NAGRODY BRANŻOWE

Tutaj dyskutujemy o poszczególnych ścieżkach dźwiękowych napisanych na potrzeby kina.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Neptune
Parkingowy przed studiem nagrań
Posty: 36
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 17:41 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#5341 Post autor: Neptune » pn sty 30, 2023 00:43 am

Zgadzam się z Twoim opisem. "Na Zachodzie Bez Zmian" nie wnosi zupełnie żadnej dodatkowej wartości do tematyki I Wojny Światowej w kinie, tym bardziej, że raptem kilka lat temu była premiera "1917". Muzyka dronowa kompletnie bez sensu zastosowana, szczególnie na początku filmu. Nie wiem skąd te wszystkie zachwyty i nominacje oraz najprawdopodobniej Oscar za najlepszy film nieanglojęzyczny.

Awatar użytkownika
swordfish
Zdobywca Oscara
Posty: 2845
Rejestracja: śr gru 01, 2010 11:44 am
Lokalizacja: Polska

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#5342 Post autor: swordfish » pn sty 30, 2023 06:47 am

Działacze LGBT+ do nagrody Doriana nominują:

Film Music of the Year

Babylon – score by Justin Hurvitz (Paramount)

Elvis – score and music production by Elliott Wheeler; the music of Elvis Presley; various artists (Warner Bros.)

RRR – score by M.M. Keeravani (DVV Entertainment, Sarigama Cinemas, Raftar Creations)

Tár – score and curation by Hildur Guðnadóttir (Focus Features)

Women Talking – score by Hildur Guðnadóttir (United Artists)

Awatar użytkownika
Koper
Ennio Morricone
Posty: 26136
Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#5343 Post autor: Koper » pn sty 30, 2023 17:18 pm

Adam pisze:
ndz sty 29, 2023 16:25 pm
Nadrobiłem na netflixie „Na Zachodzie bez zmian”. Nie bardzo rozumiem fenomen tego filmu. Score jest jego najbardziej słabym i irytującym elementem. Jedzie sobie ciężarówka po polu, nic się nie dzieje, a nawala nagle jakaś dronowa perkusja co 2 sekundy. To samo z kapitulacja, dialog w wagonie a nawala muzyka z temtracka Hannibala Reitzella lub Silent Hilla śp. Lichta.. Wtf. Kompletnie nie pasuje to do filmu, nic w filmie nie robi, nie buduje żadnych emocji, a większość emocjonalnych scen jest i tak bez muzyki.. Nie wiem jak można się tym katować poza filmem na albumie, ale zgadzam się z Broxtonem że to jedno z największych gówien w ostatnich latach. Hanuszki nie słucham z założenia, ale to idealny przykład na to, że film który ma nominacje za wszystko dostaje z automatu też nom za score, nawet jakby go - jak tu - nie było… No i te zdjęcia cyfrówką…
Neptune pisze:
pn sty 30, 2023 00:43 am
Zgadzam się z Twoim opisem. "Na Zachodzie Bez Zmian" nie wnosi zupełnie żadnej dodatkowej wartości do tematyki I Wojny Światowej w kinie, tym bardziej, że raptem kilka lat temu była premiera "1917". Muzyka dronowa kompletnie bez sensu zastosowana, szczególnie na początku filmu. Nie wiem skąd te wszystkie zachwyty i nominacje oraz najprawdopodobniej Oscar za najlepszy film nieanglojęzyczny.
??
Przede wszystkim to już trzecia adaptacja znakomitej książki Remarque'a i fabularnie o I Wojnie Światowej nic bardziej wartościowego od jej adaptacji w kinie nie powstało. Zdjęcia są świetne, co z tego że cyfrówką? Większość filmów dziś się kręci cyfrówką, to żadna ujma przecież, w zdjęciach chodzi o światło, kadr, ruch kamery a nie o to czy analogowe ziarno będzie widać. :roll:
Muzyka rodem z horroru bo taka ma być. Nie każdy film ma mieć hollywoodzką symfoniczną muzę w klasycznym stylu. Dobór muzy jak najbardziej celowy i skuteczny, budujący klimat, przyprawiający widza o dysonans (przecież to że pozornie nic się nie dzieje, a muzyka wprowadza jakiś mroczny temat zagrożenia robi to co ma robić - wywoływać to podskórne uczucie niedopasowania.
Zaś Broxton nie uznaje niczego co nie jest klasyczną symfoniką, więc jego opinie tak samo są tu istotne, jak Jarosława o LGBT.
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński

Awatar użytkownika
Mystery
James Horner
Posty: 23247
Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#5344 Post autor: Mystery » ndz lut 05, 2023 22:33 pm

Grammy powędrowały do dwóch kobiet.

Best Score Soundtrack for Visual Media (Includes Film and Television)
The Batman — Michael Giacchino
Encanto — Germaine Franco
No Time To Die — Hans Zimmer
The Power of the Dog — Jonny Greenwood
Succession: Season 3 — Nicholas Britell

Best Score Soundtrack for Video Games and Other Interactive Media
Aliens: Fireteam Elite — Austin Wintory
Assassin’s Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök — Stephanie Economou
Call of Duty: Vanguard — Bear McCreary
Marvel’s Guardians of the Galaxy — Richard Jacques
Old World — Christopher Tin

Awatar użytkownika
lis23
+ Ludvig van Beethoven +
Posty: 13105
Rejestracja: czw lis 12, 2009 03:50 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#5345 Post autor: lis23 » ndz lut 05, 2023 22:37 pm

W końcu Encanto coś wygrało a muzyka była nominowana chyba do wszystkiego ;)
Tylko On, Williams John ;)
Tylko on, Elton John ;) ;)

Awatar użytkownika
Mystery
James Horner
Posty: 23247
Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#5346 Post autor: Mystery » pn lut 06, 2023 08:26 am

Encanto wygrało również Grammy za piosenkę "We Don’t Talk About Bruno" w kategorii "Best Song Written For Motion Picture, Television Or Other Visual Media" oraz w kategorii "Best Compilation Soundtrack Album for Visual Media".

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 58231
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#5347 Post autor: Adam » pn lut 06, 2023 16:07 pm

#FUCKVINYL

Awatar użytkownika
Mystery
James Horner
Posty: 23247
Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#5348 Post autor: Mystery » pn lut 06, 2023 18:41 pm

Słuchał ktoś? Dobre? Bo wydaje mi się, że nawet w światku branży gier wideo, praca ta przeszła bez większego echa.

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 58231
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#5349 Post autor: Adam » pn lut 06, 2023 23:29 pm

To się ogląda, nie słucha :wink:
#FUCKVINYL

Awatar użytkownika
Wawrzyniec
Hans Zimmer
Posty: 33863
Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
Kontakt:

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#5350 Post autor: Wawrzyniec » wt lut 07, 2023 11:45 am

Szczerze mówiąc jakoś Grammy zawsze mnie mniej interesowały. Ale może po prostu za dużo się Simpsonów naoglądałem:


youtu.be/Tf9V0hwJ6qk
#WinaHansa #IStandByDaenerys

Awatar użytkownika
Radzimir
Asystent orkiestratora
Posty: 432
Rejestracja: czw cze 09, 2011 12:48 pm
Kontakt:

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#5351 Post autor: Radzimir » śr lut 08, 2023 13:06 pm

Nominacje do Orłów 2023 za najlepszą muzykę:
Marek Napiórkowski - "Bejbis"
Paweł Mykietyn - "IO"
Bartłomiej Gliniak - "Marzec'68"
Marcin Macuk & Zuzanna Wrońska - "Silent Twins"
Adrian Konarski - "Szczęścia chodzą parami"
Maciej Zieliński - "Święta inaczej"

Awatar użytkownika
Koper
Ennio Morricone
Posty: 26136
Rejestracja: pn mar 06, 2006 22:16 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#5352 Post autor: Koper » śr lut 08, 2023 18:05 pm

Ech, odkąd przestali nominować zmarłych to już nie to samo :(
"Hans Zimmer w tej chwili nic nie potrzebuje. (...) Ciebie też nie potrzebuje." - Paweł Stroiński

Awatar użytkownika
qnebra
Zdobywca Oscara
Posty: 2994
Rejestracja: pn mar 11, 2013 12:28 pm
Lokalizacja: Zadupie Mordoru

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#5353 Post autor: qnebra » śr lut 08, 2023 19:01 pm

No właśnie jestem szczerze zdziwiony że wszyscy nominowani do Orłów żyją.

Awatar użytkownika
swordfish
Zdobywca Oscara
Posty: 2845
Rejestracja: śr gru 01, 2010 11:44 am
Lokalizacja: Polska

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#5354 Post autor: swordfish » śr lut 08, 2023 22:17 pm

W kategorii film europejski wrzucili "Ennia" Tornatore. Poniekąd umarłego kompozytora schowali w innej kategorii :wink:

Nominacje spoko. Brakuje mi jednak wyróżnienia dla "F_cking Bornholm" Jerzego Rogiewicza.

Awatar użytkownika
Mystery
James Horner
Posty: 23247
Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#5355 Post autor: Mystery » czw lut 09, 2023 07:25 am

Średni to był rok dla polskiego kina. Rok temu Orła za najlepszy film zdobyła Aida, w tym roku nominowane jest Silent Twins, które zdobyło już Złotego Lwa, takie to polskie filmy wygrywają u nas festiwale.

ODPOWIEDZ