Studio Hansa
- Łukasz Wudarski
- + Sergiusz Prokofiew +
- Posty: 1326
- Rejestracja: czw kwie 07, 2005 19:41 pm
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Studio Hansa
Widzieliście to Zimmera studio w Santa Monica... Fajne. No i wytrój a'la wiedenska secesja... Miodzio
Why So Serious !?
- Łukasz Waligórski
- Początkujący orkiestrator
- Posty: 617
- Rejestracja: śr maja 18, 2005 12:27 pm
- Kontakt:
Re: Studio Hansa
Pewnie chce się czuć tak jak Mozart...Łukasz Wudarski pisze:Widzieliście to Zimmera studio w Santa Monica... Fajne. No i wytrój a'la wiedenska secesja... Miodzio
- Łukasz Wudarski
- + Sergiusz Prokofiew +
- Posty: 1326
- Rejestracja: czw kwie 07, 2005 19:41 pm
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Studio Hansa
Secesja to raczej Wagner... i gesamskunstwerk...Łukasz Waligórski pisze:Pewnie chce się czuć tak jak Mozart...Łukasz Wudarski pisze:Widzieliście to Zimmera studio w Santa Monica... Fajne. No i wytrój a'la wiedenska secesja... Miodzio
Why So Serious !?
-
- Gość od wnoszenia fortepianu
- Posty: 97
- Rejestracja: wt maja 31, 2005 12:20 pm
Re: Studio Hansa
Gesa-what?Łukasz Wudarski pisze:Secesja to raczej Wagner... i gesamskunstwerk...Łukasz Waligórski pisze:Pewnie chce się czuć tak jak Mozart...Łukasz Wudarski pisze:Widzieliście to Zimmera studio w Santa Monica... Fajne. No i wytrój a'la wiedenska secesja... Miodzio
- Łukasz Waligórski
- Początkujący orkiestrator
- Posty: 617
- Rejestracja: śr maja 18, 2005 12:27 pm
- Kontakt:
Re: Studio Hansa
Hans i Wagner? Raczej nie.Łukasz Wudarski pisze:Secesja to raczej Wagner... i gesamskunstwerk...Łukasz Waligórski pisze:Pewnie chce się czuć tak jak Mozart...Łukasz Wudarski pisze:Widzieliście to Zimmera studio w Santa Monica... Fajne. No i wytrój a'la wiedenska secesja... Miodzio
Re: Studio Hansa
Dlaczego? Posłuchaj Gladiatora.Łukasz Waligórski pisze:Hans i Wagner? Raczej nie.Łukasz Wudarski pisze:Secesja to raczej Wagner... i gesamskunstwerk...Łukasz Waligórski pisze: Pewnie chce się czuć tak jak Mozart...
Zimmer musi być fetyszystą wszelkich wielkich kompozytorów austriacko-niemieckich. Po pierwsze to nie dziwi (jest Niemcem), po drugie często cytuje ich w swoich pracach a po trzecie nawet im dziękuje w posłowiach płyt
Re: Studio Hansa
A możesz dać jakiegoś linka czy muszę wchodzić na hans-zimmer.com?Łukasz Wudarski pisze:Widzieliście to Zimmera studio w Santa Monica... Fajne. No i wytrój a'la wiedenska secesja... Miodzio
- Łukasz Waligórski
- Początkujący orkiestrator
- Posty: 617
- Rejestracja: śr maja 18, 2005 12:27 pm
- Kontakt:
Re: Studio Hansa
Możesz je zobaczyć na tym najnowszym filmiku o Piratach Z Karaibów 2...Tomek pisze:A możesz dać jakiegoś linka czy muszę wchodzić na hans-zimmer.com?Łukasz Wudarski pisze:Widzieliście to Zimmera studio w Santa Monica... Fajne. No i wytrój a'la wiedenska secesja... Miodzio
-
- Gość od wnoszenia fortepianu
- Posty: 97
- Rejestracja: wt maja 31, 2005 12:20 pm
Re: Studio Hansa
WTF is Gesa-what!?Marcin Bensz pisze:Gesa-what?Łukasz Wudarski pisze:Secesja to raczej Wagner... i gesamskunstwerk...Łukasz Waligórski pisze: Pewnie chce się czuć tak jak Mozart...
- Paweł Stroiński
- Ridley Scott
- Posty: 9316
- Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
- Lokalizacja: Spod Warszawy
- Kontakt:
- Łukasz Wudarski
- + Sergiusz Prokofiew +
- Posty: 1326
- Rejestracja: czw kwie 07, 2005 19:41 pm
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Dokładnie chodzi o koncepcję dzieła totalnego. Wagner sformował taką teorię że sztuka aby być pełna musi łączyć wiele podmiotów (muzykę, literaturę sztuki wizualne). Ta teoria szczególnie przyjęła się w secesji gdzie artyści bardzo często nie byli jedynie malarzami, rzeźbiarzami ale i architektami, poetami, literatami, muzykami. W odróżnieniu jednak od autorów czasu renesansu, czynili z tej swej multitwórczości teorię, której podstawą była właśnie koncepcja Wagnera. No i jak tak sobie popatrzyłem na to studio Zimmera to mi się skojarzyło. Bo ten kompozytor w swych partyturach nie tylko odwołuje się do samej muzyki, ale do literatury, sztuk wizualnych (owe podziękowanie dla Bacona) a nawet matematyki (która też jest rodzajem sztuki - mam na myśli ów syntezator zaprogramowany w Kodzie aby generował sekwencję na bazie ciągu Fibonacciego). Wydaje mi się że Hansowi bliska jest taka koncepcja dzieła całościowego, dzieła muzyki filmowej która musi powstawać w odpowiednim otoczeniu (nawiązania do wiedeńskiej secesji w wystroju, ksiązka o Leonardo pana Maraniego- widać ją w jednym z kadrów na tym filmie- itp. itd.) Tak wiec nie jest to chyba przypadek. No a do tego sam Wagner którego tak jak Tomek pisze Zimmer pastiszuje m.in. w Gladiatorze.Paweł Stroiński pisze:Gesamtkunstwerk, mówiąc ściśle. Chodzi o Wagnerowską koncepcję dzieła totalnego albo tak zwaną syntezę sztuk. Tyle z Wikipedii, o resztę tłumaczeń proszę Babucha
A tak nawiasem mówić to ta muzyka z Piratów może być nawet fajna… Na pewno będzie mocna (Jezu jak hardrockowo te smyczki brzmiały)… Zreszta szczerze to wali mnie czy będzie to oryginalne czy nie. Mam nadzieże że będzie się dobrzez słuchać, jeszcze lepiej niż PotC 1 (tak wiem, zaraz się rzucice że to gniot, może i gniot ale ja go lubie- co nie znaczy że nie jest gniotem…) Complicated
Ostatnio zmieniony ndz cze 11, 2006 16:04 pm przez Łukasz Wudarski, łącznie zmieniany 1 raz.
Why So Serious !?
- Paweł Stroiński
- Ridley Scott
- Posty: 9316
- Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
- Lokalizacja: Spod Warszawy
- Kontakt:
Zimmera zawsze uważałem za kompozytora-intelektualistę, zwłaszcza po TTRL i Hannibalu. To, że miał ksiażkę o da Vincim znaczy tylko tyle, że potrzebuje znajomości kontekstów do napisania dobrej i zainspirowanej ścieżki. Tak jak przy Hannibalu odwołał się do postmodernizmu (tylko nie w sensie derridiańskim rzecz jasna, sprawa jest dosć trudna, bo trzeba zestawić postmodernistyczną zmianę paradygmatu, czyli rozbicie opozycyjnego sposobu myślenia, nie ma tu za bardzo miejsca na dokładniejsze wyjaśnienia, ale one się wkrótce pojawią) z odkryciami Julii Kristevej i Gerarda Genette'a dotyczącymi intertekstualności (ślady tekstów w innych tekstach, jako tekst uważa się zarówno wzorzec gatunkowy (tzw. architekst), jak i dzieło, do którego twórca odnosi się w sposób bezpośredni (tak zwany hipotekst, tekst późniejszy nazywa się, tak, hipertekstem) )), przepraszam za te nawiasy .
- Koper
- Ennio Morricone
- Posty: 26136
- Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Ja też lubię od czasu do czasu sobie 'zapodać' Piratów i te fajne motywy. Jeśli Zimmer w sequelu tak je zaaranżuje by brzmiały bardziej orkiestrowo a mniej sztucznie i doda coś nowego, to może być równie fajne i już nie bycgniotem. :DŁukasz Wudarski pisze:Zreszta szczerze to wali mnie czy będzie to oryginalne czy nie. Mam nadzieże że będzie się dobrzez słuchać, jeszcze lepiej niż PotC 1 (tak wiem, zaraz się rzucice że to gniot, może i gniot ale ja go lubie- co nie znaczy że nie jest gniotem…) Complicated
- Łukasz Wudarski
- + Sergiusz Prokofiew +
- Posty: 1326
- Rejestracja: czw kwie 07, 2005 19:41 pm
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Z tego co widać w tym fragmencie może brzmieć naturalnie (ta orkiestra wymiata równo)Koper pisze:Ja też lubię od czasu do czasu sobie 'zapodać' Piratów i te fajne motywy. Jeśli Zimmer w sequelu tak je zaaranżuje by brzmiały bardziej orkiestrowo a mniej sztucznie i doda coś nowego, to może być równie fajne i już nie bycgniotem. :DŁukasz Wudarski pisze:Zreszta szczerze to wali mnie czy będzie to oryginalne czy nie. Mam nadzieże że będzie się dobrzez słuchać, jeszcze lepiej niż PotC 1 (tak wiem, zaraz się rzucice że to gniot, może i gniot ale ja go lubie- co nie znaczy że nie jest gniotem…) Complicated
Why So Serious !?
- Marek Łach
- + Jerry Goldsmith +
- Posty: 5671
- Rejestracja: śr maja 04, 2005 16:30 pm
- Lokalizacja: Kraków