NAGRODY BRANŻOWE
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Nie mają problemu z Diane Warren. Po prostu branża muzyczna nominuje ją ciągle za piosenki, które ona pisze do niszowych filmów i potem wygrywają jakieś Disneye, Bondy czy Eltony, bo są lepiej rozpoznawalne. Jak trafi na nośny film to Oscara w końcu zgarnie
- lis23
- + Ludvig van Beethoven +
- Posty: 13111
- Rejestracja: czw lis 12, 2009 03:50 am
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Równoważą to Jackman i Hathaway, poza tym, mnie Crove, Redmayne oraz Sacha i Helena nie przeszkadzają, a ta ostatnia już mnie przyzwyczaiła do takich ról Z filmem mam tylko takie niemiłe wspomnienie, że zepsuł się projektor i trzy razy puszczali film od sceny, na której się zaciął
Płytę jazzową zawsze chętnie sprawdzę
Tylko On, Williams John
Tylko on, Elton John
Tylko on, Elton John
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Według firmy analitycznej SQAD średnia cena 30-sekundowego spotu wyemitowanego w stacji ABC podczas ceremonii wręczania Oscarów wyniosła 1,98 mln dol. W porównaniu z poprzednim rokiem spadła widownia telewizyjna.
SQAD podaje, że cena spotów wahała się od 1,6 mln do ponad 2,2 mln dol. Średnia cena była taka sama jak rok temu, natomiast niższa o 5 proc. w stosunku do roku 2018, kiedy było to 2,1 mln dol. Tegoroczna ceremonia przyniosła telewizji ogólnokrajowej w sumie 126 mln dol. dochodu (spadek ze 147 mln dol. rok wcześniej).
Według danych Nielsena widownia trzygodzinnej transmisji w stacji ABC spadła o 20 proc. - z 29,6 mln rok temu do 23,6 mln w ostatnią niedzielę (w roku 2018 widownia wyniosła 26,5 mln). Dla porównania - widownia rozegranego tydzień wcześniej Super Bowl w stacji Fox osiągnęła 102 mln.
SQAD podaje, że cena spotów wahała się od 1,6 mln do ponad 2,2 mln dol. Średnia cena była taka sama jak rok temu, natomiast niższa o 5 proc. w stosunku do roku 2018, kiedy było to 2,1 mln dol. Tegoroczna ceremonia przyniosła telewizji ogólnokrajowej w sumie 126 mln dol. dochodu (spadek ze 147 mln dol. rok wcześniej).
Według danych Nielsena widownia trzygodzinnej transmisji w stacji ABC spadła o 20 proc. - z 29,6 mln rok temu do 23,6 mln w ostatnią niedzielę (w roku 2018 widownia wyniosła 26,5 mln). Dla porównania - widownia rozegranego tydzień wcześniej Super Bowl w stacji Fox osiągnęła 102 mln.
- Wawrzyniec
- Hans Zimmer
- Posty: 33874
- Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
- Kontakt:
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Nie wiem jak Wy, ale według mnie pewnym problemem Oscarów jest to, że te współczesne gale za wiele się dla mnie nie różnią od MTV Movie Awards, czy MTV Music Awards. Jeżeli dawniej Oscary kojarzyły się z blichtrem i glamour, tak nawet w tym roku patrząc po niektórych kreacjach, występach muzycznych, wszystko jakoś mi się takie mało eleganckie, stylowe i glamour wydaje.
#WinaHansa #IStandByDaenerys
Re: NAGRODY BRANŻOWE
a kiedy je oglądałes? tam przynajmniej są prowadzący, jakaś interakcja między wygranymi a wręczającymi nagrody itp.. dlatego są lepsze od gali Oscarowej.
Oscary w tym roku zaliczyły największe dno z możliwych - stąd i też najniższa frekwencja w 90-letniej historii. Zasłużenie. Za rok jak będzie ta sama formuła, to będą mieć oglądalność jak reklamy na Polsacie w przerwie filmów - zerową. Bo np ja tego gówna już nie będę oglądał i nocy zarywał. PO komentarzach w necie widzę że nie jestem jedyny, a raczej masowy..
#FUCKVINYL
- lis23
- + Ludvig van Beethoven +
- Posty: 13111
- Rejestracja: czw lis 12, 2009 03:50 am
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Mówiłem, że na Oscarach z Eltonem było coś nie tak ( chodziło mi o śpiew 0 i wydało się: w niedzielę musiał On zejść ze sceny, gdyż stracił głos w wyniku zapalenia płuc, ponoć lekkiego ale to już było słychać podczas Oscarowego występu.
Tylko On, Williams John
Tylko on, Elton John
Tylko on, Elton John
- Wojteł
- John Williams
- Posty: 9827
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 23:50 pm
- Lokalizacja: Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Pamiętacie reakcje Billie na Kirsten Wig i jej koleżankę? Ostatnio mi ten wycinek ich występu mignął w materiale sponsorowanym na fejsie (ciekawy wybór klipu, swoją drogą). Za Phillipsem widać jeszcze jedną ciekawą reakcję kogoś z branży muzycznej xD
Spoiler:
Haha Śląsk węgiel zadupie gwara
Re: NAGRODY BRANŻOWE
o z żoną był, nie zauważyłem jej w transmisji jakoś. on rzadko chodzi z żoną, z reguły brał tą rudowłosą córkę na imprezy.
#FUCKVINYL
- Wojteł
- John Williams
- Posty: 9827
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 23:50 pm
- Lokalizacja: Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Dobrze się trzymają, on na tym zdjęciu też wygląda jak sprzed 15 lat, ona też na kogoś przed 70tką (chociaż mówiąc szczerze, to nie mam pojęcia ile ona ma lat)
Haha Śląsk węgiel zadupie gwara
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Ogłoszono zwycięzców IFMCA Award 2019 (wytłuszczeni).
FILM SCORE OF THE YEAR
1917, music by Thomas Newman
HOW TO TRAIN YOUR DRAGON: THE HIDDEN WORLD, music by John Powell
JOKER, music by Hildur Guðnadóttir
LITTLE WOMEN, music by Alexandre Desplat
STAR WARS: THE RISE OF SKYWALKER, music by John Williams
FILM COMPOSER OF THE YEAR
ALEXANDRE DESPLAT
HILDUR GUÐNADÓTTIR
BEAR McCREARY
THOMAS NEWMAN
JOHN WILLIAMS
BREAKTHROUGH COMPOSER OF THE YEAR
NAINITA DESAI
BOBBY KRLIC
MATHIEU LAMBOLEY
ANNE-SOPHIE VERSNAEYEN
CHRISTOPH ZIRNGIBL
BEST ORIGINAL SCORE FOR A DRAMA FILM
A HIDDEN LIFE, music by James Newton Howard
JOKER, music by Hildur Guðnadóttir
LITTLE WOMEN, music by Alexandre Desplat
MOTHERLESS BROOKLYN, music by Daniel Pemberton
THE PROFESSOR AND THE MADMAN, music by Bear McCreary
BEST ORIGINAL SCORE FOR A COMEDY FILM
BLANCHE COMME NEIGE/WHITE AS SNOW, music by Bruno Coulais
DOLEMITE IS MY NAME, music by Scott Bomar
ELD & LÅGOR/SWOON, music by Nathaniel Méchaly
JOJO RABBIT, music by Michael Giacchino
LE MYSTÈRE HENRI PICK, music by Laurent Perez Del Mar
BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ACTION/ADVENTURE/THRILLER FILM
1917, music by Thomas Newman
DUMBO, music by Danny Elfman
THE MAN WHO KILLED HITLER AND THEN THE BIGFOOT, music by Joe Kraemer
MASQUERADE HOTEL, music by Naoki Sato
SORDO: THE SILENT WAR, music by Carlos Martín Jara
BEST ORIGINAL SCORE FOR A FANTASY/SCIENCE FICTION/HORROR FILM
AVENGERS: ENDGAME, music by Alan Silvestri
GODZILLA: KING OF THE MONSTERS, music by Bear McCreary
MIDSOMMAR, music by Bobby Krlic
STAR WARS: THE RISE OF SKYWALKER, music by John Williams
US, music by Michael Abels
BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ANIMATED FEATURE
BUÑUEL IN THE LABYRINTH OF THE TURTLES, music by Arturo Cardelús
FROZEN II, music by Christophe Beck
HOW TO TRAIN YOUR DRAGON: THE HIDDEN WORLD, music by John Powell
J’AI PERDU MON CORPS/I LOST MY BODY, music by Dan Levy
MINISCULE: LES MANDIBULES DU BOUT DU MONDE, music by Mathieu Lamboley
BEST ORIGINAL SCORE FOR A DOCUMENTARY
THE BIGGEST LITTLE FARM, music by Jeff Beal
CYBER WORK AND THE AMERICAN DREAM, music by Chad Cannon
FINIS TERRAE, music by Christoph Zirngibl
OUR PLANET, music by Steven Price
UNTAMED ROMANIA, music by Nainita Desai
BEST ORIGINAL SCORE FOR TELEVISION
CHERNOBYL, music by Hildur Guðnadóttir
THE DARK CRYSTAL: AGE OF RESISTANCE, music by Daniel Pemberton and Samuel Sim
GOOD OMENS, music by David Arnold
HIS DARK MATERIALS, music by Lorne Balfe
THE ORVILLE, music by John Debney, Joel McNeely, and Andrew Cottee
BEST ORIGINAL SCORE FOR A VIDEO GAME OR INTERACTIVE MEDIA
DAYS GONE, music by Nathan Whitehead
ERICA, music by Austin Wintory
A PLAGUE TALE: INNOCENCE, music by Olivier Derivière
REND, music by Neal Acree
STAR WARS JEDI: FALLEN ORDER, music by Gordy Haab and Stephen Barton
BEST NEW ARCHIVAL RELEASE – RE-RELEASE OR RE-RECORDING
AIR FORCE ONE, music by Jerry Goldsmith; album produced by Cary E. Mansfield and Bryon Davis; liner notes by Daniel Schweiger; art direction by Mark Shoolery and Bill Pitzonka (Varèse Sarabande)
APOLLO 13, music by James Horner; album produced by Mike Matessino; liner notes by John Takis; art direction by Kay Marshall (Intrada)
THE BRIDE OF FRANKENSTEIN, music by Franz Waxman; album produced by Mike Matessino; liner notes by Frank K. DeWald and John Waxman; art direction by Dan Goldwasser (La La Land)
DIAL M FOR MURDER, music by Dimitri Tiomkin; The Royal Scottish National Orchestra, conducted by William Stromberg; album produced by Douglass Fake; liner notes by Roger Feigelson and Douglass Fake; art direction by Kay Marshall (Intrada)
DRACULA/THE CURSE OF FRANKENSTEIN, music by James Bernard; The City of Prague Philharmonic Orchestra, conducted by Nic Raine; album produced by James Fitzpatrick; liner notes by David Huckvale; art direction by Nic Finch (Tadlow)
BEST NEW ARCHIVAL RELEASE – COMPILATION
ACROSS THE STARS, music by John Williams; The Recording Arts Orchestra of Los Angeles and Anne-Sophie Mutter, conducted by John Williams; album produced by Bernhard Güttler; liner notes by Jon Burlingame; art direction by Büro Dirk Rudolph (Deutsche Grammophon)
THE DISASTER MOVIE SOUNDTRACK COLLECTION, music by John Williams; album produced by Mike Matessino; liner notes by Jeff Bond and Jon Burlingame; art direction by Jim Titus (La La Land)
MARCO BELTRAMI: MUSIC FOR FILM, music by Marco Beltrami; The Brussels Philharmonic Orchestra, conducted by Dirk Brossé; album produced by Film Fest Gent; liner notes by Patrick Duynslaegher and Raf Butstraen; art direction by Stuart Ford (Silva Screen)
NEVADA SMITH: THE PARAMOUNT WESTERNS COLLECTION, music by Various Composers; album produced by John Takis and Frank K. DeWald; liner notes by John Takis and Frank K. DeWald; art direction by Dan Goldwasser (La La Land)
PLANET OF THE APES: THE ORIGINAL FILM SERIES SOUNDTRACK COLLECTION, music by Jerry Goldsmith, Leonard Rosenman, and Tom Scott; album produced by Mike Matessino and Neil S. Bulk; liner notes by Mike Matessino and Jeff Bond; art direction by Dan Goldwasser (La La Land)
FILM MUSIC RECORD LABEL OF THE YEAR
INTRADA RECORDS, Douglass Fake and Roger Feigelson
LA LA LAND RECORDS, MV Gerhard and Matt Verboys
MOVIESCORE MEDIA, Mikael Carlsson
MUSIC BOX RECORDS, Cyril Durand-Roger and Laurent Lafarge
QUARTET RECORDS, Jose M. Benitez
FILM MUSIC COMPOSITION OF THE YEAR
“A Hidden Life” from A HIDDEN LIFE, music by James Newton Howard
“Call Me Joker” from JOKER, music by Hildur Guðnadóttir
“Portals” from AVENGERS: ENDGAME, music by Alan Silvestri
“The Night Window” from 1917, music by Thomas Newman
“The Rise of Skywalker” from STAR WARS: THE RISE OF SKYWALKER, music by John Williams
THE ROBERTO ASCHERI SPECIAL AWARD
• JOHN WILLIAMS, for career achievement
FILM SCORE OF THE YEAR
1917, music by Thomas Newman
HOW TO TRAIN YOUR DRAGON: THE HIDDEN WORLD, music by John Powell
JOKER, music by Hildur Guðnadóttir
LITTLE WOMEN, music by Alexandre Desplat
STAR WARS: THE RISE OF SKYWALKER, music by John Williams
FILM COMPOSER OF THE YEAR
ALEXANDRE DESPLAT
HILDUR GUÐNADÓTTIR
BEAR McCREARY
THOMAS NEWMAN
JOHN WILLIAMS
BREAKTHROUGH COMPOSER OF THE YEAR
NAINITA DESAI
BOBBY KRLIC
MATHIEU LAMBOLEY
ANNE-SOPHIE VERSNAEYEN
CHRISTOPH ZIRNGIBL
BEST ORIGINAL SCORE FOR A DRAMA FILM
A HIDDEN LIFE, music by James Newton Howard
JOKER, music by Hildur Guðnadóttir
LITTLE WOMEN, music by Alexandre Desplat
MOTHERLESS BROOKLYN, music by Daniel Pemberton
THE PROFESSOR AND THE MADMAN, music by Bear McCreary
BEST ORIGINAL SCORE FOR A COMEDY FILM
BLANCHE COMME NEIGE/WHITE AS SNOW, music by Bruno Coulais
DOLEMITE IS MY NAME, music by Scott Bomar
ELD & LÅGOR/SWOON, music by Nathaniel Méchaly
JOJO RABBIT, music by Michael Giacchino
LE MYSTÈRE HENRI PICK, music by Laurent Perez Del Mar
BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ACTION/ADVENTURE/THRILLER FILM
1917, music by Thomas Newman
DUMBO, music by Danny Elfman
THE MAN WHO KILLED HITLER AND THEN THE BIGFOOT, music by Joe Kraemer
MASQUERADE HOTEL, music by Naoki Sato
SORDO: THE SILENT WAR, music by Carlos Martín Jara
BEST ORIGINAL SCORE FOR A FANTASY/SCIENCE FICTION/HORROR FILM
AVENGERS: ENDGAME, music by Alan Silvestri
GODZILLA: KING OF THE MONSTERS, music by Bear McCreary
MIDSOMMAR, music by Bobby Krlic
STAR WARS: THE RISE OF SKYWALKER, music by John Williams
US, music by Michael Abels
BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ANIMATED FEATURE
BUÑUEL IN THE LABYRINTH OF THE TURTLES, music by Arturo Cardelús
FROZEN II, music by Christophe Beck
HOW TO TRAIN YOUR DRAGON: THE HIDDEN WORLD, music by John Powell
J’AI PERDU MON CORPS/I LOST MY BODY, music by Dan Levy
MINISCULE: LES MANDIBULES DU BOUT DU MONDE, music by Mathieu Lamboley
BEST ORIGINAL SCORE FOR A DOCUMENTARY
THE BIGGEST LITTLE FARM, music by Jeff Beal
CYBER WORK AND THE AMERICAN DREAM, music by Chad Cannon
FINIS TERRAE, music by Christoph Zirngibl
OUR PLANET, music by Steven Price
UNTAMED ROMANIA, music by Nainita Desai
BEST ORIGINAL SCORE FOR TELEVISION
CHERNOBYL, music by Hildur Guðnadóttir
THE DARK CRYSTAL: AGE OF RESISTANCE, music by Daniel Pemberton and Samuel Sim
GOOD OMENS, music by David Arnold
HIS DARK MATERIALS, music by Lorne Balfe
THE ORVILLE, music by John Debney, Joel McNeely, and Andrew Cottee
BEST ORIGINAL SCORE FOR A VIDEO GAME OR INTERACTIVE MEDIA
DAYS GONE, music by Nathan Whitehead
ERICA, music by Austin Wintory
A PLAGUE TALE: INNOCENCE, music by Olivier Derivière
REND, music by Neal Acree
STAR WARS JEDI: FALLEN ORDER, music by Gordy Haab and Stephen Barton
BEST NEW ARCHIVAL RELEASE – RE-RELEASE OR RE-RECORDING
AIR FORCE ONE, music by Jerry Goldsmith; album produced by Cary E. Mansfield and Bryon Davis; liner notes by Daniel Schweiger; art direction by Mark Shoolery and Bill Pitzonka (Varèse Sarabande)
APOLLO 13, music by James Horner; album produced by Mike Matessino; liner notes by John Takis; art direction by Kay Marshall (Intrada)
THE BRIDE OF FRANKENSTEIN, music by Franz Waxman; album produced by Mike Matessino; liner notes by Frank K. DeWald and John Waxman; art direction by Dan Goldwasser (La La Land)
DIAL M FOR MURDER, music by Dimitri Tiomkin; The Royal Scottish National Orchestra, conducted by William Stromberg; album produced by Douglass Fake; liner notes by Roger Feigelson and Douglass Fake; art direction by Kay Marshall (Intrada)
DRACULA/THE CURSE OF FRANKENSTEIN, music by James Bernard; The City of Prague Philharmonic Orchestra, conducted by Nic Raine; album produced by James Fitzpatrick; liner notes by David Huckvale; art direction by Nic Finch (Tadlow)
BEST NEW ARCHIVAL RELEASE – COMPILATION
ACROSS THE STARS, music by John Williams; The Recording Arts Orchestra of Los Angeles and Anne-Sophie Mutter, conducted by John Williams; album produced by Bernhard Güttler; liner notes by Jon Burlingame; art direction by Büro Dirk Rudolph (Deutsche Grammophon)
THE DISASTER MOVIE SOUNDTRACK COLLECTION, music by John Williams; album produced by Mike Matessino; liner notes by Jeff Bond and Jon Burlingame; art direction by Jim Titus (La La Land)
MARCO BELTRAMI: MUSIC FOR FILM, music by Marco Beltrami; The Brussels Philharmonic Orchestra, conducted by Dirk Brossé; album produced by Film Fest Gent; liner notes by Patrick Duynslaegher and Raf Butstraen; art direction by Stuart Ford (Silva Screen)
NEVADA SMITH: THE PARAMOUNT WESTERNS COLLECTION, music by Various Composers; album produced by John Takis and Frank K. DeWald; liner notes by John Takis and Frank K. DeWald; art direction by Dan Goldwasser (La La Land)
PLANET OF THE APES: THE ORIGINAL FILM SERIES SOUNDTRACK COLLECTION, music by Jerry Goldsmith, Leonard Rosenman, and Tom Scott; album produced by Mike Matessino and Neil S. Bulk; liner notes by Mike Matessino and Jeff Bond; art direction by Dan Goldwasser (La La Land)
FILM MUSIC RECORD LABEL OF THE YEAR
INTRADA RECORDS, Douglass Fake and Roger Feigelson
LA LA LAND RECORDS, MV Gerhard and Matt Verboys
MOVIESCORE MEDIA, Mikael Carlsson
MUSIC BOX RECORDS, Cyril Durand-Roger and Laurent Lafarge
QUARTET RECORDS, Jose M. Benitez
FILM MUSIC COMPOSITION OF THE YEAR
“A Hidden Life” from A HIDDEN LIFE, music by James Newton Howard
“Call Me Joker” from JOKER, music by Hildur Guðnadóttir
“Portals” from AVENGERS: ENDGAME, music by Alan Silvestri
“The Night Window” from 1917, music by Thomas Newman
“The Rise of Skywalker” from STAR WARS: THE RISE OF SKYWALKER, music by John Williams
THE ROBERTO ASCHERI SPECIAL AWARD
• JOHN WILLIAMS, for career achievement
Re: NAGRODY BRANŻOWE
btw nie wiem czy to prawda, ale - ponoć - Hildur jest jedynym kompozytorem na świecie w historii, który w jednym roku zdobył wszystkie najważniejsze nagrody za score, a do tego jakby tego było mało, zdobył to podwójnie (bo za film i za serial) ? czy ktoś sprawdził może statystyki ?
#FUCKVINYL
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Dan Levy ("Zgubiłam swoje ciało") z Cezarem. Nasz Roman dostał za reżyserię i scenariusz
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Widać, że sztuka wywołuje emocje.
https://natemat.pl/300919,paryz-cezary- ... go-zdjecia
youtu.be/FINByB9rGUg
youtu.be/Q5nk3P1sA7s
https://natemat.pl/300919,paryz-cezary- ... go-zdjecia
youtu.be/FINByB9rGUg
youtu.be/Q5nk3P1sA7s