NAGRODY BRANŻOWE

Tutaj dyskutujemy o poszczególnych ścieżkach dźwiękowych napisanych na potrzeby kina.
Wiadomość
Autor
hp_gof

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#2071 Post autor: hp_gof » wt wrz 15, 2015 00:16 am

Diamentowego Lwa na FPFF w Gdyni za najlepszą muzykę 40-lecia otrzymał Wojciech Kilar za... https://youtu.be/sOTdGp0tQHw?t=115 :)

Obrazek

Awatar użytkownika
Koper
Ennio Morricone
Posty: 26548
Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#2072 Post autor: Koper » wt wrz 15, 2015 21:53 pm

Z rozpędu pewnie jeszcze Orła otrzyma, ostatnio ledwo przegrał z innym świętej pamięci, to może teraz już mu się uda. :P
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński

Awatar użytkownika
Kaonashi
Joe Hisaishi
Posty: 13714
Rejestracja: pt sie 19, 2011 17:36 pm
Lokalizacja: Kraina Bogów

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#2073 Post autor: Kaonashi » wt wrz 15, 2015 22:00 pm

Ale do Orła był nominowany za najnowszy film Zanussiego, a że mu się zmarło po drodze to inna sprawa. Także nominację mógł dostać, nie widzę problemu. Problem był w tym, że przegrał z Niemenem, który o swoim filmie mógł się dowiedzieć będąc już od dawna na tamtym świecie.
Gdyby nie piraci, byłbym jak Zbigniew Hołdys - Eric Clapton.

Awatar użytkownika
Koper
Ennio Morricone
Posty: 26548
Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#2074 Post autor: Koper » śr wrz 16, 2015 18:37 pm

no właśnie, teraz podłożą jego muzę jak już nie żyje, więc rosną szansę na wygraną. ;)
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński

hp_gof

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#2075 Post autor: hp_gof » ndz paź 25, 2015 12:02 pm

WSA:

Best Composer of the year
Michael Giacchino

Best Original Film Score of the Year
'Birdman: Or (The Unexpected Virtue of Ignorance)' by Antonio Sanchez

Best Original Song Written for a Film
The Apology Song from 'The Book of Life'
Music by Gustavo Santaolalla, lyrics by Paul Williams, performed by Diego Luna

Discovery of the Year
Antonio Sanchez for ‘Birdman: Or (The Unexpected Virtue of Ignorance)’

Sabam Award for Best Young Composer
Peer Kleinschmidt

Public Choice Award
‘The Maze Runner’ by John Paesano

Lifetime Achievement Award
Patrick Doyle

Awatar użytkownika
Mystery
James Horner
Posty: 25192
Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#2076 Post autor: Mystery » pt lis 13, 2015 11:57 am

2015 Hollywood Music in Media Awards

ORIGINAL SCORE - FEATURE FILM
Dan Romer - Beasts of No Nation

ORIGINAL SCORE - SI-FI/FANTASY FILM
Tom Holkenborg - Mad Max: Fury Road

ORIGINAL SCORE - ANIMATED FILM
Christophe Beck - The Peanuts Movie

ORIGINAL SCORE - DOCUMENTARY
Miriam Cutler - The Hunting Ground

ORIGINAL SCORE - INDEPENDENT FILM
Isaias Garcia - The Moment I Was Alone

ORIGINAL SCORE - SHORT
Josue Vergara - Superheroes

ORIGINAL SCORE - TV SHOW/DIGITAL SERIES
Jeff Beal - House of Cards

MAIN TITLE - TV SHOW/DIGITAL STREAMING SERIES
Jeff Danna, Mychael Danna - Tyrant

ORIGINAL SCORE - VIDEO GAME
Austin Wintory - Assassin's Creed: Syndicate

SONG - FILM (Live Action)
"See You Again" (Furious 7) - Written by Andrew Cedar, Cameron Thomaz, Charlie Puth & Justin Franks. Performed by Wiz Khalifa & Charlie Puth

SONG - ANIMATED FILM
"Dancing in the Dark" (Home) Written by Tor Erik Hermansen, Mikkel Storleer Eriksen, Ester Dean, Maureen Anne McDonald and Rihanna. Performed by Rihanna

SONG - DOCUMENTARY
"Till it Happens to You" (The Hunting Ground) Written by Diane Warren & Lady Gaga, performed by Lady Gaga

SONG - VIDEO GAME
“Hope for the Future” – Paul McCartney (Destiny)

SONG/SCORE - COMMERCIAL ADVERTISEMENT
"Who We Are" (ShareTheSilence) Written by Todd Morse and Jaco Curaco."Who We Are" Performed by The Bad Decisions

SONG/SCORE - MOBILE VIDEO GAME
Jeff Broadbent - Wei Lai Zhan Chang

SONG/SCORE - SPECIAL FEATURE
Mark Watters & Jeremy Nathan Tisser (Composers On Composing)

SONG/SCORE - TRAILER
Gareth Coker - Ori and the Blind Forest (video game)

OUTSTANDING MUSIC SUPERVISION - TELEVISION
Jen Ross & Dave Jordan - Empire

OUTSTANDING MUSIC SUPERVISION – FILM
Dana Sano - Fifty Shades of Grey

SOUNDTRACK ALBUM
Pitch Perfect 2

OUTSTANDING MUSIC IMPACT IN NEW MEDIA
Tiffany Alvord (Special Recognition)

INDEPENDENT MUSIC VIDEO
Luca Hänni - Wonderful

http://www.hmmawards.com/2015-hmma-winners/

Awatar użytkownika
Wawrzyniec
Hans Zimmer
Posty: 34969
Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
Kontakt:

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#2077 Post autor: Wawrzyniec » pn lis 16, 2015 00:48 am

Variety już gdyba nad Oscarami i czy John Williams nie otrzyma swojej 50tej (!!!) nominacji:
http://variety.com/2015/film/in-content ... 201639751/

Oto w skrócie prace jakie biorą pod uwagę:

- Star Wars: The Force Awakens (John Williams)
- Hateful Eight (Ennio Morricone)
- The 33 (James Horner)
- Bridge of Spiec (Thomas Newman)
- The Danish Girl (Alexandre Desplat) (tak, tak hp_gof on też jest brany pod uwagę)
- Spotlight (Howard Shore)
- Carol (Carter Burwell)
- Brooklyn (Michael Brook)
- The Martian (Harry Gregson-Williams)

Williams, Morrcione, Horner - zupełnie jak za dawnych dobrych lat, jakby świat muzyki filmowej się zatrzymał, albo na chwilę wrócił. :)
#WinaHansa #IStandByDaenerys

hp_gof

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#2078 Post autor: hp_gof » pn lis 16, 2015 01:33 am

Ja tam obstawiam jako względnych pewniaków (przynajmniej do rozważenia):
Desplat (Danish Girl)
Newman (Bridge of Spies)
Giacchino (Inside Out)
i prawdopodobnie Burwell (Carol)

Reszta będzie zależała od tego, czy scory będą się kwalifikowały do nominacji i wśród nich zaliczyłbym chociażby The Revenant ;) Generalnie zadecyduje głównie siła filmu i nazwisko kompozytora. Williams oczywiście też jest bardzo prawdopodobny, aczkolwiek wiecie jak to jest z nominowaniem filmów sci-fi. Aczkolwiek Abrams jest dużo lepszym reżyserem niż Lucas, a John nie ma konkurencji w postaci swojej pracy np. do jakiegoś dramatu (czy thrillera - Bridge of Spies :D ), więc magia nazwiska może zadziałać akurat na korzyść Gwiezdnych Wojen ;) Zobaczymy.

Awatar użytkownika
Wawrzyniec
Hans Zimmer
Posty: 34969
Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
Kontakt:

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#2079 Post autor: Wawrzyniec » pn lis 16, 2015 02:25 am

Zobaczymy czy The Revenant nie zostanie zdyskwalifikowane przez nadmiar osób pracujących przy tym scorze.
Tak samo nie zapominajmy, że Akademia uwielbia Tarantino. Plus może dalej mieć wyrzuty sumienia za nie przyznanie Oscara "Misji". Dla mnie akurat Morricone ma duże szanse.
hp_gof pisze:Williams oczywiście też jest bardzo prawdopodobny, aczkolwiek wiecie jak to jest z nominowaniem filmów sci-fi.
Wiesz ze Star Wars to takie sci-fi, a zresztą nie zapominajmy o "Gravity" i "Interstellar" w ostatnim czasie, czy nawet "Inception".
hp_gof pisze:Aczkolwiek Abrams jest dużo lepszym reżyserem niż Lucas
O to dobrze. Gdyż ja pewnie wiesz interesują i fascynują mnie dystopie, dlatego też bardzo lubię i cenię THX 1138 Lucasa. I nie wiedziałem, że Abrams ma w swoim dorobku podobny film i o podobnej tematyce. Mógłbyś mi podać tytuł, gdyż nie mogę go na IMDb znaleźć? Zresztą jeżeli Abrams nakręcił też coś w stylu i na poziomie "American Graffiti" to też bym z chęcią obejrzał, ale też nie mogę znaleźć? :?

A na poważniej Francis Ford Coppola też od lat nie nakręcił dobrego filmu, ale to nie oznacza, że jest złym reżyserem. Tylko dlatego, że teraz nie kręci wielkich filmów i nie można oceniać jego umiejętności na podstawie kilkuminutowego trailera.
Nic nie mam do Abramsa, ale jednak byłbym wdzięczny o zachowanie pewnych proporcji.
#WinaHansa #IStandByDaenerys

hp_gof

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#2080 Post autor: hp_gof » pn lis 16, 2015 09:59 am

Ok, wiem że Interstellar i Gravity to też filmy sci-fi, ale one były nominowane też w głównych kategoriach i zdobyły ogółem sporo nominacji. Do tej pory Gwiezdnym wojnom (mówię o nowej trylogii) nie udało się załapać na noma za muzykę, bo filmy były raczej słabe, a Williams miał dodatkowe prace, za które zgarniał nomy. Tutaj może się udać, szansa jest spora :)

Jeśli chodzi o Tarantino - okaże się, czy będzie tylko muzyka Ennio, czy jednak pojawi się trochę źródłowej ;)

Jeśli chodzi o porównanie Lucasa i Abramsa, to mówię nie o dokonaniach Lucasa sprzed lat, tylko o nowej trylogii SW i tego co i jak nakręcił ostatnio Abrams. No zobaczymy. Z wielką nadzieją wybiorę się za miesiąc do kina :)

Awatar użytkownika
Wawrzyniec
Hans Zimmer
Posty: 34969
Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
Kontakt:

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#2081 Post autor: Wawrzyniec » pn lis 16, 2015 17:40 pm

hp_gof pisze:Ok, wiem że Interstellar i Gravity to też filmy sci-fi, ale one były nominowane też w głównych kategoriach i zdobyły ogółem sporo nominacji. Do tej pory Gwiezdnym wojnom (mówię o nowej trylogii) nie udało się załapać na noma za muzykę, bo filmy były raczej słabe, a Williams miał dodatkowe prace, za które zgarniał nomy. Tutaj może się udać, szansa jest spora :)
Nie tłumaczyłbym tego jakością filmów. Po prostu jak wtedy Williams wyskakiwał z takimi pracami jak "Memoirs of a Geisha" to nic dziwnego, że za dzieła go nominowali. Plus wiadomo, aby nie było, że nominują go ciągle za jedną serię. A teraz ze względu na nostalgię, mogą tak zrobić.
hp_gof pisze:Jeśli chodzi o Tarantino - okaże się, czy będzie tylko muzyka Ennio, czy jednak pojawi się trochę źródłowej ;)
Oczywiście, że będzie trochę muzyki źródłowej, ale to jakoś nie przeszkodziło Gustavo w Oscarach. Przecież w Brokeback Mountain to jest z jakieś 20 minut muzyki. A już wiadomo, że na napisy początkowe Ennio coś stworzy. Dla mnie tutaj nom będzie pewny.
#WinaHansa #IStandByDaenerys

Awatar użytkownika
Wojteł
John Williams
Posty: 9893
Rejestracja: sob mar 15, 2008 23:50 pm
Lokalizacja: Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#2082 Post autor: Wojteł » wt lis 17, 2015 03:03 am

Wawrzyniec pisze:
hp_gof pisze:Aczkolwiek Abrams jest dużo lepszym reżyserem niż Lucas
O to dobrze. Gdyż ja pewnie wiesz interesują i fascynują mnie dystopie, dlatego też bardzo lubię i cenię THX 1138 Lucasa. I nie wiedziałem, że Abrams ma w swoim dorobku podobny film i o podobnej tematyce. Mógłbyś mi podać tytuł, gdyż nie mogę go na IMDb znaleźć? Zresztą jeżeli Abrams nakręcił też coś w stylu i na poziomie "American Graffiti" to też bym z chęcią obejrzał, ale też nie mogę znaleźć? :?

A na poważniej Francis Ford Coppola też od lat nie nakręcił dobrego filmu, ale to nie oznacza, że jest złym reżyserem. Tylko dlatego, że teraz nie kręci wielkich filmów i nie można oceniać jego umiejętności na podstawie kilkuminutowego trailera.
Nic nie mam do Abramsa, ale jednak byłbym wdzięczny o zachowanie pewnych proporcji.
Ty tak na serio? Lucas miał fajne pomysły i był dobrym montażystą w latach 70tych, ale pod względem czysto warsztatowym to naprawdę niewiele rzeczy przemawiało na jego korzyść - a jak już przemawiały, to dlatego, że żywcem skopiował ujęcie, montaż lub motyw z innego filmu. Prowadzenia aktorów czy kręcenia scen dialogowych między tymi dwoma nawet nie ma co porównywać - Nowa Nadzieja się pod tym względem broni chyba tylko dlatego, że Guiness zaczął im mówić innym aktorom, jak powinni ogarnąć daną scenę.

Zresztą THX jest daleki od wad i oryginalności. Jasne, fajny koncept, ale nic, czego by się nie dało przeczytać w dystopiach Orwella i Huxleya, Lucas pchnął po prostu ten pomysł jeszcze dalej, dodając sterylne wnętrza i bełkot pseudotechniczny wylewający się z ekranu z każdą sekundą. Lubię ten film, ale nie przesadzajmy, był dobry, ale daleko mu do arcydzieła bez wad.

Poza tym Gwiezdne Wojny zniszczyły Lucasa jako reżysera - bo może by się dalej rozwijał, gdyby nie zobaczył, że ta historia to kopalnia pomysłów (a może raczej należałoby powiedzieć: złota? :P). Przez to, że wolał się skupić na opowiadaniu historii i przekazywać fotel reżysera innym twórcom, nigdy nie nadrobił takich braków warsztatowych, jakby choćby wspomniane prowadzenie aktorów (no ale jakby miał dość smykałki, to by wchłonął choćby przez osmozę pracując z Kershnerem czy Spielbergiem, ale okazał się być wyjątkowo odporny na taką wiedzę) :P
Haha Śląsk węgiel zadupie gwara

Awatar użytkownika
Mystery
James Horner
Posty: 25192
Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#2083 Post autor: Mystery » śr lis 18, 2015 15:29 pm

Nomy do Globów już za pasem, także można co nieco powróżyć :wink: Największą szansę na nominację ma Newman za Bridge of Spies, bardzo dobrze przyjęty film, ulubieńcy Akademii Spielberg i Newman, nominacja pewna w 99%. John Williams jak zwykle również stoi mocno, jego ostatnie 4 scory były nominowane, także jak noma dostał Book Thief, to dlaczego nie jeden z najbardziej oczekiwanych tytułów wszech czasów i do tego ta historyczna 50 nominacja, ogólnie w kuluarach chodzą głosy, że przy spadających wynikach oglądalności Oscarów, Akademia dla podniesienia statystyk wspomoże się nominacjami dla SWVII. Z drugiej strony ostatnim scorem Williamsa, który nie dostał nominacji był Indy 4, także sytuacja niby podobna, ale zgoła zupełnie inna.
Myślę, że nie mniejsze szanse ma drugi Williams, Harry Gregson, szczególnie po Oscarze dla Grawitacji i nominacji Interstellar, a film Ridleya w Usa przez widzów i krytyków został cieplej przyjęty, niż widowisko Nolana, jedyny minus to jednak nie za mocna pozycja kompozytora. Giacchino ze względu na nominację dla Ratatuja i Oscar dla Up również może się znaleźć w gronie nominowanych, szczególnie, za sprawą mocarnej pozycji filmu, jak ten zdobędzie nominację w głównej kategorii to sądzę, że nominacja jest niemal pewna, a przy szalonym scenariuszu, gdzie najlepszą animacją zostaje Anomalisa, w ramach nagrody pocieszenia dla Inside Out może być nawet i muzyczny Oscar, choć to już daleko idące przypuszczenia. Jak zwykle będzie się liczyć Desplat, choć głównie ze względu na statystyki, 7 nominacji i 1 Oscar w ciągu ostatnich 9 lat, tym razem nie ma jakiegoś mocnego tytułu, ale jak już to najbardziej prawdopodobny będzie Danish Girl, choć nie zdziwi mnie casus z 2012 roku, gdzie mieliśmy chociażby Extremely Loud & Incredibly Close czy The Ides of March, a skończyło się na niczym.
W dalszej kolejności liczyć się może Steve Jobs i Sicario, no i jak zwykle zaskoczyć mogą znakomicie przyjęci maluczcy, Spotlight, Carol, Room, Brooklyn.
Niestety dla Hornera i Morricone większych szans nie upatruję, The Revenant póki co to zagadka, podobnie jak Beasts of No Nation, gdyż jeszcze nie wiadomo jak ten tytuł zostanie przez Akademię potraktowany.
Jedno jest pewne, póki co nie widać na horyzoncie jednego głównego faworyta, jak to było niemal co roku i jak na razie będziemy obserwować co będzie wygrywać, w poszczególnych okręgach krytyków w USA.

Awatar użytkownika
Mystery
James Horner
Posty: 25192
Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#2084 Post autor: Mystery » czw gru 03, 2015 17:15 pm

Sezon nagród czas zacząć:

Satelity

Original Score
Thomas Newman, Spectre
Michael Giacchino, Inside Out
Howard Shore, Spotlight
Harry Gregson-Williams, The Martian
Carter Burwell, Carol
Alexander Desplat, The Danish Girl

Original Song
“Writing’s On The Wall”, Spectre
“Till It Happens To You”, The Hunting Ground
“See You Again”, Furious 7
“One Kind Of Love”, Love & Mercy
“Love Me Like You Do”, Fifty Shades of Grey
“Cold One”, Ricki and the Flash

Annie Awards
Carter Burwell – Anomalisa – 
Paramount Pictures
Kevin Riepl – Batman Unlimited: Monster Mayhem 
 – Warner Bros. Animation
Ruben Feffer, Gustavo Kurlat, GEM Grupo Experimental de Música & Emicida – Boy and the World – Filme de Papel
Michael Giacchino – Inside Out
 – Pixar Animation Studios
Mychael Danna & Jeff Danna – The Good Dinosaur – Pixar Animation Studios

Awatar użytkownika
Wawrzyniec
Hans Zimmer
Posty: 34969
Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
Kontakt:

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#2085 Post autor: Wawrzyniec » czw gru 03, 2015 23:05 pm

O proszę "Spectre" nominowali. Plus widzę, że w animacja "Małego księcia" pominięto. Pewnie, gdyż to europejska animacja.
#WinaHansa #IStandByDaenerys

ODPOWIEDZ