GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE

W tym miejscu piszemy o wszelkich sprawach dotyczących wydań muzyki filmowej, zarówno tych limitowanych, jak i tych nieco szerzej dostępnych. Jeśli szukasz jakiejś rzadkiej płyty, chcesz się dowiedzieć gdzie ją kupić, od kogo i za ile to jest miejsce dla Ciebie
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Ghostek
Hardkorowy Koksu
Posty: 10416
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 23:17 pm
Lokalizacja: Wyłoniłem się z Nun
Kontakt:

Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE

#136 Post autor: Ghostek » pt cze 28, 2024 11:51 am

Obrazek

Awatar użytkownika
Radzimir
Asystent orkiestratora
Posty: 450
Rejestracja: czw cze 09, 2011 12:48 pm
Kontakt:

Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE

#137 Post autor: Radzimir » pt sty 10, 2025 10:31 am

31.01
Obrazek

Archiwum Wytwórni Filmów Oświatowych w Łodzi to jazz, rock, folk, elektronika, awangarda i utrwalona na tysiącach taśm wyobraźnia doskonałych kompozytorów. „The Best of WFO” to fascynująca podróż do jednego z najmniej oczywistych i najbardziej zaskakujących archiwów dźwiękowych w Polsce.

Wytwórnia Filmów Oświatowych w ciągu 75 lat swojej działalności zrealizowała ponad 4500 filmów – od prostych, edukacyjnych form wykorzystywanych przez szkoły, przez zajmujące dokumenty po awangardowe impresje. To tutaj, w Łodzi, na ulicy Kilińskiego 210, zaczynali tacy mistrzowie kina jak Wojciech Jerzy Has, Krzysztof Zanussi czy Jacek Bławut. Muzyka do produkcji WFO również wychodziła spod piór najznamienitszych kompozytorów: Krzysztof Komeda i Zbigniew Namysłowski przemycali w filmach oświatowych jazz, Piotr Figiel i Józef Skrzek z zespołem SBB różne odcienie muzyki rockowej, a Henryk Kuźniak, Bohdan Mazurek czy wreszcie Krzysztof Penderecki z powodzeniem poruszali się pomiędzy awangardą a elektroniką. „The Best of WFO” to próba zebrania w jedną opowieść choćby drobnego wycinku niezwykle bogatego dorobku łódzkiej wytwórni – przekrojowa historia muzycznych ilustracji, od kameralnych „Grotołazów” Matuszkiewicza i Miliana z 1957 roku po wielogatunkowe zabawy z lat 80. autorstwa Jana Fredy („Karlino”, „Kometa Halley’a”), operatora dźwięku związanego przez wiele lat z WFO.

Zremasterowane nagrania pochodzą z oryginalnych taśm z archiwum Wytwórni Filmów Oświatowych w Łodzi. W książeczce znalazły się zdjęcia z filmów oraz szkic na temat muzycznych ilustracji w historii WFO. Album kontynuuje wielowątkowa podróż do fabryki nieoczywistości, jaką są archiwa Wytwórni Filmów Oświatowych w Łodzi. W serii ukazały się już monograficzne płyty Zdzisława Szostaka, Krzysztofa Komedy i Józefa Skrzeka z zespołem SBB. W przygotowaniu kolejne tytuły.

Tracklista:
1. Krzysztof Penderecki – Malarze gdańscy
2. Piotr Figiel – Tylko się jeździ
3. Adam Walaciński – Zygmunt Waliszewski
4. Andrzej Rokicki – Śladami myśli Kopernika
5. Piotr Marczewski – Łuk i cztery strzały
6. Krzysztof Komeda – Kraksa
7. Bohdan Mazurek – Bykowi chwała
8. Piotr Marczewski – Gruby
9. Edward Pągowski – Do Studziannej
10. Adam Markiewicz – Zaginął pies
11. Eugeniusz Rudnik – Pięciobój nowoczesny
12. Zbigniew Namysłowski – Fabryka bez dachu
13. Henryk Kuźniak – Historia żołnierza
14. Bogusław Schaeffer – Poza schematem
15. Henryk Kuźniak – Kantor
16. Jan Freda – Kometa Halley’a
17. Józef Skrzek – Ołowica
18. Marek Wilczyński – Oskar Kolberg
19. Jan Ptaszyn-Wróblewski – Kanon…
20. Wojciech Kilar – Maria Skłodowska-Curie
21. Jerzy Geisler, Benon Hardy – Łódzka niedziela
22. Jerzy Matuszkiewicz, Jerzy Milian – Grotołazy
23. Jan Freda – Karlino
24. Zdzisław Szostak – Pokusa
25. Waldemar Kazanecki – Temat: Londyn
26. Janusz Hajdun – Lustro
27. Henryk Kuźniak – Wypracowanie
28. Jerzy Krzemiński – Spojrzenie na plakat
29. Tadeusz Paciorkiewicz – Ballada o Łodzi
30. Mateusz Święcicki, Ryszard Lindberg – Filmowy sezam
31. Andrzej Salamon – Biały walc
32. Waldemar Kazanecki – Wieczorne spotkania

Awatar użytkownika
Radzimir
Asystent orkiestratora
Posty: 450
Rejestracja: czw cze 09, 2011 12:48 pm
Kontakt:

Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE

#138 Post autor: Radzimir » pt lut 07, 2025 11:10 am

14.02
Obrazek

Mistrz jazzowej ballady w instrumentalnych wersjach swoich najważniejszych piosenek. Urzekające, swingujące formy pełne lirycznych solówek fortepianu, fletu i saksofonu (Włodzimierz Nahorny!), zrealizowane cztery lata przed kultowym LP „Spacer brzegiem morza”.

Tadeusz Prejzner, jeden z pionierów powojennego jazzu w Polsce oraz ważna postać środowiska piosenki kabaretowej i studenckiej, w drugiej połowie lat 60. założył studyjny zespół Fascinatio Nugacitatis, z którym rejestrował głównie lekkie, jazzowe ballady. Z upodobaniem także adaptował do tej formuły swoje piosenki, pisane dla artystów tak różnych jak Ali-Babki czy Fryderyka Elkana. Ukoronowaniem tej trwającej kilka lat przygody był poszukiwany dziś album „Spacer brzegiem morza”. Kilka lat wcześniej urok muzyki Prejznera dostrzegła także Wytwórnia Filmów Dokumentalnych, zapraszając go do nagrania muzyki z myślą o ilustracji Polskich Kronik Filmowych i innych produkcji dokumentalnych. Zarejestrowane w grudniu 1968 utwory są pełne prostych melodii, przepełnione nostalgią i urzekające subtelnością. Doskonali jazzmani z Włodzimierzem Nahornym na czele w części utworów wspomagani są tutaj przez kwartet smyczkowy.

Materiał z sesji ukazuje się na płycie w całości po raz pierwszy. Album kontynuuje serię prezentującą nagrania z Polskiej Kroniki Filmowej – ukazały się w niej już m.in. albumy Klanu, Bogusława Rudzińskiego i Zespołu Perkusyjnego Jerzego Bartza.

Tracklista:
1. Podróż na południe
2. Na spacerze spotkała nas
3. Zapominam cię
4. Ktoś, kto mnie lubi
5. Echo Swing (Echo-Ska)
6. Uliczka zamyślenia
7. Ma Cherie
8. Spacer brzegiem morza
9. Nie rzucajcie kelnerki
10. Betty Babilon
11. Zgubiony ślad
12. Taniec
13. Stary most

Awatar użytkownika
Radzimir
Asystent orkiestratora
Posty: 450
Rejestracja: czw cze 09, 2011 12:48 pm
Kontakt:

Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE

#139 Post autor: Radzimir » pt lut 21, 2025 11:19 am

28.02
Obrazek

Pełna historia współpracy Henryka Kuźniaka i Feliksa Falka, zamknięta w trzech filmach fabularnych. Prezentacja bardziej klasycznego oblicza kompozytora, który z rozmachem i wielką wyobraźnią korzysta z (głównie) orkiestrowych brzmień, pozostawiając słuchaczowi szereg pięknych, zapadających w pamięć tematów.

„W środku lata”, zrealizowany w połowie lat 70. fabularny debiut Felika Falka pozostaje do dziś jednym z ciekawszych psychologicznych obrazów polskiego kina. Film przyniósł także najbardziej popularny (do czasów „Vabanku”) temat Henryka Kuźniaka, często prezentowany na radiowej antenie. Dwie kolejne realizacje, już z lat 90., to muzyka filmowa z symfonicznym rozmachem, przykuwająca uwagę przejmującymi motywami i interesującą, bogatą instrumentacją.

Materiał został zremasterowany z oryginalnych taśm z archiwum kompozytora i wydany we współpracy z Wytwórnią Filmów Dokumentalnych i Fabularnych w Warszawie. W książeczce znalazła się rozmowa Magdy Miśki-Jackowskiej z kompozytorem oraz fotosy z planu filmowego.

Tracklista:
W środku lata
1. Czołówka
2. Knieje
3. Leśniczówka
4. Pęknięte lustro
5. Nieznajomy
6. Bez porozumienia
7. Samotność we dwoje
8. Skaza
9. Finał

Lato miłości
10. Czołówka
11. Sonia I
12. Nathalie I
13. Letnia noc
14. Aleksander
15. Nathalie II
16. Sonia II
17. Burza
18. Nathalie III
19. Finał

Daleko od siebie
20. Daleko od siebie I
21. Motyw przewodni
22. Zło I
23. Dom dziecka
24. Daleko od siebie II
25. Tęsknota
26. Zło II
27. Daleko od siebie III
28. Przez łzy
29. Zło III
30. Tułaczka
31. Granica
32. Finał
33. Postludium


Obrazek
Po raz pierwszy na płycie intrygująca, orkiestrowa muzyka Tadeusza Bairda do dwóch filmów, które (w bardzo różny sposób) dotykają problematyki wojennej. Przejmujące, liryczne pasaże układają się w polifoniczne freski, które do dziś zaskakują i zachwycają zarówno swoim kunsztem, jak i prostotą.

„Agnieszka 46”, drugi film fabularny w dorobku Sylwestra Chęcińskiego, przez samego reżysera uznawany był za jego właściwy debiut. Udany dramat z doskonałymi rolami Joanny Szczerbic i Leona Niemczyka rozprawiał się z powojennym, kombatanckim heroizmem, skupiając problemy milionów ludzi w mikro-skali niewielkiej wioski. Tadeusz Baird zilustrował film szeregiem wyrazistych linii melodycznych, które splatają się w kunsztowną całość, co chwilę zaskakującą ciekawymi zwrotami tonalnymi. W podobnym duchu utrzymana jest jego muzyka do „Zerwanego mostu” Jerzego Passendorfera, chwilami odważniejsza i wprowadzająca większy aparat wykonawczy.

„Agnieszka 46” ukazuje się zremasterowana z oryginalnych taśm z archiwum wrocławskiej Wytwórni Filmów Fabularnych. W książeczce znalazł się tekst na temat obu filmów, fotosy i reprodukcje memorabiliów. Płyta kontynuuje wspólną serię wydawniczą Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu i GAD Records, prezentującą najciekawsze nagrania muzyki filmowej z archiwów Wytwórni – ukazały się w niej m.in. kompozycje Adama Walacińskiego z serialu „Czterej pancerni i pies” czy kompletna ścieżka dźwiękowa Wojciecha Kilara z „Salta”.

Tracklista:
1. Agnieszka 46 I
2. Agnieszka 46 II
3. Agnieszka 46 III
4. Agnieszka 46 IV
5. Agnieszka 46 V
6. Agnieszka 46 VI
7. Agnieszka 46 VII
8. Zerwany most I
9. Zerwany most II
10. Zerwany most III
11. Zerwany most IV
12. Zerwany most V
13. Zerwany most VI
14. Zerwany most VII
15. Zerwany most VIII

Awatar użytkownika
Radzimir
Asystent orkiestratora
Posty: 450
Rejestracja: czw cze 09, 2011 12:48 pm
Kontakt:

Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE

#140 Post autor: Radzimir » śr mar 12, 2025 11:23 am

28.03
Obrazek

Wyprawa do niezwykle twórczego czasu w historii polskiego kina. Zbiór nagrań muzyki filmowej z filmów zrealizowanych przez Wojciecha Jerzego Hasa we wrocławskiej Wytwórni Filmów Fabularnych to intrygujący przegląd pomysłowości tak uznanych kompozytorów, jak Lucjan Kaszycki, Wojciech Kilar czy Krzysztof Penderecki.

W setną rocznicę urodzin Wojciecha Jerzego Hasa prezentujemy kompilację dokumentującą wrocławski okres twórczości reżysera. Z taśm, które przetrwały w archiwum Wytwórni do dnia dzisiejszego udało się wybrać niepublikowane wcześniej nagrania oryginalnej muzyki ilustracyjnej Lucjana Kaszyckiego (w tym napisaną z hollywoodzkim rozmachem ścieżkę dźwiękową do „Złota”), Krzysztofa Pendereckiego (elektroniczne eksperymenty z „Rękopisu znalezionego w Saragossie”), Stanisława Radwana (ocierające się o jazz nagrania z „Szyfrów”) oraz Wojciech Kilara (ascetyczna „Lalka”). Podobnie jak sama filmografia Hasa, pokazują szeroki wachlarz zainteresowań, fascynacji i stylistyk.

Kompilacja „Reżyseria: Wojciech Jerzy Has” ukazuje się na płycie CD, zremasterowana z oryginalnych taśm z archiwum Wytwórni. W książeczce znalazł się esej pióra Łukasza Maciejewskiego na temat twórczości Hasa oraz osobny szkic o samej muzyce i jej nagraniach. Płyta kontynuuje wspólną serię wydawniczą WFF Wrocław i GAD Records, prezentującą najciekawsze nagrania muzyki filmowej z archiwów Wytwórni.

Tracklista:
Wspólny pokój
1. Czerwone chmury (Wiesława Drojecka)
2. Walc na moście I
3. Foxtrot
4. Walc na moście II
5. Slow-fox

Złoto
6. Złoto I
7. Złoto II
8. Złoto III
9. Złoto IV
10. Złoto V
11. Złoto VI

Jak być kochaną
12. Suita fortepianowa z filmu „Jak być kochaną”

Rękopis znaleziony w Saragossie
13. Muzyka elektroniczna z filmu „Rękopis znaleziony w Saragossie”

Szyfry
14. Szyfry – muzyka taneczna – I
15. Szyfry – muzyka taneczna – II

Lalka
16. Lalka I (czołówka)
17. Lalka II
18. Lalka III
19. Lalka IV
20. Lalka V

Obrazek

Fascynująca historia pierwszej zagranicznej przygody mistrza polskiej muzyki filmowej poza granicami kraju. Unikatowa muzyka filmowa zrealizowana we Francji i we Włoszech, porywająca niczym najlepsze ścieżki dźwiękowe kompozytora z filmów Wajdy czy Żuławskiego.

Andrzej Korzyński przełom lat 60. i 70. spędził głównie poza granicami Polski, pracując w studiach filmowych Paryża i Rzymu. Jak sam wspominał potem w wywiadach – z szarej rzeczywistości trafił do „krainy złotych kranów”. Ten krótki, mało znany epizod (zwieńczony konfiskatą paszportu po powrocie do kraju) w jego twórczości to brakujący wcześniej pomost między bigbitową energią muzyki do filmów Andrzeja Wajdy („Polowanie na muchy”) a szeroką paletą barw stosowanych przez artystę później („Trzecia część nocy” Andrzeja Żuławskiego, „Agent nr 1” Zbigniewa Kuźmińskiego). Utwory skomponowane we Francji do filmu Eduarda Luntza „Le Grabuge” zachwyciły producentów i szybko przyniosły kolejne zlecenie: przygotowanie muzyki do dokumentu „Germania 7 Donne a testa”, którą Korzyński nagrywał w Rzymie, pracując drzwi w drzwi z Ennio Morricone.

Zawiłe losy obu filmów spowodowały, że zachowane w prywatnym archiwum artysty taśmy są dziś w zasadzie jednymi namacalnymi dokumentami tej epoki. Pokazują Andrzeja Korzyńskiego w niezwykłej formie, pełnego energii i pomysłów, eksperymentującego z przesterowanymi gitarami, straszącego diabolicznym klawesynem i kojącego zmysłową bossa novą. Mocne, beatowe utwory krzyżują się tutaj z nieoczywistymi szkicami. Są nawet dwie piosenki!

Komplet zachowanych nagrań z filmów „Le Grabuge” i „Germania 7 Donne a testa” ukazuje się po raz pierwszy na płycie CD, zremasterowany z oryginalnych taśm. W obszernej książeczce historia obu projektów i memorabilia. W przygotowaniu wersja winylowa.


Tracklista:
1. Le Grabuge I (aka Pop Theme)
2. Le Grabuge II
3. Le Grabuge III
4. Le Grabuge IV
5. Le Grabuge V
6. Le Grabuge VI (aka Orchestral Theme)
7. Germania sette donne a testa I
8. Germania sette donne a testa II
9. Germania sette donne a testa III
10. Germania sette donne a testa IV
11. Germania sette donne a testa V
12. Germania sette donne a testa VI
13. Germania sette donne a testa VII
14. Germania sette donne a testa VIII
15. Germania sette donne a testa IX
16. Germania sette donne a testa X
17. Germania sette donne a testa XI
18. Germania sette donne a testa XII

Bonus tracks
19. Germania sette donne a testa – song #1
20. Germania sette donne a testa – song #2

Awatar użytkownika
Radzimir
Asystent orkiestratora
Posty: 450
Rejestracja: czw cze 09, 2011 12:48 pm
Kontakt:

Re: GAD RECORDS PL - PLANY WYDAWNICZE

#141 Post autor: Radzimir » śr kwie 09, 2025 10:10 am

25.04
Obrazek

Zapomniana perła polskiego synth-popu. Muzyka filmowa napisana przed trójmiejski duet Electronic Division w niczym nie ustępuje mistrzom gatunku, porywając doskonałym brzmieniem syntezatorów z epoki i ciekawymi melodiami. Całość ilustruje film będący Polską z połowy lat 80. w pigułce. Ubrania z butików, domki letniskowe i wszechobecna boazeria.

Muzykę do filmu „Menedżer” miał napisać zespół Kombi. Gdy okazało się, że zobowiązania koncertowe grupy uniemożliwią ten projekt, Jacek Sylwin zaproponował współpracę młodemu trójmiejskiemu duetowi Electronic Division. Krzysztof Janik i Robert Usewicz stanęli na wysokości zadania, przygotowując świeżo brzmiącą ilustrację opartą na doskonałych brzmieniach (głównie) analogowych syntezatorów. Część motywów wykorzystali potem na swoim debiutanckim albumie, ale oryginalna ścieżka dźwiękowa nie doczekała się wówczas prezentacji poza samym filmem.

„Menedżer” ukazuje się po raz pierwszy na płycie, zremasterowany z oryginalnych taśm z archiwum WFDiF. Album prezentuje komplet instrumentalnych nagrań z filmu oraz zaśpiewane przez Zdzisława „Bizona” Kowalskiego i Krzysztofa Janika piosenki. W książeczce obszerny tekst na temat filmu i muzyki oraz fotosy. Materiał dostępny także na limitowanej kasecie magnetofonowej.

Tracklista:
1. Bilans o poranku
2. Klimat raczej kryminalny
3. Wakacje w Sopocie
4. Klimat prawie spokojny
5. Klimat w miarę groźny
6. Dziewczyny na chacie
7. Klimat dość przyjemny
8. Neurotyk na parkiecie
9. Gęsty błękitny dym
10. Baba na miotle
11. Wyobraź sobie
12. Klimat bardzo spokojny
13. W samochodzie
14. Wyłączcie mu prąd
15. Klimat lekki
16. Ostatnie wakacje

Bonus tracks
17. Striptiz u sąsiadki
18. Prywatny raj
19. Nudzę się
20. Menadżer
21. Nikt nie spytał mnie

ODPOWIEDZ