Hans Zimmer - inspiracje i kopie. Dyskutujmy!
Re: Hans Zimmer - inspiracje i kopie. Dyskutujmy!
Zaczynam żałować że założyłem ten temat
- kiedyśgrześ
- + W.A. Mozart +
- Posty: 6087
- Rejestracja: sob lip 09, 2011 12:05 pm
Re: Hans Zimmer - inspiracje i kopie. Dyskutujmy!
Ok. nic się nie dzieje więc sam sobie kopię rów 
Hansu tak od trzeciej minuty
http://www.youtube.com/watch?v=cEneeYiuzEg
Oryginał w całości
http://www.youtube.com/watch?v=_1zsSaLi ... re=related
z tym, że ta inspiracja była przez Zimmera zamierzona

Hansu tak od trzeciej minuty
http://www.youtube.com/watch?v=cEneeYiuzEg
Oryginał w całości
http://www.youtube.com/watch?v=_1zsSaLi ... re=related
z tym, że ta inspiracja była przez Zimmera zamierzona

- Paweł Stroiński
- Ridley Scott
- Posty: 9347
- Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
- Lokalizacja: Spod Warszawy
- Kontakt:
Re: Hans Zimmer - inspiracje i kopie. Dyskutujmy!
Turek, ja sam planowałem założyć taki temat, ale mi odradzono, więc go nie założyłem. Problem polega nie w samym temacie, który jest moim zdaniem słuszny, ale w tym, że założyłeś go ty, który po Zimmerze jechał ostatnio bardziej niż ktokolwiek inny. Że o twoim oburzeniu Laiem w Dark Knightcie (w którego nie uwierzę, póki ktoś nie powie mi, że nie ma czegoś takiego u Kraftwerku) nie wspomnę.
Ale jedźmy z tym koksem:
Gladiator:
The Battle - Holst, Planety - Mars. Zimmer mówił o Musorgskim, Strawińskim i Williamie Waltonie i faktycznie, wyczuwam duże podobieństwo między Battle in the Air Waltona i Gladiator Waltz, z tym że Walton także napisał kawałek w stylu Holsta. Za bezpośrednie źródło inspiracji Hansa uznaję więc Battle in the Air
Patricide - Requiem Mozarta - Lacrimosa
Might of Rome - wiadomo, że to Wagner, ale raczej Śmierć Zygfryda z ostatniej części Pierścienia Nibelungów.
Slaves to Rome - Bolero Ravela
Am I Not Merciful - III Symfonia Góreckiego połączona z Adagio for Strings Barbera.
Cienka czerwona linia:
Journey to the Line - Wagner - Lohengrin
The Village - Mozart - Lacrimosa (znowu).
Crimson Tide:
Mozart (Lacrimosa znowu).
Król lew:
Misja Morricone w połączeniu z Requiem Mozarta (To Die For jest połączeniem Dies irae z Lacrimosą)
Tears of the Sun:
Nawiązanie (ale nie kopia):
Heart of Darkness - Charles Ives - Unanswered Question, które zastąpiło Lohengrina w Cienkiej czerwonej linii:
Kopia:
Small Piece for Doumbek and Strings i Jablonsky Variations on a Theme by HZ - Samuel Barber - Adagio for Strings
Pearl Harbor:
Poza Cienką czerwoną linią (temp track):
Ennio Morricone - Once Upon a Time in America - nie pamiętam kawałka w tej chwili; dawno nie słuchałem tego score - Attack
John Barry - mówi się o Hannover Street, ale ja tego aż tak bardzo nie słyszę. Ten score to stylistyczna kopia z romantycznych score'ów Barry'ego, a najbardziej podobny wydaje mi się temat z Enigmy, generalnie rzecz biorąc
Górecki - III Symfonia - w December 7th.
Kod da Vinci
Górecki - III Symfonia - przewija się przez cały score
The Ring
Faktycznie odwołania do Arvo Parta tam są, ale nie jestem w stanie podać kawałka.
Spirit: Stallion of the Cimarron razem z Days of Thunder w sumie
Tematy główne to w zasadzie takie Chariots of Fire dla opornych. Bardzo dużo tam Vangelisa.
Inception
Vangelis - Blade Runner - generalnie dużo brzmienia
John Barry - brzmienie bondowskie - dużo, dużo wpływów, ale bez bezpośrednich kopii
David Arnold - Quantum of Solace - A Night in the Opera - temat Mal (Old Souls i Waiting for a Train). Zimmer zgodził się, że te kawałki są prawie identyczne, ale twierdzi, że jeszcze tego kawałka nie znał, jak pisał score. Arnold uwielbia score Hansa do Incepcji i jakoś się nie czepia tego fragmentu.
Nine Months
Cały score brzmi jak jeden wielki kawałek z koncertu klarnetowego Mozarta.
Sherlock Holmes
Temat - kopia konwencjonalna z Ennio Morricone - mówi się o wielu bardzo podobnych kawałkach, więc sądzę, że to raczej pastisz i kopia konwencji niż kopia z jednego poszczególnego utworu.
The Last Samurai
Lohengrin - znowu. Hans wykorzystał tu na chama odrzut z Cienkiej czerwonej linii, który tam się jednak znalazł na płycie, stąd ta kopia jest taka oczywista.
Na razie tyle.
Ale jedźmy z tym koksem:
Gladiator:
The Battle - Holst, Planety - Mars. Zimmer mówił o Musorgskim, Strawińskim i Williamie Waltonie i faktycznie, wyczuwam duże podobieństwo między Battle in the Air Waltona i Gladiator Waltz, z tym że Walton także napisał kawałek w stylu Holsta. Za bezpośrednie źródło inspiracji Hansa uznaję więc Battle in the Air
Patricide - Requiem Mozarta - Lacrimosa
Might of Rome - wiadomo, że to Wagner, ale raczej Śmierć Zygfryda z ostatniej części Pierścienia Nibelungów.
Slaves to Rome - Bolero Ravela
Am I Not Merciful - III Symfonia Góreckiego połączona z Adagio for Strings Barbera.
Cienka czerwona linia:
Journey to the Line - Wagner - Lohengrin
The Village - Mozart - Lacrimosa (znowu).
Crimson Tide:
Mozart (Lacrimosa znowu).
Król lew:
Misja Morricone w połączeniu z Requiem Mozarta (To Die For jest połączeniem Dies irae z Lacrimosą)
Tears of the Sun:
Nawiązanie (ale nie kopia):
Heart of Darkness - Charles Ives - Unanswered Question, które zastąpiło Lohengrina w Cienkiej czerwonej linii:
Kopia:
Small Piece for Doumbek and Strings i Jablonsky Variations on a Theme by HZ - Samuel Barber - Adagio for Strings
Pearl Harbor:
Poza Cienką czerwoną linią (temp track):
Ennio Morricone - Once Upon a Time in America - nie pamiętam kawałka w tej chwili; dawno nie słuchałem tego score - Attack
John Barry - mówi się o Hannover Street, ale ja tego aż tak bardzo nie słyszę. Ten score to stylistyczna kopia z romantycznych score'ów Barry'ego, a najbardziej podobny wydaje mi się temat z Enigmy, generalnie rzecz biorąc
Górecki - III Symfonia - w December 7th.
Kod da Vinci
Górecki - III Symfonia - przewija się przez cały score
The Ring
Faktycznie odwołania do Arvo Parta tam są, ale nie jestem w stanie podać kawałka.
Spirit: Stallion of the Cimarron razem z Days of Thunder w sumie
Tematy główne to w zasadzie takie Chariots of Fire dla opornych. Bardzo dużo tam Vangelisa.
Inception
Vangelis - Blade Runner - generalnie dużo brzmienia
John Barry - brzmienie bondowskie - dużo, dużo wpływów, ale bez bezpośrednich kopii
David Arnold - Quantum of Solace - A Night in the Opera - temat Mal (Old Souls i Waiting for a Train). Zimmer zgodził się, że te kawałki są prawie identyczne, ale twierdzi, że jeszcze tego kawałka nie znał, jak pisał score. Arnold uwielbia score Hansa do Incepcji i jakoś się nie czepia tego fragmentu.
Nine Months
Cały score brzmi jak jeden wielki kawałek z koncertu klarnetowego Mozarta.
Sherlock Holmes
Temat - kopia konwencjonalna z Ennio Morricone - mówi się o wielu bardzo podobnych kawałkach, więc sądzę, że to raczej pastisz i kopia konwencji niż kopia z jednego poszczególnego utworu.
The Last Samurai
Lohengrin - znowu. Hans wykorzystał tu na chama odrzut z Cienkiej czerwonej linii, który tam się jednak znalazł na płycie, stąd ta kopia jest taka oczywista.
Na razie tyle.
- Wawrzyniec
- Hans Zimmer
- Posty: 34961
- Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
- Kontakt:
Re: Hans Zimmer - inspiracje i kopie. Dyskutujmy!
"Fratres" o czym zresztą wspomniałem w mojej recenzji, której mało kto czytał. Plus trochę także "Suspirii" Goblina.Paweł Stroiński pisze: The Ring
Faktycznie odwołania do Arvo Parta tam są, ale nie jestem w stanie podać kawałka.
#WinaHansa #IStandByDaenerys
- Paweł Stroiński
- Ridley Scott
- Posty: 9347
- Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
- Lokalizacja: Spod Warszawy
- Kontakt:
Re: Hans Zimmer - inspiracje i kopie. Dyskutujmy!
Powinienem był sprecyzować. Wiem, że Fratres, nie wiem, który kawałek Hansa 

- Wawrzyniec
- Hans Zimmer
- Posty: 34961
- Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
- Kontakt:
Re: Hans Zimmer - inspiracje i kopie. Dyskutujmy!
"The Well" pierwszy i "Suspiria" też tam jest. 

#WinaHansa #IStandByDaenerys
- Wojteł
- John Williams
- Posty: 9893
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 23:50 pm
- Lokalizacja: Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
Re: Hans Zimmer - inspiracje i kopie. Dyskutujmy!
W The Barbarian Horde był krótki fragment zerżnięty z Gottdamerung Wagnera, chyba nie przytaczałeś tego, Pawle 

Haha Śląsk węgiel zadupie gwara
- Paweł Stroiński
- Ridley Scott
- Posty: 9347
- Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:45 pm
- Lokalizacja: Spod Warszawy
- Kontakt:
Re: Hans Zimmer - inspiracje i kopie. Dyskutujmy!
Ten sam fragment co w The Might of Rome.
Jest tam jeszcze Szostakowicz, o którym nie mówiłem. Nie wiem, co Szostakowicza, chyba generalnie styl.
Jest tam jeszcze Szostakowicz, o którym nie mówiłem. Nie wiem, co Szostakowicza, chyba generalnie styl.
- Wawrzyniec
- Hans Zimmer
- Posty: 34961
- Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
- Kontakt:
Re: Hans Zimmer - inspiracje i kopie. Dyskutujmy!
Stylem Szostakowicz to w sumie każdy szanujący się kompozytor filmowy powinien się inspirować. Nie tak dawno byłem na koncercie ku pamięci ofiar w Babim Jarze i naturalnie grana była 13. Symfonia Szostakowicza. I brzmiało to bardzo dobrze, ale też bardzo filmowo. Normalnie muzyka pięknie opowiadała całą historię. Więc jeżeli Zimmer inspiruje się Szostakowiczem to bardzo dobrze. Zresztą nie on jeden.
#WinaHansa #IStandByDaenerys
- kiedyśgrześ
- + W.A. Mozart +
- Posty: 6087
- Rejestracja: sob lip 09, 2011 12:05 pm
Re: Hans Zimmer - inspiracje i kopie. Dyskutujmy!
Z pewnością Złoto Renu też tam jest.Paweł Stroiński pisze:Might of Rome - wiadomo, że to Wagner, ale raczej Śmierć Zygfryda z ostatniej części Pierścienia Nibelungów.
Ten numer wykorzystany jest też w Hannibalu, na płycie go nie ma.Wawrzyniec pisze: "Suspiria" też tam jest.
EDIT:
Nie kupuje tego.Paweł Stroiński pisze:Kopia: Small Piece for Doumbek and Strings i Jablonsky Variations on a Theme by HZ - Samuel Barber - Adagio for Strings
Tu trzeba mieć sporo wyobraźni, ale chyba wiem o co chodzi. Choć z drugiej strony z tymi Lacrimosami to ogólnie jest przesada w każdym z wymienionych przypadków. Jak zwykle to jedynie moje zdaniePaweł Stroiński pisze:Crimson Tide:
Mozart (Lacrimosa znowu).

- Wawrzyniec
- Hans Zimmer
- Posty: 34961
- Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
- Kontakt:
Re: Hans Zimmer - inspiracje i kopie. Dyskutujmy!
A "Avarice" nie ma coś z "Suspirii"? Chociaż jeżeli chodzi o mocniejszą inspirację "Suspirią" to na pewno znajdziemy ją także w "Angels & Demons". Ten podobnie brzmiący motyw Zimmer używa zwykle do muzycznego przedstawienia iluminatów.kiedyśgrześ pisze:Ten numer wykorzystany jest też w Hannibalu, na płycie go nie ma.Wawrzyniec pisze: "Suspiria" też tam jest.
#WinaHansa #IStandByDaenerys
- kiedyśgrześ
- + W.A. Mozart +
- Posty: 6087
- Rejestracja: sob lip 09, 2011 12:05 pm
Re: Hans Zimmer - inspiracje i kopie. Dyskutujmy!
W Hannibalu jest taki motyw, który towarzyszy sceną w których ten włoski detektyw śledzi Lectera, to jest prawie to samo co w Ringu. W sumie nie zwróciłem uwagi na zbieżność z Suspirią, ale faktycznie jest dość oczywista. A&D to już są czasy kiedy mnie Hansu znudził, nie wsłuchiwałem się specjalnie.Wawrzyniec pisze:A "Avarice" nie ma coś z "Suspirii"? Chociaż jeżeli chodzi o mocniejszą inspirację "Suspirią" to na pewno znajdziemy ją także w "Angels & Demons". Ten podobnie brzmiący motyw Zimmer używa zwykle do muzycznego przedstawienia iluminatów.
- Wawrzyniec
- Hans Zimmer
- Posty: 34961
- Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
- Kontakt:
Re: Hans Zimmer - inspiracje i kopie. Dyskutujmy!
Mówi się trochę, że jeżeli chodzi o Morricone to chyba temat Cheyenne'a z "Once Upon a Time in the West" odegrał tutaj największą rolę. Chociaż też spotkałem się z opinią, że "Sherlock Holmes" stylistycznie to mieszanka Morricone i Elfmana.Paweł Stroiński pisze: Sherlock Holmes
Temat - kopia konwencjonalna z Ennio Morricone - mówi się o wielu bardzo podobnych kawałkach, więc sądzę, że to raczej pastisz i kopia konwencji niż kopia z jednego poszczególnego utworu.
A co do "Why So Serious?", które tak oburzyło Turka, to akurat sam jakoś też w tego Laia nie wierze. Tym bardziej, że jak już to ten utwór mi zawsze bardziej pod "Heat" Elliota Goldenthala podchodził. Zresztą nie ma co się dziwić, skoro sam Nolan bardzo inspirował się filmem Manna.
Głupie też porównanie z tym Laiem, gdyż w późniejszej części utwór zmienia w zupełnie innym kierunku, gdzie Zimmer wprost masakruje sposobem użycia elektroniki. Czy to podchodzi pod Kraftwerk? Może Zimmer i się inspirował, ale jak na moje ucho to jednak muzyka z "The Dark Knight" brzmi zbyt mroczne, zbyt ostro jak na styl który wykreowała niemiecka grupa. A po za tym zalążki tematu Jokera można się już w "Hannibalu" doszukać.
#WinaHansa #IStandByDaenerys
Re: Hans Zimmer - inspiracje i kopie. Dyskutujmy!
Hans Zimmer skomponował wspaniały utwór na cymbałki do "True Romance".
http://www.youtube.com/watch?v=trwmhm5W ... re=related
Teraz cofnijmy się o 20 lat do debiutu Terence'a Malick'a "Badlands":
http://www.youtube.com/watch?v=-CxCQlYDxpg
http://www.youtube.com/watch?v=trwmhm5W ... re=related
Teraz cofnijmy się o 20 lat do debiutu Terence'a Malick'a "Badlands":
http://www.youtube.com/watch?v=-CxCQlYDxpg
- kiedyśgrześ
- + W.A. Mozart +
- Posty: 6087
- Rejestracja: sob lip 09, 2011 12:05 pm
Re: Hans Zimmer - inspiracje i kopie. Dyskutujmy!
No i dzięki, bo chciałem o to zapytać
Cytat z Youtube: Hans Zimmer said it was to honour Badlands. I'm more likely to say it's a ripoff.

Cytat z Youtube: Hans Zimmer said it was to honour Badlands. I'm more likely to say it's a ripoff.