Alexandre Desplat

Tutaj dyskutujemy w wątkach ogólnych o poszczególnych kompozytorach.
Wiadomość
Autor
hp_gof

Re: Alexandre Desplat

#2446 Post autor: hp_gof » czw sie 31, 2017 22:16 pm

Jest pierwszy klip z The Shape of Water :)


youtu.be/ULaWQSh4SgU
Ostatnio zmieniony pt wrz 01, 2017 16:20 pm przez hp_gof, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 58366
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

Re: Alexandre Desplat

#2447 Post autor: Adam » pt wrz 01, 2017 09:55 am

#FUCKVINYL

Awatar użytkownika
bladerunner22
Zdobywca Oscara
Posty: 2803
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 14:16 pm

Re: Alexandre Desplat

#2448 Post autor: bladerunner22 » pt wrz 01, 2017 10:13 am

Adam pisze:
pt wrz 01, 2017 09:55 am

youtu.be/yDb8dONh6Ww
haha ale to był hit. :mrgreen:
Jedna z najpiękniejszych piosenek Lady Pank :

''Zabić Strach''

hp_gof

Re: Alexandre Desplat

#2449 Post autor: hp_gof » pt wrz 01, 2017 11:11 am

Wszyscy chwalą :shock: I nawet temat jest! :P
The camera leads us into a sunken world of floating objects and hushed, emerald-colored dreams. In the background, the sound of French accordion rises and falls to a most beautiful tune (more on Alexandre Desplat’s Oscar-caliber creation later) so beguiling you’re immediately taken out of the realm of reality.
[...]
If there’s one stand-out, however, it’s probably the aforementioned score by Desplat. The striking main theme carries at once notes of mystery, awe and tenderness. With one sudden dip in melody it can send you dropping down from giddy anticipations to the depths of lovesick solitude. Incredibly evocative work.
http://www.awardsdaily.com/2017/08/31/v ... ape-water/
zarówno walory produkcyjne, aktorstwo i muzyka autorstwa Alexandre'a Desplata są wspaniałe.
https://moviesroom.pl/publicystyka/spra ... human-flow

No i jest fragment o muzyce z konferencji prasowej :) Inspiracja Rotą i Delerue, Olek gwiżdże w scorze :D
How was working together on the score and the process of composition? Reconciling romanticism and darkness.

Alexandre Desplat: I’m French! [laughs] Well, Guillermo understood the importance of emotions for storytelling. So we tried to emphasise that with the music without being pushy or patronising. Music was coming out of the film like water flowing inside and outside. There were some French and Italian references – Nino Rota and Georges Delerue – and then it was just a matter of finding the right dynamic of the emotion, never going to far: settled but as moving as we can.

GT: I love Alexandre’s music. We had lunch one day in LA, one week after the shooting, I showed him the film. He asked me what references and I said Nino Rota and Georges Delerue. I wanted true emotion. From that moment on I had to make the sacrifice to go to Paris many times – I still paid for the trips [laughs]. We would go to great restaurants and talk about the movie. The crucial moment was when we were looking for instruments in the studio and I asked: why don’t you whistle it? In a movie about water it’s great to have air. Alexandre is the one who whistles in the film. With emotion you need to have a good partner and I think that between Mexicanness and Frenchness we found emotions and some control. Mixing Mexican and Italian would be crazy!
http://www.theupcoming.co.uk/2017/08/31 ... d-jenkins/

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 58366
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

Re: Alexandre Desplat

#2450 Post autor: Adam » pt wrz 01, 2017 11:18 am

wygląda na to, że Olek tym razem nie splamił nazwiska 8)
#FUCKVINYL

Awatar użytkownika
Kaonashi
Joe Hisaishi
Posty: 13584
Rejestracja: pt sie 19, 2011 17:36 pm
Lokalizacja: Kraina Bogów

Re: Alexandre Desplat

#2451 Post autor: Kaonashi » pt wrz 01, 2017 11:22 am

Rota i Delerue to jak dla mnie ciekawsze źródła inspiracji niż Debussy. :)
Gdyby nie piraci, byłbym jak Zbigniew Hołdys - Eric Clapton.

hp_gof

Re: Alexandre Desplat

#2452 Post autor: hp_gof » pt wrz 01, 2017 11:48 am

Adam pisze:
pt wrz 01, 2017 11:18 am
wygląda na to, że Olek tym razem nie splamił nazwiska 8)
A kiedy ostatnio splamił? ;)
Kaonashi pisze: Rota i Delerue to jak dla mnie ciekawsze źródła inspiracji niż Debussy. :)
Czekamy na Wagnera :P I na inspiracje muzyką japońską w Isle of Dogs :mrgreen:

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 58366
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

Re: Alexandre Desplat

#2453 Post autor: Adam » pt wrz 01, 2017 11:52 am

hp_gof pisze:
pt wrz 01, 2017 11:48 am
A kiedy ostatnio splamił? ;)
American Pastoral
Light Between Oceans
Odyseja
Les Habitans
Suffragete

a to tylko ostatnie 2 lata, mam wymieniać dalej wstecz? :P
#FUCKVINYL

hp_gof

Re: Alexandre Desplat

#2454 Post autor: hp_gof » pt wrz 01, 2017 12:06 pm

Jak dla mnie nie splamił, po prostu same przeciętniaki. I z tych wszystkich prac zgodziłbym się tylko co do American Pastoral i Suffragette - tam faktycznie trąci nudą. Reszta jest na przyzwoitym poziomie, a to, że nie ma fajerwerków wynika ze specyfiki filmu. Aczkolwiek w filmie te pozostałe 3 scory sprawują się całkiem w porządku ;) Generalnie Olek wypada lepiej w dużych projektach, to oczywiste.

Awatar użytkownika
Kaonashi
Joe Hisaishi
Posty: 13584
Rejestracja: pt sie 19, 2011 17:36 pm
Lokalizacja: Kraina Bogów

Re: Alexandre Desplat

#2455 Post autor: Kaonashi » pt wrz 01, 2017 12:15 pm

Ja słuchałem ze 2-3 miesiące "Light Between Oceans" - to był dramat. :|
Gdyby nie piraci, byłbym jak Zbigniew Hołdys - Eric Clapton.

hp_gof

Re: Alexandre Desplat

#2456 Post autor: hp_gof » pt wrz 01, 2017 12:19 pm

Kaonashi pisze: Ja słuchałem ze 2-3 miesiące "Light Between Oceans" - to był dramat. :|
Owszem, Light Between Oceans należy do gatunku dramatycznego :mrgreen:
No nie należy on do najprzyjemniejszych scorów Olka, ale w filmie dobrze się sprawował i ma kilka dobrych/świetnych momentów. Też jakoś niedawno słuchałem albumu i słuchało mi się lepiej niż na samym początku. Ale czy to kwalifikuje się do "splamienia nazwiska"? Adam podobnie jak nasz prezydent za bardzo patetyzuje :P

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 58366
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

Re: Alexandre Desplat

#2457 Post autor: Adam » pt wrz 01, 2017 12:19 pm

ja przypomnę, że wg Southalla to score roku i najlepszy Olek ever :mrgreen:
#FUCKVINYL

Awatar użytkownika
Kaonashi
Joe Hisaishi
Posty: 13584
Rejestracja: pt sie 19, 2011 17:36 pm
Lokalizacja: Kraina Bogów

Re: Alexandre Desplat

#2458 Post autor: Kaonashi » pt wrz 01, 2017 12:23 pm

Chyba zamulacz roku. :P
Gdyby nie piraci, byłbym jak Zbigniew Hołdys - Eric Clapton.

hp_gof

Re: Alexandre Desplat

#2459 Post autor: hp_gof » pt wrz 01, 2017 16:32 pm

Oluś (z żonką) na czerwonym dywanie, jego muzyka w tle, aczkolwiek niewiele słychać, bo fotografowie wrzeszczą, a pod koniec jest ten motyw z gwiżdżącym Desplatem :)


youtu.be/MZkD2W3ip0w

hp_gof

Re: Alexandre Desplat

#2460 Post autor: hp_gof » sob wrz 02, 2017 14:35 pm

Ok, dzisiaj przyszła pora na Suburbicon ;)

Przede wszystkim ukazał się drugi zwiastun (moim zdaniem lepszy) i jakiś gościu na forum awardswatch korzystając z programu rozpoznającego utwory ustalił, że w obu trailerach druga połowa to utwory źródłowe, a pierwsze w kolejności kawałki to najprawdopodobniej score Desplata (co wydaje się prawdopodobne, bo brzmi trochę jak muzyka z filmów Andersona :mrgreen: )
I've used this software to recognize the music from the trailers, apparently with the results coming in:
2nd track in the first trailer: "Nobody Speak"-Run the Jewels
2nd track in the UK trailer:"A Summer Place(Young Love)"-City of Prague Philharmonic Orchestra
Both first tracks can't be recognized by the algorithm so they're likely from original score.
http://awardswatch.com/forums/showthrea ... ost3082408

Tutaj nawet jest zestawienie dwóch kawałków Desplata z obu zwiastunów:
https://vocaroo.com/i/s0C2SOLjUTSy

A tutaj drugi trailer, o którym wspominałem:

youtu.be/HegUiva5JzA

No i są pierwsze recki nowego filmu Clooneya (i muzyki):
And Alexandre Desplat's score works overtime, shifting from sleepy cocktail jazz into needling agitation before pulling out all the stops and going the full Bernard Herrmann.
http://www.hollywoodreporter.com/review ... 17-1034831
Composer Alexandre Desplat channels Bernard Herrmann as hard as he can to provide this movie with some genuinely suspenseful underpinnings, but the music winds up offering far more than the film can handle.
http://www.thewrap.com/suburbicon-revie ... -brothers/
Alexandre Desplat’s jaunty score helps keep the period mood bubble in place even when the going gets rough.
https://www.screendaily.com/reviews/sub ... 19.article
It’s a place, the announcer-voice tells us over Alexandre Desplat’s piping, cheerily parodic score, that is “a melting pot of diversity” in that it features blindingly white families from New York, Ohio and “even Mississippi” smiling apple-pie smiles.
http://theplaylist.net/suburbicon-venic ... -20170902/
The whimsical score by Alexandre Desplat was another nice addition, and the set design is outstanding.
http://www.firstshowing.net/2017/venice ... s-perfect/
Violence increasingly takes the place of punch lines - not so much Grand Guignol as Petit-Bourgeois Guignol - and throughout the whole film Alexandre Desplat's score is as ubiquitous as the music in a Tom and Jerry cartoon.
http://www.cine-vue.com/2017/09/venice- ... eview.html
These two boys are very important, they are the future generation and, thanks to the music of composer Alexandre Desplat, optimism is the final emotion that the spectator feels.
https://mixedsign.com/2017/09/02/review ... uburbicon/
In un’escalation di tensione, in un ritmo serrato, colpo di scena dopo colpo di scena, Clooney con i fratelli Coen e il fidato Heslov, mettono in scena una commedia nera dagli echi Hitchcockiani (aiutati dalle sublimi musiche di Desplat) in grado di intrattenere con estrema intelligenza, senza eccedere mai, ma portando sotto gli occhi l’America di oggi.
https://www.unospitedivenezia.it/74th-f ... e-clooney/
Un doveroso plauso anche al regista George Clooney, che si lascia alle spalle il passo falso di Monuments Men dimostrando la propria maturità artistica con una perfetta direzione di assolute eccellenze nei rispettivi campi, come il suo fedele direttore della fotografia Robert Elswit, abile a patinare al punto giusto la perfetta apparenza di Suburbicon e a esaltare il suo lato oscuro, lo scenografo Jim Bissel e la costumista Jimmy Eagan, autori di un’azzeccata finta impeccabilità nelle location e nei vestiti dei protagonisti, e il compositore Alexandre Desplat, che adatta il suo stile ormai inconfondibile al lato più torbido della storia, enfatizzandone il crescendo di tensione e violenza.
http://www.finanziamentiagevolati.org/2 ... e-clooney/

Wygląda na to, że opinie co do filmu Clooneya są podzielone, jedni uważają, że to najlepszy jego film od czasu Good Night & Good Luck, inni krytykują go za poruszanie wątków rasistowskich czy "karaokowanie" braci Coen itd. Film wygląda bardziej na dzieło komercyjno-rozrywkowe niż zrobione pod nagrody. Niezależnie od tego, podobnie jak w poprzednich współpracach, Oluś najwyraźniej stanął na wysokości zadania i dostarczył score (jak to jeden z recenzentów napisał) nawet lepszy niż wymaga tego obraz. A więc będzie czego słuchać na albumie :)

I jeszcze do kompletu fotka z konferencji, która niedawno się zaczęła ;)
Obrazek

PS. Cytat z konferencji prasowej (tłumaczenie z włoskiego przez google translator):
Next, composer Alexandre Desplat took the floor on his Suburbicon soundtrack:
There is a rage under the film, but in the end there is light, because those guys are hope. In this little city created for love and humanism everything is crumbling except these two. I tried to keep it in mind while I was composing.
https://www.cinematographe.it/eventi/fe ... ntervista/

I jeszcze filmik z czerwonego dywanu. Oluś gwiazdor :mrgreen: Nie przypominam sobie innego kompozytora, który by jeździł z takimi gwiazdami na festiwale ;) No ale był nawet przewodniczącym tego festiwalu, więc znana persona :D Fajna muzyczka w tle (choć ledwo słychać) - ale zapowiada się dobry album! 8)


youtu.be/GV_txbrx-6g

ODPOWIEDZ