NAGRODY BRANŻOWE
Re: NAGRODY BRANŻOWE
lol, kolejna afera z Fryderykami - https://kultura.onet.pl/muzyka/wiadomos ... ie/5hqjekv
#FUCKVINYL
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Były lata, gdzie kompletnie nie było żadnej transmisji z Fryderyków i o co bić pianę?
Fryderyki miały być polską nagrodą Grammy. Dla mnie kompletnie nieistotna statuetka. Tyle samo warte co Paszporty Polityki, ESKA Music Awards czy Telekamery.
Kto wygra, kto wręczy - zupełnie mnie nie obchodzi.
Żywiłem nadzieję przy pierwszych Fryderykach 25 lat temu, że będą wyznacznikiem trendów i promować rzeczy ważne.
Z transmisji sprzed 25 lat zapamiętałem tylko Chylińską pozdrawiającą czule swoich nauczycieli oraz zwycięzce w kategorii muzyki dawnej. Nie pamiętam kto wygrał w muzyce dawnej, ale interesująco powiedział, że życzy sobie, aby współcześni wykonawcy rozrywkowi byli tak samo chętnie słuchani i grani za 500 lat, jak kompozytorzy, którzy pojawiają się obecnie na jego płycie.
Fryderyki miały być polską nagrodą Grammy. Dla mnie kompletnie nieistotna statuetka. Tyle samo warte co Paszporty Polityki, ESKA Music Awards czy Telekamery.
Kto wygra, kto wręczy - zupełnie mnie nie obchodzi.
Żywiłem nadzieję przy pierwszych Fryderykach 25 lat temu, że będą wyznacznikiem trendów i promować rzeczy ważne.
Z transmisji sprzed 25 lat zapamiętałem tylko Chylińską pozdrawiającą czule swoich nauczycieli oraz zwycięzce w kategorii muzyki dawnej. Nie pamiętam kto wygrał w muzyce dawnej, ale interesująco powiedział, że życzy sobie, aby współcześni wykonawcy rozrywkowi byli tak samo chętnie słuchani i grani za 500 lat, jak kompozytorzy, którzy pojawiają się obecnie na jego płycie.
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Przesadzasz. to jest POLSKA Grammy, a że znaczenie ma żadne, to właśnie dlatego, że nasz kraj ma żadne znaczenie. To nie wina nagrody. Zamieszanie wokół tegorocznych Fryderyków wzięło się stąd, że to TVN robił wielką medialną agitkę co to nie będzie za wydarzenie, że epicka transmisja pierwsza po latach.. Kiedyś były transmisje i wszystko było ok. Tylko, że kiedyś robili to ludzie mający pojęcie o muzyce i nie traktowano artystów jak marnego clickbaitu. Stara gwardia odeszła, przyszli młodzi z epoki internetu, bez znajomości branży - którzy dziś robią i prowadzą gale fryderyków, a jutro galę pudelka, a pojutrze otwarcie Lidla w Wąchocku (bo tak to wygląda) - i stąd się zaczęły kwiatki z nominacjami dla Chopina itd.
#FUCKVINYL
Re: NAGRODY BRANŻOWE
"2019 Oscars Speech for Best Film Editing but it's Edited in the Style of Bohemian Rhapsody"
youtu.be/VQ1U8lnhXAY
So true największy fail rozdaniowy na gali..
youtu.be/VQ1U8lnhXAY
So true największy fail rozdaniowy na gali..
#FUCKVINYL
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Polski Orzeł za 2018 roku poleciał do Mikołaj Trzaska za "Kler". Znowu Desplat bez polskiej nagrody, ech...
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Trzasce znów dali pińcetnego Orła za jedną minutę muzyki? Ileż można.. To się robi nudniejsze niż kiedyś nominacje dla nieboszczyków..
#FUCKVINYL
Re: NAGRODY BRANŻOWE
I jeszcze Orzeł dla najlepszego filmu europejskiego dla ... "Trzech billboardów". Gdzieś tam jest informacja, że jest to produkcja amerykańsko-brytyjska i z tego powodu już się kwalifikuje. Europejska głównie za sprawą reżysera, który urodził się w Londynie.
Typowi kompozytorzy filmowi wykorzystujący orkiestrę na nagrody nie zasługują, np. Bartłomiej Gliniak ("Jak pies z kotem") czy Paweł Lucewicz ("Podatek od miłości").
Typowi kompozytorzy filmowi wykorzystujący orkiestrę na nagrody nie zasługują, np. Bartłomiej Gliniak ("Jak pies z kotem") czy Paweł Lucewicz ("Podatek od miłości").
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Nowa nagroda na FMFie za najlepszą autorską muzykę powstałą do polskiej produkcji: filmu, serialu lub animacji w roku poprzedzającym wręczenie - tutaj należą się pochwały! W końcu polscy kompozytorzy mają szansę na docenienie
Polać mu! Dobrze gada!A jednak ciągle zdarza się, że nawet wielcy kompozytorzy nie są zapraszani na uroczyste premiery filmów, do których tworzyli muzykę. I tak niezbyt liczne wyróżnienia bywają w skrajnych przypadkach przyznawane nieżyjącym już twórcom, albo za remastering czy nowe kompilacje ich dzieł – zamiast kreować współczesny rynek muzyki funkcjonalnej. Tak być nie może!” – tłumaczy powody ustanowienia nowej nagrody na FMF dyrektor artystyczny wydarzenia – Robert Piaskowski.
http://fmf.fm/aktualnosci/polska-sciezka-dzwiekowa-rokuWśród nominowanych w 2019 roku znaleźli się następujący twórcy i tytuły:
Bartosz Chajdecki – „Kruk. Szepty słychać po zmroku”
Bartłomiej Gliniak – „Jak pies z kotem”
Dariusz Górniok – „Ułaskawienie”
Arkadiusz Grochowski i Marek Koterski – „7 uczuć”
Jan Komar i Małgorzata Penkalla – „Rojst”
Antoni Komasa-Łazarkiewicz – „Kamerdyner”
Filip Míšek – „Fuga”
Łukasz Targosz – „Nielegalni”
Mikołaj Trzaska – „Kler”
Atanas Valkov – „Pułapka”
Zwycięzca konkursu otrzyma specjalnie przygotowaną na tę okazję statuetkę oraz zaproszenie do koncertowego wykonania swojej muzyki podczas kolejnej edycji Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie.
Polską Ścieżkę Dźwiękową Roku wybierać będzie gremium 50 dziennikarzy muzycznych i filmowych oraz krytyków. Zespół programowy festiwalu wytypował 10 tytułów filmów i seriali, które przedstawił Jurorom do oceny. Każdy z Jurorów przyznaje punktację nominowanym ścieżkom dźwiękowym, a suma uzyskanych przez nie punktów składa się na ostateczny werdykt.
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Ciekawe, czy Trzaskę nagrodzą, bo muzyka z "ważnego" filmu "Kler". Dźwięk wiertarki można postawić i tak nagrodzimy?
Przy tych nominacjach wielce na plus wyróżnia się "Kruk" Chajdeckiego. I fajnie, że jest Gliniak.
youtu.be/rLhbttuId6o
Przy tych nominacjach wielce na plus wyróżnia się "Kruk" Chajdeckiego. I fajnie, że jest Gliniak.
youtu.be/rLhbttuId6o
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Nominowani do "ASCAP Composers’ Choice Awards"
2018 ASCAP Film Score of the Year
A Quiet Place - Marco Beltrami
If Beale Street Could Talk - Nicholas Britell
Mandy - Jóhann Jóhannsson
Mary Poppins Returns - Marc Shaiman
Mission: Impossible - Fallout - Lorne Balfe
Solo: A Star Wars Story - John Powell
2018 ASCAP TV Composer of the Year
Nicholas Britell (Succession)
Jeff Cardoni (The Kominsky Method, Silicon Valley, Speechless, Young Sheldon)
John Debney (The Orville)
Bear McCreary (Agents of S.H.I.E.L.D., Outlander, The Walking Dead)
Mateo Messina (Casuals, Sideswiped, Superstore)
Daniel Pemberton (One Strange Rock)
Didier Lean Rachou (Bering Sea Gold, Deadliest Catch, Gold Rush)
2018 ASCAP Video Game Score of the Year
Battletech - Jon Everist
Celeste - Lena Raine
Destiny 2: Forsaken - Skye Lewin, Michael Salvatori
God of War - Bear McCreary
Torn - Garry Schyman
Zwycięzcy będą podani 15 maja podczas "ASCAP Screen Music Awards" w Beverly Hills. "ASCAP Henry Mancini Award" otrzyma w tym roku Giacchino, a "ASCAP Shirley Walker Award" Pinar Toprak. Benj Pasek & Justin Paul (The Greatest Showman, La La Land) otrzymają "ASCAP Vanguard Award", which salutes ASCAP members whose innovative work is helping to shape the future of music.
2018 ASCAP Film Score of the Year
A Quiet Place - Marco Beltrami
If Beale Street Could Talk - Nicholas Britell
Mandy - Jóhann Jóhannsson
Mary Poppins Returns - Marc Shaiman
Mission: Impossible - Fallout - Lorne Balfe
Solo: A Star Wars Story - John Powell
2018 ASCAP TV Composer of the Year
Nicholas Britell (Succession)
Jeff Cardoni (The Kominsky Method, Silicon Valley, Speechless, Young Sheldon)
John Debney (The Orville)
Bear McCreary (Agents of S.H.I.E.L.D., Outlander, The Walking Dead)
Mateo Messina (Casuals, Sideswiped, Superstore)
Daniel Pemberton (One Strange Rock)
Didier Lean Rachou (Bering Sea Gold, Deadliest Catch, Gold Rush)
2018 ASCAP Video Game Score of the Year
Battletech - Jon Everist
Celeste - Lena Raine
Destiny 2: Forsaken - Skye Lewin, Michael Salvatori
God of War - Bear McCreary
Torn - Garry Schyman
Zwycięzcy będą podani 15 maja podczas "ASCAP Screen Music Awards" w Beverly Hills. "ASCAP Henry Mancini Award" otrzyma w tym roku Giacchino, a "ASCAP Shirley Walker Award" Pinar Toprak. Benj Pasek & Justin Paul (The Greatest Showman, La La Land) otrzymają "ASCAP Vanguard Award", which salutes ASCAP members whose innovative work is helping to shape the future of music.