Nominacje IFMCA
- Łukasz Waligórski
- Początkujący orkiestrator
- Posty: 617
- Rejestracja: śr maja 18, 2005 12:27 pm
- Kontakt:
Nominacje IFMCA
IFMCA ogłosiło nominacje do swoich nagród za osiągnięcia w dziedzinie muzyki filmowej, sprawiając miłą niespodziankę polskim słuchaczom. Jednym z nominowanych, w tym zacnym gronie, okazał się Bartosz Chajdecki i jego muzyka do "Czasu Honoru". Absolutnym liderem w ilości zdobytych nominacji jest jednak Alexandre Desplat, który w tym roku otrzymał ich aż 7 - w tym dwie w kategorii BEST FILM SCORE OF THE YEAR.
Oto pełna lista nominacji:
FILM SCORE OF THE YEAR (Najlepsza muzyka filmowa roku)
• THE GHOST WRITER, music by Alexandre Desplat
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON, music by John Powell
• INCEPTION, music by Hans Zimmer
• THE KING’S SPEECH, music by Alexandre Desplat
• TRON: LEGACY, music by Daft Punk
FILM COMPOSER OF THE YEAR (Kompozytor roku)
• Alexandre Desplat
• Danny Elfman
• James Newton Howard
• John Powell
• Hans Zimmer
BREAKOUT COMPOSER OF THE YEAR (Odkrycie roku)
• Óscar Araujo
• Arnau Bataller
• Daft Punk
• Herbert Grönemeyer
• Nuno Malo
BEST ORIGINAL SCORE FOR A DRAMA FILM (Najlepsza muzyka do dramatu)
• AMÁLIA, music by Nuno Malo
• BLACK SWAN, music by Clint Mansell
• THE KARATE KID, music by James Horner
• THE KING’S SPEECH, music by Alexandre Desplat
• TRUE GRIT, music by Carter Burwell
BEST ORIGINAL SCORE FOR A COMEDY FILM (Najlepsza muzyka do komedii)
• THE LIGHTKEEPERS, music by Pinar Toprak
• LO, music by Scott Glasgow
• NANNY MCPHEE RETURNS, music by James Newton Howard
• POTICHE, music by Philippe Rombi
• VAMPIRES SUCK, music by Christopher Lennertz
BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ACTION/ADVENTURE/THRILLER FILM (Najlepsza muzyka do filmu akcji/przygodowego/thrillera)
• BURIED, music by Víctor Reyes
• THE GHOST WRITER, music by Alexandre Desplat
• INCEPTION, music by Hans Zimmer
• ROBIN HOOD, music by Marc Streitenfeld
• SALT, music by James Newton Howard
BEST ORIGINAL SCORE FOR A FANTASY/SCIENCE FICTION/HORROR FILM (Najlepsza muzyka do filmu fantasy/science fiction/horroru)
• ALICE IN WONDERLAND, music by Danny Elfman
• DAYBREAKERS, music by Christopher Gordon
• HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS PART I, music by Alexandre Desplat
• THE LAST AIRBENDER, music by James Newton Howard
• TRON: LEGACY, music by Daft Punk
BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ANIMATED FEATURE (Najlepsza muzyka do filmu animowanego)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON, music by John Powell
• L’ILLUSIONNISTE [THE ILLUSIONIST], music by Sylvain Chomet
• LEGEND OF THE GUARDIANS: THE OWLS OF GA’HOOLE, music by David Hirschfelder
• TANGLED, music by Alan Menken
• TOY STORY 3, music by Randy Newman
BEST ORIGINAL SCORE FOR A DOCUMENTARY FEATURE (Najlepsza muzyka do filmu dokumentalnego)
• THE BATTLE OF BRITAIN, music by Miguel d’Oliveira
• BÉBÉS [BABIES], music by Bruno Coulais
• OCÉANS, music by Bruno Coulais
• WAITING FOR 'SUPERMAN,' music by Christophe Beck
• THE WILDEST DREAM: CONQUEST OF EVEREST, music by Joel Douek
FILM MUSIC COMPOSITION OF THE YEAR (Najlepsza pojedyncza kompozycja filmowa roku)
• ALICE IN WONDERLAND - “Alice’s Theme” (Danny Elfman)
• THE GHOST WRITER - "The Truth About Ruth" (Alexandre Desplat)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON - “Forbidden Friendship" (John Powell)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON - “Test Drive” (John Powell)
• THE LAST AIRBENDER - “Flow Like Water” (James Newton Howard)
BEST ORIGINAL SCORE FOR A TELEVISION SERIES (Najlepsza muzyka do serialu telewizyjnego)
• CZAS HONORU [TIME OF HONOR], music by Bartosz Chajdecki
• DOCTOR WHO, music by Murray Gold
• HUMAN TARGET, music by Bear McCreary
• LOST, music by Michael Giacchino
• ULL PER ULL [AN EYE FOR AN EYE], music by Marc Vaíllo
BEST ORIGINAL SCORE FOR A VIDEO GAME OR INTERACTIVE MEDIA (Najlepsza muzyka do gry)
• CASTLEVANIA: LORDS OF SHADOW, music by Óscar Araujo
• DARK VOID, music by Bear McCreary
• JAMES BOND 007: BLOOD STONE, music by Richard Jacques
• LEGEND OF THE GUARDIANS: THE OWLS OF GA’HOOLE, music by Winifred Phillips
• LEGO UNIVERSE, music by Brian Tyler
BEST ARCHIVAL RELEASE OF AN EXISTING SCORE (Najlepsze archiwalne wydanie istniejącej muzyki)
• THE ALAMO, music by Dimitri Tiomkin (Tadlow/Prometheus)
• BATMAN RETURNS, music by Danny Elfman (La-La Land)
• BLACK SUNDAY, music by John Williams (Film Score Monthly)
• CONAN THE BARBARIAN, music by Basil Poledouris (Tadlow/Prometheus)
• FAMILY PLOT, music by John Williams (Varèse Sarabande)
• THE GOONIES, music by Dave Grusin (Varèse Sarabande)
• INDEPENDENCE DAY, music by David Arnold ( La-La Land )
• LAWRENCE OF ARABIA, music by Maurice Jarre (Tadlow)
• MIKLÓS RÓZSA TREASURY, music by Miklós Rózsa (Film Score Monthly)
• SPARTACUS, music by Alex North (Varèse Sarabande)
FILM MUSIC RECORD LABEL OF THE YEAR (Wydawca roku)
• Film Score Monthly
• Intrada
• La-La Land
• MovieScore Media
• Varèse Sarabande
Oto pełna lista nominacji:
FILM SCORE OF THE YEAR (Najlepsza muzyka filmowa roku)
• THE GHOST WRITER, music by Alexandre Desplat
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON, music by John Powell
• INCEPTION, music by Hans Zimmer
• THE KING’S SPEECH, music by Alexandre Desplat
• TRON: LEGACY, music by Daft Punk
FILM COMPOSER OF THE YEAR (Kompozytor roku)
• Alexandre Desplat
• Danny Elfman
• James Newton Howard
• John Powell
• Hans Zimmer
BREAKOUT COMPOSER OF THE YEAR (Odkrycie roku)
• Óscar Araujo
• Arnau Bataller
• Daft Punk
• Herbert Grönemeyer
• Nuno Malo
BEST ORIGINAL SCORE FOR A DRAMA FILM (Najlepsza muzyka do dramatu)
• AMÁLIA, music by Nuno Malo
• BLACK SWAN, music by Clint Mansell
• THE KARATE KID, music by James Horner
• THE KING’S SPEECH, music by Alexandre Desplat
• TRUE GRIT, music by Carter Burwell
BEST ORIGINAL SCORE FOR A COMEDY FILM (Najlepsza muzyka do komedii)
• THE LIGHTKEEPERS, music by Pinar Toprak
• LO, music by Scott Glasgow
• NANNY MCPHEE RETURNS, music by James Newton Howard
• POTICHE, music by Philippe Rombi
• VAMPIRES SUCK, music by Christopher Lennertz
BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ACTION/ADVENTURE/THRILLER FILM (Najlepsza muzyka do filmu akcji/przygodowego/thrillera)
• BURIED, music by Víctor Reyes
• THE GHOST WRITER, music by Alexandre Desplat
• INCEPTION, music by Hans Zimmer
• ROBIN HOOD, music by Marc Streitenfeld
• SALT, music by James Newton Howard
BEST ORIGINAL SCORE FOR A FANTASY/SCIENCE FICTION/HORROR FILM (Najlepsza muzyka do filmu fantasy/science fiction/horroru)
• ALICE IN WONDERLAND, music by Danny Elfman
• DAYBREAKERS, music by Christopher Gordon
• HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS PART I, music by Alexandre Desplat
• THE LAST AIRBENDER, music by James Newton Howard
• TRON: LEGACY, music by Daft Punk
BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ANIMATED FEATURE (Najlepsza muzyka do filmu animowanego)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON, music by John Powell
• L’ILLUSIONNISTE [THE ILLUSIONIST], music by Sylvain Chomet
• LEGEND OF THE GUARDIANS: THE OWLS OF GA’HOOLE, music by David Hirschfelder
• TANGLED, music by Alan Menken
• TOY STORY 3, music by Randy Newman
BEST ORIGINAL SCORE FOR A DOCUMENTARY FEATURE (Najlepsza muzyka do filmu dokumentalnego)
• THE BATTLE OF BRITAIN, music by Miguel d’Oliveira
• BÉBÉS [BABIES], music by Bruno Coulais
• OCÉANS, music by Bruno Coulais
• WAITING FOR 'SUPERMAN,' music by Christophe Beck
• THE WILDEST DREAM: CONQUEST OF EVEREST, music by Joel Douek
FILM MUSIC COMPOSITION OF THE YEAR (Najlepsza pojedyncza kompozycja filmowa roku)
• ALICE IN WONDERLAND - “Alice’s Theme” (Danny Elfman)
• THE GHOST WRITER - "The Truth About Ruth" (Alexandre Desplat)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON - “Forbidden Friendship" (John Powell)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON - “Test Drive” (John Powell)
• THE LAST AIRBENDER - “Flow Like Water” (James Newton Howard)
BEST ORIGINAL SCORE FOR A TELEVISION SERIES (Najlepsza muzyka do serialu telewizyjnego)
• CZAS HONORU [TIME OF HONOR], music by Bartosz Chajdecki
• DOCTOR WHO, music by Murray Gold
• HUMAN TARGET, music by Bear McCreary
• LOST, music by Michael Giacchino
• ULL PER ULL [AN EYE FOR AN EYE], music by Marc Vaíllo
BEST ORIGINAL SCORE FOR A VIDEO GAME OR INTERACTIVE MEDIA (Najlepsza muzyka do gry)
• CASTLEVANIA: LORDS OF SHADOW, music by Óscar Araujo
• DARK VOID, music by Bear McCreary
• JAMES BOND 007: BLOOD STONE, music by Richard Jacques
• LEGEND OF THE GUARDIANS: THE OWLS OF GA’HOOLE, music by Winifred Phillips
• LEGO UNIVERSE, music by Brian Tyler
BEST ARCHIVAL RELEASE OF AN EXISTING SCORE (Najlepsze archiwalne wydanie istniejącej muzyki)
• THE ALAMO, music by Dimitri Tiomkin (Tadlow/Prometheus)
• BATMAN RETURNS, music by Danny Elfman (La-La Land)
• BLACK SUNDAY, music by John Williams (Film Score Monthly)
• CONAN THE BARBARIAN, music by Basil Poledouris (Tadlow/Prometheus)
• FAMILY PLOT, music by John Williams (Varèse Sarabande)
• THE GOONIES, music by Dave Grusin (Varèse Sarabande)
• INDEPENDENCE DAY, music by David Arnold ( La-La Land )
• LAWRENCE OF ARABIA, music by Maurice Jarre (Tadlow)
• MIKLÓS RÓZSA TREASURY, music by Miklós Rózsa (Film Score Monthly)
• SPARTACUS, music by Alex North (Varèse Sarabande)
FILM MUSIC RECORD LABEL OF THE YEAR (Wydawca roku)
• Film Score Monthly
• Intrada
• La-La Land
• MovieScore Media
• Varèse Sarabande
- Koper
- Ennio Morricone
- Posty: 26140
- Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Żenada. Ja bym na waszym miejscu się z tego wypisał. Nominować "Black Swan" (za Czajkowskiego??), "True Grit" (za aranżacje gospelowych hymnów??) albo "Robin Hooda" (bez komentarza) - toż tak często krytykowani Akademicy mają więcej rozumu.
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński
- Marek Łach
- + Jerry Goldsmith +
- Posty: 5671
- Rejestracja: śr maja 04, 2005 16:30 pm
- Lokalizacja: Kraków
Jak co roku spora część kategorii potrzebowałaby obcięcia z 5 do 3 nominacji. Bo znowu trafiają się takie żenady, jak nominowanie Robin Hooda (WTF?!), Black Swan czy Nanny McPhee. Trochę się przez to całe głosowanie kompromituje, mimo wielu trafnych wyborów.
No a jeśli patrzeć na kategorię wznowień, no to chyba niekwestionowanym liderem jest tutaj Spartacus, który pod względem rozmachu wydania dystansuje całą (świetną swoją drogą) stawkę. Może jeszcze ewentualnie Rózsa od FSM, ale jednak North to wydarzenie roku w muzyce filmowej.
No a jeśli patrzeć na kategorię wznowień, no to chyba niekwestionowanym liderem jest tutaj Spartacus, który pod względem rozmachu wydania dystansuje całą (świetną swoją drogą) stawkę. Może jeszcze ewentualnie Rózsa od FSM, ale jednak North to wydarzenie roku w muzyce filmowej.
- Arthur
- Nominacja do odkrycia roku
- Posty: 1135
- Rejestracja: śr paź 20, 2010 21:16 pm
- Lokalizacja: Pzn
W końcu jakiś powiew normalności.
Może napiszemy petycję do nich, żeby chociaż w części kategorii dać 3 nominację? ilu nas jest na forum? ze 100 osób znajdzie się, drugie tyle wpiszę. Wy macie kontakty mistrzowie jakieś na pewno z zagranicą i zamiast marudzić można te Świat polepszyć:)
edit
Macie pewnie facebook'a, to nie będzie problemu- z tego co słyszałem od tego jest przecież- żeby pokazać, że z docelową grupą odbiorców(a nią jesteśmy, chociażby przez kupowanie płyt) powinni się liczyć, a przynajmniej wziąść pod uwagę.
Może napiszemy petycję do nich, żeby chociaż w części kategorii dać 3 nominację? ilu nas jest na forum? ze 100 osób znajdzie się, drugie tyle wpiszę. Wy macie kontakty mistrzowie jakieś na pewno z zagranicą i zamiast marudzić można te Świat polepszyć:)
edit
Macie pewnie facebook'a, to nie będzie problemu- z tego co słyszałem od tego jest przecież- żeby pokazać, że z docelową grupą odbiorców(a nią jesteśmy, chociażby przez kupowanie płyt) powinni się liczyć, a przynajmniej wziąść pod uwagę.
Szczęście to jedyna rzecz, która się mnoży, gdy się ją dzieli. - Albert Schweitzer
- DanielosVK
- Howardelis Vangeshore
- Posty: 7854
- Rejestracja: sob cze 26, 2010 13:43 pm
Ale to jest dobre.• ALICE IN WONDERLAND - “Alice’s Theme” (Danny Elfman)
• THE GHOST WRITER - "The Truth About Ruth" (Alexandre Desplat)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON - “Forbidden Friendship" (John Powell)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON - “Test Drive” (John Powell)
• THE LAST AIRBENDER - “Flow Like Water” (James Newton Howard)
Fe.
Cóż za score, Howard Shore.
Cóż za score, Howard Shore.
Re: Nominacje IFMCA
Marudzicie, jak zwykle fajne nominacje od IFMCA
Ja bym wybrał tak:
FILM SCORE OF THE YEAR (Najlepsza muzyka filmowa roku)
• THE GHOST WRITER, music by Alexandre Desplat
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON, music by John Powell
• INCEPTION, music by Hans Zimmer
• THE KING’S SPEECH, music by Alexandre Desplat
• TRON: LEGACY, music by Daft Punk
Albo Ghost, albo Dragon, z naciskiem na ten pierwszy, fajnie, że wyróżniono Tron.
FILM COMPOSER OF THE YEAR (Kompozytor roku)
• Alexandre Desplat
• Danny Elfman
• James Newton Howard
• John Powell
• Hans Zimmer
Bezdyskusyjnie i bezkonkurencyjnie.
BREAKOUT COMPOSER OF THE YEAR (Odkrycie roku)
• Óscar Araujo
• Arnau Bataller
• Daft Punk
• Herbert Grönemeyer
• Nuno Malo
Co tu dużo pisać, zrobili chłopaki furorę. Dziwi brak AR.
BEST ORIGINAL SCORE FOR A DRAMA FILM (Najlepsza muzyka do dramatu)
• AMÁLIA, music by Nuno Malo
• BLACK SWAN, music by Clint Mansell
• THE KARATE KID, music by James Horner
• THE KING’S SPEECH, music by Alexandre Desplat
• TRUE GRIT, music by Carter Burwell
Dlatego, iż najczęściej KK słuchałem. Pozostałe nominacje jak najbardziej zasłużone.
BEST ORIGINAL SCORE FOR A COMEDY FILM (Najlepsza muzyka do komedii)
• THE LIGHTKEEPERS, music by Pinar Toprak
• LO, music by Scott Glasgow
• NANNY MCPHEE RETURNS, music by James Newton Howard
• POTICHE, music by Philippe Rombi
• VAMPIRES SUCK, music by Christopher Lennertz
Jako jedyny z całej stawki da się słuchać od deski do deski. Ogólnie słaba kategoria, ale przez samych nominowanych. Sporo tu brakuje, zamiast smętnych dwóch pierwszych pozycji Dinner For Schmucks, Leap Year czy The Extra Man bardziej by pasowały.
BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ACTION/ADVENTURE/THRILLER FILM (Najlepsza muzyka do filmu akcji/przygodowego/thrillera)
• BURIED, music by Víctor Reyes
• THE GHOST WRITER, music by Alexandre Desplat
• INCEPTION, music by Hans Zimmer
• ROBIN HOOD, music by Marc Streitenfeld
• SALT, music by James Newton Howard
Tylko Ghost. Dobry żart z tym Robinem, no ale trzeba jakoś rozruszać czytających
BEST ORIGINAL SCORE FOR A FANTASY/SCIENCE FICTION/HORROR FILM (Najlepsza muzyka do filmu fantasy/science fiction/horroru)
• ALICE IN WONDERLAND, music by Danny Elfman
• DAYBREAKERS, music by Christopher Gordon
• HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS PART I, music by Alexandre Desplat
• THE LAST AIRBENDER, music by James Newton Howard
• TRON: LEGACY, music by Daft Punk
Mocna stawka, ale wybór jest jak dla mnie oczywisty
BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ANIMATED FEATURE (Najlepsza muzyka do filmu animowanego)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON, music by John Powell
• L’ILLUSIONNISTE [THE ILLUSIONIST], music by Sylvain Chomet
• LEGEND OF THE GUARDIANS: THE OWLS OF GA’HOOLE, music by David Hirschfelder
• TANGLED, music by Alan Menken
• TOY STORY 3, music by Randy Newman
A gdzie jeden "z najatrakcyjniejszych soundtracków, napisanych na potrzeby zmodernizowanego kina animowanego"
BEST ORIGINAL SCORE FOR A DOCUMENTARY FEATURE (Najlepsza muzyka do filmu dokumentalnego)
• THE BATTLE OF BRITAIN, music by Miguel d’Oliveira
• BÉBÉS [BABIES], music by Bruno Coulais
• OCÉANS, music by Bruno Coulais
• WAITING FOR 'SUPERMAN,' music by Christophe Beck
• THE WILDEST DREAM: CONQUEST OF EVEREST, music by Joel Douek
Wybór może być tylko jeden. Ogólnie powinni skrócić tą kategorię do 3 pozycji, bo ten Beck to raczej na siłę tutaj.
FILM MUSIC COMPOSITION OF THE YEAR (Najlepsza pojedyncza kompozycja filmowa roku)
• ALICE IN WONDERLAND - “Alice’s Theme” (Danny Elfman)
• THE GHOST WRITER - "The Truth About Ruth" (Alexandre Desplat)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON - “Forbidden Friendship" (John Powell)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON - “Test Drive” (John Powell)
• THE LAST AIRBENDER - “Flow Like Water” (James Newton Howard)
Po prostu najlepsza.
BEST ORIGINAL SCORE FOR A TELEVISION SERIES (Najlepsza muzyka do serialu telewizyjnego)
• CZAS HONORU [TIME OF HONOR], music by Bartosz Chajdecki
• DOCTOR WHO, music by Murray Gold
• HUMAN TARGET, music by Bear McCreary
• LOST, music by Michael Giacchino
• ULL PER ULL [AN EYE FOR AN EYE], music by Marc Vaíllo
Ciężki orzech do zgryzienia, ale jednak Lost, za ładne pożegnanie no i ostatnia szansa na nagrodzenie. Doktor może zwyciężyć za rok
BEST ORIGINAL SCORE FOR A VIDEO GAME OR INTERACTIVE MEDIA (Najlepsza muzyka do gry)
• CASTLEVANIA: LORDS OF SHADOW, music by Óscar Araujo
• DARK VOID, music by Bear McCreary
• JAMES BOND 007: BLOOD STONE, music by Richard Jacques
• LEGEND OF THE GUARDIANS: THE OWLS OF GA’HOOLE, music by Winifred Phillips
• LEGO UNIVERSE, music by Brian Tyler
Najbardziej epicki game-score roku.
BEST ARCHIVAL RELEASE OF AN EXISTING SCORE (Najlepsze archiwalne wydanie istniejącej muzyki)
• THE ALAMO, music by Dimitri Tiomkin (Tadlow/Prometheus)
• BATMAN RETURNS, music by Danny Elfman (La-La Land)
• BLACK SUNDAY, music by John Williams (Film Score Monthly)
• CONAN THE BARBARIAN, music by Basil Poledouris (Tadlow/Prometheus)
• FAMILY PLOT, music by John Williams (Varèse Sarabande)
• THE GOONIES, music by Dave Grusin (Varèse Sarabande)
• INDEPENDENCE DAY, music by David Arnold ( La-La Land )
• LAWRENCE OF ARABIA, music by Maurice Jarre (Tadlow)
• MIKLÓS RÓZSA TREASURY, music by Miklós Rózsa (Film Score Monthly)
• SPARTACUS, music by Alex North (Varèse Sarabande)
Wiadomo Ewentualnie Spartek.
FILM MUSIC RECORD LABEL OF THE YEAR (Wydawca roku)
• Film Score Monthly
• Intrada
• La-La Land
• MovieScore Media
• Varèse Sarabande
Za sowicie wydany 6 sezon Lost
Ja bym wybrał tak:
FILM SCORE OF THE YEAR (Najlepsza muzyka filmowa roku)
• THE GHOST WRITER, music by Alexandre Desplat
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON, music by John Powell
• INCEPTION, music by Hans Zimmer
• THE KING’S SPEECH, music by Alexandre Desplat
• TRON: LEGACY, music by Daft Punk
Albo Ghost, albo Dragon, z naciskiem na ten pierwszy, fajnie, że wyróżniono Tron.
FILM COMPOSER OF THE YEAR (Kompozytor roku)
• Alexandre Desplat
• Danny Elfman
• James Newton Howard
• John Powell
• Hans Zimmer
Bezdyskusyjnie i bezkonkurencyjnie.
BREAKOUT COMPOSER OF THE YEAR (Odkrycie roku)
• Óscar Araujo
• Arnau Bataller
• Daft Punk
• Herbert Grönemeyer
• Nuno Malo
Co tu dużo pisać, zrobili chłopaki furorę. Dziwi brak AR.
BEST ORIGINAL SCORE FOR A DRAMA FILM (Najlepsza muzyka do dramatu)
• AMÁLIA, music by Nuno Malo
• BLACK SWAN, music by Clint Mansell
• THE KARATE KID, music by James Horner
• THE KING’S SPEECH, music by Alexandre Desplat
• TRUE GRIT, music by Carter Burwell
Dlatego, iż najczęściej KK słuchałem. Pozostałe nominacje jak najbardziej zasłużone.
BEST ORIGINAL SCORE FOR A COMEDY FILM (Najlepsza muzyka do komedii)
• THE LIGHTKEEPERS, music by Pinar Toprak
• LO, music by Scott Glasgow
• NANNY MCPHEE RETURNS, music by James Newton Howard
• POTICHE, music by Philippe Rombi
• VAMPIRES SUCK, music by Christopher Lennertz
Jako jedyny z całej stawki da się słuchać od deski do deski. Ogólnie słaba kategoria, ale przez samych nominowanych. Sporo tu brakuje, zamiast smętnych dwóch pierwszych pozycji Dinner For Schmucks, Leap Year czy The Extra Man bardziej by pasowały.
BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ACTION/ADVENTURE/THRILLER FILM (Najlepsza muzyka do filmu akcji/przygodowego/thrillera)
• BURIED, music by Víctor Reyes
• THE GHOST WRITER, music by Alexandre Desplat
• INCEPTION, music by Hans Zimmer
• ROBIN HOOD, music by Marc Streitenfeld
• SALT, music by James Newton Howard
Tylko Ghost. Dobry żart z tym Robinem, no ale trzeba jakoś rozruszać czytających
BEST ORIGINAL SCORE FOR A FANTASY/SCIENCE FICTION/HORROR FILM (Najlepsza muzyka do filmu fantasy/science fiction/horroru)
• ALICE IN WONDERLAND, music by Danny Elfman
• DAYBREAKERS, music by Christopher Gordon
• HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS PART I, music by Alexandre Desplat
• THE LAST AIRBENDER, music by James Newton Howard
• TRON: LEGACY, music by Daft Punk
Mocna stawka, ale wybór jest jak dla mnie oczywisty
BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ANIMATED FEATURE (Najlepsza muzyka do filmu animowanego)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON, music by John Powell
• L’ILLUSIONNISTE [THE ILLUSIONIST], music by Sylvain Chomet
• LEGEND OF THE GUARDIANS: THE OWLS OF GA’HOOLE, music by David Hirschfelder
• TANGLED, music by Alan Menken
• TOY STORY 3, music by Randy Newman
A gdzie jeden "z najatrakcyjniejszych soundtracków, napisanych na potrzeby zmodernizowanego kina animowanego"
BEST ORIGINAL SCORE FOR A DOCUMENTARY FEATURE (Najlepsza muzyka do filmu dokumentalnego)
• THE BATTLE OF BRITAIN, music by Miguel d’Oliveira
• BÉBÉS [BABIES], music by Bruno Coulais
• OCÉANS, music by Bruno Coulais
• WAITING FOR 'SUPERMAN,' music by Christophe Beck
• THE WILDEST DREAM: CONQUEST OF EVEREST, music by Joel Douek
Wybór może być tylko jeden. Ogólnie powinni skrócić tą kategorię do 3 pozycji, bo ten Beck to raczej na siłę tutaj.
FILM MUSIC COMPOSITION OF THE YEAR (Najlepsza pojedyncza kompozycja filmowa roku)
• ALICE IN WONDERLAND - “Alice’s Theme” (Danny Elfman)
• THE GHOST WRITER - "The Truth About Ruth" (Alexandre Desplat)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON - “Forbidden Friendship" (John Powell)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON - “Test Drive” (John Powell)
• THE LAST AIRBENDER - “Flow Like Water” (James Newton Howard)
Po prostu najlepsza.
BEST ORIGINAL SCORE FOR A TELEVISION SERIES (Najlepsza muzyka do serialu telewizyjnego)
• CZAS HONORU [TIME OF HONOR], music by Bartosz Chajdecki
• DOCTOR WHO, music by Murray Gold
• HUMAN TARGET, music by Bear McCreary
• LOST, music by Michael Giacchino
• ULL PER ULL [AN EYE FOR AN EYE], music by Marc Vaíllo
Ciężki orzech do zgryzienia, ale jednak Lost, za ładne pożegnanie no i ostatnia szansa na nagrodzenie. Doktor może zwyciężyć za rok
BEST ORIGINAL SCORE FOR A VIDEO GAME OR INTERACTIVE MEDIA (Najlepsza muzyka do gry)
• CASTLEVANIA: LORDS OF SHADOW, music by Óscar Araujo
• DARK VOID, music by Bear McCreary
• JAMES BOND 007: BLOOD STONE, music by Richard Jacques
• LEGEND OF THE GUARDIANS: THE OWLS OF GA’HOOLE, music by Winifred Phillips
• LEGO UNIVERSE, music by Brian Tyler
Najbardziej epicki game-score roku.
BEST ARCHIVAL RELEASE OF AN EXISTING SCORE (Najlepsze archiwalne wydanie istniejącej muzyki)
• THE ALAMO, music by Dimitri Tiomkin (Tadlow/Prometheus)
• BATMAN RETURNS, music by Danny Elfman (La-La Land)
• BLACK SUNDAY, music by John Williams (Film Score Monthly)
• CONAN THE BARBARIAN, music by Basil Poledouris (Tadlow/Prometheus)
• FAMILY PLOT, music by John Williams (Varèse Sarabande)
• THE GOONIES, music by Dave Grusin (Varèse Sarabande)
• INDEPENDENCE DAY, music by David Arnold ( La-La Land )
• LAWRENCE OF ARABIA, music by Maurice Jarre (Tadlow)
• MIKLÓS RÓZSA TREASURY, music by Miklós Rózsa (Film Score Monthly)
• SPARTACUS, music by Alex North (Varèse Sarabande)
Wiadomo Ewentualnie Spartek.
FILM MUSIC RECORD LABEL OF THE YEAR (Wydawca roku)
• Film Score Monthly
• Intrada
• La-La Land
• MovieScore Media
• Varèse Sarabande
Za sowicie wydany 6 sezon Lost
- Koper
- Ennio Morricone
- Posty: 26140
- Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Nominacje IFMCA
Zieeew, ten bezpłciowy "Tron" ?Mystery Man pisze:BEST ORIGINAL SCORE FOR A FANTASY/SCIENCE FICTION/HORROR FILM (Najlepsza muzyka do filmu fantasy/science fiction/horroru)
• ALICE IN WONDERLAND, music by Danny Elfman
• DAYBREAKERS, music by Christopher Gordon
• HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS PART I, music by Alexandre Desplat
• THE LAST AIRBENDER, music by James Newton Howard
• TRON: LEGACY, music by Daft Punk
Mocna stawka, ale wybór jest jak dla mnie oczywisty
Mam nadzieję, że Francuzi nie wygrają u nas za odkrycie.
Za dużo Powella a brak Coulaisa.DanielosVK pisze:Ale to jest dobre.• ALICE IN WONDERLAND - “Alice’s Theme” (Danny Elfman)
• THE GHOST WRITER - "The Truth About Ruth" (Alexandre Desplat)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON - “Forbidden Friendship" (John Powell)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON - “Test Drive” (John Powell)
• THE LAST AIRBENDER - “Flow Like Water” (James Newton Howard)
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński
- DanielosVK
- Howardelis Vangeshore
- Posty: 7854
- Rejestracja: sob cze 26, 2010 13:43 pm
- Wawrzyniec
- Hans Zimmer
- Posty: 33894
- Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
- Kontakt:
- Koper
- Ennio Morricone
- Posty: 26140
- Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Przecież dwa Despalty nominowali. Ale Tobie wystarczy, że nominowali The Perfect Work i już klapki na oczy i wszystko pasuje.Wawrzyniec pisze:Bardzo się cieszę, że IFMCA nie ma pojęcia o muzyce filmowej Bardzo fajne i dobre nominacje, podobają mi się.
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński