
LOST: The Last Episodes (Varese 11/11/10) - Limited Edition
Opis dwóch poprzednich płyt sezonu 6 przyjął się z sporym zainteresowaniem
, toteż lecimy dalej 
CD 1
THE CANDIDATE:
Najeżony sensacją i dramatycznymi zwrotami akcji odcinek.
1. Cage Crashers (:45) *****
Krótkie, acz mocne wejście. Przednio grają nam kolejno motywy Locke’a, Sub-Group i Jacka.
2. Shephard’s Why (1:08 ) ***
Ładny, mistyczny utwór, wprowadzający chwilę wyciszenia pomiędzy otaczającymi go trackami.
3. Sub-Primed (6:33) *****
Muzyczna bomba. Zaczyna się spokojnie od alternatywnego tematu Jacka, po czym następuje już prowadzony przez bębny* dynamiczny action score, któremu śladowo towarzyszyć będzie motyw przewodni, motyw łodzi podwodnej i Jacka, na dłużej usłyszymy epicką wersję motywu Locke’a.
4. SS Lost-tanic (6:56) *****
Tępo nie zwalnia. Pierwsze 3 minuty to mistrzowska, jak utwór wyżej, pełna świetnych pomysłów i rozwiązań muzyka akcji. Zaczyna się od znakomicie zagranego motywu Locke’a, wchodzi nowy temat akcji, później motyw przeznaczenia, który od 2:00 minuty przechodzi w kapitalny ciarko-wywołujący fragment na smyczki, po którym gra krótko motyw łodzi podwodnej. Drugą część utworu zaczyna temat Oceanic 6, następnie słyszymy motyw Jacka, dostojnie przygrywa nam temat życia i śmierci oraz Jin i Sun które razem kończą utwór.
5. Flew The Coop (2:06) ****
Aranżacja alternatywnego tematu Locka znanego nam już z „Helen of Joy”.
ACROSS THE SEA
Niezwykle mistyczny i pełen bólu, cierpienia i tragedii epizod, w głównej mierze właśnie dzięki muzyce.
6. Across the Sea (1:54) ****
Zaczyna się od łagodnej aranżacji tematu przewodniego odcinka, jednej z najładniejszych nowych melodii szóstego sezonu, tematu „światła”, którą gwałtownie przerywa bardzo fajny moment ze sceny polowania na dzika, do końca przygrywa nam już tylko underscore.
7. Don’t Look At the Light (3:31) ****
Rozpoczyna się niepokojąco, utwór od samego początku przygotowuje nas do ukazania czegoś majestatycznego. Tak też jest, po pewnej znanej przygrywce
, wchodzi bardzo okazała aranżacja tematu światła.
8. A Brother’s Quarrel (2:58 ) ***
Spokojne i powolne aranżacje tematu światła.
9. Make Like a Tree (6:10) ***
Znamienity, acz ciężki i duszny underscorowy kawałek. Na zmianę gra nam w różnych wariacjach temat faceta w czerni i temat światła.
10. Mother of a Plan (5:14) *****
Zaczyna zagrany nie do poznania temat Jacoba, wchodzą przepiękne aranżacje tematu światła. W 4 minucie fortepian wprowadza nam temat faceta w czerni i zmienioną, niezwykle dramatyczną jego wersję.
11. Mother of Sorrows (3:56) ****
Tajemniczo przedstawiony temat „Across the Sea” i drugi temat faceta w czerni, w aranżacji z poprzedniego utworu, silna końcówka.
12. Love is Stronger Than Death (2:51) *****
Ślicznie zagrany temat światła, wyjątkowej urody brzmienie fortepianu.
WHAT THEY DIED FOR
Muzycznie, poza zjawiskową końcówką, to dość średni odcinek. Brak tu nowych melodii, ale starsi wyjadacze jak zwykle dają radę i trzymają poziom.
13. Cereal Experience (2:25) ***
Ładny, spokojny fragment. Zmieniony nieco temat Clare przechodzi delikatnie w alternatywny Desmonda, który daje ujście dla tematu Jacka.
14. The Four Amigos (1:13) ****
Motyw przewodni w aranżacji rodem z pierwszego sezonu, ciekawa końcówka.
15. Walk And Talk And Aah! (2:31) **
Skąpane w underscorze , mało mrawe wariacje na temat Jacoba.
16. Hide and Snitch (3:00) ****
Niezwykle mroczny utwór, przede wszystkim fantastyczna pierwsza minuta i fajny akcent w postaci tematu Bena. W dalszej części na nieco dłużej da o sobie znać motyw Locke’a.
17. A Better Ben (1:56) ***
Alternatywny temat Bena i znów złowieszczy motyw z poprzedniego utworu.
18. What They Died For (3:30) ****
Po nieco posępnym, acz ciekawym początku, gra nam temat Oceanic 6, który przechodzi w temat światła. Następnie na chwilę jawi się nam temat Jacoba, kończy motyw przewodni.
19. Jack’s Cup Runneth Over (1:41) ***
Temat Jacoba.
20. Get Out Of Jail Free Card (3:10) *****
Chyba najfajniejszy utwór Lost niesie z sobą niezwykle radosne i przebojowe aranżacje alternatywnego tematu Desmonda i tematów Hurleya.
CD 2
THE END
Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie ten odcinek. Spodziewałem się raczej dobrej retrospekcji ważniejszych Lostowych tematów (to oczywiście dostałem), ale dzieje się tutaj tyle i dzieje na tak wysokim poziomie, że naprawdę ciężko to wszystko ogarnąć, ale po kolei.
1. Parallelocam (3:23) *****
LAX 2
2. Leaver-age (1:10) ****
Jak zwykle, pełen magii, alternatywny temat Desmonda.
3. The Stick With Me Speech (3:05) ****
Pięknie zaczyna alternatywny temat Hurley’a, następnie gra alternatywny temat Desmonda. Druga część utworu to optymistyczny temat Hurley’a i kończący całość, zagrany z niezwykle przyjemnym wstępem, dawno nie słyszany temat wędrówki.
4. Ultrasonic Flash (2:52) ****
Kolejna ładna aranżacja tematu Jin i Sun, po którym wchodzi łagodnie, by w końcu eksplodować w pełnej krasie, temat Oceanic 6.
5. Fly By Dire (:52) ****
Świetnie zagrany temat sub-group, przeznaczenia i wędrówki.
6. Down The Hobbit Hole (4:34) ****
Rozpoczyna alternatywny temat Desmonda, po smyczkach wchodzi fajny etniczny fragment, temat światła i po raz pierwszy kolejny nowy temat 6 sezonu, motyw źródła, emocjonalnie rozbrzmiewa właściwy temat Desmonda i jeszcze raz światła.
7. Dysfunctional Setup (2:15) ****
Po raz pierwszy w naszych uszach rozbrzmiewa nowy, nieco wtórny, acz emocjonujący motyw miłosny Sayida i Shannon, poprzedza go temat tego pierwszego.
8. The Well Of Holes (3:21) ****
Bardzo przyjemna część soundtracka, gdzie grają nam poznane niedawno nowe melodie przypisane źródłu.
9. Pulling Out All The Stops (2:28 ) *****
Jeden z najlepszych utworów na płycie, niesie z sobą epicką aranżację tematu źródła, ale epicka jest tu dopiero ostatnia minuta, nigdy w życiu nie słyszałem czegoś tak spektakularnego, no może „Black Holes Have A Lot Of Pull” ze Star Treka
10. Blood From a Locke (:33) ***
Przebojowo zagrane motywy Jacka i Locke’a.
11. Our Lady of Perpetual Labor (4:35) *****
Po dłuższym wstępie rozbrzmiewa temat Claire, który ładnie przechodzi w melodię Oceanic 6, a następnie w doprawdy wybitnym momencie łączy się z tematem Charliego ( temat Claire na fortepian, Charliego na wiolonczelę). Zamyka alternatywny temat Desmonda.
12. If A Tree Falls (2:56) *****
Bycza kompozycja. Zaczyna się od tematu źródła, następnie mamy tu kilka krótkich, świeżutkich motywów akcji, kolejno cud, miód i orzeszki
13. Locke v. Jack (2:21) *****
Kolejna bomba. Wgniatający w ziemie, żyjący własnym życiem, szalony kawałek. Na uwagę zasługuje świetny motyw grany przez dęciaki 0:17- 0:22 i fragment na smyczki 0:51 - 1:00. Po chwili wytchnienia utwór podniośle kończy temat flocka.
14. Can’t Keep Locke Down (2:51) ****
Powolutku gra alternatywny temat Locke’a, następnie jego dramatyczna nuta miesza się z tematem Oceanic 6, kończy się melodią z Lying for the Island z 4 sezonu.
15. The Long Kiss Goodbye (5:29) ****
Fajny tematyczny miszmasz, za dużo by wymieniać, więc napiszę tylko, że dobry to track, choć mógłby być nieco spójniejszy.
16. We Can Go Dutch (2:28 ) ****
Przypomnienie tematu Juliet.
17. Kate Flashes Jack (1:13) ***
Temat światła.
18. Hurley’s Coronation (2:47) ****
Ciekawa aranżacja tematu Jacka i “Jacoba”.
19. The Hole Shabang (7:29) *****
20. Aloha (1:12) *****
Najlepsza aranżacja motywu przewodniego w historii LOST zakończona tematem światła.
21. Closure (8:08 ) *****
Najdłuższy u chyba najbardziej dramatyczny utwór LOST. Istna wiązanka tematów, więc nie ma co się zbytnio rozwodzić, choć jak dla mnie wybija się tu przede wszystkim temat Bena, chyba mój ulubiony temat Lost.
22. Jumping Jack’s Flash (:56) ****
Przyjemna aranżacja tematu Oceanic 6, z wplecionym tematem życia i śmierci w końcówce.
23. Moving On (7:53) *****
Bonus Track:
24. Parting Words (Drive Shaft) (3:32) ****
Dość nietypowa aranżacja jednego z najpopularniejszych utworów Lost, ale w końcu gra Drive Shaft
. Fantastyczny fortepian w tle, ogólnie utwór ma fajnego powera 
Muzyka z 6 sezonu wywróciła moje pojęcie o dobrej muzyce do góry nogami i wraz poprzednimi odsłonami stanowi jedną z najbardziej znamienitych muzycznych serii w dziejach, osobiście chyba moją ulubioną, do której będę powracał, tak często jak tylko się da.
Ocena, rzecz jasna, najwyższa z możliwych.
Bye, bye Lost!
* no właśnie, co to tak gra "Sub-Primed" i w większości utworów z ostatnich sezonów, bębny, bębenki, perkusja?


CD 1
THE CANDIDATE:
Najeżony sensacją i dramatycznymi zwrotami akcji odcinek.
1. Cage Crashers (:45) *****
Krótkie, acz mocne wejście. Przednio grają nam kolejno motywy Locke’a, Sub-Group i Jacka.
2. Shephard’s Why (1:08 ) ***
Ładny, mistyczny utwór, wprowadzający chwilę wyciszenia pomiędzy otaczającymi go trackami.
3. Sub-Primed (6:33) *****
Muzyczna bomba. Zaczyna się spokojnie od alternatywnego tematu Jacka, po czym następuje już prowadzony przez bębny* dynamiczny action score, któremu śladowo towarzyszyć będzie motyw przewodni, motyw łodzi podwodnej i Jacka, na dłużej usłyszymy epicką wersję motywu Locke’a.
4. SS Lost-tanic (6:56) *****
Tępo nie zwalnia. Pierwsze 3 minuty to mistrzowska, jak utwór wyżej, pełna świetnych pomysłów i rozwiązań muzyka akcji. Zaczyna się od znakomicie zagranego motywu Locke’a, wchodzi nowy temat akcji, później motyw przeznaczenia, który od 2:00 minuty przechodzi w kapitalny ciarko-wywołujący fragment na smyczki, po którym gra krótko motyw łodzi podwodnej. Drugą część utworu zaczyna temat Oceanic 6, następnie słyszymy motyw Jacka, dostojnie przygrywa nam temat życia i śmierci oraz Jin i Sun które razem kończą utwór.
5. Flew The Coop (2:06) ****
Aranżacja alternatywnego tematu Locka znanego nam już z „Helen of Joy”.
ACROSS THE SEA
Niezwykle mistyczny i pełen bólu, cierpienia i tragedii epizod, w głównej mierze właśnie dzięki muzyce.
6. Across the Sea (1:54) ****
Zaczyna się od łagodnej aranżacji tematu przewodniego odcinka, jednej z najładniejszych nowych melodii szóstego sezonu, tematu „światła”, którą gwałtownie przerywa bardzo fajny moment ze sceny polowania na dzika, do końca przygrywa nam już tylko underscore.
7. Don’t Look At the Light (3:31) ****
Rozpoczyna się niepokojąco, utwór od samego początku przygotowuje nas do ukazania czegoś majestatycznego. Tak też jest, po pewnej znanej przygrywce

8. A Brother’s Quarrel (2:58 ) ***
Spokojne i powolne aranżacje tematu światła.
9. Make Like a Tree (6:10) ***
Znamienity, acz ciężki i duszny underscorowy kawałek. Na zmianę gra nam w różnych wariacjach temat faceta w czerni i temat światła.
10. Mother of a Plan (5:14) *****
Zaczyna zagrany nie do poznania temat Jacoba, wchodzą przepiękne aranżacje tematu światła. W 4 minucie fortepian wprowadza nam temat faceta w czerni i zmienioną, niezwykle dramatyczną jego wersję.
11. Mother of Sorrows (3:56) ****
Tajemniczo przedstawiony temat „Across the Sea” i drugi temat faceta w czerni, w aranżacji z poprzedniego utworu, silna końcówka.
12. Love is Stronger Than Death (2:51) *****
Ślicznie zagrany temat światła, wyjątkowej urody brzmienie fortepianu.
WHAT THEY DIED FOR
Muzycznie, poza zjawiskową końcówką, to dość średni odcinek. Brak tu nowych melodii, ale starsi wyjadacze jak zwykle dają radę i trzymają poziom.
13. Cereal Experience (2:25) ***
Ładny, spokojny fragment. Zmieniony nieco temat Clare przechodzi delikatnie w alternatywny Desmonda, który daje ujście dla tematu Jacka.
14. The Four Amigos (1:13) ****
Motyw przewodni w aranżacji rodem z pierwszego sezonu, ciekawa końcówka.
15. Walk And Talk And Aah! (2:31) **
Skąpane w underscorze , mało mrawe wariacje na temat Jacoba.
16. Hide and Snitch (3:00) ****
Niezwykle mroczny utwór, przede wszystkim fantastyczna pierwsza minuta i fajny akcent w postaci tematu Bena. W dalszej części na nieco dłużej da o sobie znać motyw Locke’a.
17. A Better Ben (1:56) ***
Alternatywny temat Bena i znów złowieszczy motyw z poprzedniego utworu.
18. What They Died For (3:30) ****
Po nieco posępnym, acz ciekawym początku, gra nam temat Oceanic 6, który przechodzi w temat światła. Następnie na chwilę jawi się nam temat Jacoba, kończy motyw przewodni.
19. Jack’s Cup Runneth Over (1:41) ***
Temat Jacoba.
20. Get Out Of Jail Free Card (3:10) *****
Chyba najfajniejszy utwór Lost niesie z sobą niezwykle radosne i przebojowe aranżacje alternatywnego tematu Desmonda i tematów Hurleya.
CD 2
THE END
Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie ten odcinek. Spodziewałem się raczej dobrej retrospekcji ważniejszych Lostowych tematów (to oczywiście dostałem), ale dzieje się tutaj tyle i dzieje na tak wysokim poziomie, że naprawdę ciężko to wszystko ogarnąć, ale po kolei.
1. Parallelocam (3:23) *****
LAX 2

2. Leaver-age (1:10) ****
Jak zwykle, pełen magii, alternatywny temat Desmonda.
3. The Stick With Me Speech (3:05) ****
Pięknie zaczyna alternatywny temat Hurley’a, następnie gra alternatywny temat Desmonda. Druga część utworu to optymistyczny temat Hurley’a i kończący całość, zagrany z niezwykle przyjemnym wstępem, dawno nie słyszany temat wędrówki.
4. Ultrasonic Flash (2:52) ****
Kolejna ładna aranżacja tematu Jin i Sun, po którym wchodzi łagodnie, by w końcu eksplodować w pełnej krasie, temat Oceanic 6.
5. Fly By Dire (:52) ****
Świetnie zagrany temat sub-group, przeznaczenia i wędrówki.
6. Down The Hobbit Hole (4:34) ****
Rozpoczyna alternatywny temat Desmonda, po smyczkach wchodzi fajny etniczny fragment, temat światła i po raz pierwszy kolejny nowy temat 6 sezonu, motyw źródła, emocjonalnie rozbrzmiewa właściwy temat Desmonda i jeszcze raz światła.
7. Dysfunctional Setup (2:15) ****
Po raz pierwszy w naszych uszach rozbrzmiewa nowy, nieco wtórny, acz emocjonujący motyw miłosny Sayida i Shannon, poprzedza go temat tego pierwszego.
8. The Well Of Holes (3:21) ****
Bardzo przyjemna część soundtracka, gdzie grają nam poznane niedawno nowe melodie przypisane źródłu.
9. Pulling Out All The Stops (2:28 ) *****
Jeden z najlepszych utworów na płycie, niesie z sobą epicką aranżację tematu źródła, ale epicka jest tu dopiero ostatnia minuta, nigdy w życiu nie słyszałem czegoś tak spektakularnego, no może „Black Holes Have A Lot Of Pull” ze Star Treka

10. Blood From a Locke (:33) ***
Przebojowo zagrane motywy Jacka i Locke’a.
11. Our Lady of Perpetual Labor (4:35) *****
Po dłuższym wstępie rozbrzmiewa temat Claire, który ładnie przechodzi w melodię Oceanic 6, a następnie w doprawdy wybitnym momencie łączy się z tematem Charliego ( temat Claire na fortepian, Charliego na wiolonczelę). Zamyka alternatywny temat Desmonda.
12. If A Tree Falls (2:56) *****
Bycza kompozycja. Zaczyna się od tematu źródła, następnie mamy tu kilka krótkich, świeżutkich motywów akcji, kolejno cud, miód i orzeszki

13. Locke v. Jack (2:21) *****
Kolejna bomba. Wgniatający w ziemie, żyjący własnym życiem, szalony kawałek. Na uwagę zasługuje świetny motyw grany przez dęciaki 0:17- 0:22 i fragment na smyczki 0:51 - 1:00. Po chwili wytchnienia utwór podniośle kończy temat flocka.
14. Can’t Keep Locke Down (2:51) ****
Powolutku gra alternatywny temat Locke’a, następnie jego dramatyczna nuta miesza się z tematem Oceanic 6, kończy się melodią z Lying for the Island z 4 sezonu.
15. The Long Kiss Goodbye (5:29) ****
Fajny tematyczny miszmasz, za dużo by wymieniać, więc napiszę tylko, że dobry to track, choć mógłby być nieco spójniejszy.
16. We Can Go Dutch (2:28 ) ****
Przypomnienie tematu Juliet.
17. Kate Flashes Jack (1:13) ***
Temat światła.
18. Hurley’s Coronation (2:47) ****
Ciekawa aranżacja tematu Jacka i “Jacoba”.
19. The Hole Shabang (7:29) *****
20. Aloha (1:12) *****
Najlepsza aranżacja motywu przewodniego w historii LOST zakończona tematem światła.
21. Closure (8:08 ) *****
Najdłuższy u chyba najbardziej dramatyczny utwór LOST. Istna wiązanka tematów, więc nie ma co się zbytnio rozwodzić, choć jak dla mnie wybija się tu przede wszystkim temat Bena, chyba mój ulubiony temat Lost.
22. Jumping Jack’s Flash (:56) ****
Przyjemna aranżacja tematu Oceanic 6, z wplecionym tematem życia i śmierci w końcówce.
23. Moving On (7:53) *****
Bonus Track:
24. Parting Words (Drive Shaft) (3:32) ****
Dość nietypowa aranżacja jednego z najpopularniejszych utworów Lost, ale w końcu gra Drive Shaft


Muzyka z 6 sezonu wywróciła moje pojęcie o dobrej muzyce do góry nogami i wraz poprzednimi odsłonami stanowi jedną z najbardziej znamienitych muzycznych serii w dziejach, osobiście chyba moją ulubioną, do której będę powracał, tak często jak tylko się da.
Ocena, rzecz jasna, najwyższa z możliwych.
Bye, bye Lost!
* no właśnie, co to tak gra "Sub-Primed" i w większości utworów z ostatnich sezonów, bębny, bębenki, perkusja?