54 na metacritic i 60 na RT, także szału nie ma, no ale już sam zwiastun niczego wielkiego nie zwiastował, no i jeszcze puszcza go Netflix...
A Desplata z chęcią posłucham, tym bardziej, że dawno już nic nowego od niego nie było, chyba największa luka w wydaniach odkąd zaczął na dobre karierę w Holly...
Re: Alexandre Desplat
: pn gru 14, 2020 08:36 am
autor: Radzimir
Wychodzi 23 grudnia, czyli w ten sam dzień, co film
1. The Midnight Sky (3:31)
2. Aether Spaceship (3:33)
3. Mission (4:24)
4. Sullivan’s Nightmare (2:09)
5. Iris In The Stars (4:32)
6. Augustine’s Redemption (2:54)
7. Evacuation (2:48)
8. Wolves Attack (2:06)
9. Families & Friends (2:32)
10. In The Milky Way (2:55)
11. A Child (1:57)
12. Peas Battle (3:22)
13. First Alert (3:54)
14. Dead Birds (1:10)
15. Crashed Plane (5:22)
16. The Ice Breaks (3:09)
17. Visual On Earth (3:00)
18. Survivors (3:11)
19. Is There Hope? (7:43)
20. Changing Route (3:55)
21. Asteroids Rain (2:08)
22. Blood Drops (5:33)
23. Mourning (4:00)
24. There Is Nowhere (2:13)
25. A Ride Home (1:44)
26. A New Life Ahead (3:03)
Alexandre Desplat skomponuje muzykę do francuskiego filmu kostiumowego "EIffel", który jak tytuł sugeruje będzie o twórcy i powstaniu Wieży Eiffla. Bardzo francuski temat i są kostiumy, to oczywiście, że musi być Desplat: http://filmmusicreporter.com/2020/12/21 ... ns-eiffel/