Nominacje do nagród Grammy
Nominacje do nagród Grammy
Ogłoszono coroczne nominacje do nagród Grammy. Wsród nominowanych w kategorii Best Score Soundtrack Album For Motion Picture, Television Or Other Visual Media za rok 2005 są:
The Aviator - Howard Shore
The Incredibles - Michael Giacchino
Million Dollar Baby - Clint Eastwood
Ray - Craig Armstrong
Star Wars Episode III - Revenge Of The Sith - John Williams
Trudna stawka... Jedni są tu za zasługi, inni bo są modni i na czasie, jescze inni bo na to zasłużyli
Inna ciekawa kategoria to Best Instrumental Composition . Nominacje przedstawiają się:
Anakin's Betrayal - John Williams / Star Wars Episode III - Revenge Of The Sith
The Ferry Scene - John Williams / War Of The Worlds
The Incredits - Michael Giacchino / The Incredibles
*Into The Light - Billy Childs / Lyric
*Journey Home - Maria Schneider / Journey Home
* - kompozycje nie-filmowe
Natomiast w kategorii Best Song Written For Motion Picture, Television Or Other Visual Media :
Believe - Glen Ballard & Alan Silvestri / The Polar Express
Cold Wind - The Arcade Fire / Six Feet Under Volume 2
Million Voices - Jerry Duplessis, Andrea Guerra & Wyclef Jean / Hotel Rwanda
Square One - Tom Petty / Elizabethtown
Wonka's Welcome Song - John August & Danny Elfman / Charlie And The Chocolate Factory
The Aviator - Howard Shore
The Incredibles - Michael Giacchino
Million Dollar Baby - Clint Eastwood
Ray - Craig Armstrong
Star Wars Episode III - Revenge Of The Sith - John Williams
Trudna stawka... Jedni są tu za zasługi, inni bo są modni i na czasie, jescze inni bo na to zasłużyli
Inna ciekawa kategoria to Best Instrumental Composition . Nominacje przedstawiają się:
Anakin's Betrayal - John Williams / Star Wars Episode III - Revenge Of The Sith
The Ferry Scene - John Williams / War Of The Worlds
The Incredits - Michael Giacchino / The Incredibles
*Into The Light - Billy Childs / Lyric
*Journey Home - Maria Schneider / Journey Home
* - kompozycje nie-filmowe
Natomiast w kategorii Best Song Written For Motion Picture, Television Or Other Visual Media :
Believe - Glen Ballard & Alan Silvestri / The Polar Express
Cold Wind - The Arcade Fire / Six Feet Under Volume 2
Million Voices - Jerry Duplessis, Andrea Guerra & Wyclef Jean / Hotel Rwanda
Square One - Tom Petty / Elizabethtown
Wonka's Welcome Song - John August & Danny Elfman / Charlie And The Chocolate Factory
- Marek Łach
- + Jerry Goldsmith +
- Posty: 5671
- Rejestracja: śr maja 04, 2005 16:30 pm
- Lokalizacja: Kraków
Grammy
Uuuch....
Ray'a nie słyszałem, ale z pozostałych chyba tylko ROTS się liczy (choć nie zasługuje na tego typu nagrody).
Jeszcze bardziej mnie dziwi Best Instrumental Composition. Anakin's Betrayal, choć dramatycznie udany, zawsze irytował mnie (widocznie tylko mnie) trzynutowym motywem z TTRL Zimmera (wykorzystanym przez Williamsa już w Patriocie). Gdyby nie fragment z ESB, dałbym tutaj Anakin vs. Obi-wan, ale skoro to też odpada, ROTS dla mnie nie liczy się w tej kategorii. Co do WotW - choć The Ferry Scene nie jest moim ulubionym utworem tego score, uważałbym prędzej jego za faworyta. Z tym że, muszę zaznaczyć - dwóch ostatnich kompozycji nie biorę pod uwagę w tym momencie...
Piosenki. Wonka's Welcome Song - to zaskoczenie, krótka i wrzucona właściwie dla żartu piosenka przełożona nad Augustusa Gloopa? Hehe, nie wróżę jej kariery w tej kategorii...
Ray'a nie słyszałem, ale z pozostałych chyba tylko ROTS się liczy (choć nie zasługuje na tego typu nagrody).
Jeszcze bardziej mnie dziwi Best Instrumental Composition. Anakin's Betrayal, choć dramatycznie udany, zawsze irytował mnie (widocznie tylko mnie) trzynutowym motywem z TTRL Zimmera (wykorzystanym przez Williamsa już w Patriocie). Gdyby nie fragment z ESB, dałbym tutaj Anakin vs. Obi-wan, ale skoro to też odpada, ROTS dla mnie nie liczy się w tej kategorii. Co do WotW - choć The Ferry Scene nie jest moim ulubionym utworem tego score, uważałbym prędzej jego za faworyta. Z tym że, muszę zaznaczyć - dwóch ostatnich kompozycji nie biorę pod uwagę w tym momencie...
Piosenki. Wonka's Welcome Song - to zaskoczenie, krótka i wrzucona właściwie dla żartu piosenka przełożona nad Augustusa Gloopa? Hehe, nie wróżę jej kariery w tej kategorii...
Re: Grammy
Jeżeli miałbym dać od siebie komuś nagrodę, tak prywatnie, to dałbym ją Armstrongowi albo Clintowi. Williams nie zasługuje absolutnie tą kompozycją, podobnie jak Shore swoim topornym, niesamowicie przereklamowanym Aviatorem, Iniemamocni - cóż, dobrze spełniała muzyka Giacchino rolę w obrazie, ale za mało tu świeżości, owszem dużo pomysłu, ale nie kupuję pastiszów...Marek Łach pisze:Uuuch....
Ray'a nie słyszałem, ale z pozostałych chyba tylko ROTS się liczy (choć nie zasługuje na tego typu nagrody).
Jeszcze bardziej mnie dziwi Best Instrumental Composition. Anakin's Betrayal, choć dramatycznie udany, zawsze irytował mnie (widocznie tylko mnie) trzynutowym motywem z TTRL Zimmera (wykorzystanym przez Williamsa już w Patriocie). Gdyby nie fragment z ESB, dałbym tutaj Anakin vs. Obi-wan, ale skoro to też odpada, ROTS dla mnie nie liczy się w tej kategorii. Co do WotW - choć The Ferry Scene nie jest moim ulubionym utworem tego score, uważałbym prędzej jego za faworyta. Z tym że, muszę zaznaczyć - dwóch ostatnich kompozycji nie biorę pod uwagę w tym momencie...
Piosenki. Wonka's Welcome Song - to zaskoczenie, krótka i wrzucona właściwie dla żartu piosenka przełożona nad Augustusa Gloopa? Hehe, nie wróżę jej kariery w tej kategorii...
Utwór instrumentalny, Marek ma racji trochę z Anakin's Betrayal (także Death of Thomas w Patriocie - tak?), niewątpliwie utwór jako oddzielna kompozycja robi wrażenie, ale, no właśnie. Problemem tegorocznych ścieżek Williamsa jest właśnie to, iż nie ma tam takich wspaniałych utworów, do których w przeszłości twórca przyzwyczajał, są mocne jako całość ale nie można ich słuchać za bardzo wyrywkowo. Co innego już Memoirs of a Geisha i znakomite "Sayuri's Theme and End Credits".
Wśród piosenek ponownie widzę przesentymentalizowane "Believe" z Ekspresu polarnego, cieszy Elfman, ale tak jak Marek mówi to na pewno nie najsilniejsza piosenka z tego soundtracka. Wczoraj słuchałem natomiast po raz pierwszy "Pana od muzyki" Bruno Coulais i piosenki/utwory wokalne są cudowne - dlaczego tego tu nie ma?
- Marek Łach
- + Jerry Goldsmith +
- Posty: 5671
- Rejestracja: śr maja 04, 2005 16:30 pm
- Lokalizacja: Kraków
Grammy
Tak, śmierć Thomasa w Patriocie. Zimmerowi się udało, ale u Williamsa, właśnie ze względu na świadomość kopii, brzmi to dość tanio...
No i muszę się zgodzić, że ani ROTS, ani WotW, nie miały żadnego wspaniałego (Anakin vs. Obi-wan po odjęciu ESB ) utworu. Co innego Gejsza: Becoming a Geisha, The Chairman's Waltz, Confluence, i najwspanialszy z najwspanialszych - Sayuri's Theme and End Credits.
Czy score Coulaisa nie zalicza się do 2004 roku przypadkiem?
No i muszę się zgodzić, że ani ROTS, ani WotW, nie miały żadnego wspaniałego (Anakin vs. Obi-wan po odjęciu ESB ) utworu. Co innego Gejsza: Becoming a Geisha, The Chairman's Waltz, Confluence, i najwspanialszy z najwspanialszych - Sayuri's Theme and End Credits.
Czy score Coulaisa nie zalicza się do 2004 roku przypadkiem?
- Thedues
- Site Admin
- Posty: 299
- Rejestracja: śr lip 13, 2005 12:52 pm
- Lokalizacja: Kraków(9miesiecy w roku:D)
- Kontakt:
A Gdzie np. ścieżka z genialnej animacji Burtona CORPSE BRIDE=) Uważam, że zamiast utworku „Wonka's Welcome Song - John August & Danny Elfman / Charlie And The Chocolate Faktory” powinien się pojawiać utworek z Corpse Bride-Remains Of The Day. Dla mnie to o wiele lepsza i ciekawsza propozycja. A jak znakomicie spisuje się podczas filmu!! MIODZIO!!!!!!! Jeśli chodzi o album to stawiam na Shorea jego Aviator już otrzymał Złotego Globa i tu jest również głównym pretendentem żeby odebrać nagrodę choć przekonany na 100% nie jestem(może coś ROTS namiesza;).
psychiczny redaktor & admin portalu filmmusic.pl
- Ghostek
- Hardkorowy Koksu
- Posty: 10356
- Rejestracja: śr kwie 06, 2005 23:17 pm
- Lokalizacja: Wyłoniłem się z Nun
- Kontakt:
Nominacje wyżej wymienionych ścieżek są powodowane bardziej komercyjnym sukcesem filmów i ścieżek niż jakością muzyki. Jak inaczej można tłumaczyć obsadzenie Aviatora i ROTS w nominacjach? Jak już tu zostało wspomniane wiele pozycji które zasługują na nominacje zostało tu pominiętych. Proponuję zatem by organizatorzy tego przedsięwzięcia zmienili kategorię na "Best SOLD Score Soundtrack Album For Motion Picture"