#3
Post
autor: Łukasz Waligórski » czw maja 25, 2006 16:25 pm
II Wrocławski Festiwal Muzyki Filmowej, 2-10.06.2006
2 czerwca 2006r. — piątek godz. 19:00
Krzesimir Dębski — dyrygent
Anna Jurksztowicz — wokal
Orkiestra Filharmonii Wrocławskiej
Program:
Krzesimir Dębski:
Muzyka z filmu „Ogniem i mieczem”. Suita: Zbaraż, Pan Jan, Atak Kozaków
Allegro ma non troppo (sł. Wisława Szymborska)
Urodziny (sł. Wisława Szymborska)
Baile (sł. F. Laroca)
Ave Maria (sł. J. Bart Cisinski)
“Mama Afryka” z filmu “W pustyni i w puszczy”
Muzyka z filmu „Stara Baśń”. Suita: Temat miłosny, Ziemowit, Atak Wikingów, Gusła
Temat z serialu „Matki, żony i kochanki” (sł. E. Mc Kee)
Temat z telenoweli „Czułość i kłamstwa” (sł. E. Bryl)
Temat z serialu „Na dobre i na złe” (sł. J. Skubikowski)
Pieśń Heleny z filmu Ogniem i Mieczem / Dumka na dwa serca (sł. J. Cygan)
J. Kosma (sł. J. Mercer) – Autumn Leaves
3 czerwca 2006r. — sobota godz. 18:00
Krzesimir Dębski — dyrygent
Orkiestra Filharmonii Wrocławskiej
Program:
Muzyka Krzesimira Dębskiego do filmów Charliego Chaplina:
Sutia z filmów: Imigrant, Charlie ucieka, Policjant, Charlie gra w filmie, Charlie na ślizgawce, Panna Charlie, Charlie w Music-Halu, Charlie na plaży;
Suita z filmów: Charlie i Hrabia, Charlie w banku, Charlie gra w filmie, Charlie marynarzem, Charlie na kuracji, Charlie kierownikiem działu, Zabawny romans Charliego i Loloty, Lichwiarz, Dzielny strażak
10 czerwca 2006r. — sobota godz. 18:00
Jan Walczyński — dyrygent
Orkiestra Filharmonii Wrocławskiej
Program:
Muzyka filmowa z lat 50 i 60:
H. Mancini – „Moon River” z filmu „Śniadanie u Tiffany’ego”
R. Evans, J. Livingstone – „Mona Lisa” z filmu „Captain Carey”
J. Mandel – „The Shadow of Your Smile” z filmu „Brodziec”
H. Mancini – „Days o Wine and Roses” z filmu „Dni wina i róż”
F. Lai – Muzyka z filmu „Love Story”
R. Evans, J. Livingstone – „Que Sera, Sera” z filmu „Człowiek, który wiedział za dużo”
J. Kosma – „Autumn Leaves” z filmu „Jesienne liście”
B. Kaper – „Hi-Lili, Hi-Lo” z filmu „Lili”
C. Chaplin – „Smile” z filmu „Dzisiejsze czasy”
C. Porter – „I Love Paris” z filmu „Can-Can”
G. Douglas – „What a Wonderful World” z filmu „Good Morning, Vietnam”
B. Kaempfert – „Strangers in the Night” z filmu „A Man Could Get Killed”
E. Presley – „Love Me Tender” z filmu „Love Me Tender”
G. Weiss, H. Peretti – „Can’t Help Falling in Love” z filmu „Błękitne Hawaje”
Powiem tak. W tym roku nie wybieram się na ten festiwal bo po prostu nie warto. Organizatorzy, brzydko mówiąc, poszli po najmniejszej linii oporu wybrali najtańsze i najbardziej wytarte partytury. Żadnej z nich nie chciałbym słuchać z płyty a co dopiero męczyć się na koncercie.
Jedyny koncert który mógłby mnie tutaj zainteresować to ten z muzyką Krzesimira Dębskiego do filmów z Chaplinem. Tyle że jeśli ta muzyka będzie grana bez jednoczesnego wyświetlania filmów (tak jak to było na Qatsi Trilogy) to wydaje mi się że to będzie wielka porażka. Kino nieme charakteryzuje się tym że muzyka jest w nim jedynym narratorem wydarzeń dziejących się na ekranie. To powoduje że taka muzyka ma spore ograniczenia autonomii i trudno jej istnieć poza obrazem. Być może Krzesimir Dębski jakoś rozwiązał ten problem ale - z całym szacunkiem do jego talentu - wątpię w to.
Ostatnio zmieniony czw maja 25, 2006 17:58 pm przez
Łukasz Waligórski, łącznie zmieniany 1 raz.