ALEXANDRE DESPLAT - HARRY POTTER i INSYGNIA ŚMIERCI (I & II)
- DanielosVK
- Howardelis Vangeshore
- Posty: 7893
- Rejestracja: sob cze 26, 2010 13:43 pm
Całkiem okazały wywiad z Desplatem:
http://www.aintitcool.com/node/47375
Czyżby Hannigan znów zrobił lepszego Pottera od wersji filmowej ?
Main Theme z Deathly Hallows, nie brzmi zbytnio dostojnie, ale po świetnych i zamiatających dokonania Hoopera, Order of the Phoenix i Half-Blood Prince jestem dobrej myśli co do całości.
http://www.youtube.com/watch?v=q33Ak62Lkk4
http://www.aintitcool.com/node/47375
Czyżby Hannigan znów zrobił lepszego Pottera od wersji filmowej ?

Main Theme z Deathly Hallows, nie brzmi zbytnio dostojnie, ale po świetnych i zamiatających dokonania Hoopera, Order of the Phoenix i Half-Blood Prince jestem dobrej myśli co do całości.
http://www.youtube.com/watch?v=q33Ak62Lkk4
- Marek Łach
- + Jerry Goldsmith +
- Posty: 5671
- Rejestracja: śr maja 04, 2005 16:30 pm
- Lokalizacja: Kraków
Fenomenalny wywiad! Chyba najlepszy wywiad z Desplatem jaki czytałem. Potwierdza ciągłość filozofii jego muzyki, potwierdza też w sumie to, o czym dyskutowaliśmy w tym wątku przy okazji HP:
Ogólnie można muzyki Desplata nie lubić, można się z nim nie zgadzać (tak samo jak ja często nie zgadzam się z filozofią muzyki Zimmera), ale jedno trzeba mu oddać: nie pisze muzyki przypadkowej, pozbawionej pomysłu. Chyba za to najbardziej go cenię - a że jest z czym dzięki temu polemizować, to dla mnie tym lepiej.
It’s the first time that the characters are not in school and aren’t going to school and escaping. They are on the road trying to hide from the dark forces and it’s the first time that he has no friends around. Even though there are some great moments of humor, it’s a much darker film. They are on a journey and this journey brings them to other lands, different countries, different worlds of music
Well it’s the story of a young boy who has lost his parents. He’s an orphan and that’s the seed of everything. This boy is abused by his stepparents who locked him in a closet…But he’s got this incredible talent, but he doesn’t understand how it works and how he could tame it. He has learned through the years to become who he is now, a young adult with super powers that he only tries to use it when he has to and a little boy who had the greatest of friendship and loyalty and his friends are also very loyal and very faithful. So that gives you already a great canvas to write. It’s fantastic human qualities that I enjoy and I can work off of.
Then you view the movie and in the movie there are more ways to pick up on the deepest emotions and psychology of the characters. That’s what I’m interested in. When a movie has nothing to offer or only one layer, I don’t know where to go, because I just wont be inspired. Give me two, three, four, or five layers of complicated characters and then I will be able to resonate and give some expression to that.
Harry is a very repressed, silent boy. He doesn’t speak much. He doesn’t show much of his emotions and so the music has to show that. That’s what the music is also trying to bring out, his repressed suffering and his silent emotions. I think that’s what I’m trying to bring out.
They are indentured, they are on a journey, so the music also has to have this dark feeling of losing innocence, of going away from something that had at the best built you, which is the school they studied in and they need to erase it from their past and move to dangerous grounds.
Nawet w filmie, który pozornie jest kontynuacją przygodówki dla dzieci, muzykę Desplata cechuje... głęboki humanizm, nie ma chyba obecnie drugiego aktywnego kompozytora, który z taką pieczołowitością podchodziłby do bohaterów filmowych. Tam gdzie jego koledzy po fachu i wielu widzów widzi jednowymiarowe postacie nastolatków, on widzi złożone, skomplikowane charaktery. Nie jest to może kompozytor blockbusterowy, ale jest w jego podejściu coś, co mnie niesamowicie fascynuje.The only real thing that was difficult was how we would be able to make the statement that it’s a new era in Harry Potter’s life, because as I’ve said, he and his three friends are leaving their families and they are going on the road. How do you do this shift from funny, magic, Hogwarts to the real world? So I guess that was the most difficult thing, to define the opening scene, which I think opens with the city, that was a real challenge.
Ogólnie można muzyki Desplata nie lubić, można się z nim nie zgadzać (tak samo jak ja często nie zgadzam się z filozofią muzyki Zimmera), ale jedno trzeba mu oddać: nie pisze muzyki przypadkowej, pozbawionej pomysłu. Chyba za to najbardziej go cenię - a że jest z czym dzięki temu polemizować, to dla mnie tym lepiej.
Ostatnio zmieniony wt lis 09, 2010 17:09 pm przez Marek Łach, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wawrzyniec
- Hans Zimmer
- Posty: 34976
- Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
- Kontakt:
Fakt. Dlatego zatrudnienie go w takim blockbusterze jak "Harry Potter" jest wielce dziwne i niestety widac jaki jest efekt.Marek Łach pisze:Nie jest to może kompozytor blockbusterowy.
Nie lubie muzyki Desplata i nie zgadzam sie z jego filozofia. Ale Adam moze sobie pisac co chce, ale ja nigdy nie napisalem, ze Desplat nie potrafi pisac, komponowac, jest cienki itd. Mnie sie ten jego styl nie podoba, a ze innym sie podoba prosze bardzo. Ale mnie sie ten styl nie podoba i mam prawo pisac, ze najnowszy "Harry Potter" jest nudny. Mam?Marek Łach pisze:Ogólnie można muzyki Desplata nie lubić, można się z nim nie zgadzać (tak samo jak ja często nie zgadzam się z filozofią muzyki Zimmera), ale jedno trzeba mu oddać: nie pisze muzyki przypadkowej, pozbawionej pomysłu. Chyba za to najbardziej go cenię - a że jest z czym dzięki temu polemizować, to dla mnie tym lepiej.
#WinaHansa #IStandByDaenerys
jak możesz nie lubieć muzyki Desplata jak już kilka razy złapaliśmy Cie z innymi Userami na tym że jak się okazało że on robi muzę do filmu to pisałeś zdanie "a to już mnie ten album nie interesuje i raczej go nie przesłucham"? było tak przynajmniej 4 lub 5 razy.. nie słuchasz jego płyt, pewnie 3/4 nie znasz a mówisz że nie lubisz..
#FUCKVINYL
- Marek Łach
- + Jerry Goldsmith +
- Posty: 5671
- Rejestracja: śr maja 04, 2005 16:30 pm
- Lokalizacja: Kraków
Z nowego wywiadu dla filmmusicmag.com:
How did you choose where to quote the famous Williams theme?
David Yates and I chose to quote the theme at very precise moments, when Harry is slowly, but surely, drifting away from his childhood, losing his innocence. And when another major character gets killed.
Could you talk about your major themes for Deathly Hallows?
Since Harry, Ron and Hermione are now on the road being chased by the dark forces of Voldemort, they are never twice in the same place. They are constantly on the move. I alternate between themes by situation or location (The Ministry of Magic, the Sky battle, The Borrows); themes by characters: Dobby, Dumbledore, Voldemort, Bathilda Backshot, Lovegood, or several other characters; The Oblivation theme, which conveys their loss of innocence, as well as the sense of danger and will be the leading them through their exodus; and themes for magical devices (The Detonators, the Locket, the Deathly Hallows).
How did you want your score to reflect Harry’s world of sorcery, as well as to place it in “the real world?” which Hallows deals with more than any other Potter film?
We tried to keep away from the “magic world of Harry Potter”. The heroes are facing the real world. This is also why Hedwig’s theme is less present then before.
- Marek Łach
- + Jerry Goldsmith +
- Posty: 5671
- Rejestracja: śr maja 04, 2005 16:30 pm
- Lokalizacja: Kraków
Dość przewrotnie jak widzę zastosowali Hedwig's Theme - aż prosiłoby się, żeby jeszcze mocniej to podkreślić, na przykład napisać jakąś "okaleczoną" wersję tematu Williamsa, która jeszcze bardziej akcentowałaby to, że dzieciństwo głównego bohatera jest już bezpowrotnie stracone.
Pytanie do fanów: o czyjej śmierci Desplat tutaj mówi?
Pytanie do fanów: o czyjej śmierci Desplat tutaj mówi?
- Wawrzyniec
- Hans Zimmer
- Posty: 34976
- Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
- Kontakt:
- Wawrzyniec
- Hans Zimmer
- Posty: 34976
- Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
- Kontakt:
- Marek Łach
- + Jerry Goldsmith +
- Posty: 5671
- Rejestracja: śr maja 04, 2005 16:30 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Wawrzyniec
- Hans Zimmer
- Posty: 34976
- Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
- Kontakt:
SPOILER
Podczas tzw. "bitwy powietrznej" ginie Harry'ego sowa Hedwiga
I dlatego az sie prosilo, aby jakos pieknie wzruszajaco i emocjonalnie przearanzowac uwydatnic ten williamsowski temat. Ale to tylko i wylacznie moja opinia.
KONIEC SPOILERA
Podczas tzw. "bitwy powietrznej" ginie Harry'ego sowa Hedwiga

KONIEC SPOILERA
Ostatnio zmieniony śr lis 10, 2010 19:38 pm przez Wawrzyniec, łącznie zmieniany 2 razy.
#WinaHansa #IStandByDaenerys