NAGRODY BRANŻOWE

Tutaj dyskutujemy o poszczególnych ścieżkach dźwiękowych napisanych na potrzeby kina.
Wiadomość
Autor
hp_gof

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#3496 Post autor: hp_gof » ndz lut 18, 2018 22:54 pm

Oglądam na BBC One (re)transmisję. Po raz kolejny wycięli przyznanie statuetki za muzykę :( Identycznie było 3 lata temu z GBH... To jest jakiś skandal! Pokazują scenografię czy efekty specjalne, muzyki nie...
Ale Royal Albert Hall robi wrażenie! Powinni koncert Johna nagrać i wydać na Blu!

hp_gof

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#3497 Post autor: hp_gof » ndz lut 18, 2018 23:06 pm

Johannka już pokazali w In Memoriam :(

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 58190
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#3498 Post autor: Adam » pn lut 19, 2018 00:06 am

DelToro pięknie został rozjechany. I tak też bedzie na Oscarach, a Olek dostanie Oscara w kategorii pocieszenia.
#FUCKVINYL

hp_gof

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#3499 Post autor: hp_gof » pn lut 19, 2018 00:31 am

Teraz to jednak Olek dostanie nagrodę pocieszenia, a nie Jonny? :mrgreen: Skąd ta nagła zmiana zdania? ;) Chciałbym zostać tak rozjechany jak Del Toro, który zgarnia wszystkie nagrody po kolei jako reżyser i najprawdopodobniej dostanie też Oscara w tej kategorii :D Kształt wody dostanie moim zdaniem MIMO WSZYSTKO jeszcze dodatkowego Oscara za zdjęcia i te 4 statuetki będą spoko. Natomiast co do najlepszego filmu - nie jestem przekonany, czy wygrają 3 Billboardy, bo to będzie głosowanie preferencyjne i tu nie liczy się wyłącznie na kogo głosujesz na pierwszym miejscu, ale również które filmy są na kolejnych pozycjach. Czwórka aktorska raczej pewna, niespodzianek nie będzie.

Jednak wypuścili filmik z odbioru nagrody (w końcu wprost podziękował LSO <3 i córeczce Antonii też :) ):

youtu.be/GC4uN0aqoUY

Backstage:

youtu.be/5XFEfKTxQRE

Konferencja:

youtu.be/_8Icwixeu90

A tu jeszcze otwarcie z Cirque du Soleil <3

youtu.be/1FVV53WWPNA

PS. Ja chcę koncert Olka w Royal Albert Hall!!!

Awatar użytkownika
Mystery
James Horner
Posty: 23205
Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#3500 Post autor: Mystery » czw lut 22, 2018 20:13 pm

Zwycięzcy THE 2017 IFMCA AWARDs (Pogrubieni):

SCORE OF THE YEAR

PHANTOM THREAD, music by Jonny Greenwood
THE POST, music by John Williams
THE SHAPE OF WATER, music by Alexandre Desplat
STAR WARS: THE LAST JEDI, music by John Williams
WAR FOR THE PLANET OF THE APES, music by Michael Giacchino

COMPOSER OF THE YEAR

ALEXANDRE DESPLAT
MICHAEL GIACCHINO
DANIEL PEMBERTON
BENJAMIN WALLFISCH
JOHN WILLIAMS

BREAKTHROUGH COMPOSER OF THE YEAR

MICHAEL ABELS
ANNE-KATHRIN DERN
GEORGE KALLIS
ALEJANDRO VIVAS
CHRISTOPHER WILLIS

BEST ORIGINAL SCORE FOR A DRAMA FILM

ALL THE MONEY IN THE WORLD, music by Daniel Pemberton
DARKEST HOUR, music by Dario Marianelli
MURDER ON THE ORIENT EXPRESS, music by Patrick Doyle
PHANTOM THREAD, music by Jonny Greenwood
THE POST, music by John Williams

BEST ORIGINAL SCORE FOR A COMEDY FILM

THE DEATH OF STALIN, music by Christopher Willis
DOWNSIZING, music by Rolfe Kent
KNOCK, music by Cyrille Aufort
PADDINGTON 2, music by Dario Marianelli
THEIR FINEST, music by Rachel Portman

BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ACTION/ADVENTURE/THRILLER FILM

A CURE FOR WELLNESS, music by Benjamin Wallfisch
JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE, music by Henry Jackman
KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD, music by Daniel Pemberton
PLAN DE FUGA, music by Pascal Gaigne
THE RENDEZVOUS, music by Austin Wintory

BEST ORIGINAL SCORE FOR A FANTASY/SCIENCE FICTION/HORROR FILM

GET OUT, music by Michael Abels
THE SHAPE OF WATER, music by Alexandre Desplat
STAR WARS: THE LAST JEDI, music by John Williams
VALERIAN AND THE CITY OF A THOUSAND PLANETS, music by Alexandre Desplat
WAR FOR THE PLANET OF THE APES, music by Michael Giacchino

BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ANIMATED FILM

CAPTAIN UNDERPANTS: THE FIRST EPIC MOVIE, music by Theodore Shapiro
COCO, music by Michael Giacchino
THE EMOJI MOVIE, music by Patrick Doyle
FERDINAND, music by John Powell
LOVING VINCENT, music by Clint Mansell

BEST ORIGINAL SCORE FOR A DOCUMENTARY

BLUE PLANET II, music by Hans Zimmer, Jacob Shea, and David Fleming
BOSTON, music by Jeff Beal
EARTH: ONE AMAZING DAY, music by Alex Heffes
JANE, music by Philip Glass
MULLY, music by Benjamin Wallfisch

BEST ORIGINAL SCORE FOR TELEVISION

ALIAS GRACE, music by Jeff Danna and Mychael Danna
GAME OF THRONES, music by Ramin Djawadi
ONNA JÔSHU NAOTORA, music by Yôko Kanno
THE ORVILLE, music by Bruce Broughton, John Debney, Joel McNeely, and Andrew Cottee
TIEMPOS DE GUERRA, music by Federico Jusid

BEST ORIGINAL SCORE FOR A VIDEO GAME OR INTERACTIVE MEDIA

DEFORMERS, music by Austin Wintory
DIVIDE, music by Chris Tilton
GET EVEN, music by Olivier Deriviére
RIME, music by David García Díaz
VALKYRIA: AZURE REVOLUTION, music by Yasunori Mitsuda

BEST NEW RELEASE, RE-RELEASE OR RE-RECORDING OF AN EXISTING SCORE

BEN-HUR, music by Miklós Rózsa; The City of Prague Philharmonic Orchestra & Chorus conducted by Nic Raine; album produced by James Fitzpatrick; liner notes by Frank K. De Wald; album art direction by James Fitzpatrick, Gareth Bevan, and Nic Finch (Tadlow)
CLOSE ENCOUNTERS OF THE THIRD KIND, music by John Williams; album produced by Mike Matessino; liner notes by Mike Matessino; album art direction by Jim Titus (La-La Land)
DAMNATION ALLEY, music by Jerry Goldsmith; album produced by Nick Redman and Mike Matessino; liner notes by Julie Kirgo; album art direction by Kay Marshall (Intrada)
DUEL IN THE SUN, music by Dimitri Tiomkin; The City of Prague Philharmonic Orchestra & Chorus conducted by Nic Raine; album produced by James Fitzpatrick; liner notes by Frank K. De Wald; album art direction by Jim Titus (Tadlow/Prometheus)
E.T. THE EXTRA-TERRESTRIAL, music by John Williams; album produced by Mike Matessino and Bruce Botnick; liner notes by Mike Matessino; album art direction by Jim Titus (La-La Land)

BEST FILM MUSIC COMPILATION ALBUM

CAPTAINS COURAGEOUS: THE FRANZ WAXMAN COLLECTION, music by Franz Waxman; album produced by Douglass Fake; liner notes by Frank K. De Wald; album art direction by Kay Marshall and Joe Sikoryak (Intrada)
DEBBIE WISEMAN: LIVE AT THE BARBICAN, music by Debbie Wiseman; The Orchestra of the Guildhall School conducted by Debbie Wiseman; album produced by Debbie Wiseman, Reynold Da Silva, David Stoner, and Pete Compton; liner notes by Debbie Wiseman; album art direction by Stuart Ford (Silva Screen)
JOHN WILLIAMS AND STEVEN SPIELBERG: THE ULTIMATE COLLECTION, music by John Williams; album produced by Laura Zsaka and Jamie Richardson; liner notes by Jon Burlingame; album art direction by Amelia Tubb (Sony Classical)
THRILLER, music by Jerry Goldsmith; The City of Prague Philharmonic Orchestra conducted by Nic Raine; album produced by James Fitzpatrick and Leigh Phillips; liner notes by Jon Burlingame; album art direction by Matthew Wright and Nic Finch (Tadlow)
THE WILD WILD WEST, music by Various Composers; album produced by Jon Burlingame; liner notes by Jon Burlingame; album art direction by Jim Titus (La-La Land)

FILM MUSIC RECORD LABEL OF THE YEAR

CALDERA RECORDS, Stephan Eicke
INTRADA RECORDS, Douglass Fake and Roger Feigelson
LA-LA LAND RECORDS, MV Gerhard and Matt Verboys
QUARTET RECORDS, José M. Benitez
TADLOW MUSIC, James Fitzpatrick

FILM MUSIC COMPOSITION OF THE YEAR

“End Credits” from WAR FOR THE PLANET OF THE APES, music by Michael Giacchino
“Finale” from STAR WARS: THE LAST JEDI, music by John Williams
“Growing Up in Londinium” from KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD, music by Daniel Pemberton
“Justice” from MURDER ON THE ORIENT EXPRESS, music by Patrick Doyle
“Love” from THE BOSS BABY, music by Hans Zimmer, Steve Mazzaro, and Conrad Pope

hp_gof

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#3501 Post autor: hp_gof » pt lut 23, 2018 09:19 am

O proszę, jaka solidna oscarowa analiza scorów w Variety ;) Bardzo podobna do mojej argumentacji, ale Adaś nadal będzie twierdził, że nie ma żadnych zasad :mrgreen:
http://variety.com/2018/film/news/alexa ... ssion=true

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 58190
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#3502 Post autor: Adam » pt lut 23, 2018 09:34 am

Nie ma, bo Dunkierki i Nici nie zrejectowali, i nagle nie przeszkadza im tona muzy źródłowej (w Nici jest ponad godzina oprócz scoru :!: ), a kurwa rok temu im przeszkadzały raptem DWIE pieprzone minuty jednego faceta w Arrival :!: :!: Co roku robią cyrk na kółkachz nomami do scorów, a Ty dalej się chcesz kłócić o to samo? :P
#FUCKVINYL

hp_gof

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#3503 Post autor: hp_gof » pt lut 23, 2018 09:47 am

Teraz mówię o wyborze zwycięzcy, a nie o nomach ;)

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 58190
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#3504 Post autor: Adam » pt lut 23, 2018 09:50 am

wybór zwycięzcy już nie raz się minął z oczekiwaniami więc poczekajmy cierpliwie :)
#FUCKVINYL

hp_gof

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#3505 Post autor: hp_gof » pt lut 23, 2018 10:01 am

Kiedy? Jakie to były oczekiwania?

Awatar użytkownika
Wojteł
John Williams
Posty: 9826
Rejestracja: sob mar 15, 2008 23:50 pm
Lokalizacja: Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#3506 Post autor: Wojteł » pt lut 23, 2018 21:10 pm

Chyba trzeba będzie założyć kiedyś osobny temat na posty Pope'a :P jara się scorem do Phantom Thread, po czym wywiązała się taka rozmowa:

Hans Zimmer:
Such a great score. Deserving of all recognition and love it gets! Jonny Greenwood is truly one of my favorite composers working today.
Pope:
Hans! I knew you would love this score! Your score to DUNKIRK is the ground breaking score for me-- utterly unique in approach, virtuosic in its realization. It's a score that I had to experience many times -- first in the picture and then listening to it. Listening to just the score, you begin to apprehend the SCALE of the score ( it is much like Wagner in that way- at least for me). In DUNKIRK the "sound threads" woven through that score are both "tension" inducing and alluring at the same time. And the architecture of the score! "Nimrod" is such a pay off on screen and on CD. Also, I would say that after listening to your score, you give the listener something to think about in how the music is made and how it functions. I hope everyone is drawn to spending time with your music for DUNKIRK and that they find it as rewarding a listen, a journey and an invitation to "think different"as I have. One can never see the future, but as you have so many times in the past, I think the influence of DUNKIRK will resonate well into the future of film making. My only question is: who else will work as hard as you to achieve such astonishing results? ( And apropos to a post in another thread-- I think the sheet music would do a disservice to the musical/aural/paradigm shifting imagination of your score. It must be heard "live" first and then be "internalized".) Wow-- too many words. Apologies!
Haha Śląsk węgiel zadupie gwara

hp_gof

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#3507 Post autor: hp_gof » pt lut 23, 2018 21:26 pm

Pope znów odleciał :mrgreen:
I hope everyone is drawn to spending time with your music for DUNKIRK and that they find it as rewarding a listen, a journey and an invitation to "think different"as I have.
O, nie, nie, nie, żadna z tego przyjemność...
I think the influence of DUNKIRK will resonate well into the future of film making.
Zabrzmiało jak groźba...

Awatar użytkownika
Adam
Jan Borysewicz
Posty: 58190
Rejestracja: wt lis 24, 2009 19:02 pm

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#3508 Post autor: Adam » sob lut 24, 2018 01:44 am

Pope widzę jest jak laskociąg z pigala, ktokolwiek z czymś na topie to od razu laurki na pół strony wypisuje i dupska liże, aż czasem lukier wręcz spływa po monitorze i cza przestać dalej czytać.. :roll:
#FUCKVINYL

Awatar użytkownika
Mystery
James Horner
Posty: 23205
Rejestracja: pt gru 01, 2006 11:34 am

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#3509 Post autor: Mystery » sob lut 24, 2018 07:10 am

Oj tam, liczy na angaż do Boss Baby 2 :mrgreen:

Awatar użytkownika
Wojteł
John Williams
Posty: 9826
Rejestracja: sob mar 15, 2008 23:50 pm
Lokalizacja: Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody

Re: NAGRODY BRANŻOWE

#3510 Post autor: Wojteł » sob lut 24, 2018 10:39 am

Adam pisze:
sob lut 24, 2018 01:44 am
Pope widzę jest jak laskociąg z pigala, ktokolwiek z czymś na topie to od razu laurki na pół strony wypisuje i dupska liże, aż czasem lukier wręcz spływa po monitorze i cza przestać dalej czytać.. :roll:
No nie wiem, na La La Land miał ból dupy, że aż mnie piekło, jak czytałem :mrgreen:
Haha Śląsk węgiel zadupie gwara

ODPOWIEDZ