Daniel Bloom - Zamach na papieża (2025)
: pt wrz 19, 2025 15:26 pm
CD / LP - Warner Music Poland - 26.09.2025:

Kompozytor ścieżki dźwiękowej do filmu Władysława Pasikowskiego Daniel Bloom powiedział, że jeszcze żaden reżyser nie obdarzył go tak wielkim zaufaniem.
„Zaprosiłem pana Władysława do swojego studia w Warszawie i pokazałem kilka bardzo starych instrumentów min. lampowe organy Philicorda i Hammonda z lat 60 tych. Byłem pewien, że będą doskonale pasowały do klimatu filmu. Kiedy zapytałem reżysera o pewną scenę, odpowiedział „ panie Danielu, pan doskonale wie jak to zrobić…” i tyle. Zostawił mnie z tym i wiedziałem, że mam bardzo dużo wolnej przestrzeni do pracy. To niesłychanie wielkie zaufanie było onieśmielające i jednocześnie bardzo budujące. Praca z tak legendarnym reżyserem jakim jest Władysław Pasikowski to był dla mnie wielki zaszczyt i odpowiedzialność.
Do współpracy zaprosiłem Leszka Możdżera i to właśnie u niego w studiu postanowiliśmy zrobić nagrania. Była to nasza już piąta wspólna praca nad filmem. Wcześniej Leszek nagrywał partie fortepianów do filmów „Tulipany, „Wszystko co kocham”, „Nieulotne” i „Słodki koniec dnia”. W tym ostatnim filmie również wspierał mnie przy aranżacjach w kilku kompozycjach. Tym razem aranżacji całej partii żywych instrumentów podjęliśmy się wspólnie. Za produkcję i realizację nagrań we Wrocławiu odpowiadał Piotr Taraszkiewicz."
1 Snajperzy
2 Ostatni dzień
3 Abu Dauda
4 Bruno i Bianka PART I
5 Justyna
6 Lot z Moskwy
7 Dybuk PART III
8 Bruno i Bianka PART III
9 Nie mogę się pomylić
10 Nikt się nie ukryje
11 Garnizon
12 Ostatni azyl
13 Wyrok
14 Bruno i Bianka PART II
15 Zdjęcie Justyny
16 Gensek
17 Macki
18 Operacja Paproch
19 Bez wyjścia
20 W drodze do Rzymu
21 Błąd w pacierzu Bóg umarł
22 Bez wyjścia PART II
23 Zawsze na końcu zostaje sumienie

Kompozytor ścieżki dźwiękowej do filmu Władysława Pasikowskiego Daniel Bloom powiedział, że jeszcze żaden reżyser nie obdarzył go tak wielkim zaufaniem.
„Zaprosiłem pana Władysława do swojego studia w Warszawie i pokazałem kilka bardzo starych instrumentów min. lampowe organy Philicorda i Hammonda z lat 60 tych. Byłem pewien, że będą doskonale pasowały do klimatu filmu. Kiedy zapytałem reżysera o pewną scenę, odpowiedział „ panie Danielu, pan doskonale wie jak to zrobić…” i tyle. Zostawił mnie z tym i wiedziałem, że mam bardzo dużo wolnej przestrzeni do pracy. To niesłychanie wielkie zaufanie było onieśmielające i jednocześnie bardzo budujące. Praca z tak legendarnym reżyserem jakim jest Władysław Pasikowski to był dla mnie wielki zaszczyt i odpowiedzialność.
Do współpracy zaprosiłem Leszka Możdżera i to właśnie u niego w studiu postanowiliśmy zrobić nagrania. Była to nasza już piąta wspólna praca nad filmem. Wcześniej Leszek nagrywał partie fortepianów do filmów „Tulipany, „Wszystko co kocham”, „Nieulotne” i „Słodki koniec dnia”. W tym ostatnim filmie również wspierał mnie przy aranżacjach w kilku kompozycjach. Tym razem aranżacji całej partii żywych instrumentów podjęliśmy się wspólnie. Za produkcję i realizację nagrań we Wrocławiu odpowiadał Piotr Taraszkiewicz."
1 Snajperzy
2 Ostatni dzień
3 Abu Dauda
4 Bruno i Bianka PART I
5 Justyna
6 Lot z Moskwy
7 Dybuk PART III
8 Bruno i Bianka PART III
9 Nie mogę się pomylić
10 Nikt się nie ukryje
11 Garnizon
12 Ostatni azyl
13 Wyrok
14 Bruno i Bianka PART II
15 Zdjęcie Justyny
16 Gensek
17 Macki
18 Operacja Paproch
19 Bez wyjścia
20 W drodze do Rzymu
21 Błąd w pacierzu Bóg umarł
22 Bez wyjścia PART II
23 Zawsze na końcu zostaje sumienie