Offtopy Pana Bana

Dla forum FilmMusic.pl Offtop jest źródłem sukcesu. Złotą żyłą. Dlatego stworzyliśmy specjalne miejsce wypowiedzi utrzymanej w tonie, delikatnie mówiąc, luźno-frywolnym. Wszystko co uznane zostanie za Offtop trafiać będzie tutaj.
Wiadomość
Autor
Turek

#31 Post autor: Turek » pn lut 28, 2011 19:53 pm

dziekan pisze:Gdyby nie Paweł to bym raczej nie miał zadnej wiedzy o muzyce filmowej i dlatego dziekuje mu z calego serca bo to dobry czlowiek.

Buzi mu daj :D

Awatar użytkownika
dziekan
James Newton Howard
Posty: 3782
Rejestracja: śr lis 18, 2009 19:32 pm

#32 Post autor: dziekan » pn lut 28, 2011 19:56 pm

Turek pisze:Buzi mu daj :D
Tak zrobie jak spotkam go na festiwalu w Krakowie :D

Awatar użytkownika
Paweł Stroiński
Ridley Scott
Posty: 9316
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
Lokalizacja: Spod Warszawy
Kontakt:

#33 Post autor: Paweł Stroiński » pn lut 28, 2011 19:57 pm

bladerunner pisze:
dziekan pisze:Paweł Stroiński nie ma sobie równych.
Ma niesamowitą wiedze z zakresu RCP.
Prawda :D
Paweł Stroiński pisze:Utwór Rats jest autorstwa HGW. Ten temacik na klarnet pojawia się dwa razy w Building the Crate. Cały utwór został zaaranżowany - a temat lotu napisany - przez Powella. Czyli kawałek jest w całości Powella, ale ponieważ zawiera jego aranżację tematu HGW, to formalnie jest to HGW i Powell.
.
Nie uważasz, że to troszkę krzywdzące i niesprawiedliwe?
Jest to jak najbardziej sprawiedliwe, bladu. Aranżer i kompozytor tematu obaj dostają tantiemy. Chodzi o kasę za każdą sprzedaną płytę, zagranie w radiu, itd.

Powiedzmy, że kawałek X pochodzi ze score'u Y. Głównym kompozytorem jest dajmy na to HGW, a utwór X ma na ASCAP (czy BMI, dwie rządzące agencje zajmujące się dystrybucją i zarządzaniem prawami autorskimi w muzyce) podane HGW, Justin Burnett i David Buckley. Burnett i Buckley na 80% zaaranżowali przynajmniej ponad połowę kawałka, opartego na tematach Harry'ego. Wymienienie *całej* trójki jako autorów kompozycji oznacza, że jeśli kawałek X puszczą w radiu, to kasę za to dostanie cała trójka - kompozytor tematu (HGW) i aranżerzy.

Zimmer i JNH jeszcze bardziej wkurwili akademię, bo jako współkompozytorów Dark Knighta dołożyli tych, którzy podłożyli te kawałki do filmu :D Hans zrobił to samo przy Aniołach i Demonach.

bladerunner

#34 Post autor: bladerunner » pn lut 28, 2011 19:57 pm

a ja :cry:

Awatar użytkownika
dziekan
James Newton Howard
Posty: 3782
Rejestracja: śr lis 18, 2009 19:32 pm

#35 Post autor: dziekan » pn lut 28, 2011 20:04 pm

Paweł Stroiński pisze: Zimmer i JNH jeszcze bardziej wkurwili akademię, bo jako współkompozytorów Dark Knighta dołożyli tych, którzy podłożyli te kawałki do filmu :D Hans zrobił to samo przy Aniołach i Demonach.
Anioly i Demony też? :shock:

Awatar użytkownika
Paweł Stroiński
Ridley Scott
Posty: 9316
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
Lokalizacja: Spod Warszawy
Kontakt:

#36 Post autor: Paweł Stroiński » pn lut 28, 2011 20:09 pm

Tak, music editorzy nic nie napisali, ale są podani jako autorzy, by dostali tantiemy.

Awatar użytkownika
Arthur
Nominacja do odkrycia roku
Posty: 1135
Rejestracja: śr paź 20, 2010 21:16 pm
Lokalizacja: Pzn

#37 Post autor: Arthur » pn lut 28, 2011 20:11 pm

Ile takii Zimmer dostanie za piosenkę, ee utwór w radiu?

Paweł: W CV wpisz sobie: Specialist of RCP
A żeby uwiarygodnić tą informację dodaj telefon dziekana jako osbę do której dzwon się by uwiarygodnić tę umiejętność.
Ostatnio zmieniony pn lut 28, 2011 20:13 pm przez Arthur, łącznie zmieniany 1 raz.
Szczęście to jedyna rzecz, która się mnoży, gdy się ją dzieli. - Albert Schweitzer

Awatar użytkownika
Paweł Stroiński
Ridley Scott
Posty: 9316
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
Lokalizacja: Spod Warszawy
Kontakt:

#38 Post autor: Paweł Stroiński » pn lut 28, 2011 20:13 pm

To chyba zależy od umowy.

Układ Jamesa Hornera, który za każdą sprzedaną płytę Titanica dostał dolara był uważany za bardzo korzystny.

Do tego doszedł milion za score.

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 58190
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

#39 Post autor: Adam » pn lut 28, 2011 20:13 pm

800 tysi :P

Awatar użytkownika
dziekan
James Newton Howard
Posty: 3782
Rejestracja: śr lis 18, 2009 19:32 pm

#40 Post autor: dziekan » pn lut 28, 2011 20:18 pm

Adam Krysiński pisze:800 tysi :P
I po takie bzdury piszesz?
Probujesz wywolac sensacje na forum czy co?

640 tysi

Awatar użytkownika
Mystery
James Horner
Posty: 23205
Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am

#41 Post autor: Mystery » pn lut 28, 2011 20:19 pm

Paweł Stroiński pisze:To chyba zależy od umowy.

Układ Jamesa Hornera, który za każdą sprzedaną płytę Titanica dostał dolara był uważany za bardzo korzystny.

Do tego doszedł milion za score.
Czyli Horner wyciągnął z Titanica jakieś 40 mln dolarów, nieźle :)

bladerunner

#42 Post autor: bladerunner » pn lut 28, 2011 20:19 pm

po za tym odpieprzcie się od Hornera bo to jest temat o Powellu :mrgreen:

Awatar użytkownika
Arthur
Nominacja do odkrycia roku
Posty: 1135
Rejestracja: śr paź 20, 2010 21:16 pm
Lokalizacja: Pzn

#43 Post autor: Arthur » pn lut 28, 2011 20:19 pm

Nie chce wiedzieć nawet ile zainkasował na Avatarza. I do tego podwójnie, bo 2 razy był w kinach
Szczęście to jedyna rzecz, która się mnoży, gdy się ją dzieli. - Albert Schweitzer

bladerunner

#44 Post autor: bladerunner » pn lut 28, 2011 20:19 pm

Mystery Man pisze:
Paweł Stroiński pisze:To chyba zależy od umowy.

Układ Jamesa Hornera, który za każdą sprzedaną płytę Titanica dostał dolara był uważany za bardzo korzystny.

Do tego doszedł milion za score.
Czyli Horner wyciągnął z Titanica jakieś 40 mln dolarów, nieźle :)
Musiał długo suszyć te forsę :lol:

Awatar użytkownika
DanielosVK
Howardelis Vangeshore
Posty: 7851
Rejestracja: sob cze 26, 2010 13:43 pm

#45 Post autor: DanielosVK » pn lut 28, 2011 20:22 pm

Mniemam, że to obecnie jeden z najbogatszych kompozytorów (jeśli nie naj [no ok, po Zimmerze :D]). I co się dziwić, że się tak rozleniwił, skoro ma taką kupę forsy...
Fe.

Cóż za score, Howard Shore.

ODPOWIEDZ