John Williams
Re: John Williams
Wynik 100k fizycznych na cały świat pokazuje w jakiej dupie jest wydawniczo-fizycznie muzyka filmowa ogólnie. Ja tu się miliona spodziewałem, a nie 100k.
A że streamingi biją rekordy. Who cares, jak potem CD nie wydają przez to.
A że streamingi biją rekordy. Who cares, jak potem CD nie wydają przez to.
#FUCKVINYL
- Pawel P.
- Metallica
- Posty: 1437
- Rejestracja: czw gru 29, 2011 21:36 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: John Williams
Adam, sorry, ale liczyłeś na milion, kiedy w co trzecim poście biadolisz, że nikt już CD nie kupuje i generalnie są one caput? Do miliona w szeroko rozumianej muzyce klasycznej (ale nie orkiestrowej) to może dobija dziś jedynie Bocelli, który debiutuje jednocześnie na pierwszym miejscu UK Albums Chart i Billboard 200, tak było w zeszłym roku z jego płyta Si - ale jest to śpiewak de facto popowy (pop opera, classical crossover), zapełniający stadiony, grany przez komercyjne stacje radiowe. Największe bestsellery muzyki orkiestrowej, jak noworoczne koncerty wiedenskie, transmitowane na cały świat, nie dobijają dziś do 100 tys.
Taki Podsiadło leci we wszystkich rozgłośniach w Polsce, wyskakuje z każdej strony internetowej, słuchają go setki tysięcy nastolatków, którzy się z nim identyfikują. Stadion narodowy wyprzedaje w kilkanaście minut i to dwa razy z rzedu. Na FB „lubi go” 568 tys. osób, a to przecież polski artysta, podczas gdy trzy strony poświęcone Williamsowi łącznie są obserwowane przez 50 tys. użytkowników z całego świata.
Who cares, że streamingi biją rekordy? I care. Kocham CD, ale streaming (a konkretnie Spotify Premium) jest dla mnie bardzo uzyteczny i często z niego korzystam, choćby poza domem lub poglądowo, by no przykład sprawdzić, czy chcę mieć daną płytę na CD. Liczba 150 mln potwierdza, że Williams jest kompozytorem globalnie popularnym, do tego ten wzrost słuchaczy pokazuje, że zyskał wielu nowych fanów w tym roku. Nie będzie w przyszłości zapomniany, jak niestety wielu innych, nawet tych najbardziej przez nas cenionych. A część tych stremingowców, pewnie drobna, też kupi fizyczny nośnik i zapewne tak zrobilo, co też miało jakiś wpływ na tę zwrotną liczbę 100 tys. Na dodatek to jest akurat tytuł, który cały czas będzie się sprzedawał.
Generalnie – sukces tego wydawnictwa jest niewątpliwy i to jest bardzo dobra wiadomość. Nie doszukiwałbym się we wszystkim spisku, kłamstwa czy innego przekrętu.
Taki Podsiadło leci we wszystkich rozgłośniach w Polsce, wyskakuje z każdej strony internetowej, słuchają go setki tysięcy nastolatków, którzy się z nim identyfikują. Stadion narodowy wyprzedaje w kilkanaście minut i to dwa razy z rzedu. Na FB „lubi go” 568 tys. osób, a to przecież polski artysta, podczas gdy trzy strony poświęcone Williamsowi łącznie są obserwowane przez 50 tys. użytkowników z całego świata.
Who cares, że streamingi biją rekordy? I care. Kocham CD, ale streaming (a konkretnie Spotify Premium) jest dla mnie bardzo uzyteczny i często z niego korzystam, choćby poza domem lub poglądowo, by no przykład sprawdzić, czy chcę mieć daną płytę na CD. Liczba 150 mln potwierdza, że Williams jest kompozytorem globalnie popularnym, do tego ten wzrost słuchaczy pokazuje, że zyskał wielu nowych fanów w tym roku. Nie będzie w przyszłości zapomniany, jak niestety wielu innych, nawet tych najbardziej przez nas cenionych. A część tych stremingowców, pewnie drobna, też kupi fizyczny nośnik i zapewne tak zrobilo, co też miało jakiś wpływ na tę zwrotną liczbę 100 tys. Na dodatek to jest akurat tytuł, który cały czas będzie się sprzedawał.
Generalnie – sukces tego wydawnictwa jest niewątpliwy i to jest bardzo dobra wiadomość. Nie doszukiwałbym się we wszystkim spisku, kłamstwa czy innego przekrętu.
Re: John Williams
nie doszukuję. stwierdzam, że fizyczna liczba 100k na cały świat, to śmiesznie mało w przypadku takiego kogoś i takiego historycznego wydawnictwa
#FUCKVINYL
- Pawel P.
- Metallica
- Posty: 1437
- Rejestracja: czw gru 29, 2011 21:36 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: John Williams
To by znaczyło tyle, że nie rozumiesz realiów wspołczesnego rynku, a przecież chyba rozumiesz. Liczba 100 tys. egz. w czasach, kiedy - i tu masz rację - fizyczne nosniki faktycznie sprzedają się fatalnie - to wspaniały wynik w muzyce orkiestrowej (a on będzie jeszcze windował przez lata, tego jestem pewien, ten tytuł będzie w sprzedaży zawsze, jako niepodważalny klasyk i bestseller). 20 lat temu byłaby pewnie trochę inna rozmowa.
Re: John Williams
jesli takie historyczne wydawnictwo kogoś takiego w branży sprzedaje sie fizycznie na świecie w tak małej ilości kopii, to ile sprzedaje taki Hans soundtracków do filmów Nolana ? 10 tysięcy ?
załamka wyniki, za chwile nie będzie już żadnych cd, jak tak dalej to będzie wyglądało... tym bardziej że liczba streamu rzeczywiście robi duże wrażenie, co wyraźnie pokazuje że fizycznie wydania świat ma w dupie.
załamka wyniki, za chwile nie będzie już żadnych cd, jak tak dalej to będzie wyglądało... tym bardziej że liczba streamu rzeczywiście robi duże wrażenie, co wyraźnie pokazuje że fizycznie wydania świat ma w dupie.
#FUCKVINYL
- Pawel P.
- Metallica
- Posty: 1437
- Rejestracja: czw gru 29, 2011 21:36 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: John Williams
Ciężko powiedzieć bez sprawdzenia, ale myslę, że taka Dunkierka to maks kilka tys. sztuk, Interstellar już na pewno wyżej, może 20, może 30, a Incepcja mogła mieć i powyżej 50 tys. na świecie, a może i 100. To było 10 lat temu. Klasyczna muzyka filmowa to nisza sprzedażowa, najlepiej schodzą soundtracki, które niosą jakiś przebój lub przeboje czy składanki. Zobacz, ile czasu zajmuje sprzedaż nawet bardzo nośnych limitów z Lali czy Intrady. Oczywiście fakt, że film jest akurat wyświetlany, płycie pomaga.
Pamiętam rozmowę ze znajomą z Sony Classical, w 2002 r. Siłą rzeczy rozmawialiśmy o sprzedaży soundtracków też. Powiedziała, że Przyczajonego tygrysa, ukrytego smoka, taką cenioną muzykę, Oscar i tak dalej, sprzedała w Polsce... 51 egz.
Za to 20 lat temu Gladiator w samej Polsce, na kasetach i CD, sprzedał się w liczbie bliskiej 100 tys. właśnie (dwa razy więcej niż Mroczne widmo) - taki to był fenomen, każdy tę muzykę chciał mieć. W USA zeszło ponad pół mln, w Wielkiej Brytanii 400 tys. I to głównie przez nią – a także Króla Lwa i Piratów – tak wielka popularność Zimmera. Wśród młodzieży więcej ludzi zna jego nazwisko niż Williamsa. Na dodatek HZ przygotował spektakularne trasy koncertowe, a to też bardzo działa.
Fakt, że Williams przebil teraz Zimmera w streamingach, nawet jeśli nie jest to stała tendencja, robi ogromne wrażenie.
Pamiętam rozmowę ze znajomą z Sony Classical, w 2002 r. Siłą rzeczy rozmawialiśmy o sprzedaży soundtracków też. Powiedziała, że Przyczajonego tygrysa, ukrytego smoka, taką cenioną muzykę, Oscar i tak dalej, sprzedała w Polsce... 51 egz.
Za to 20 lat temu Gladiator w samej Polsce, na kasetach i CD, sprzedał się w liczbie bliskiej 100 tys. właśnie (dwa razy więcej niż Mroczne widmo) - taki to był fenomen, każdy tę muzykę chciał mieć. W USA zeszło ponad pół mln, w Wielkiej Brytanii 400 tys. I to głównie przez nią – a także Króla Lwa i Piratów – tak wielka popularność Zimmera. Wśród młodzieży więcej ludzi zna jego nazwisko niż Williamsa. Na dodatek HZ przygotował spektakularne trasy koncertowe, a to też bardzo działa.
Fakt, że Williams przebil teraz Zimmera w streamingach, nawet jeśli nie jest to stała tendencja, robi ogromne wrażenie.
Re: John Williams
na mnie nie, bo efekt taki, że decydenci patrzą i widzą i wniosek jeden - po co mamy inwestować dalej w CD...
#FUCKVINYL
- Pawel P.
- Metallica
- Posty: 1437
- Rejestracja: czw gru 29, 2011 21:36 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: John Williams
Zakładając, że tak jest, to gdyby Zimmer nadal przebijał Williamsa w streamingach, myśleliby dokładnie tak samo.
- bladerunner22
- Zdobywca Oscara
- Posty: 2803
- Rejestracja: ndz sie 21, 2011 14:16 pm
- Ghostek
- Hardkorowy Koksu
- Posty: 10224
- Rejestracja: śr kwie 06, 2005 23:17 pm
- Lokalizacja: Wyłoniłem się z Nun
- Kontakt:
Re: John Williams
Sens mają recenzje. I to takie, w których przyznajemy się do błędów przeszłości
https://filmmusic.pl/index.php?act=recki&id=3066
https://filmmusic.pl/index.php?act=recki&id=3066
- bladerunner22
- Zdobywca Oscara
- Posty: 2803
- Rejestracja: ndz sie 21, 2011 14:16 pm
Re: John Williams
no wreszcie, kiedy Avatar ?Ghostek pisze: ↑śr gru 16, 2020 10:45 amSens mają recenzje. I to takie, w których przyznajemy się do błędów przeszłości
https://filmmusic.pl/index.php?act=recki&id=3066
Jedna z najpiękniejszych piosenek Lady Pank :
''Zabić Strach''
''Zabić Strach''
Re: John Williams
LOL, to wydanie Live z całym koncertem na 2CD, wyjdzie nie tylko jako samo CD, ale ponownie wydają Blu-Ray+CD - na okładce napis Live Edition, a wewnątrz obok bluraya będą 2CD z kompletnym koncertem, zamiast CD z uciętym, jak miało pierwsze wydanie. premiera w PL w lutym.
Szlag by ich trafił. Nie kupię. Tylko samą edycję CD.
Szlag by ich trafił. Nie kupię. Tylko samą edycję CD.
#FUCKVINYL
- Pawel P.
- Metallica
- Posty: 1437
- Rejestracja: czw gru 29, 2011 21:36 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: John Williams
Ukazał się album "John Williams and the President's Own" z dwoma pełnymi koncertami, jakie Williams dał w 2003 r. i 2008 r., dyrygując The United States Marine Band. Czyli wiadomo, że wersje są dęte, ale brzmią całkiem na bogato. Dobra wiadomość jest taka, że można to legalnie i za darmo ściągnąć z poniżego linku. Nieco gorsza, że nie ma CD. Ale fajnie, to są jego aranżacje, przygotowane specjlanie z myślą o tej najstarszej (1798) i najważniejszej amerykańskiej orkiestrze wojskowej. Razem z muzyką jest PDF z wkładką, a w niej wspomnienia Williamsa o każdej kompozycji. Jako że są to dwa pełne koncerty, z kompletnie innymi programami, jest tego sporo
https://www.marineband.marines.mil/Port ... msUSMB.zip
(Źródło: http://www.jwfan.com/?p=13115)
VOLUME 1 (July 12, 2003)
01. “Sound the Bells”
02. The Cowboys Overture
03. Theme from JFK
04. Excerpts from Far and Away
05. Olympic Fanfare and Theme
06. Escapades for Alto Saxophone and Orchestra from Catch Me If You Can
07. Theme from Schindler’s List
08. Raiders March from Raiders of the Lost Ark
09. “Adventures on Earth” from E.T. The Extra-Terrestrial
10. “Nimbus 2000” from Harry Potter and the Sorcerer’s Stone
11. Main Title from Star Wars
12. “The Mission Theme” from NBC News
VOLUME 2 (July 20, 2008)
13. The National Anthem, “The Star-Spangled Banner”
14. March from Superman
15. Excerpts from Close Encounters of the Third Kind
16. Suite from The Reivers
17. March from 1941
18. Liberty Fanfare
19. “Out to Sea/The Shark Cage Fugue” from Jaws
20. “The Adventures of Mutt” from Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
21. “Harry’s Wondrous World” from Harry Potter and the Sorcerer’s Stone
22. Theme from The Sugarland Express
23. Tribute to George Lucas and Steven Spielberg
24. “The Tale of Viktor Navorski” from The Terminal
25. The Imperial March from The Empire Strikes Back
26. BONUS: “For ‘The President’s Own’”
https://www.marineband.marines.mil/Port ... msUSMB.zip
(Źródło: http://www.jwfan.com/?p=13115)
VOLUME 1 (July 12, 2003)
01. “Sound the Bells”
02. The Cowboys Overture
03. Theme from JFK
04. Excerpts from Far and Away
05. Olympic Fanfare and Theme
06. Escapades for Alto Saxophone and Orchestra from Catch Me If You Can
07. Theme from Schindler’s List
08. Raiders March from Raiders of the Lost Ark
09. “Adventures on Earth” from E.T. The Extra-Terrestrial
10. “Nimbus 2000” from Harry Potter and the Sorcerer’s Stone
11. Main Title from Star Wars
12. “The Mission Theme” from NBC News
VOLUME 2 (July 20, 2008)
13. The National Anthem, “The Star-Spangled Banner”
14. March from Superman
15. Excerpts from Close Encounters of the Third Kind
16. Suite from The Reivers
17. March from 1941
18. Liberty Fanfare
19. “Out to Sea/The Shark Cage Fugue” from Jaws
20. “The Adventures of Mutt” from Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
21. “Harry’s Wondrous World” from Harry Potter and the Sorcerer’s Stone
22. Theme from The Sugarland Express
23. Tribute to George Lucas and Steven Spielberg
24. “The Tale of Viktor Navorski” from The Terminal
25. The Imperial March from The Empire Strikes Back
26. BONUS: “For ‘The President’s Own’”
- Wawrzyniec
- Hans Zimmer
- Posty: 33890
- Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
- Kontakt:
Re: John Williams
Rok temu odbył się najlepszy koncert... na Świecie!!!
A dzisiaj wyszedł taki news odnośnie tego EPOKOWEGO wydarzenia, na którym i ja byłem i Markiem Łacha austriackie piwo piłem.
A dzisiaj wyszedł taki news odnośnie tego EPOKOWEGO wydarzenia, na którym i ja byłem i Markiem Łacha austriackie piwo piłem.
.On January 18 & 19 last year, we performed two unforgettable concerts with composer and conductor John Williams and violinist Anne-Sophie Mutter at Musikverein Wien.
The concert program included his most famous film compositions, such as Hedwig's Theme from Harry Potter, Adventures on Earth from E.T. The Extra-Terrestrial, Three Selections from Star Wars, and many more.
Start listening here: http://bit.ly/2NihTMV
There will be a new Live Edition by Deutsche Grammophon - DG, featuring six bonus tracks and on-stage commentary from the composer, set for release on 5 February 2021.
Order your copy here: http://bit.ly/3p1PZTs
#WinaHansa #IStandByDaenerys