Nominacje IFMCA

Tutaj dyskutujemy o poszczególnych ścieżkach dźwiękowych napisanych na potrzeby kina.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Łukasz Waligórski
Początkujący orkiestrator
Posty: 617
Rejestracja: śr maja 18, 2005 12:27 pm
Kontakt:

Nominacje IFMCA

#1 Post autor: Łukasz Waligórski » pt lut 11, 2011 18:21 pm

IFMCA ogłosiło nominacje do swoich nagród za osiągnięcia w dziedzinie muzyki filmowej, sprawiając miłą niespodziankę polskim słuchaczom. Jednym z nominowanych, w tym zacnym gronie, okazał się Bartosz Chajdecki i jego muzyka do "Czasu Honoru". Absolutnym liderem w ilości zdobytych nominacji jest jednak Alexandre Desplat, który w tym roku otrzymał ich aż 7 - w tym dwie w kategorii BEST FILM SCORE OF THE YEAR.

Oto pełna lista nominacji:

FILM SCORE OF THE YEAR (Najlepsza muzyka filmowa roku)
• THE GHOST WRITER, music by Alexandre Desplat
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON, music by John Powell
• INCEPTION, music by Hans Zimmer
• THE KING’S SPEECH, music by Alexandre Desplat
• TRON: LEGACY, music by Daft Punk

FILM COMPOSER OF THE YEAR (Kompozytor roku)
• Alexandre Desplat
• Danny Elfman
• James Newton Howard
• John Powell
• Hans Zimmer

BREAKOUT COMPOSER OF THE YEAR (Odkrycie roku)
• Óscar Araujo
• Arnau Bataller
• Daft Punk
• Herbert Grönemeyer
• Nuno Malo

BEST ORIGINAL SCORE FOR A DRAMA FILM (Najlepsza muzyka do dramatu)
• AMÁLIA, music by Nuno Malo
• BLACK SWAN, music by Clint Mansell
• THE KARATE KID, music by James Horner
• THE KING’S SPEECH, music by Alexandre Desplat
• TRUE GRIT, music by Carter Burwell

BEST ORIGINAL SCORE FOR A COMEDY FILM (Najlepsza muzyka do komedii)
• THE LIGHTKEEPERS, music by Pinar Toprak
• LO, music by Scott Glasgow
• NANNY MCPHEE RETURNS, music by James Newton Howard
• POTICHE, music by Philippe Rombi
• VAMPIRES SUCK, music by Christopher Lennertz

BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ACTION/ADVENTURE/THRILLER FILM (Najlepsza muzyka do filmu akcji/przygodowego/thrillera)
• BURIED, music by Víctor Reyes
• THE GHOST WRITER, music by Alexandre Desplat
• INCEPTION, music by Hans Zimmer
• ROBIN HOOD, music by Marc Streitenfeld
• SALT, music by James Newton Howard

BEST ORIGINAL SCORE FOR A FANTASY/SCIENCE FICTION/HORROR FILM (Najlepsza muzyka do filmu fantasy/science fiction/horroru)
• ALICE IN WONDERLAND, music by Danny Elfman
• DAYBREAKERS, music by Christopher Gordon
• HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS PART I, music by Alexandre Desplat
• THE LAST AIRBENDER, music by James Newton Howard
• TRON: LEGACY, music by Daft Punk

BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ANIMATED FEATURE (Najlepsza muzyka do filmu animowanego)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON, music by John Powell
• L’ILLUSIONNISTE [THE ILLUSIONIST], music by Sylvain Chomet
• LEGEND OF THE GUARDIANS: THE OWLS OF GA’HOOLE, music by David Hirschfelder
• TANGLED, music by Alan Menken
• TOY STORY 3, music by Randy Newman

BEST ORIGINAL SCORE FOR A DOCUMENTARY FEATURE (Najlepsza muzyka do filmu dokumentalnego)
• THE BATTLE OF BRITAIN, music by Miguel d’Oliveira
• BÉBÉS [BABIES], music by Bruno Coulais
• OCÉANS, music by Bruno Coulais
• WAITING FOR 'SUPERMAN,' music by Christophe Beck
• THE WILDEST DREAM: CONQUEST OF EVEREST, music by Joel Douek

FILM MUSIC COMPOSITION OF THE YEAR (Najlepsza pojedyncza kompozycja filmowa roku)
• ALICE IN WONDERLAND - “Alice’s Theme” (Danny Elfman)
• THE GHOST WRITER - "The Truth About Ruth" (Alexandre Desplat)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON - “Forbidden Friendship" (John Powell)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON - “Test Drive” (John Powell)
• THE LAST AIRBENDER - “Flow Like Water” (James Newton Howard)

BEST ORIGINAL SCORE FOR A TELEVISION SERIES (Najlepsza muzyka do serialu telewizyjnego)
• CZAS HONORU [TIME OF HONOR], music by Bartosz Chajdecki
• DOCTOR WHO, music by Murray Gold
• HUMAN TARGET, music by Bear McCreary
• LOST, music by Michael Giacchino
• ULL PER ULL [AN EYE FOR AN EYE], music by Marc Vaíllo

BEST ORIGINAL SCORE FOR A VIDEO GAME OR INTERACTIVE MEDIA (Najlepsza muzyka do gry)
• CASTLEVANIA: LORDS OF SHADOW, music by Óscar Araujo
• DARK VOID, music by Bear McCreary
• JAMES BOND 007: BLOOD STONE, music by Richard Jacques
• LEGEND OF THE GUARDIANS: THE OWLS OF GA’HOOLE, music by Winifred Phillips
• LEGO UNIVERSE, music by Brian Tyler

BEST ARCHIVAL RELEASE OF AN EXISTING SCORE (Najlepsze archiwalne wydanie istniejącej muzyki)

• THE ALAMO, music by Dimitri Tiomkin (Tadlow/Prometheus)
• BATMAN RETURNS, music by Danny Elfman (La-La Land)
• BLACK SUNDAY, music by John Williams (Film Score Monthly)
• CONAN THE BARBARIAN, music by Basil Poledouris (Tadlow/Prometheus)
• FAMILY PLOT, music by John Williams (Varèse Sarabande)
• THE GOONIES, music by Dave Grusin (Varèse Sarabande)
• INDEPENDENCE DAY, music by David Arnold ( La-La Land )
• LAWRENCE OF ARABIA, music by Maurice Jarre (Tadlow)
• MIKLÓS RÓZSA TREASURY, music by Miklós Rózsa (Film Score Monthly)
• SPARTACUS, music by Alex North (Varèse Sarabande)

FILM MUSIC RECORD LABEL OF THE YEAR (Wydawca roku)
• Film Score Monthly
• Intrada
• La-La Land
• MovieScore Media
• Varèse Sarabande

Awatar użytkownika
Koper
Ennio Morricone
Posty: 26140
Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

#2 Post autor: Koper » pt lut 11, 2011 18:33 pm

Żenada. Ja bym na waszym miejscu się z tego wypisał. :P Nominować "Black Swan" (za Czajkowskiego??), "True Grit" (za aranżacje gospelowych hymnów??) albo "Robin Hooda" (bez komentarza) - toż tak często krytykowani Akademicy mają więcej rozumu. :P
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński

Awatar użytkownika
Marek Łach
+ Jerry Goldsmith +
Posty: 5671
Rejestracja: śr maja 04, 2005 16:30 pm
Lokalizacja: Kraków

#3 Post autor: Marek Łach » pt lut 11, 2011 18:33 pm

Jak co roku spora część kategorii potrzebowałaby obcięcia z 5 do 3 nominacji. Bo znowu trafiają się takie żenady, jak nominowanie Robin Hooda (WTF?!), Black Swan czy Nanny McPhee. Trochę się przez to całe głosowanie kompromituje, mimo wielu trafnych wyborów.

No a jeśli patrzeć na kategorię wznowień, no to chyba niekwestionowanym liderem jest tutaj Spartacus, który pod względem rozmachu wydania dystansuje całą (świetną swoją drogą) stawkę. Może jeszcze ewentualnie Rózsa od FSM, ale jednak North to wydarzenie roku w muzyce filmowej. :)

bladerunner

#4 Post autor: bladerunner » pt lut 11, 2011 18:35 pm

Koper pisze:Żenada.
mówiłem już coś o waszych nominacj ach :P ? nie wydaję mi się :D

Awatar użytkownika
Koper
Ennio Morricone
Posty: 26140
Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

#5 Post autor: Koper » pt lut 11, 2011 18:36 pm

mało mnie interesuje Twoje zdanie akurat.
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński

Awatar użytkownika
Arthur
Nominacja do odkrycia roku
Posty: 1135
Rejestracja: śr paź 20, 2010 21:16 pm
Lokalizacja: Pzn

#6 Post autor: Arthur » pt lut 11, 2011 19:14 pm

W końcu jakiś powiew normalności.

Może napiszemy petycję do nich, żeby chociaż w części kategorii dać 3 nominację? ilu nas jest na forum? ze 100 osób znajdzie się, drugie tyle wpiszę. Wy macie kontakty mistrzowie jakieś na pewno z zagranicą i zamiast marudzić można te Świat polepszyć:)

edit
Macie pewnie facebook'a, to nie będzie problemu- z tego co słyszałem od tego jest przecież- żeby pokazać, że z docelową grupą odbiorców(a nią jesteśmy, chociażby przez kupowanie płyt) powinni się liczyć, a przynajmniej wziąść pod uwagę.
Szczęście to jedyna rzecz, która się mnoży, gdy się ją dzieli. - Albert Schweitzer

Awatar użytkownika
DanielosVK
Howardelis Vangeshore
Posty: 7854
Rejestracja: sob cze 26, 2010 13:43 pm

#7 Post autor: DanielosVK » pt lut 11, 2011 19:33 pm

• ALICE IN WONDERLAND - “Alice’s Theme” (Danny Elfman)
• THE GHOST WRITER - "The Truth About Ruth" (Alexandre Desplat)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON - “Forbidden Friendship" (John Powell)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON - “Test Drive” (John Powell)
• THE LAST AIRBENDER - “Flow Like Water” (James Newton Howard)
Ale to jest dobre.
Fe.

Cóż za score, Howard Shore.

Awatar użytkownika
Mystery
James Horner
Posty: 23271
Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am

Re: Nominacje IFMCA

#8 Post autor: Mystery » pt lut 11, 2011 19:35 pm

Marudzicie, jak zwykle fajne nominacje od IFMCA :wink:
Ja bym wybrał tak:

FILM SCORE OF THE YEAR (Najlepsza muzyka filmowa roku)
• THE GHOST WRITER, music by Alexandre Desplat
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON, music by John Powell
• INCEPTION, music by Hans Zimmer
• THE KING’S SPEECH, music by Alexandre Desplat
• TRON: LEGACY, music by Daft Punk
Albo Ghost, albo Dragon, z naciskiem na ten pierwszy, fajnie, że wyróżniono Tron.

FILM COMPOSER OF THE YEAR (Kompozytor roku)
• Alexandre Desplat
• Danny Elfman
• James Newton Howard
• John Powell
• Hans Zimmer
Bezdyskusyjnie i bezkonkurencyjnie.

BREAKOUT COMPOSER OF THE YEAR (Odkrycie roku)
• Óscar Araujo
• Arnau Bataller
• Daft Punk
• Herbert Grönemeyer
• Nuno Malo
Co tu dużo pisać, zrobili chłopaki furorę. Dziwi brak AR.

BEST ORIGINAL SCORE FOR A DRAMA FILM (Najlepsza muzyka do dramatu)
• AMÁLIA, music by Nuno Malo
• BLACK SWAN, music by Clint Mansell
• THE KARATE KID, music by James Horner
• THE KING’S SPEECH, music by Alexandre Desplat
• TRUE GRIT, music by Carter Burwell
Dlatego, iż najczęściej KK słuchałem. Pozostałe nominacje jak najbardziej zasłużone.

BEST ORIGINAL SCORE FOR A COMEDY FILM (Najlepsza muzyka do komedii)
• THE LIGHTKEEPERS, music by Pinar Toprak
• LO, music by Scott Glasgow
• NANNY MCPHEE RETURNS, music by James Newton Howard
• POTICHE, music by Philippe Rombi
• VAMPIRES SUCK, music by Christopher Lennertz
Jako jedyny z całej stawki da się słuchać od deski do deski. Ogólnie słaba kategoria, ale przez samych nominowanych. Sporo tu brakuje, zamiast smętnych dwóch pierwszych pozycji Dinner For Schmucks, Leap Year czy The Extra Man bardziej by pasowały.

BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ACTION/ADVENTURE/THRILLER FILM (Najlepsza muzyka do filmu akcji/przygodowego/thrillera)
• BURIED, music by Víctor Reyes
• THE GHOST WRITER, music by Alexandre Desplat
• INCEPTION, music by Hans Zimmer
• ROBIN HOOD, music by Marc Streitenfeld
• SALT, music by James Newton Howard
Tylko Ghost. Dobry żart z tym Robinem, no ale trzeba jakoś rozruszać czytających :wink:

BEST ORIGINAL SCORE FOR A FANTASY/SCIENCE FICTION/HORROR FILM (Najlepsza muzyka do filmu fantasy/science fiction/horroru)
• ALICE IN WONDERLAND, music by Danny Elfman
• DAYBREAKERS, music by Christopher Gordon
• HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS PART I, music by Alexandre Desplat
• THE LAST AIRBENDER, music by James Newton Howard
• TRON: LEGACY, music by Daft Punk
Mocna stawka, ale wybór jest jak dla mnie oczywisty :wink:

BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ANIMATED FEATURE (Najlepsza muzyka do filmu animowanego)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON, music by John Powell
• L’ILLUSIONNISTE [THE ILLUSIONIST], music by Sylvain Chomet
• LEGEND OF THE GUARDIANS: THE OWLS OF GA’HOOLE, music by David Hirschfelder
• TANGLED, music by Alan Menken
• TOY STORY 3, music by Randy Newman
A gdzie jeden "z najatrakcyjniejszych soundtracków, napisanych na potrzeby zmodernizowanego kina animowanego" :P

BEST ORIGINAL SCORE FOR A DOCUMENTARY FEATURE (Najlepsza muzyka do filmu dokumentalnego)
• THE BATTLE OF BRITAIN, music by Miguel d’Oliveira
• BÉBÉS [BABIES], music by Bruno Coulais
• OCÉANS, music by Bruno Coulais
• WAITING FOR 'SUPERMAN,' music by Christophe Beck
• THE WILDEST DREAM: CONQUEST OF EVEREST, music by Joel Douek
Wybór może być tylko jeden. Ogólnie powinni skrócić tą kategorię do 3 pozycji, bo ten Beck to raczej na siłę tutaj.

FILM MUSIC COMPOSITION OF THE YEAR (Najlepsza pojedyncza kompozycja filmowa roku)
• ALICE IN WONDERLAND - “Alice’s Theme” (Danny Elfman)
• THE GHOST WRITER - "The Truth About Ruth" (Alexandre Desplat)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON - “Forbidden Friendship" (John Powell)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON - “Test Drive” (John Powell)
• THE LAST AIRBENDER - “Flow Like Water” (James Newton Howard)
Po prostu najlepsza.

BEST ORIGINAL SCORE FOR A TELEVISION SERIES (Najlepsza muzyka do serialu telewizyjnego)
• CZAS HONORU [TIME OF HONOR], music by Bartosz Chajdecki
• DOCTOR WHO, music by Murray Gold
• HUMAN TARGET, music by Bear McCreary
• LOST, music by Michael Giacchino
• ULL PER ULL [AN EYE FOR AN EYE], music by Marc Vaíllo
Ciężki orzech do zgryzienia, ale jednak Lost, za ładne pożegnanie no i ostatnia szansa na nagrodzenie. Doktor może zwyciężyć za rok :)

BEST ORIGINAL SCORE FOR A VIDEO GAME OR INTERACTIVE MEDIA (Najlepsza muzyka do gry)
• CASTLEVANIA: LORDS OF SHADOW, music by Óscar Araujo
• DARK VOID, music by Bear McCreary
• JAMES BOND 007: BLOOD STONE, music by Richard Jacques
• LEGEND OF THE GUARDIANS: THE OWLS OF GA’HOOLE, music by Winifred Phillips
• LEGO UNIVERSE, music by Brian Tyler
Najbardziej epicki game-score roku.

BEST ARCHIVAL RELEASE OF AN EXISTING SCORE (Najlepsze archiwalne wydanie istniejącej muzyki)

• THE ALAMO, music by Dimitri Tiomkin (Tadlow/Prometheus)
• BATMAN RETURNS, music by Danny Elfman (La-La Land)
• BLACK SUNDAY, music by John Williams (Film Score Monthly)
• CONAN THE BARBARIAN, music by Basil Poledouris (Tadlow/Prometheus)
• FAMILY PLOT, music by John Williams (Varèse Sarabande)
• THE GOONIES, music by Dave Grusin (Varèse Sarabande)
• INDEPENDENCE DAY, music by David Arnold ( La-La Land )
• LAWRENCE OF ARABIA, music by Maurice Jarre (Tadlow)
• MIKLÓS RÓZSA TREASURY, music by Miklós Rózsa (Film Score Monthly)
• SPARTACUS, music by Alex North (Varèse Sarabande)
Wiadomo :) Ewentualnie Spartek.

FILM MUSIC RECORD LABEL OF THE YEAR (Wydawca roku)
• Film Score Monthly
• Intrada
• La-La Land
• MovieScore Media
• Varèse Sarabande
:P Za sowicie wydany 6 sezon Lost :)

Awatar użytkownika
Koper
Ennio Morricone
Posty: 26140
Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Nominacje IFMCA

#9 Post autor: Koper » pt lut 11, 2011 22:57 pm

Mystery Man pisze:BEST ORIGINAL SCORE FOR A FANTASY/SCIENCE FICTION/HORROR FILM (Najlepsza muzyka do filmu fantasy/science fiction/horroru)
• ALICE IN WONDERLAND, music by Danny Elfman
• DAYBREAKERS, music by Christopher Gordon
• HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS PART I, music by Alexandre Desplat
• THE LAST AIRBENDER, music by James Newton Howard
• TRON: LEGACY, music by Daft Punk
Mocna stawka, ale wybór jest jak dla mnie oczywisty :wink:
Zieeew, ten bezpłciowy "Tron" ? :P

Mam nadzieję, że Francuzi nie wygrają u nas za odkrycie. :)
DanielosVK pisze:
• ALICE IN WONDERLAND - “Alice’s Theme” (Danny Elfman)
• THE GHOST WRITER - "The Truth About Ruth" (Alexandre Desplat)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON - “Forbidden Friendship" (John Powell)
• HOW TO TRAIN YOUR DRAGON - “Test Drive” (John Powell)
• THE LAST AIRBENDER - “Flow Like Water” (James Newton Howard)
Ale to jest dobre.
Za dużo Powella a brak Coulaisa.
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński

Awatar użytkownika
DanielosVK
Howardelis Vangeshore
Posty: 7854
Rejestracja: sob cze 26, 2010 13:43 pm

#10 Post autor: DanielosVK » pt lut 11, 2011 23:00 pm

Za dużo Powella a brak Coulaisa.
No to wywalić "Test Drive", dać "Les Massacres" i mamy nominacje doskonałe.
Fe.

Cóż za score, Howard Shore.

Awatar użytkownika
Koper
Ennio Morricone
Posty: 26140
Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

#11 Post autor: Koper » pt lut 11, 2011 23:03 pm

Ale Test Drive czy Forbidden Friendship... ? :P Z tej dwójki w kinie większe wrażenie zrobiło na mnie chyba to pierwsze... :)
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński

Awatar użytkownika
Arthur
Nominacja do odkrycia roku
Posty: 1135
Rejestracja: śr paź 20, 2010 21:16 pm
Lokalizacja: Pzn

#12 Post autor: Arthur » pt lut 11, 2011 23:10 pm

Na płycie to drugie jest lepsze. Tak, więc będzie 6 nominacji tylko fan filmu/płyty skreśli sobie jednego Powella.
Szczęście to jedyna rzecz, która się mnoży, gdy się ją dzieli. - Albert Schweitzer

Awatar użytkownika
Wawrzyniec
Hans Zimmer
Posty: 33894
Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
Kontakt:

#13 Post autor: Wawrzyniec » sob lut 12, 2011 18:19 pm

Bardzo się cieszę, że IFMCA nie ma pojęcia o muzyce filmowej :D Bardzo fajne i dobre nominacje, podobają mi się. :)
#WinaHansa #IStandByDaenerys

Turek

#14 Post autor: Turek » sob lut 12, 2011 18:24 pm

Ja mam nadzieję że nagrodę dostanie CONAN THE BARBARIAN. Należy się temu fantastycznemu re-recowi jak żadnej innej pozycji z wszystkich nominowanych, różnych kategoriach

Awatar użytkownika
Koper
Ennio Morricone
Posty: 26140
Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

#15 Post autor: Koper » sob lut 12, 2011 19:09 pm

Wawrzyniec pisze:Bardzo się cieszę, że IFMCA nie ma pojęcia o muzyce filmowej :D Bardzo fajne i dobre nominacje, podobają mi się. :)
Przecież dwa Despalty nominowali. :P Ale Tobie wystarczy, że nominowali The Perfect Work i już klapki na oczy i wszystko pasuje. :D
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński

ODPOWIEDZ