GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE

W tym miejscu piszemy o wszelkich sprawach dotyczących wydań muzyki filmowej, zarówno tych limitowanych, jak i tych nieco szerzej dostępnych. Jeśli szukasz jakiejś rzadkiej płyty, chcesz się dowiedzieć gdzie ją kupić, od kogo i za ile to jest miejsce dla Ciebie
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Krzysiek
Nominacja do odkrycia roku
Posty: 1104
Rejestracja: śr gru 07, 2011 16:52 pm
Lokalizacja: Polkowice

Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE

#121 Post autor: Krzysiek » ndz kwie 23, 2023 22:16 pm

swordfish pisze:
ndz kwie 23, 2023 21:46 pm
Krzysiek pisze:
wt lut 14, 2023 13:08 pm

Ale ja mam dla GAD inny pomysł.... bardziej karkołomny ze względu na licencje, duże wytwórnie muzyczne, przejętą przez nie spuściznę itp... Co z muzyką dziecięcą, spektaklami muzycznymi dla dzieci, bajkami muzycznymi, które przez niemal całą dekadę (lata 70siąte i początek 80siątych) były wydawane na płytach (vinyl :mrgreen: ) i kasetach przez Muzę oraz Tonpress ?? Jakieś szanse ??
Słuchowiska muzyczne wydawano jako dodatek do gazety "Bajki-Grajki". Coś tam się ostało na ich stronie:
https://bajki-grajki.pl/
Aleś mnie pozytywnie zaskoczył :-) Nie znałem tego wcześniej a jest tam kilka fajnych tytułów do kupienia. Dziękuję !
Co do mojej wypowiedzi, którą przytoczyłeś bardziej chodzi mi o konkretnie co ukazywało się w ówczesnych czasach na vinylach a później kasetach i firmowanych jak wyżej... Kilka udało mi się wyłapać jako tłoczenia CD z Allegro. Jednak tamte bajki miały swój niepowtarzalny klimat. To trochę jak z oryginalnymi filmami-bajkami Disneya na kasetach VHS a późniejszymi nieudolnie powielanymi przez nieznanych producentów... Nie ma porównania :roll:

Awatar użytkownika
Radzimir
Asystent orkiestratora
Posty: 432
Rejestracja: czw cze 09, 2011 12:48 pm
Kontakt:

Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE

#122 Post autor: Radzimir » czw cze 15, 2023 11:45 am

23.06
Obrazek

Wolne Miasto Gdańsk, lata 30. Prywatny detektyw Bednarski ze swadą i wdziękiem rozwiązuje przeróżne sprawy kryminalne w cieniu nadchodzącej wojny. Towarzyszy mu barwna ścieżka dźwiękowa Henryka Kuźniaka – włącznie z tytułową piosenką „Wszystko gra…”.

W 1986 roku Paweł Pitera zrealizował serial kryminalny w konwencji retro – akcję umieścił w Wolnym Mieście Gdańsk, w latach 1932-39, a głównym bohaterem uczynił prywatnego detektywa Bednarskiego – pełną czaru, uroku i humoru, doskonale zagraną przez Stefana Friedmanna. Muzykę do całej serii przygotował Henryk Kuźniak, dbając zarówno o wspaniałe stylizacje na ówczesną muzykę rozrywkową, jak i szereg orkiestrowych (niekiedy wspieranych elektronicznie) tematów, ilustrujących ekscytujące przygody Bednarskiego. To z jednej strony muzyka pełna niepokoju i nerwu, z drugiej – pełna swady feeria tematów, które w latach 30. mogłyby z powodzeniem być grane w najlepszych lokalach Gdańska.

Materiał został zremasterowany z oryginalnych taśm z archiwum kompozytora. W książeczce znalazł się szkic pióra Łukasza Maciejewskiego oraz fotosy z planu filmowego.

Tracklista:
1. Wszystko gra – très bien, sehr gut (wersja z czołówki)
2. Morderstwo w pociągu
3. L’Femme Fatale I
4. Gabinet doktora Grünschpana
5. Très bien
6. Restauracja na Birkenstrasse I
7. Czarna chmura
8. Zamachowcy
9. L’Femme Fatale II
10. Przez okno
11. Bednarski ucieka
12. Restauracja na Birkenstrasse II
13. Port
14. Sehr gut
15. Zasadzka
16. Wszystko gra
17. Danzig
18. Bednarski się bawi
19. Włamanie do jubilera
20. Wszystko gra – très bien, sehr gut (wersja z napisów końcowych)
21. Bednarski tropi / Śmierć profesora
22. Tango d’Amore
23. Ostatnia akcja
24. Wrzesień 1939

BONUS TRACK
25. Wszystko gra – tres bien, sehr gut (wersja instrumentalna)

Awatar użytkownika
Radzimir
Asystent orkiestratora
Posty: 432
Rejestracja: czw cze 09, 2011 12:48 pm
Kontakt:

Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE

#123 Post autor: Radzimir » pt sie 04, 2023 11:49 am

25.08
Obrazek

Jedna z najciekawszych polskich ścieżek dźwiękowych z lat 90. ubiegłego stulecia. Kameralne studium gitary w rękach jednego z polskich mistrzów instrumentu – pełne poruszających tematów, wyjątkowych brzmień i… ciszy. Niedostępny od dawna materiał powraca w nowej, zremasterowanej wersji.

W 1993 roku Piotr Łazarkiewicz, reżyser znany m.in. z kultowego muzycznego dokumentu „Fala”, zrealizował film o narkomanach, AIDS i zderzeniu tego co zdrowe z chorym. Do zilustrowania filmu zaprosił Aleksandra Mrożka, wszechstronnego gitarzystę, podporę takich projektów, jak Nurt, Porter Band czy Stalowy Bagaż. W czasach, gdy muzyka filmowa w naszym kraju zdominowana była przez elektronikę w każdej postaci, Mrożek stworzył dzieło wyjątkowe i naturalne, oparte o liczne partie gitarowe. To z jednej strony hołd złożony dawnym mistrzom (Chet Atkins czy Hank Marvin), z drugiej – kreowanie zupełnie nowych dźwiękowych faktur i pejzaży. Całość brzmi niczym najlepsze filmowe dokonania Ry Coodera i nie doczekała się w Polsce (niestety) kontynuacji.

Muzyka z filmu „Pora na czarownice” powraca na płycie CD po niemal trzech dekadach w odświeżonej formie – zremasterowana, bez krótkich fragmentów dialogów między utworami, za to z nową okładką i książeczką.

Tracklista:
1. Harp Blues
2. Still Standin’
3. Voices
4. Cherry Road
5. Tea Boy
6. Kissin’ the Birds
7. High of a Priest
8. South Park Song
9. Ten Days Before
10. Sorry Baby
11. You Wonder Why
12. Quiet Head
13. Dancing-Chet
14. Harp Wall
15. W nas i wokół nas

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 58235
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE

#124 Post autor: Adam » ndz sie 06, 2023 12:42 pm

świetny ruch. pierwsza edycja w małym nakładzie wyszła w czasach, gdy z uporem maniaka dawano w PL dialogi na płyty.
#FUCKVINYL

Awatar użytkownika
Radzimir
Asystent orkiestratora
Posty: 432
Rejestracja: czw cze 09, 2011 12:48 pm
Kontakt:

Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE

#125 Post autor: Radzimir » pn sie 28, 2023 13:43 pm

15.09 - wznowienie:
Obrazek

Jeden z najpopularniejszych polskich filmów wszech czasów. Wszyscy pamiętają przygody Stasia i Nel, porwania, ucieczki, zabawy ze słoniem i… muzykę. Czy jesteście gotowi wybrać się na Czarny Ląd wraz z Andrzejem Korzyńskim i kompozycjami z filmu „W pustyni i w puszczy”? Po ośmiu latach album wraca w odświeżonej i zremasterowanej formie.

O filmie Władysława Ślesickiego napisano wszystko. Niezwykle udana adaptacja prozy Henryka Sienkiewicza była jedną z największych i najodważniejszych polskich produkcji filmowych doby PRL. Prasa kilka lat skutecznie podsycała zainteresowanie filmem, co przełożyło się na ponad trzydzieści milionów widzów! Kompletna ścieżka dźwiękowa Andrzeja Korzyńskiego, prezentująca wszystkie motywy wykorzystane w kinowej wersji produkcji, teraz powraca w pełnym blasku – łącznie z wszystkimi przetworzeniami tematów przewodnich, ociekającymi od przeszkadzajek motywami arabskimi i całym szeregiem uroczych, kolorowych utworów z wyeksponowaną sekcją smyczkową.

Album ukazał się oryginalnie w 2015 roku. Nowa edycja to premierowa okładka, nowy mastering i odświeżona książeczka, w której obszerny szkic na temat losów filmu i towarzyszącej mu muzyki. Materiał dźwiękowy pochodzi z archiwów Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych.

Tracklista:
1. Czołówka
2. Wolność zwierząt / W pustyni i w puszczy I
3. Fatima
4. W drogę I
5. Skorpion
6. W drogę II
7. W pustyni i w puszczy II
8. Porwanie / Poszukiwania / Obóz porywaczy
9. W pustyni i w puszczy III
10. Karawana I
11. Oaza / Hamis
12. Karawana II
13. Miasto / Ucieczka / Ogień
14. Medytacje
15. W pustyni i w puszczy IV
16. Smain / W punkcie wyjścia / Pożar / W pustyni i w puszczy V
17. W drogę III / Wędrówka
18. Stasiu, słoń!
19. Nowy obóz
20. Szczęście i zaduma
21. Chora Nel / W drogę IV / Staś odjeżdża
22. W drogę V / Lekarstwo / Linde
23. Zabawa ze słoniem
24. Odejście
25. W pustyni i w puszczy VI
26. Wioska
27. Niewolnicy
28. Bitwa
29. Susza
30. W pustyni i w puszczy VII

Awatar użytkownika
Ghostek
Hardkorowy Koksu
Posty: 10224
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 23:17 pm
Lokalizacja: Wyłoniłem się z Nun
Kontakt:

Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE

#126 Post autor: Ghostek » wt sie 29, 2023 14:11 pm

Pięknie :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Radzimir
Asystent orkiestratora
Posty: 432
Rejestracja: czw cze 09, 2011 12:48 pm
Kontakt:

Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE

#127 Post autor: Radzimir » wt lis 07, 2023 13:21 pm

24.11
Obrazek

Legenda polskiej wokalistyki jazzowej i jeden z założycieli Novi Singers w zupełnie innej roli. Niezwykła muzyka filmowa z lat 70., pełna organów Hammonda, smyczków, gitar i niepokojących pogłosów. Absolutna sensacja.

Artystyczna droga Waldemara Parzyńskiego to kilka dekad wypełnionych licznymi nagraniami (w tym kultowym „Novi Sings Chopin), pisaniem piosenek dla innych wykonawców oraz sprawowaniem nadzoru na muzyczną stroną telewizyjnych talent show („Idol”, „Jak oni śpiewają”). To także niezwykle ciekawa kariera w świecie muzyki ilustracyjnej, obejmująca zarówno filmy fabularne, produkcje telewizyjne, animacje, jak i dokumenty. „Pejzaż polski” zbiera nagrania z tych ostatnich. To trzy ścieżki dźwiękowe z lat 70., w których ciekawie zaaranżowana orkiestra spotyka się z przesterowanymi gitarami, barokowymi ozdobnikami organów Hammonda i sonorystycznymi eksperymentami. Dla fanów polskiej muzyki filmowej z lat 70. – pozycja obowiązkowa.

Nagrania zremasterowano z oryginalnych taśm z archiwum Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych w Warszawie. W książeczce znalazł się krótki szkic na temat twórcy oraz muzyki.

Tracklista:
1. Huta Katowice
2. Pejzaż polski
3. Wszystkie moje dzieci

Awatar użytkownika
Radzimir
Asystent orkiestratora
Posty: 432
Rejestracja: czw cze 09, 2011 12:48 pm
Kontakt:

Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE

#128 Post autor: Radzimir » pt sty 05, 2024 14:57 pm

12.01
Obrazek

Skrzynia pełna skarbów. Odnalezione w archiwach Andrzeja Korzyńskiego nagrania zrealizowane podczas pracy nad trzema filmami o przygodach Pana Kleksa. Wszystko, co pozostało na cudem ocalałych taśmach.

Filmy Krzysztofa Gradowskiego o przygodach Pana Kleksa podbiły polską publiczność w latach 80. Popularność tych obrazów wyszła poza sale kinowe, przynosząc m.in. płyty winylowe i kasety z piosenkami z wszystkich trzech obrazów. Mniej szczęścia miała muzyka ilustracyjna – po latach ukazała się cała ścieżka dźwiękowa z „Akademii Pana Kleksa”, ale nie miała swojej kontynuacji: taśmy do kolejnych filmów zaginęły. W prywatnych archiwum kompozytora, Andrzeja Korzyńskiego, zachowały się tylko niektóre taśmy robocze, podkłady do piosenek, drobne fragmenty większych całości. „Sekrety Pana Kleksa” zbierają je w jedno miejsce na nowo.

To album dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej i dokładniej. Na pierwszym CD znalazły się alternatywne wersje nagrań z „Akademii Pana Kleksa”, niewykorzystane w finalnym obrazie oraz podkłady do piosenek z „Podróży Pana Kleksa” (tak, teraz każdy może zaśpiewać „Z poradnika młodego zielarza” bądź „Meluzynę” z oryginalnym akompaniamentem!). Drugi CD wypełnia kompletna muzyka orkiestrowa z „Pana Kleksa w Kosmosie”, w dużym stopniu niewykorzystana w finalnym obrazie oraz podkłady do piosenek z tego filmu. W sumie – pięćdziesiąt cztery perły stworzone przez Andrzeja Korzyńskiego. Wszystko, co przetrwało.

„Sekrety Pana Kleksa” ukazują się jako dwupłytowy album CD, zremasterowany z taśm z archiwum Andrzeja Korzyńskiego. W książeczce obok szczegółowego opisu i zdjęć taśm znalazł się szkic na temat nagrań.

Tracklista:
CD 1
AKADEMIA PANA KLEKSA (muzyka ilustracyjna – wersje alternatywne, niewykorzystane miksy i motywy)
1. Kosmiczny prolog
2. Motyw bajkowy III
3. Pan Kleks przegania złe sny / Zlot bajek
4. Motyw bajkowy IV
5. Tajemnica Szpaka Mateusza
6. Doktor Paj-Chi-Wo
7. Motyw bajkowy V
8. Inwazja wilkołaków
9. Wilki zdobywają zamek
10. Motyw bajkowy VI – Lot Adasia
11. Walka planet (wersja ad libitum)
12. Walka planet (wersja rytmiczna)
13. Sen o siedmiu szklankach I
14. Sen o siedmiu szklankach II
15. Sen o siedmiu szklankach III
16. Sen o siedmiu szklankach IV
17. Sen o siedmiu szklankach V
18. Sen o siedmiu szklankach VI
19. Sen o siedmiu szklankach VII
20. Inwazja widelców / Trzecie oko po powrocie
21. Motyw bajkowy VII
22. Wigilia w Akademii

PODRÓŻE PANA KLEKSA (podkłady do piosenek)
23. Podróż w krainę baśni
24. Apoteoza Baja (wersja z chórem)
25. Ballada Alladyna
26. Z poradnika młodego zielarza (wersja z chórem)
27. Zaklęcie doktora Paj-Chi-Wo
28. Cała naprzód
29. Tatuaż tango
30. Prezentacja Aby
31. Meluzyna (czyli historia podwodnej miłości)
32. Marsz robotów
33. Salem Alejkum

BONUS TRACKS
34. Apoteoza Baja (wersja bez chóru)
35. Z poradnika młodego zielarza (wersja bez chóru)
36. Marsz robotów (alternatywny miks)
37. Cała naprzód (szkic)

CD 2

PAN KLEKS W KOSMOSIE (orkiestrowa muzyka ilustracyjna)
1. Prolog
2. Wigilia
3. Ostatni rezerwat przyrody
4. Przebudzenie Melośmiacza
5. Wędrówki dzieci
6. Przygotowania do startu
7. Wędrówki dzieci II
8. Lot

PAN KLEKS W KOSMOSIE (podkłady do piosenek)
9. W labiryncie
10. Dyscyplina
11. Planeta Fantazja
12. Piosenka Gubernatora
13. Kołysanka w stylu Mango
14. Ratujmy kosmos
15. Śpij księżniczko

BONUS TRACKS
16. Prolog (wersja alternatywna)
17. Lot (wersja alternatywna)

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 58235
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE

#129 Post autor: Adam » pt sty 05, 2024 15:57 pm

Pięknie. Serce tylko pęka, ile scorów przepadło za komuny...
#FUCKVINYL

Awatar użytkownika
Radzimir
Asystent orkiestratora
Posty: 432
Rejestracja: czw cze 09, 2011 12:48 pm
Kontakt:

Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE

#130 Post autor: Radzimir » pt lut 02, 2024 16:53 pm

16.02
Obrazek

Psychologiczny dramat z początku lat 70. o lekarce szukającej swojego miejsca we współczesnym świecie. Film zrealizowany w Trójmieście ilustrowała kolorowa, wielowymiarowa muzyka Włodzimierza Nahornego – jedna z najciekawszych ścieżek dźwiękowych w jego karierze twórcy na potrzeby kina. Bossa nova, free jazz, Jan Ptaszyn Wróblewski i Ewa Wanat.

Zrealizowany przez Andrzeja Jerzego Piotrowskiego film nie spotkał się z uznaniem krytyki. Zarzucano mu przeciętną fabułę utopioną w licznych dygresjach i rozwiązaniach nawiązujących do francuskiego czy włoskiego kina z lat 60. To, co wówczas uznawano za zarzut nie tylko stanowi teraz główną siłę filmu, ale pozwoliło Włodzimierzowi Nahornemu na wszechstronne, niezwykle kolorowe zilustrowanie filmu muzyką wywiedzioną z jazzu, choć skręcającą w przeróżne strony. Są tutaj szerokie, ze smakiem zaaranżowane tematy, w których jazzowe frazy zderzają się z orkiestrowym anturażem (przypominające, że to właśnie Nahorny skomponował „Jej portret”), roztańczone walce, zmysłowe bossa novy, ale też tematy awangardowe czy skręcające w stronę free. Całość wykonana przez czołówkę polskich jazzmanów, poprowadzoną przez Jana Ptaszyna Wróblewskiego. Wokalizy zaśpiewała Ewa Wanat, podpora Novi Singers.

„Z tamtej strony tęczy” ukazuje się zremasterowane z oryginalnych taśm z archiwum wrocławskiej Wytwórni Filmów Fabularnych. W książeczce obok obszernego tekstu na temat filmu i muzyki znalazły się fotosy z filmu, zdjęcia taśm i reprodukcje plakatów reklamowych. Płyta kontynuuje wspólną serię wydawniczą Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu i GAD Records, prezentującą najciekawsze nagrania muzyki filmowej z archiwów Wytwórni – ukazały się w niej m.in. kompozycje Adama Walacińskiego z serialu „Czterej pancerni i pies” czy kompletna ścieżka dźwiękowa Wojciecha Kilara z „Samych swoich”.

Tracklista:
1. Zagubiona
2. Fotograf
3. Samochód
4. Operacja
5. Zdjęcia w parku
6. Magnetofon
7. Falowiec
8. Połykacz ognia
9. Wernisaż
10. Wątpliwości
11. Kino
12. Rozmowa / Schadzka
13. Jan
14. Striptiz
15. W lokalu
16. Miłość
17. Refleksja
18. Decyzja
19. Tęcza

BONUS TRACK
20. Ewa

Awatar użytkownika
Radzimir
Asystent orkiestratora
Posty: 432
Rejestracja: czw cze 09, 2011 12:48 pm
Kontakt:

Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE

#131 Post autor: Radzimir » wt mar 12, 2024 13:02 pm

22.03:
Obrazek

Łódzkie początki filmowych przygód Zdzisława Szostaka, wybitnego dyrygenta i wszechstronnego kompozytora, którego świat X muzy wciągnął bez reszty. Unikatowe nagrania z obrazów zrealizowanych w Wytwórni Filmów Oświatowych – fascynacje awangardą i klasyką w jednej, wybuchowej mieszance.

Trudno wskazać muzyka, która wniknąłby w filmową tkankę Łodzi mocniej niż Szostak. Zaistniał tam jako kompozytor, pisząc muzykę do filmów Filipa Bajona („Aria dla atlety”, „Limuzyna Daimler-Benz”), Leszka Wosiewicza („Kornblumenblau”) czy Janusza Majewskiego (serial „Królowa Bona”). Stał się także nadwornym dyrygentem w produkcjach łódzkiej Wytwórni Filmów Fabularnych, prowadząc nagrania ponad dwustu partytur – m.in. Wojciecha Kilara czy Zbigniewa Preisnera. Ale jego filmowa przygoda w Łodzi zaczęła się od gościnnych progów Wytwórni Filmów Oświatowych. Tam współpracował z Konstantym Gordonem (pięć filmów, w tym „Cyrk” oparty o malarstwo Bronisława Wojciecha Linkego), tam też napisał pierwszą w swojej karierze muzykę do filmu fabularnego (krótkometrażowa „Pokusa” Leokadii Migielskiej). Powstały nagrania niezwykle barwne, intrygujące ciekawymi rozwiązaniami brzmieniowymi, zderzające ze sobą awangardowe fascynacje z zapadającymi w pamięć melodiami.

Nagrania na płycie zremasterowano z oryginalnych taśm z archiwum Wytwórni Filmów Oświatowych w Łodzi. W książeczce znalazły się zdjęcia z filmów, szkic na temat twórczości Zdzisława Szostaka oraz kod QR do obejrzenia filmu dokumentalnego Andrzeja B. Czuldy o artyście, „Partytura w głowie”. „Pokusa” otwiera serię płyt odkrywających bogate archiwa muzyczne Wytwórni Filmów Oświatowych w Łodzi. To wielowątkowa podróż do fabryki nieoczywistości, w której swoje możliwości odkrywali twórcy tak odmienni, jak Krzysztof Komeda, Wojciech Kilar, Henryk Kuźniak czy Józef Skrzek wraz z SBB.

1-4. Cyrk (1963)
5. Bronisław Wojciech Linke (1963)
6-8. Xawery Dunikowski (1963)
9-13. Polska rzeźba współczesna cz. I (1963)
14-16. Uzbrojona wolność (1972)
17-23. Pokusa (1974)

Awatar użytkownika
Radzimir
Asystent orkiestratora
Posty: 432
Rejestracja: czw cze 09, 2011 12:48 pm
Kontakt:

Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE

#132 Post autor: Radzimir » pt kwie 12, 2024 12:27 pm

26.04
Obrazek

Elektryzująca wyprawa przez podręczną historię polskiego kina: wielkie przeboje i zapomniane motywy. Klasyka i awangarda. Komeda, Kilar, Korzyński, Kuźniak i inni kompozytorzy – nie tylko na literę K.

Bez wrocławskiej Wytwórni Filmów Fabularnych świat polskiej powojennej kinematografii byłby nie tyle uboższy, co po prostu niekompletny. Tam powstawały wielkie przeboje kinowe („Sami swoi”, „Przepraszam czy tu biją”, „Wielki Szu”) i telewizyjne („Czterej pancerni i pies”, „Droga”), jak i wiele mniej znanych produkcji. „The Best of WFF” jest błyskawiczną wyprawą w przeszłość, sięgającą do najstarszych zachowanych materiałów w archiwach Wytwórni. To podręczne “who is who” w świecie kompozytorów polskiej muzyki filmowej. Kilar, Korzyński, Penderecki, Komeda… Ale też bigbitowe No To Co, jazzowy Włodzimierz Nahorny i funkowy Piotr Figiel. Klasyczne tematy i absolutne unikaty.

„The best of WFF” zbiera nagrania zremasterowane z oryginalnych taśm. W książeczce krótki opis dotyczący nagrań i unikatowe zdjęcia z planów. Płyta kontynuuje wspólną serię wydawniczą WFF we Wrocławiu i GAD Records, prezentującą najciekawsze nagrania muzyki filmowej z archiwów Wytwórni – ukazały się w niej m.in. kompozycje Adama Walacińskiego z serialu „Czterej pancerni i pies” czy kompletna ścieżka dźwiękowa Wojciecha Kilara z „Samych swoich”.

Tracklista:
1. Henryk Czyż – „Piosenka kowbojska” z filmu „Rancho Texas”
2. Adam Walaciński – Czołówka z filmu „Dwaj panowie N.”
3. Lucjan Kaszycki – Temat z filmu „Złoto”
4. Krzysztof Komeda – Czołówka z filmu „Mam tu swój dom”
5. Jerzy Matuszkiewicz – Motyw przewodni z filmu „Dwa żebra Adama”
6. Krzysztof Penderecki – Motyw z filmu „Rękopis znaleziony w Saragossie”
7. Wojciech Kilar – Taniec z filmu „Salto”
8. Adam Walaciński – „Ballada o pancernych” z serialu tv „Czterej pancerni i pies”
9. Waldemar Kazanecki – Czołówka z filmu „Hrabina Cosel”
10. Wojciech Kilar – Krowa / Trzy palce z filmu „Sami swoi”
11. Adam Sławiński – Temat z filmu „Skok”
12. Wojciech Kilar – Walc z filmu „Lokis. Rękopis Profesora Wittembacha”
13. Jerzy Krzemiński – „Tak daleko stąd do ciebie” z filmu „Milion za Laurę”
14. Janusz Kępski – Czołówka z filmu „Uciec jak najbliżej”
15. Włodzimierz Nahorny – Bossa nova z filmu „Z tamtej strony tęczy”
16. Marian Zimiński – Motyw z filmu „Urodziny Matyldy”
17. Jerzy Derfel – Czołówka z filmu „Droga” (wersja instrumentalna)
18. Henryk Kuźniak – Tango z filmu „Wieczne pretensje”
19. Piotr Figiel – „Belus” z filmu „Przepraszam czy tu biją”
20. Andrzej Korzyński – „Poszukiwania” z filmu „Kochaj albo rzuć”
21. Maciej Małecki – Czołówka z serialu tv „Znaki szczególne”
22. Jan Kanty Pawluśkiewicz – „Ritmo Carnivale” z filmu „Wodzirej”
23. Jacek Bednarek – Ballada z filmu „Kung Fu”
24. Piotr Figiel – Temat z filmu „Roman i Magda”
25. Jerzy Matula – Temat z filmu „Głosy”
26. Andrzej Korzyński – Temat oraz „Do You Like Henky Penky Love” z filmu „Wielki Szu”

ODPOWIEDZ