Media Ventures/Remote Control - przemyślenia

Tutaj dyskutujemy o poszczególnych ścieżkach dźwiękowych napisanych na potrzeby kina.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Wawrzyniec
Hans Zimmer
Posty: 34961
Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
Kontakt:

#46 Post autor: Wawrzyniec » sob gru 19, 2009 22:27 pm

Paweł Stroiński pisze:Co do Zimmera i Spielberga, jedna uwaga. W jednym wywiadzie powiedział, że "gdyby nie moja lojalność i przyjaźń z Johnem, większość moich ostatnich filmów zilustrowałby Hans".

Zimmer przez długi czas pracował na etacie dyrektora muzycznego wytwórni DreamWorks, a Spielberg uwielbia Crimson Tide.
Dokładnie też gdzieś to słyszałem :) Tylko wtedy jeszcze nie byłem pewny czy to jest jakaś plotka, czy prawdziwa informacja. Z tego co wiem to "Munich" miał nawet zilustrować Zimmer. Wtedy Williams miał bardzo pracowity rok, w którym otrzymaliśmy tak znakomite dzieła jak "Memoirs of Geisha" i "Star Wars Episode III: Revenge of the Sith", i nie było pewne czy do "Munich" da radę, dlatego też był Zimmer brany pod uwagę. Ciekawe jak Zimmer poradziłby sobie z tą muzyką. Chociaż trzeba przyznać, że Williams trochę się Zimmerem w "Munich" po inspirował :)

A to, że Spielberg lubi "Crimson Tide" to też słyszałem, zresztą kto nie lubi "Crimson Tide"? :D :wink:
Ale akurat argument z autorytetem Spielberga, który miał w piątek urodziny (WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO) nie przeszedł. Ale cieszę się, że mam podobne jak Spielberg gusta muzyczne, gdyż zarówno lubi Williamsa jak i Zimmera :)
Kto tak kopiuje Hansa w tym MV/RC? Marc na pewno nie, jeszcze nie miał okazji, być może Jablonsky i Zanelli.
Streitenfeldowi można wiele zarzucić, ale na pewno nie to, że kopiuje Zimmera. Co jak co, ale Marc próbuje jednak stworzyć jakiś swój własny głos, a że efekty różne, no cóż.

Zanelli to nie uwłaczając kopiuje, ale niestety dość marnie. Chociaż przyznaję się bez bicia, że "Into the West" aż takie złe nie było, zobaczymy jak sobie w "The Pacific" poradzi.

Jablonsky, dobra jeżeli chodzi o "Transformersy" to jest z niego niezła kserokopiarka :P Ale pewnie dlatego ta muzyka tak mi się podoba. Zresztą w przypadku Jablonsky'ego to mógłbym się podeprzeć Adama ciekawym wywodem (to piszę bez żadnych złośliwości) na temat Briana Tylera. Jablonsky po prostu tworzy to co od niego wymagają. Bay lubi i chce typowe MV/RCP brzmienie i takie właśnie od Jablonsky'ego dostaje. A, że potrafi inaczej to chyba dobitnie "Steamboyem" udowodnił.
Zobaczymy za 10 lat co z Jablonskym będzie :wink: :)
#WinaHansa #IStandByDaenerys

Awatar użytkownika
Paweł Stroiński
Ridley Scott
Posty: 9347
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
Lokalizacja: Spod Warszawy
Kontakt:

#47 Post autor: Paweł Stroiński » sob gru 19, 2009 22:50 pm

Widzę, że czytałeś moją recenzję :D. Podałem tam tę nigdy nie potwierdzoną plotkę, ale z tego, co znam z wypowiedzi Spielberga (choć Zimmer zarzeka się, że wolałby nie, ale Spielbergowi odmówić?), jeśli nie Williams to Zimmer.

Awatar użytkownika
Koper
Ennio Morricone
Posty: 26547
Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

#48 Post autor: Koper » ndz gru 20, 2009 00:17 am

To kiedy Ci to Steven powiedział? Przy kolacji czy na golfie? ;):):);)

Awatar użytkownika
Wawrzyniec
Hans Zimmer
Posty: 34961
Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
Kontakt:

#49 Post autor: Wawrzyniec » ndz gru 20, 2009 00:36 am

Paweł Stroiński pisze:Widzę, że czytałeś moją recenzję :D.
Dokładnie :D Przy okazji zaznaczę, że recenzja mi się podoba i w sumie zgadzam się z końcową oceną soundtracka. Muszę też jednak przyznać, że w ostatnim czasie coraz bardziej się do "Munich" przekonałem.
To kiedy Ci to Steven powiedział? Przy kolacji czy na golfie?
Spielberg gra w golfa? Nie wiedziałem. Wiem, że gra w gry komputerowe, a że golf, może. :wink: :P
#WinaHansa #IStandByDaenerys

Awatar użytkownika
Paweł Stroiński
Ridley Scott
Posty: 9347
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
Lokalizacja: Spod Warszawy
Kontakt:

#50 Post autor: Paweł Stroiński » ndz gru 20, 2009 02:39 am

Koper pisze:To kiedy Ci to Steven powiedział? Przy kolacji czy na golfie? ;):):);)
To był jakiś wywiad cytowany gdzieś, bodaj na MainTitles net. Cytowałem go kiedyś w komentarzu na innej stronie i przynajmniej jedna osoba wpadła w panikę :D

Awatar użytkownika
Wawrzyniec
Hans Zimmer
Posty: 34961
Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
Kontakt:

#51 Post autor: Wawrzyniec » ndz gru 20, 2009 15:36 pm

Paweł Stroiński pisze:To był jakiś wywiad cytowany gdzieś, bodaj na MainTitles net. Cytowałem go kiedyś w komentarzu na innej stronie i przynajmniej jedna osoba wpadła w panikę :D
Wpadła w panikę? Przepraszam, ale nie za bardzo rozumiem dlaczego :? :?:

A tak w ogóle to niestety często nachodzą mnie te smutne myśli, wizje na temat "następcy Williamsa" :cry: I często pada nazwisko Zimmer w tych nie zawsze smacznych i na miejscu rozważaniach. Tym bardziej też nie dziwię się Zimmerowi, że na razie woli w ogóle się nie wypowiadać, gdyż to strasznie niezręczna, nietaktowna i niesmaczna sytuacja. :(
Chociaż jedno wiemy na pewno: Spielberg lubi MV?RCP. Zresztą chyba nawet do zwiastuna "Jurrasic Park" wykorzystał muzykę z "Backdraft". I jestem też prawie pewny, że Spielbergowi jako producentowi podoba się muzyka Jablonsky'ego w "Transformersach" :) A co do Steve'a to jak już pisałem, jeszcze zobaczymy, zobaczycie jak za 10 lat jego kariera będzie wyglądała. :)
#WinaHansa #IStandByDaenerys

Awatar użytkownika
Paweł Stroiński
Ridley Scott
Posty: 9347
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
Lokalizacja: Spod Warszawy
Kontakt:

#52 Post autor: Paweł Stroiński » ndz gru 20, 2009 18:53 pm

Spielberg regularnie wykorzystywał Backdraft w swoich zwiastunach (nie chcę skłamać, ale ostatnio chyba w Raporcie mniejszości).
Dlaczego wpadła w panikę? Tenże pan jest wielkim fanatykiem Johna Williamsa (może nawet większym niż ty Zimmera).

Co do plotek o Monachium... Jeśli mnie rok nie myli, to z powodu "czekania na Williamsa" miał odrzucić możliwość pracy nad Podróżą do Nowej Ziemi Malicka, do której muzykę zrobił Horner i czego bardzo mocno żałuje :D

Awatar użytkownika
Wawrzyniec
Hans Zimmer
Posty: 34961
Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
Kontakt:

#53 Post autor: Wawrzyniec » ndz gru 20, 2009 19:33 pm

Paweł Stroiński pisze:Spielberg regularnie wykorzystywał Backdraft w swoich zwiastunach (nie chcę skłamać, ale ostatnio chyba w Raporcie mniejszości).
W "Raporcie Mniejszości" chyba wykorzystany został "Gladiator", ale też nie chciałbym skłamać.
Paweł Stroiński pisze:Dlaczego wpadła w panikę? Tenże pan jest wielkim fanatykiem Johna Williamsa (może nawet większym niż ty Zimmera).
Hej, aby było jasne, ja jestem też fanatykiem... to znaczy fanem Johna Williamsa. Za mało to widać? Chyba będę musiał bardziej się postarać i jakoś dobitniej dawać znać, że Williams jest największym kompozytorem na świecie i to on powinien być na szycie w liście na tym forum;) A wracając do tematu to mimo mego uwielbienia do Maestro to ja bym się tak nie przejmował możliwością angażu Zimmera, gdyż obu Panów uwielbiam ponad wszystko. Zresztą obaj Panowie chyba też nic do siebie nie mają, a na tym zdjęciu nawet się do siebie serdecznie uśmiechają:

Obrazek
Paweł Stroiński pisze:Co do plotek o Monachium... Jeśli mnie rok nie myli, to z powodu "czekania na Williamsa" miał odrzucić możliwość pracy nad Podróżą do Nowej Ziemi Malicka, do której muzykę zrobił Horner i czego bardzo mocno żałuje :D
Zapewne moje wszelkie często prowokacyjne argumenty broniące i zachwalające MV/RCP w tym i samego Jablonsky'ego zostaną pominięte, ale koło tej informacji, którą tu napisałeś nie mogę przejść obojętnie.
Hans Zimmer miał skomponować muzykę do "Nowej Ziemi" Malicka
:?: :shock: Właśnie dziwiłem się dlaczego po wielkim sukcesie artystycznym "The Thin Red Line" panowie nie chcieli już współpracować ze sobą. Tłumaczyłem to sobie tym, że praca przy "TTRL" tak umęczyła Zimmer (o czym zresztą nie raz wspominał), że postanowił sobie od Malicka odpocząć. Mimo, że ciągle deklarował, że bardzo lubi tego reżysera. Ale skoro Zimmer miał skomponować muzykę do "Nowej Ziemi" to teraz jest mi żal, że tego nie zrobił. :( Wybacz mi Mystery za te słowa :wink: Gdyż tak to współpraca mogłaby trwać dłużej i zamiast Desplata byłby Zimmer przy "Tree of Life" - szkoda, wielka szkoda :(
#WinaHansa #IStandByDaenerys

Awatar użytkownika
Paweł Stroiński
Ridley Scott
Posty: 9347
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
Lokalizacja: Spod Warszawy
Kontakt:

#54 Post autor: Paweł Stroiński » ndz gru 20, 2009 19:43 pm

Po stronie tej tezy stoi także fakt, że większość muzyki Zimmera pozostaje w filmie (tzn. tak, oczywiście została pocięta i wykorzystał małą część skomponowanego materiału, ale muzyka w filmie w 90% jest muzyką Zimmera, a nie klasyką zastępującą Zimmera)

Awatar użytkownika
Koper
Ennio Morricone
Posty: 26547
Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

#55 Post autor: Koper » pn gru 21, 2009 08:36 am

A Wy ciągle o tym Spielbergu? Tym muzycznym ekspercie, który chciał Williamsa wepchnąć do "Powrotu do przyszłości" bo twierdził, że Silvestri nie da rady napisać przebojowego tematu? :P

Awatar użytkownika
Wawrzyniec
Hans Zimmer
Posty: 34961
Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
Kontakt:

#56 Post autor: Wawrzyniec » pn gru 21, 2009 14:59 pm

Koper pisze:A Wy ciągle o tym Spielbergu? Tym muzycznym ekspercie, który chciał Williamsa wepchnąć do "Powrotu do przyszłości" bo twierdził, że Silvestri nie da rady napisać przebojowego tematu? :P
A gdzie tam ciągle. Teraz to tak mówimy, gdyż niedawno miał urodziny. A tej historii to ja nie znam. Ale w sumie wszystko dobrze się skończyło :) Zresztą wtedy Silvestri jeszcze był co by tu nie pisać początkujący i skąd mógł Spielberg być pewny, a że znał przy okazji wybitnego kompozytora, który i z "Powrotem do przyszłości" by sobie poradził, to pewnie dlatego chciał Williamsa na tym stanowisku.

I tak teraz to ja nie nad Spielbergiem rozmyślam, ale nad Zimmerem i Malickiem. Pomyśleć, że mogła się nawiązać dłuższa współpraca ile ciekawych score'ów by to zaowocowało. Ah... :(
#WinaHansa #IStandByDaenerys

Awatar użytkownika
Koper
Ennio Morricone
Posty: 26547
Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

#57 Post autor: Koper » pn gru 21, 2009 15:01 pm

Ile? Zważywszy, że Malick kręci filmy rzadziej niż Cameron to nie licząc TTRL to dotąd chyba z 1. :D

Awatar użytkownika
Wawrzyniec
Hans Zimmer
Posty: 34961
Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
Kontakt:

#58 Post autor: Wawrzyniec » pn gru 21, 2009 19:23 pm

Koper pisze:Ile? Zważywszy, że Malick kręci filmy rzadziej niż Cameron to nie licząc TTRL to dotąd chyba z 1. :D
No tak, ale dobrych score'ów Zimmera nigdy za mało :) Ciekawe jakby sobie z "New World" poradził. Nie wspominając już o "Tree of Life", którym ma się Desplat zająć. Ciekawe też ile muzyki Desplata znajdzie się naprawdę w filmie? Gdyż z tego co tu Paweł napisał to Zimmer spotkał wręcz zaszczyt i nie lada docenienie, że aż tyle jego muzyki się zachowało i użytej zostało w filmie. Ale w sumie nie ma co nad tym rozmyślać, gdyż historia potoczyła się inaczej :(
#WinaHansa #IStandByDaenerys

Awatar użytkownika
Koper
Ennio Morricone
Posty: 26547
Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

#59 Post autor: Koper » pn gru 21, 2009 20:43 pm

A ja tam lubię "The New World" Hornera, niezależnie czy przepadł w filmie, czy nie, ale na płycie bardzo przyjemna rzecz i mi żadnego Zimmera za to nie potrzeba. Lepiej by ktoś wydał wreszcie porządnie inną malickowską perełkę, czyli "Dni niebios" Morricone.

Awatar użytkownika
Paweł Stroiński
Ridley Scott
Posty: 9347
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
Lokalizacja: Spod Warszawy
Kontakt:

#60 Post autor: Paweł Stroiński » pn gru 21, 2009 20:50 pm

Wawrzyniec pisze:
Koper pisze:Ile? Zważywszy, że Malick kręci filmy rzadziej niż Cameron to nie licząc TTRL to dotąd chyba z 1. :D
No tak, ale dobrych score'ów Zimmera nigdy za mało :) Ciekawe jakby sobie z "New World" poradził. Nie wspominając już o "Tree of Life", którym ma się Desplat zająć. Ciekawe też ile muzyki Desplata znajdzie się naprawdę w filmie? Gdyż z tego co tu Paweł napisał to Zimmer spotkał wręcz zaszczyt i nie lada docenienie, że aż tyle jego muzyki się zachowało i użytej zostało w filmie. Ale w sumie nie ma co nad tym rozmyślać, gdyż historia potoczyła się inaczej :(
Zaszczyt? Wiesz, trudno odrzucić muzykę, pod którą KRĘCIŁEŚ film. Większość partytury Zimmera powstała przed zdjęciami, bo Malick chciał puszczać muzykę na planie.

The New World to jeden z najlepszych ostatnich albumów Hornera, choć w konflikcie Malick-Horner, co do ilustracji filmu (na podstawie tego, co wiem o reżyserze, filmu jeszcze nie znam) stoję po stronie Malicka.

ODPOWIEDZ