Czyli Powell gorszy bo u HGW są bardziej proste melodie do gwizdania?bladerunner pisze:doskonale poukładane i złożone to są , ale Shreki Gregsona a przy tym nie wkurwiają chaosem i ja tu widzę muzyczną matematykę. A ten Rollercoaster, przez który prowadzi nas Powell niestety miesjcami jest nie do zniesienia.
Offtopy Pana Bana
Możliwe Pawełku,że John Powell drze koty z Harrym Gregsonem Williamsem prawda?Paweł Stroiński pisze:1. W przypadków score'ów RCP i około-RCP NIGDY nie wierz książeczkom. Zdarzają się ghostwriterzy niewymienieni w książęczce. Podam przykład nieoficjalny. Oficjalnie utwór w Armageddonie, w którym rozbija się prom z Affleckiem jest HGW. W rzeczywistości zrobił go Hans z Johnem van Tongerenem. Potwierdzone na stronie praw autorskich do muzyki.
2. Formalnie rzecz biorąc, Harry JEST współkompozytorem muzyki do wszystkich tych filmów, bo jest współkompozytorem TEMATÓW. Także o ile Building the Crate stworzył Powell, zawiera jego aranżację tematu HGW, więc prawnie rzecz biorąc, HGW jest wszędzie, bo jego tematy są wszędzie, nawet jeśli sam ich nie aranżował, a tylko Powell postanowił wykorzystać jego melodię (chociaż to raczej mieli dogadane).
Czyli mówiąc wprost. Kto zrobił więcej? Powell. Czy to umniejsza rolę *tematów* HGW? Nie.
Dlaczego HGW został zatrudniony do sequeli? Sądzę, że poszło o Fairytale.
Na pewno dochodziło do klotni miedzy nimi bo kiedys widzialem zdjecia z premiery SHreka i John Powell mial podbite oko
- Paweł Stroiński
- Ridley Scott
- Posty: 9316
- Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
- Lokalizacja: Spod Warszawy
- Kontakt:
Utwór Rats jest autorstwa HGW. Ten temacik na klarnet pojawia się dwa razy w Building the Crate. Cały utwór został zaaranżowany - a temat lotu napisany - przez Powella. Czyli kawałek jest w całości Powella, ale ponieważ zawiera jego aranżację tematu HGW, to formalnie jest to HGW i Powell.
I to być może rozwiąże problem tego, dlaczego music by Hans Zimmer, jeśli pracują ghostwriterzy w 80% przy niektórych (nie wszystkich!) score'ach:
Zgodnie z prawem, głównym kompozytorem jest autor głównego/głównych tematów. Ci, którzy dostosowują temat do filmu są tylko najwyżej additional music. Nawet jeśli Hans nie ma z aranżacją zupełnie nic wspólnego (tylko zleci, usłyszy i zatwierdzi), a jest w kawałku jego temat, Hans będzie widniał jako współkompozytor utworu. Tak jest wszędzie.
I to być może rozwiąże problem tego, dlaczego music by Hans Zimmer, jeśli pracują ghostwriterzy w 80% przy niektórych (nie wszystkich!) score'ach:
Zgodnie z prawem, głównym kompozytorem jest autor głównego/głównych tematów. Ci, którzy dostosowują temat do filmu są tylko najwyżej additional music. Nawet jeśli Hans nie ma z aranżacją zupełnie nic wspólnego (tylko zleci, usłyszy i zatwierdzi), a jest w kawałku jego temat, Hans będzie widniał jako współkompozytor utworu. Tak jest wszędzie.
Prawdadziekan pisze:Paweł Stroiński nie ma sobie równych.
Ma niesamowitą wiedze z zakresu RCP.
Nie uważasz, że to troszkę krzywdzące i niesprawiedliwe?Paweł Stroiński pisze:Utwór Rats jest autorstwa HGW. Ten temacik na klarnet pojawia się dwa razy w Building the Crate. Cały utwór został zaaranżowany - a temat lotu napisany - przez Powella. Czyli kawałek jest w całości Powella, ale ponieważ zawiera jego aranżację tematu HGW, to formalnie jest to HGW i Powell.
.
- Paweł Stroiński
- Ridley Scott
- Posty: 9316
- Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
- Lokalizacja: Spod Warszawy
- Kontakt:
To nie tylko Remote Control, takie są prawa ustalania kompozytora (czytaj, kto dostaje tantiemy) w firmach zarządzających prawami autorskimi. Większość informacji dotyczących ghostwritingu w muzyce filmowej, u Hansa zwłaszcza, wynika z prostych poszukiwań na stronach ASCAP. W tej sposób wyszło, że Zimmer zrobił 1/3 Iron Mana, że sam jest w RCP ghostwriterem.
- Paweł Stroiński
- Ridley Scott
- Posty: 9316
- Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
- Lokalizacja: Spod Warszawy
- Kontakt: