
Alexandre Desplat
Re: Alexandre Desplat
Ten słychać, i to bardzo wyraźnie. 

Gdyby nie piraci, byłbym jak Zbigniew Hołdys - Eric Clapton.
Re: Alexandre Desplat
O Philomenie nawet reckę napisałem: http://www.filmmusic.pl/index.php?act=recki&id=1576
Ocena: 3,5 - przy czym to jest takie bardzo mocne 3,5, które dostają wszystkie dobre plumkadła

- bladerunner22
- Zdobywca Oscara
- Posty: 2805
- Rejestracja: ndz sie 21, 2011 14:16 pm
Re: Alexandre Desplat
tu macie ładny temat sory za offftop
https://www.youtube.com/watch?v=5pgE4DH3w1Q nie mogę przestać słuchać tego tematu od miesiąca 
a sufrażystkom też 3 ?


a sufrażystkom też 3 ?

Jedna z najpiękniejszych piosenek Lady Pank :
''Zabić Strach''
''Zabić Strach''
Re: Alexandre Desplat
Posłuchałem sobie pierwszy raz od paru lat tematu z "Philomeny" (utwór "Airport"), i stwierdzam, że to jeden z najbardziej niedocenianych motywów Ola.
Gdyby nie piraci, byłbym jak Zbigniew Hołdys - Eric Clapton.
Re: Alexandre Desplat
Zależy przez kogo niedoceniany, ja mam na przykład płytkę na półce 
A tak przy okazji taki mały reportażyk o muzyce:
youtu.be/2O6is_OzXa4

A tak przy okazji taki mały reportażyk o muzyce:
youtu.be/2O6is_OzXa4
- Radek
- Spec od additional music
- Posty: 670
- Rejestracja: pt cze 23, 2017 18:34 pm
- Lokalizacja: Otwocki Rów
Re: Alexandre Desplat
Coś jest nie tak z dźwiękiem w tym filmie?hp_gof pisze: ↑czw sie 24, 2017 21:16 pmZależy przez kogo niedoceniany, ja mam na przykład płytkę na półce
A tak przy okazji taki mały reportażyk o muzyce:
youtu.be/2O6is_OzXa4

Re: Alexandre Desplat
Niestety, nie wiem czemu. To jest oficjalny profil Weinsteinów.
- Radek
- Spec od additional music
- Posty: 670
- Rejestracja: pt cze 23, 2017 18:34 pm
- Lokalizacja: Otwocki Rów
Re: Alexandre Desplat
A co tam i tak obejrzę. Czego się nie robi dla Olka 

- Wawrzyniec
- Hans Zimmer
- Posty: 34942
- Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
- Kontakt:
Re: Alexandre Desplat
Oglądając Philomenę (bardzo dobry filmy) muzyka dobrze mi grała. I może rzeczywiście Desplat jako, że Francuz jest jak wino im starszy tym lepszy. Gdyż o dziwo jak teraz wróciłem do Godzilli i już nie miałem tak wygórowanych oczekiwań i nie myślałem o Ifukube, o Arnoldzie, to nawet spoko mi się tego słuchało i byłem w stanie docenić dobrą techniczną stronę tego score'u.
#WinaHansa #IStandByDaenerys
Re: Alexandre Desplat
Co to się dzieje, że wszyscy przeżywają teraz jakieś nawrócenie?
To chyba #DzieńPokuty tak na was zadziałał 


- bladerunner22
- Zdobywca Oscara
- Posty: 2805
- Rejestracja: ndz sie 21, 2011 14:16 pm
Re: Alexandre Desplat
zasługa świętej Filomeny.
Jedna z najpiękniejszych piosenek Lady Pank :
''Zabić Strach''
''Zabić Strach''
Re: Alexandre Desplat
No, no, misiaczki, Del Toro & Desplat at their best!
Baaaaardzo dobre, zgodne opinie recenzentów!
Oj, w końcu będzie nom, czuję to!
Już się nawet zaczynają analizy oscarowych szans i porównania z Arrival
Fotka z konferencji - Oluś niczym anioł <3


Jeszcze trzeba wspomnieć o drugim filmie z muzyką Olka, który miał premierę (Especes menacees):
Ale to akurat było do przewidzenia.




http://www.hollywoodreporter.com/review ... 17-1034220Complemented throughout by a sumptuously melodic score from Alexandre Desplat, with gentle accordion strains that underline the affecting story's disarming sweetness, along with snatches of the classic musical tunes (and corresponding snippets of dance!) that Giles and Elisa love, this meticulously crafted jewel is del Toro's most satisfying work since Pan's Labyrinth.
http://variety.com/2017/film/reviews/th ... 202543729/Lit from within by a heart-clutching silent star turn from Sally Hawkins, lent dialogue by one of Alexandre Desplat’s most abundantly swirling scores, this is incontestably del Toro’s most rewarding, richly realized film — or movie, for that matter — since 2006’s “Pan’s Labyrinth.”
[...]
Yet when Elisa encounters him through the glass on her cleaning rounds, she sees not a scaled, finned, algae-colored beast, but a kindred spirit, one who shares not just her silence, but her misfit perspective, her scars of abuse and her ebullient love of Benny Goodman records. Music is the chief conduit of feeling throughout “The Shape of Water,” whether in the form of Desplat’s ornate, orchestral jazz compositions, or crackling vintage cuts from the screen musicals Elisa and Giles consume together. Harry Warren and Mack Gordon’s wistful “You’ll Never Know” may have won an Oscar in 1943 for the lightweight Alice Faye musical “Hello, Frisco Hello” — briefly glimpsed on a boxy TV screen — but del Toro’s film has just given it a new, definitive cinematic context, as the recurring leitmotif for Elisa’s inner torment.
http://www.telegraph.co.uk/films/0/shap ... d-curdler/Let’s just say there are significantly greater surprises in store than dancing water droplets, and the film commits to each and every one with a full-hearted sincerity and warmth that’s reflected in every aspect of its craft, from Dan Laustsen’s luminous cinematography to Alexandre Desplat’s elegantly swooning score.
https://theplaylist.net/shape-of-water-review-20170831/There is unmistakable, idiosyncratic care poured into every frame of “The Shape of Water,” saturated with del Toro’s offbeat compassion and looping, pattern-recognition intelligence. Under the tidal swells and sighs of Alexandre Desplat‘s emotive, restive score, motifs recur and DP Dan Laustsen’s striking images often refer back to earlier shots, with an insouciant, incidental ease that could only feel so effortless in such a meticulously considered world.
https://www.screendaily.com/reviews/the ... 50.articleThere’s a clear homage here to the 1954 Creatures From The Black Lagoon, which is visually referenced, yet The Shape Of Water manages to stay narratively unpredictable within its classical construction, even while its sensual layering of imagery consistently thrills (multiple clips from old Hollywood classics alongside homages in both staging and camera angles are enhanced by a subtle score from Alexandre Desplat).
http://deadline.com/2017/08/the-shape-o ... 202158860/There are also graceful, ethereal underwater scenes and a fair amount of poetry. Del Toro directed from a screenplay he wrote with Vanessa Taylor, and produced with J Miles Dale. Alexandre Desplat did the score — and some of his own whistling on the soundtrack.
Już się nawet zaczynają analizy oscarowych szans i porównania z Arrival

http://www.empire-arabia.com/index.php/ ... tential-enThe Craft
Arrival was an awards juggernaut especially in the technical categories where Villeneuve was able to lead a team of excellent craftsmen in several departments to create an engaging story that’s as touching as it is convincing thanks to unique sound design, superb VFX, a haunting score and incredible cinematography. Del Toro manages the same feat – and the film has several technical standouts: a perfect score by Alexandre Desplat, excellent production design particularly Elisa’s apartment, great sound design and superb cinematography.
Fotka z konferencji - Oluś niczym anioł <3


Jeszcze trzeba wspomnieć o drugim filmie z muzyką Olka, który miał premierę (Especes menacees):
http://www.hollywoodreporter.com/review ... ew-1034102The film’s piano-driven score, written by Alexandre Desplat, is among the composer’s least distinctive creations.
Ale to akurat było do przewidzenia.