Rola Orchestrator pozostaje niejednoznaczny jeden do wielu fanów muzyki filmowej, głównie z powodu wymiar twórczego wejścia waha się od kompozytora do kompozytora.
W przypadku klasycznie wykształconych kompozytorów orchestrators zazwyczaj nie wnosi nic twórczego. Jednakże, z rodzaju rozkładów kompozytorów twarzy w Hollywood, często jest to konieczne do zatrudniania pomocy. Kompozytor Jerry Goldsmith, jak, na przykład, mimo że "Szkice" jego sygnały, każdy szczegół jest twórczy w tych szkicach - instrumentalne ugrupowania, dynamika, jak i wskazania dla wszystkich notatek. To jest po prostu napisane w rodzaju skondensowanej "skrót", być może z niektórych okazjonalnych instrukcji słownych.
Takie szkice jednak nie są bardzo użyteczne jako dyrygent w partyturze. Ponadto, od muzyki filmowej są często pisane w pośpiechu, kompozytorskiego pismo nie może być tak czysty, jak to może być. Dlatego asystent jest zazwyczaj potrzebne do podjęcia kompozytora szkice i przenieść ją do pełnej partytury. W pewnym sensie można myśleć o nim jako "farby", przez wielu z kompozytorem pisania "niebieski" lub "czerwony" na płótnie i orkiestrator kolorowania go (oczywiście jest to nieco bardziej szczegółowe niż to, ale masz pomysł).
Czasami orkiestrator może zasugerować którym kompozytor nie pomyślał i kompozytor będzie go używać. Niektórzy kompozytorzy również może udzielić orkiestrator zostawić aby dodać swoje własne akcenty do partytury. Orchestrator jest również przydatny asystent kompozytora. W przekazywaniu intencji kompozytora do pełnej partytury, orkiestrator może złapać błędów (które kompozytor może zrobić w pośpiechu, aby zdążyć z terminami). Orchestrator jest tylko osoba inna niż kompozytora, który dokładnie wie, jak wynik powinien brzmieć, a może pomóc, aby go w studio nagraniowym (jeśli kompozytorem jest na podium), aby monitorować nagrywanie.
Przewidywaniami nie było wiele przypadków, w których kompozytor i Orchestrator są rozbieżne wspomnienia wymyślił co, ale generalnie kompozytor / orkiestrator relacje są lojalni i długotrwałe. Jerry Goldsmith i Arthur Morton pracowali razem już od ponad trzydziestu lat i są najlepszymi przyjaciółmi, a John Williams miał długą współpracę z Herberta Spencera.
"Koncert" kompozytorów Siergieja Prokofiewa, Aaron Copland, John Corigliano wszystkie użyte orchestrators ich muzyki filmowej - Używanie Orchestrator nie wskazanie wszelkich zdolności brakuje na kompozytora części jest. W późnych latach 50-tych, Universal dział muzyka dokładnie rozdrażniony przez młodego Jerry'ego Goldsmitha, bo nie rozumiem jak szkic - trzymał dając orchestrators kompletne wyniki!
Istnieją oczywiście kompozytorów, których wiedza nie obejmuje orkiestracji. Niektóre samoukiem kompozytorzy nie pisać w pełni szczegółowe szkice, zobowiązując Orchestrator do wykorzystania więcej inicjatywy. Muszę jednak podkreślić, że istnieje wiele kompozytorów samouków (np. Shirley Walker i Michael Kamen), którzy są w pełni zdolne do aranżując własne prace i zapewnić pełne szkice do orchestrators, a nawet pisać partytury kiedy jest czas. (Kamen zaaranżowane jego muzykę do Brazylii i górala, na przykład.)
Rozrywkowe i świadome spojrzenie na Hollywood wzniecanie można znaleźć w książce André Previn ma Minor Chords: Moje dni w Hollywood. Na organizowaniu dla Hugo Friedhofer, Andre Previn mówi: "Czułem się, jakbym była kradzież", kiedy zorganizował dla Friedhofer, ponieważ szkic Friedhofer zawierała każdy szczegół, a nie było nic twórczego do Previn zrobić. Zajmuje się również zabawne anegdoty na kompozytorów, którzy nie mogli zgrać, jak Herbert Stothart (który pewnego dnia pochylił się Previn z podium i powiedział: "Młody człowieku, nie piszę to?")
Następujące informacje na podstawie uwag od kompozytorów i orchestrators, badanie ich muzyki i oglądanie ich pracy, i jest, aby z moją najlepszą wiedzą, dokładne.
Istnieje wiele kompozytorów, co do zasady, zapisu (lub pisał) Ocena w pełni bez pracy z Orchestrator. Obejmują one Bernard Herrmann, John Scott, Ennio Morricone, Georges Delerue Rachel Portman i John Barry w jego wczesnej twórczości.
Kompozytorów, którzy pracują z orchestrators, ale zapewniają pełne szczegółów w swoich szkicach obejmowałyby Jerry Goldsmith, John Williams, Christopher Young, Bruce Broughton, Basil Poledouris i John Barry w jego późniejszej pracy. (Wszystkie z tych kompozytorów, należy zwrócić uwagę, że również w składzie wyniki, które całkowicie zaaranżowane się.)
Są kompozytorzy, którzy są w pełni zdolne do wzniecanie, ale będzie zachęcać swoich orchestrators być kreatywni i dodawać własne pomysły do tkanin z orkiestracji. Trevor Jones i Philippe Sarde są dwa, które pracują w ten sposób (ciąg pisania we wczesnych wyników miał piękny "połysk" do niej, dzięki uprzejmości Petera Orchestrator Knighta). Jerry Goldsmith, w rzadkim przypadku, pozwoliła Arthur Morton do cielistego się z chóralną pisanie w Omen, gdyż Morton miał doświadczenia w chóralnym piśmie co Goldsmith nie robił w tym czasie.
Danny Elfman jest kompozytorem w unikalnej kategorii pięciogwiazdkowy. On wie dokładnie, jak on chce, żeby jego muzyka brzmi i zapewnia kompletne szkice. Jednakże, jako kompozytor samouk, jego rysunki nie są tak starannie określone-out z technicznego punktu widzenia (i często tylko w języku klucz wiolinowy). W konsekwencji Orchestrator zadaniem jest skopiowanie Elfman jest "błędne" Szkice do pełnego wyniku. (Elfman przyrównuje się do osoby, która uczy analfabeta sobie na alphbet i pisze powieść.)
Istnieją kompozytorzy, którzy mogą pisać muzykę, ale nie są dobrze zorientowani w punktacji dużą orkiestrowej. Mogą one dostarczyć szkic fortepianowy, z linią melodyczną i sprawiedliwy stopień kontrapunktu. Liniowa forma i kształt ich sygnały są kompletne, i planowane do filmu. Istnieją prawdopodobnie również instrumentalne instrukcje częściach gola, ale ogólnie "dostrajanie" z dźwiękiem i mieszanki instrumentacji, spada bardziej Orchestrator. Nie wspomnę nikomu specjalnie tutaj ponieważ będą one dzieci i dać Lukas ciężko.
Czasami kompozytor może nie mieć czasu, by zdobyć cały film, a pozostała część na wynik musi być zakończone przez innego kompozytora lub Orchestrator (większość orchestrators również kompozytorzy sami). Wynik dla Superman IV została oparta na oryginalnej Superman John Williams tematów, plus kilka dodatkowych materiału tematycznego Williams skomponował specjalnie dla filmu. Wynik został wówczas napisany przez Alexander Courage oparte na tematach Williamsa. Ken Thorne i John Barry shared współkompozytor kredytu na wojny Murphy'ego, Barry pisania tematów i część sygnałów, a Thorne piśmie resztę wskazówek (pracuje od tematów Barry). Barry i Dana Kaproff podobnie pracowali razem przy Złotej Pieczęci. Niedawno Jerry Goldsmth poprosił o pomoc syna Joela Goldsmitha na Star Trek: First Contact, i Joel McNeely na Air Force One. Jerry napisał materiału tematycznego i większość punktów, a Joels zdobył odpowiednie pozostałe 20 minut.
Okazjonalnie kompozytor może zostać wezwany do pisania muzyki w stylu, którego nie ma żadnego doświadczenia. James Horner jest acomplished znawca muzyki klasycznej, ale kiedy musiał podać kilka big-zespół muzyczny styl dla Cocoon, wezwał na pomoc Billy May (od maja jest jednym z najlepszych aranżerów big band wszechczasów).
Wreszcie są kompozytorzy, którzy są zazwyczaj elektronicznie zorientowanych, którzy piszą / odtworzyć swoją muzykę na klawiaturze i dostarczyć szkic wydrukowany z komputera połączonego z ich systemie MIDI, jak i na taśmie. W tym przypadku Orchestrator zapewnia bardziej szczegółowo orkiestrowej (zwykle mieszanie jej z linii kompozytora synth), choć kompozytorzy, którzy pracują w ten sposób stwierdzili, że ich muzyka jest pełna tam w komputerze. Hans Zimmer, Marc Shaiman, Tony Banks, Brad Fiedel, Stewart Copeland, Kitaro i wielu innych kompozytorów - w tym bieżące Elliot Goldenthal, który posiada obszerną klasycznego szkolenia - należą do tej kategorii.
Re: Rola orkiestratora
: pn lis 19, 2012 20:47 pm
autor: Wojteł
Możesz sobie poczytać o tym na wiki, chociaż tam nie będzie chyba aż tak obszernego wytłumaczenia, jak to, które wrzucił Adam http://en.wikipedia.org/wiki/Orchestrator
Re: Rola orkiestratora
: pn lis 19, 2012 21:09 pm
autor: Szczypior
To pasuje?
- jeden z elementów utworu muzycznego, polegający na doborze i określonym sposobie użycia instrumentów przewidzianych do realizacji utworu. W tym znaczeniu instrumentacja to umiejętność rozpisania muzyki na poszczególne instrumenty orkiestry. Polega na świadomym tworzeniu i wyzyskaniu kolorytu orkiestrowego, planowaniu i łączeniu brzmień instrumentów, modelowaniu artykulacji, dynamiki i efektów muzycznych. W instrumentacji (w przeciwieństwie do aranżacji) należy trzymać się ściśle pierwotnego charakteru kompozycji. Praktyczną podstawą instrumentacji jest znajomość technologii brzmienia orkiestry. Elementy technologiczne obejmują dobór instrumentów i łączenie ich w grupy (smyczki, instrumenty dęte drewniane, blaszane, perkusja), liczbę instrumentów oraz sposób ich użycia (różne rodzaje artykulacji, rejestrów). Brzmienie orkiestry jako całości uzależnione jest nie tylko od dyspozycji elementów technologicznych, lecz także od innych elementów dzieła muzycznego, jak rytmika, agogika, melodyka, harmonika, faktura. Stąd wyróżnia się 2 podstawowe typy brzmienia zespołu instrumentów: homogeniczny, czyli zwarty, jednolity, oraz poligeniczny, czyli złożony. Wielkimi mistrzami instrumentacji byli m.in.: Hektor Berlioz, Maurice Ravel, Nikołaj Rimski-Korsakow i Igor Strawinski.
Re: Rola orkiestratora
: pn lis 19, 2012 21:34 pm
autor: Paweł Stroiński
W przypadku muzyki filmowej nie bardzo. To bardzo specyficzna rola. Artykuł, który przytoczył Adam dość dokładnie to tłumaczy. Orkiestracje to rozpisywanie kompozycji na orkiestrę, niezależnie, czy orkiestrator ma wolność aranżacji (np. David Arnold) czy jej w ogóle nie ma (John Williams).
Re: Rola orkiestratora
: pn lis 19, 2012 22:01 pm
autor: Adam
bardziej poważnej odpowiedzi od mojej tu nikt nie wrzuci jestem zajebisty
Re: Rola orkiestratora
: pn lis 19, 2012 22:27 pm
autor: Koper
Szczypior pisze:Mam poważne pytanie. Jaka jest dokładna rola orkiestratora w powstawaniu muzyki filmowej?
O, jeju. Słuchaj sobie kompozytorów, co sami scory orkiestrują jak Ennio, Gordon czy Hisaishi i nie będziesz miał problemu czy oni są odpowiedzialny za ostateczne brzmienie, czy 10 ludzi go za nich szukało.