Muzyka filmowa - Forum FilmMusic.pl

muzyka filmowa i nie tylko...
Dzisiaj jest pn sie 20, 2018 06:32 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 238 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1116 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt gru 06, 2016 12:51 pm 
Offline
Jean-Baptiste Lully
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 16, 2008 20:21 pm
Posty: 17098
Lokalizacja: Golden Age
Wychodzi jutro z Mondo.

Obrazek

Obrazek

_________________
"Mądremu wystarczą dwa słowa, a głupiemu to i referatu mało, jak powiedział Sofronow" - Stanisław Anioł


Na górę
Post: pn kwie 03, 2017 12:45 pm 
Offline
James Horner
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am
Posty: 16954
Obrazek

1. Colossal Prologue (2:20)
2. A Monster Hypothesis (5:19)
3. A Walk in the Park (2:18)
4. Jealousy (3:13)
5. Have a Beer (4:45)
6. The Most Irresponsible Thing (3:06)
7. Birth of the Monster (3:44)
8. Confronting Oscar (4:15)
9. Separate Ways (5:39)
10. The Colossal Finale Part 1 (4:06)
11. The Colossal Finale Part 2 (1:59)

The soundtrack will be released digitally on April 7, 2017 and physically on May 12 by Lakeshore Records.

Nieco o muzie od kompozytora i kawałek do obadania:
http://www.comingsoon.net/horror/featur ... t#/slide/1

Może będzie podobna pozytywna niespodzianka jak przy "Cloverfield Lane 10" :)


Na górę
Post: pn kwie 03, 2017 12:54 pm 
Offline
Joe Hisaishi
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2011 17:36 pm
Posty: 10874
Lokalizacja: Kraina Bogów
No nie wiem, średniawa ta zajawka.

_________________
Gdyby nie piraci, byłbym jak Zbigniew Hołdys - Eric Clapton.


Na górę
Post: pn kwie 03, 2017 13:02 pm 
Offline
James Horner
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am
Posty: 16954
Tak jak mówi w tym wywiadzie, dopiero w finale mają zacząć się dziać większe rzeczy ;)

McCreary took an unusual approach to working on the film – he started at the end. “It was vitally important that the score deliver an epic, soaring finale, without overpowering or destroying the tone of the film. The last 12 minutes of the film was the first thing I wrote. Once the final reel was approved by the director and studio it was an easier process to reverse engineer the rest of the score.” He continued, “I wanted the score to feel almost schizophrenic for the first hour of the film. Like, some edgy indie rock band scored half of it, and a classically-trained orchestral composer scored the other half. Then, as the film progresses, the two musical styles merge to form a coherent vision.”


Na górę
Post: pt kwie 07, 2017 12:25 pm 
Offline
Joe Hisaishi
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2011 17:36 pm
Posty: 10874
Lokalizacja: Kraina Bogów
Cytuj:
Tak jak mówi w tym wywiadzie, dopiero w finale mają zacząć się dziać większe rzeczy ;)
Czyżby o to chodziło?
https://www.youtube.com/watch?v=wILho030bY8

_________________
Gdyby nie piraci, byłbym jak Zbigniew Hołdys - Eric Clapton.


Na górę
Post: pt kwie 07, 2017 13:51 pm 
Offline
Hardkorowy Koksu
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 06, 2005 23:17 pm
Posty: 7129
Lokalizacja: Wyłoniłem się z Nun
Ale score jest taki se. Dostałem jakieś 2 tyg temu i nie powiem, żeby po pierwszym odsłuchu mnie jakoś mega mocno porwał. Ot dobre rzemieślniczo słuchowisko z charakterystycznymi idiomami warsztatowymi Misia. Może i kolejne odsłuchy coś przyniosą, tak samo jak i film, ale póki co bez szału.

_________________
Obrazek


Na górę
Post: pt kwie 07, 2017 16:42 pm 
Offline
James Horner
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am
Posty: 16954
Yep, standardowe misiowe granie bez większych wyróżników i zachwytów, ale jak na taką niezależną hybrydę komedii i sci-fi pewnie jeszcze ujdzie, jednak, że jako to film o Kaiju w Korei, to jednak trochę inaczej wyobrażałem sobie ten finał :wink:


Na górę
Post: czw sie 31, 2017 19:59 pm 
Offline
Hardkorowy Koksu
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 06, 2005 23:17 pm
Posty: 7129
Lokalizacja: Wyłoniłem się z Nun
Cytuj:
COMPOSER BEAR McCREARY CHANNELS PERCUSSIVE SOUNDS OF THE TYPEWRITER TO SCORE J.D. SALINGER BIOPIC - REBEL IN THE RYE

Sparks & Shadows To Release Soundtrack On September 8th

(August 31, 2017 – Culver City, CA) Composer Bear McCreary (10 Cloverfield Lane, TV’s Outlander), known for his infectious use of percussive instruments and out-of-the-box musical approach, channels the sounds of the typewriter for the score for the J.D. Salinger biopic, Rebel in the Rye. Sparks & Shadows will release the soundtrack on September 8th.

Rebel in the Rye may very well be a score that McCreary was destined to write. The son of a novelist, the sound of a typewriter has been a companion since he was a child. “The percussive cadence of typewriter tapping has rattled around my brain since I was born,” he said. Scoring Rebel in the Rye gave McCreary the chance to channel those sounds, both figuratively and literally, into a rich, orchestral tapestry.

It took some convincing, though, for writer/director Danny Strong to see that McCreary, more known for films such as 10 Cloverfield Lane, and TV shows like The Walking Dead and Battlestar Galactica, was the right man for the job. The two however shared a connection and musical inspiration – the great Elmer Bernstein. After learning that McCreary was Elmer’s last protégé, working with him for nearly a decade, Strong was intrigued, and asked for musical demos from the composer. Any reservations Strong may have had were quickly put to rest, and the two worked closely together during the scoring process.

Inspired by the images of Salinger typing away at his greatest masterpiece, McCreary opted to use two grand pianos to represent its sound. “The close-up shots of typewriter hammers striking paper reminded me of hammers striking piano strings,” stated McCreary. “The way Salinger sits at the typewriter, blasting off furious finger movements, reminded me of how I sit at the piano when I play.” A different kind of keyboard – an actual typewriter – makes an appearance as a percussive instrument, and can be heard on the tracks “Early Writing” and “Typewriter Drums.”

Just as the song ‘Coming Through the Rye’ played an important role for Salinger in The Catcher in the Rye, it would play an important role for McCreary. A bit of a scholar on Scottish music, he arranged a new version of it, which is performed by McCreary’s wife, vocalist Raya Yarbrough. Rebel in the Rye also allowed McCreary to show off his jazz chops. Together with jazz arranger Jeff Hoeppner, he composed original numbers for the scenes set in swinging jazz clubs.

Rebel in the Rye afforded McCreary the opportunity to write perhaps his most personal score to date. “I am proud to have been a part of Danny Strong’s unique vision of J.D. Salinger’s literary gifts, and to have scored a film of such poignant beauty,” McCreary concluded.

The genius of J.D. Salinger is brought to life by writer/director Danny Strong, underscored by Bear McCreary. IFC Films presents Rebel in the Rye in theaters on September 8, 2017. Sparks & Shadows will release the Rebel in the Rye soundtrack digitally the same day, and on CD shortly thereafter.

Track Listing
1 Innocence (Theme from Rebel in the Rye)
2 Early Writing
3 Giving the Time
4 Sowing Your Wild Oats
5 A True Writer
6 Oonlight Serenade
7 Impending War
8 Celebration at the Stork Club
9 Typewriter Drums
10 Simply Grand
11 Inspiration at War
12 Wartime Anxiety
13 Bananafish
14 Writing Catcher
15 Coming Through the Rye – performed by Raya Yarbrough
16 City Without the City
17 A Request From Whit
18 He Was Writing
19 Rebel in the Rye End Credits
Dario Marianelli się znalazł.

Ale... wierzcie lub nie, ale to jeden z lepszych Bearów jakie miałem do tej pory okazję słyszeć. Przyjemny, plumkający score, który nie boi się zarówno minimalizmu, jak i przejmującej dramaturgii. Charakterystyczne perki poszły w cień, tylko od czasu do czasu dając o sobie znać. Ale score zaskakująco intymny, przyjemny. Przy czym mocno przesiany jest jazzowo-swingowymi wstawkami.

Bardzo zaskoczył mnie Bear tą pracą. :)

_________________
Obrazek


Na górę
Post: czw sie 31, 2017 23:22 pm 
Offline
Hans Zimmer
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 12, 2008 02:00 am
Posty: 26930
Hm, to zahacza o jakąś plagę, najpierw Djawadi, a teraz McCreary zaczyna plumkać. :P

_________________
#WinaHansa
Obrazek


Na górę
Post: wt wrz 05, 2017 07:53 am 
Offline
Hardkorowy Koksu
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 06, 2005 23:17 pm
Posty: 7129
Lokalizacja: Wyłoniłem się z Nun
TXT No. 650:
http://filmmusic.pl/index.php?act=recki&id=2489

_________________
Obrazek


Na górę
Post: śr wrz 13, 2017 13:38 pm 
Offline
James Horner
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am
Posty: 16954
Cytuj:
Cytuj:
COMPOSER BEAR McCREARY CHANNELS PERCUSSIVE SOUNDS OF THE TYPEWRITER TO SCORE J.D. SALINGER BIOPIC - REBEL IN THE RYE

Sparks & Shadows To Release Soundtrack On September 8th

(August 31, 2017 – Culver City, CA) Composer Bear McCreary (10 Cloverfield Lane, TV’s Outlander), known for his infectious use of percussive instruments and out-of-the-box musical approach, channels the sounds of the typewriter for the score for the J.D. Salinger biopic, Rebel in the Rye. Sparks & Shadows will release the soundtrack on September 8th.

Rebel in the Rye may very well be a score that McCreary was destined to write. The son of a novelist, the sound of a typewriter has been a companion since he was a child. “The percussive cadence of typewriter tapping has rattled around my brain since I was born,” he said. Scoring Rebel in the Rye gave McCreary the chance to channel those sounds, both figuratively and literally, into a rich, orchestral tapestry.

It took some convincing, though, for writer/director Danny Strong to see that McCreary, more known for films such as 10 Cloverfield Lane, and TV shows like The Walking Dead and Battlestar Galactica, was the right man for the job. The two however shared a connection and musical inspiration – the great Elmer Bernstein. After learning that McCreary was Elmer’s last protégé, working with him for nearly a decade, Strong was intrigued, and asked for musical demos from the composer. Any reservations Strong may have had were quickly put to rest, and the two worked closely together during the scoring process.

Inspired by the images of Salinger typing away at his greatest masterpiece, McCreary opted to use two grand pianos to represent its sound. “The close-up shots of typewriter hammers striking paper reminded me of hammers striking piano strings,” stated McCreary. “The way Salinger sits at the typewriter, blasting off furious finger movements, reminded me of how I sit at the piano when I play.” A different kind of keyboard – an actual typewriter – makes an appearance as a percussive instrument, and can be heard on the tracks “Early Writing” and “Typewriter Drums.”

Just as the song ‘Coming Through the Rye’ played an important role for Salinger in The Catcher in the Rye, it would play an important role for McCreary. A bit of a scholar on Scottish music, he arranged a new version of it, which is performed by McCreary’s wife, vocalist Raya Yarbrough. Rebel in the Rye also allowed McCreary to show off his jazz chops. Together with jazz arranger Jeff Hoeppner, he composed original numbers for the scenes set in swinging jazz clubs.

Rebel in the Rye afforded McCreary the opportunity to write perhaps his most personal score to date. “I am proud to have been a part of Danny Strong’s unique vision of J.D. Salinger’s literary gifts, and to have scored a film of such poignant beauty,” McCreary concluded.

The genius of J.D. Salinger is brought to life by writer/director Danny Strong, underscored by Bear McCreary. IFC Films presents Rebel in the Rye in theaters on September 8, 2017. Sparks & Shadows will release the Rebel in the Rye soundtrack digitally the same day, and on CD shortly thereafter.

Track Listing
1 Innocence (Theme from Rebel in the Rye)
2 Early Writing
3 Giving the Time
4 Sowing Your Wild Oats
5 A True Writer
6 Oonlight Serenade
7 Impending War
8 Celebration at the Stork Club
9 Typewriter Drums
10 Simply Grand
11 Inspiration at War
12 Wartime Anxiety
13 Bananafish
14 Writing Catcher
15 Coming Through the Rye – performed by Raya Yarbrough
16 City Without the City
17 A Request From Whit
18 He Was Writing
19 Rebel in the Rye End Credits
Dario Marianelli się znalazł.

Ale... wierzcie lub nie, ale to jeden z lepszych Bearów jakie miałem do tej pory okazję słyszeć. Przyjemny, plumkający score, który nie boi się zarówno minimalizmu, jak i przejmującej dramaturgii. Charakterystyczne perki poszły w cień, tylko od czasu do czasu dając o sobie znać. Ale score zaskakująco intymny, przyjemny. Przy czym mocno przesiany jest jazzowo-swingowymi wstawkami.

Bardzo zaskoczył mnie Bear tą pracą. :)
Ano dobra praca, fajny jazz i liryczna dramaturgia, chyba pierwszy raz można rzecz, że Bear to spadkobierca Elmera Bernsteina ;)


Na górę
Post: śr wrz 13, 2017 17:24 pm 
Offline
James Horner
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am
Posty: 16954
Kolejny Bear...

Obrazek

1. Jennifer and Omar
2. The White Board
3. Magnetic Resonance Imaging
4. Jessica
5. Lee-Ray
6. Mysterious Green Stuff
7. No Thoughts No Words
8. Conversion Disorder
9. Joyful Tears
10. So Many Lost
11. Karina
12. Whitney
13. Patience (feat. Ren Gill)
14. I Am Still Here
15. And After All (Bonus Track) (feat. McKian)

soundtrack will be released digitally on September 22, 2017


Na górę
Post: śr wrz 13, 2017 20:37 pm 
Offline
Hardkorowy Koksu
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 06, 2005 23:17 pm
Posty: 7129
Lokalizacja: Wyłoniłem się z Nun
Wiem, mam, może dziś posłucham.

_________________
Obrazek


Na górę
Post: pt wrz 15, 2017 18:14 pm 
Offline
James Horner
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am
Posty: 16954

youtu.be/DrEHWnZ4hnc


Na górę
Post: wt wrz 19, 2017 22:25 pm 
Offline
Hardkorowy Koksu
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 06, 2005 23:17 pm
Posty: 7129
Lokalizacja: Wyłoniłem się z Nun
Cytuj:
Kolejny Bear...

Obrazek

No to Misiu przyhipsterzył.

Zaczyna się ładnymi solówkami smyczkowymi, a później wielkie zaskoczenie... Dochodzi nam ambient, mnóstwo atmosferycznego grania i od groma eksperymentów z gitarami i elektroniką.
Jest to chyba najbardziej oderwana od Misiowego warsztatu praca ostatnich lat. Stylowe, minimalistyczne granie, bez grama perkusjonaliów, czy innych mocarnych akcentów. Po raz kolejny po "Rebelu" maluje się na mojej twarzy niemałe zaskoczenie, bo okazuje się, że w filmie ten kompozytor ma ostatnio coraz więcej do zaprezentowania. Czy będzie to wszystko łatwo przyswajalne dla statystycznego słuchacza? O tym będzie musiał każdy zadecydować indywidualnie. Ale od razu mówię, że te trzy kwadranse do najłatwiejszych należeć nie będą.

Klimatyczne granie w sam raz na długie, chłodne wieczory.

_________________
Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 238 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1116 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl