Ryuichi Sakamoto - The Staggering Girl (2020)
Ryuichi Sakamoto - The Staggering Girl (2020)
14 lutego wydaje Milan Records | Digital, vinyle w nieokreślonej przyszłości
1. The Staggering Girl (1:04)
2. Woman in Yellow (0:35)
3. Woman in Yellow II (1:06)
4. Casa (1:32)
5. Woman in Yellow III (1:18)
6. Night Garden (3:05)
7. Toni (1:14)
8. Tangling (0:52)
9. Roma (4:25)
10. Dance (3:03)
11. Dance – Ambient Version (3:05)
Komentarz kompozytora:
“When approaching the score for The Staggering Girl, I wanted to incorporate the tactile sound of Valentino’s fabrics, so I asked them to send me some samples and utilizing special sensitive microphones, I experimented ‘playing’ the fabrics. I love the sound and how it forces one's attention to a sound all around us, yet almost entirely ignored.”
Urywki z recenzji:
The Hollywood Reporter: "And it features an original score by no less than Ryuichi Sakamoto, mixing eerie atmospherics with delicate piano as the semblance of plot flashes back and forth across time and continents."
Indiwire: "Only in a climactic dance sequence does “The Staggering Girl” arrive at any kind of real fluidity (credit for that belongs to Sakamoto’s full-bodied synth jazz)"
The Playlist: "With pulsing ambient synth by Ryuichi Sakamoto (...) An impromptu dance party of ethereal young women, set to Sakamoto’s electronic orchestra, marks a particular visual highlight."
1. The Staggering Girl (1:04)
2. Woman in Yellow (0:35)
3. Woman in Yellow II (1:06)
4. Casa (1:32)
5. Woman in Yellow III (1:18)
6. Night Garden (3:05)
7. Toni (1:14)
8. Tangling (0:52)
9. Roma (4:25)
10. Dance (3:03)
11. Dance – Ambient Version (3:05)
Komentarz kompozytora:
“When approaching the score for The Staggering Girl, I wanted to incorporate the tactile sound of Valentino’s fabrics, so I asked them to send me some samples and utilizing special sensitive microphones, I experimented ‘playing’ the fabrics. I love the sound and how it forces one's attention to a sound all around us, yet almost entirely ignored.”
Urywki z recenzji:
The Hollywood Reporter: "And it features an original score by no less than Ryuichi Sakamoto, mixing eerie atmospherics with delicate piano as the semblance of plot flashes back and forth across time and continents."
Indiwire: "Only in a climactic dance sequence does “The Staggering Girl” arrive at any kind of real fluidity (credit for that belongs to Sakamoto’s full-bodied synth jazz)"
The Playlist: "With pulsing ambient synth by Ryuichi Sakamoto (...) An impromptu dance party of ethereal young women, set to Sakamoto’s electronic orchestra, marks a particular visual highlight."
Ostatnio zmieniony czw lut 06, 2020 07:33 am przez dougan, łącznie zmieniany 1 raz.
"No Don Davis = No Matrix. Simple as that."
~ Jon Burlingame
It’s not a character-driven movie and there’s no humor, there’s no love, there’s no soul.
- Rutger Hauer o Blade Runnerze 2049
~ Jon Burlingame
It’s not a character-driven movie and there’s no humor, there’s no love, there’s no soul.
- Rutger Hauer o Blade Runnerze 2049
Re: Ryuichi Sakamoto - The Staggering Girl (2020)
Zapowiadają się standardowe klimaty, ale jeśli miałby być to poziom "Proximy", to jestem na tak.
Gdyby nie piraci, byłbym jak Zbigniew Hołdys - Eric Clapton.
Re: Ryuichi Sakamoto - The Staggering Girl (2020)
Gdyby nie piraci, byłbym jak Zbigniew Hołdys - Eric Clapton.
Re: Ryuichi Sakamoto - The Staggering Girl (2020)
Ciężko wyrokować cokolwiek po 1 minucie, Proxima też ma żywsze i bardziej "pomiędzy" ascetyczne kawałki. Czekam na to całe "Dance", którym tak się rzekomo zachwycano w reckach.
"No Don Davis = No Matrix. Simple as that."
~ Jon Burlingame
It’s not a character-driven movie and there’s no humor, there’s no love, there’s no soul.
- Rutger Hauer o Blade Runnerze 2049
~ Jon Burlingame
It’s not a character-driven movie and there’s no humor, there’s no love, there’s no soul.
- Rutger Hauer o Blade Runnerze 2049
Re: Ryuichi Sakamoto - The Staggering Girl (2020)
Gdyby nie piraci, byłbym jak Zbigniew Hołdys - Eric Clapton.
Re: Ryuichi Sakamoto - The Staggering Girl (2020)
Przesłuchane. Ciekawy brzmieniowo albumik, pośrednio kontynuacja klimatów Suspirii, jednak uciekająca od standardowego horroru, a skupiająca się bardziej na niepokojącym (i 'pokojącym') ascetyzmie, dalej w całości naznaczona autorstwem Japończyka. Zaczyna się utworem tytułowym, gdzie mamy jakby główny temat. [omijam już opublikowane tracki] Wariacje "Woman in Yellow" w trzech częściach, dzielące ze sobą różne szmery, coś w stylu "wietrznego szumu", w 3 odsłonie powraca temat główny, który ucicha co 5 sekund; spokojniejszy ambient z plumkającym pianinem w "Casa", oparte na pizzicatach "Toni", industrialne "Tangling" z dziwnymi odgłosami w tle; minimalistyczne "Roma" w atmosferze BR2049, również niepozbawione charakterystycznego szumu. No i na końcu jakby nieprzystające do reszty "Dance" w wersji z synthowymi beatami, w istocie będące chyba highlightem całego krążka... Z niecierpliwością czekam jak to się będzie komponowało z obrazem.
"No Don Davis = No Matrix. Simple as that."
~ Jon Burlingame
It’s not a character-driven movie and there’s no humor, there’s no love, there’s no soul.
- Rutger Hauer o Blade Runnerze 2049
~ Jon Burlingame
It’s not a character-driven movie and there’s no humor, there’s no love, there’s no soul.
- Rutger Hauer o Blade Runnerze 2049
Re: Ryuichi Sakamoto - The Staggering Girl (2020)
Łot, poszumiało, poskrzypiało, poplumkało i tyle, poza tytułowym utworem minutowe kawałki brzmią jak muzyka od 4 latka, dobrze, że tylko 20 minut, choć singiel w postaci "Dance" w zupełności by wystarczył.
Re: Ryuichi Sakamoto - The Staggering Girl (2020)
Ja jednak wolę, kiedy mam możliwość odsłuchania całego spektrum. Filmowa wersja "Dance" jest lekko zmieniona, albumowa leci na napisach końcowych.
Sam film dosyć osobliwy. Pięknie skomponowane sceny przybite krótkim metrażem a nadmiarem poucinanych myśli, rozrzuconych w strumieniu świadomości głównej bohaterki. Ekipa z DoP i Sakamoto na czele ratują reżyserowi tyłek. Nie zmienia faktu, że jednak jest bardziej tylko pokazówką ładnych strojów.
Sam film dosyć osobliwy. Pięknie skomponowane sceny przybite krótkim metrażem a nadmiarem poucinanych myśli, rozrzuconych w strumieniu świadomości głównej bohaterki. Ekipa z DoP i Sakamoto na czele ratują reżyserowi tyłek. Nie zmienia faktu, że jednak jest bardziej tylko pokazówką ładnych strojów.
Ostatnio zmieniony ndz lut 16, 2020 00:29 am przez dougan, łącznie zmieniany 1 raz.
"No Don Davis = No Matrix. Simple as that."
~ Jon Burlingame
It’s not a character-driven movie and there’s no humor, there’s no love, there’s no soul.
- Rutger Hauer o Blade Runnerze 2049
~ Jon Burlingame
It’s not a character-driven movie and there’s no humor, there’s no love, there’s no soul.
- Rutger Hauer o Blade Runnerze 2049
Re: Ryuichi Sakamoto - The Staggering Girl (2020)
Kolega prosi o link do filmu.
Gdyby nie piraci, byłbym jak Zbigniew Hołdys - Eric Clapton.
Re: Ryuichi Sakamoto - The Staggering Girl (2020)
https://mubi.com/pl/films/the-staggering-girl
Jak kogoś kusi obejrzeć to dostępny jest 7-dniowy darmowy okres próbny. Z tego co widzę na torrentach też już krąży.
Jak kogoś kusi obejrzeć to dostępny jest 7-dniowy darmowy okres próbny. Z tego co widzę na torrentach też już krąży.
"No Don Davis = No Matrix. Simple as that."
~ Jon Burlingame
It’s not a character-driven movie and there’s no humor, there’s no love, there’s no soul.
- Rutger Hauer o Blade Runnerze 2049
~ Jon Burlingame
It’s not a character-driven movie and there’s no humor, there’s no love, there’s no soul.
- Rutger Hauer o Blade Runnerze 2049
Re: Ryuichi Sakamoto - The Staggering Girl (2020)
Parę słów ode mnie: https://filmmusic.pl/index.php?act=recki&id=2972
Gdyby nie piraci, byłbym jak Zbigniew Hołdys - Eric Clapton.