
NAGRODY BRANŻOWE
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Kategoria film międzynarodowy w tym roku praktycznie zbędna, Emilia Pérez i I'm Still Here mają nomki za Najlepszy film, a Flow za Film animowany 

Re: NAGRODY BRANŻOWE
Akurat A24, Focus i Neon hajsem nie stoją, a 13 z tych 16 to sama Emilia, ale tak, tu Netflix mocno dał na promocję, że nawet z rozpędu nominowali score
A Netflix już tak kiedyś promował Irishmana, 10 nominacji, ale Oscarów już 0 


Re: NAGRODY BRANŻOWE
Brak Challengers za montaż to przecież jest zbrodnia.
Ale tu ponownie stary temat powraca - jak film wychodzi na początku roku, to może zapomnieć o nagrodach w 95%.
Ale tu ponownie stary temat powraca - jak film wychodzi na początku roku, to może zapomnieć o nagrodach w 95%.
#FUCKVINYL
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Jakie czasy, taki Dean
Choć akurat za Dylana mu się nomka należała...



Choć akurat za Dylana mu się nomka należała...


#FUCKVINYL
- Wawrzyniec
- Hans Zimmer
- Posty: 34878
- Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
- Kontakt:
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Więcej o tegorocznych nominacjach do Oscara za rok 2024 można poczytać w tym obiektywnym artykule na głównej stronie, gdzie jego autor w żaden sposób, nie ma urazy, względem decyzji Akademii:
https://filmmusic.pl/newsy/oscary-2025- ... regulamin/
https://filmmusic.pl/newsy/oscary-2025- ... regulamin/
#WinaHansa #IStandByDaenerys
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Prawda, toteż Challengers bez żadnej nominacji, a nie będą dawać filmowi za sam montaż czy muzykę, choć przykład jednej nominacji za zdjęcia dla Maria Callas zdawałby się temu przeczyć...
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Ponieważ jestem wkurzony obłudą i kłamstwami Ampasu, proszę mi wskazać, który z tych punktów ich regulaminu zezwalał na nominacje za score dla Wicked (3/4 recykling piosenek z istniejącego od lat musicalu) i Emilii (score w filmie trwa może 5 minut, i wtedy nie wiadomo nawet czy to rzeczywiście score, czy instrumentalne wydłużenie intro/outro piosenki)
Odpada ze starania się o nominacje gdy, cytuje:
1. it has been diluted by the use of pre-existing music, or
2. it has been diminished in impact by the predominant use of songs.
Plus dodatkowa reguła, cytuje:
3. score must be created specifically for the eligible feature-length motion picture and comprise a
minimum of 35% of the total music in the film.
Emilie skreślają reguły 2 i druga część reguły 3.
Wicked skreślają reguly 1 i 2.
Tych nagród za chwile nikt nie będzie brał poważnie, a organizacje kompozytorskie powinny wystosować oficjalne pismo z pytaniem „jakim cudem, wskażcie nam punkt waszego regulaminu”.
Odpada ze starania się o nominacje gdy, cytuje:
1. it has been diluted by the use of pre-existing music, or
2. it has been diminished in impact by the predominant use of songs.
Plus dodatkowa reguła, cytuje:
3. score must be created specifically for the eligible feature-length motion picture and comprise a
minimum of 35% of the total music in the film.
Emilie skreślają reguły 2 i druga część reguły 3.
Wicked skreślają reguly 1 i 2.
Tych nagród za chwile nikt nie będzie brał poważnie, a organizacje kompozytorskie powinny wystosować oficjalne pismo z pytaniem „jakim cudem, wskażcie nam punkt waszego regulaminu”.
Ostatnio zmieniony czw sty 23, 2025 22:06 pm przez Adam, łącznie zmieniany 1 raz.
#FUCKVINYL
- qnebra
- Zdobywca Oscara
- Posty: 3198
- Rejestracja: pn mar 11, 2013 12:28 pm
- Lokalizacja: Zadupie Mordoru
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Jest jeszcze nieoficjalny punkt 4, który brzmi, parafrazując:
4. Kto zapłaci na etapie przyznawania nominacji największą kwotę i dostosuje się do ideologii członków Komitetu, ten dostanie nominację nawet gdy łamie poprzednie punkty regulaminu.
4. Kto zapłaci na etapie przyznawania nominacji największą kwotę i dostosuje się do ideologii członków Komitetu, ten dostanie nominację nawet gdy łamie poprzednie punkty regulaminu.
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Tylko że to się robi już granda. Idziesz na film w którym jest ze 30 piosenek musicalowych non stop, więc głuchy by zauważył że to jest więcej niż 35% muzyki w filmie…
Nawet głuchy wie, że Wicked to słynny musical i teraz w wersji live-Action prawie wszystkie piosenki zostały tylko przearanzowane na nowo.
Wiec jak można nomy za to dawać?
Czy tam nie ma kogoś kto powie „ej ludzie co my robimy?”
Jakiegoś otrzeźwienia?
Nawet głuchy wie, że Wicked to słynny musical i teraz w wersji live-Action prawie wszystkie piosenki zostały tylko przearanzowane na nowo.
Wiec jak można nomy za to dawać?
Czy tam nie ma kogoś kto powie „ej ludzie co my robimy?”
Jakiegoś otrzeźwienia?
#FUCKVINYL
- Wawrzyniec
- Hans Zimmer
- Posty: 34878
- Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
- Kontakt:
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Sam diabeł nie zrozumiałby tych zasad Akademii.
I jak wspomniałem o moich wątpliwościach, co do prawidłowości tych głosów w komentarzu pod postem na Facebooku, to mi Jarek (hp_gof) odpisał z dumną miną: "Wystarczy przeczytać regulamin " i wrzucił mi linka z regulaminem.
I ja go czytam i studiuję i dalej mi to się nie zgadza.

I ja go czytam i studiuję i dalej mi to się nie zgadza.

#WinaHansa #IStandByDaenerys
Re: NAGRODY BRANŻOWE
W aktorskich kreacjach przepadła rola Amy Adams, która zagrała kobietę przeżywającą traumę poporodową. Jak na Amy mocna rola, gdzie widać jej zmęczenie i wykończenie psychiczne. "Nightbitch" był u nas pokazywany w ramach American Film Festival, teraz jest dostępny na Disney+.
youtu.be/918prRymA-U
youtu.be/918prRymA-U
- Wawrzyniec
- Hans Zimmer
- Posty: 34878
- Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
- Kontakt:
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Amy Adams to niestety trochę staje się Thomasem Newmanem wśród Oscarów, czy kiedyś Leonardo DiCaprio.

Tutaj Adam pełna zgoda i mnie nie obchodzi kto ustalił te zasady. I nawet jeżeli sam wspomniany Thomas Newman był jednym z tych, który był za tymi zasadami, to w żadnym stopniu, nie zmienia to faktu, że te zasady są problematyczne.Adam pisze: ↑czw sty 23, 2025 21:56 pmPonieważ jestem wkurzony obłudą i kłamstwami Ampasu, proszę mi wskazać, który z tych punktów ich regulaminu zezwalał na nominacje za score dla Wicked (3/4 recykling piosenek z istniejącego od lat musicalu) i Emilii (score w filmie trwa może 5 minut, i wtedy nie wiadomo nawet czy to rzeczywiście score, czy instrumentalne wydłużenie intro/outro piosenki)
Odpada ze starania się o nominacje gdy, cytuje:
1. it has been diluted by the use of pre-existing music, or
2. it has been diminished in impact by the predominant use of songs.
Plus dodatkowa reguła, cytuje:
3. score must be created specifically for the eligible feature-length motion picture and comprise a
minimum of 35% of the total music in the film.
Emilie skreślają reguły 2 i druga część reguły 3.
Wicked skreślają reguly 1 i 2.
Tych nagród za chwile nikt nie będzie brał poważnie, a organizacje kompozytorskie powinny wystosować oficjalne pismo z pytaniem „jakim cudem, wskażcie nam punkt waszego regulaminu”.
#WinaHansa #IStandByDaenerys
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Nie, nie są. Są jasne. Tylko że wytwórnie posypały hajsem na marketing, to nawet film bez dźwięku by wtedy nominowali za score.
Mnie tylko dziwi, dlaczego gremia kompozytorów siedzą cicho i nie protestują? Pewnie znów rozchodzi się o to, żeby siedzieć cicho i się nie wychylać, bo potem zostaniesz zapamiętany i za pretensje nigdy nie dostaniesz już pracy w tych dwóch wytwórniach
Mnie tylko dziwi, dlaczego gremia kompozytorów siedzą cicho i nie protestują? Pewnie znów rozchodzi się o to, żeby siedzieć cicho i się nie wychylać, bo potem zostaniesz zapamiętany i za pretensje nigdy nie dostaniesz już pracy w tych dwóch wytwórniach
#FUCKVINYL
Re: NAGRODY BRANŻOWE
Podcast feministyczny "Girls on film" przyznaje swoje wyróżnienia i w tym roku podał takie nominacje:
BEST COMPOSER
Abigail Barlow and Emily Bear (Moana 2)
Andrea Datzman (Inside Out 2)
Hildur Guðnadóttir (Joker: Folie à Deux)
Isobel Waller-Bridge (Wicked Little Letters)
Lucrecia Dalt (On Becoming a Guinea Fowl)
I kategoria ciekawostka:
FEMALE ORGASM ON SCREEN SPONSORED BY INTIMACY ON SET
This award is for authentic, realistic and responsible depiction of women’s pleasure on screen.
Anne Hathaway (with Nicholas Galitzine) – The Idea of You (IC: Jessica Erin Bennett)
Kristen Stewart and Katy O’Brian – Love Lies Bleeding (IC: Christine McHugh)
Geraldine Viswanathan (with Margaret Qualley) – Drive-Away Dolls (IC: Chelsea Pace)
Nicole Kidman (with Nicole Kidman, and with Harris Dickinson) – Babygirl (IC: Lizzy Talbot)
Preeti Panigrahi (with Preeti Panigrahi and with Kesav Binoy Kiron) – Girls Will Be Girls (IC: none)
BEST COMPOSER
Abigail Barlow and Emily Bear (Moana 2)
Andrea Datzman (Inside Out 2)
Hildur Guðnadóttir (Joker: Folie à Deux)
Isobel Waller-Bridge (Wicked Little Letters)
Lucrecia Dalt (On Becoming a Guinea Fowl)
I kategoria ciekawostka:
FEMALE ORGASM ON SCREEN SPONSORED BY INTIMACY ON SET
This award is for authentic, realistic and responsible depiction of women’s pleasure on screen.
Anne Hathaway (with Nicholas Galitzine) – The Idea of You (IC: Jessica Erin Bennett)
Kristen Stewart and Katy O’Brian – Love Lies Bleeding (IC: Christine McHugh)
Geraldine Viswanathan (with Margaret Qualley) – Drive-Away Dolls (IC: Chelsea Pace)
Nicole Kidman (with Nicole Kidman, and with Harris Dickinson) – Babygirl (IC: Lizzy Talbot)
Preeti Panigrahi (with Preeti Panigrahi and with Kesav Binoy Kiron) – Girls Will Be Girls (IC: none)