SODOM AND GOMORRAH - Miklos Rozsa - Prometheus Complete re-rec
Re: SODOM AND GOMORRAH - Miklos Rozsa - Prometheus Complete re-rec
jak ktoś ma Cyda, QuoVadis i Ben Hura, to czym można go przekonać do posłuchania Sodomy, o ile w ogóle się da i jest sens?
#FUCKVINYL
- Michał Turkowski
- Zdobywca nieistotnych nagród
- Posty: 1260
- Rejestracja: sob wrz 15, 2012 13:45 pm
Re: SODOM AND GOMORRAH - Miklos Rozsa - Prometheus Complete re-rec
Znakomite tematy - dwa cudowne miłosne, + temat Hebrajczyków, marsz Hebrajczyków, temat Elamitów, świetne fragmenty marszowe, apokaliptyczny temat Sodomy (co też Rozsa z nim robi w "Destruction of Sodom"!), śpiewające po hebrajsku chóry, dużo melodyjnej muzyki źródłowej, najdłuższy i najlepszy segment bitewny jak Rozsa kiedykolwiek napisał, (ta walka tematów, rytmika, orkiestracje!), fascynujący "Messengers of Jehovah", sporo świetnej akcji, fantastyczna muzyka "koncertowa" - Overture, Intermission, Intermezzo i Epilogue, duża melodyka, pasjonujący, niezwykle mroczny "Prelude, Tamar Rides Out" + oczywiście znakomita jakość nagrania i pasjonujące wykonanie Prażan. Zresztą sam Rozsa mówił że ten score to dla niego "labour of love"Adam pisze:jak ktoś ma Cyda, QuoVadis i Ben Hura, to czym można go przekonać do posłuchania Sodomy, o ile w ogóle się da i jest sens?
Re: SODOM AND GOMORRAH - Miklos Rozsa - Prometheus Complete re-rec
znaczy to był jego ulubiony score?
#FUCKVINYL
- Michał Turkowski
- Zdobywca nieistotnych nagród
- Posty: 1260
- Rejestracja: sob wrz 15, 2012 13:45 pm
Re: SODOM AND GOMORRAH - Miklos Rozsa - Prometheus Complete re-rec
Może nie ulubiony, ale Rozsa w "Sodomę" włożył całe serce. Rozsa był przerażony faktem jak słaby jest film ale postanowił to wziąć i pomóc twórcom najlepiej jak potrafi, tym bardziej że producent filmu był jego przyjacielem.Adam pisze:znaczy to był jego ulubiony score?
Rozsa mówił też że dla niego, prywatnie badacza muzyki, muzykologa z zamiłowania, mająca źródła w Starym Testamencie historia, była czymś nie do odrzucenia. Tu cytat słów kompozytora, zaczerpnięty z Miklós Rozsa Society:
Tony Thomas also quoted Rózsa’s illuminating comments about the music in the CD notes, which had first been published in his book “Music for the Movies” and which are worth repeating here:
Miklos Rozsa: "It was an intriguing subject that developed into a bad picture, the kind of experience composers dread – a huge effort that sinks with the ship. But from the musicologist point of view, it was too fascinating to deny. Again, the opportunity to delve into the ancient past and possibly discover something different, something to help the composer describe the evil and perversion of the Cities of the Plain, the Helamite tribe, the love of Lot and Ildith, the sorrow of Lot as he turns away from the Pillar of Salt, and the exodus of his people from the Cities. How could I turn my back on such a challenge? As for research, I found that Idelsohn’s music of the Yemenite and Babylonian Jews provided me, as they had with my previous Biblical film scores, with themes as points of departure. These themes, along with the choruses of the Jews are all based on authentic material, going back to biblical times”.